Αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα: όταν βρισκόμουν σε ανηφόρα με μικρή ταχύτητα και έκανα ορθοπέταλο με δύναμη τότε η αλυσίδα > πάνω στο γρανάζι. Δεν άλλαζε σε άλλο γρανάζι, αλλά πήδαγε δοντάκια πάνω στο ίδιο γρανάζι.
Οπότε μετά από διάβασμα εδώ στο φορουμ και ακολουθώντας αντίστοιχες συμβουλές πήγα στον ποδηλατά της γειτονιάς μου και μου άλλαξε την αλυσίδα και πίσω κασέτα. Μου έβαλε μια αλυσίδα Taya Octo και κασέτα shimano hg30.
Παρόλα αυτά το πρόβλημα όχι μόνο δεν λύθηκε, αλλά χειροτέρεψε. Έπαιξα και με τις ρυθμίσεις του πίσω εκτροχιαστή, αλλά τίποτα. Μήπως έχει κανείς καμιά ιδέα τι μπορεί να φταίει;
Ευχαριστώ
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Η αλυσσιδα πηδουσε δοντια πανω στο μπροστα η το πισω γραναζι;
Γιατι αν πηδουσε δοντια πανω στο μπροστα γραναζι, τοτε πρεπει να αλλαχτει κυριως το μπροστα γραναζι, και κατα δευτερον το πισω (μαζι με την αλυσσιδα εννοειται).
Ενα αυτο.
Δευτερο, εισαι σιγουρος οτι πηδουσε η αλυσσιδα πανω στο γραναζι, και οτι δεν πηδουσε δοντια η καστανια του ελευθερου;
Για το δεύτερο δεν είμαι σίγουρος, αλλά άν είναι γρανάζι πρεπει να είναι το πίσω, γιατί μου το κάνει και με το μικρό και με το μεσαίο μπροστινό δίσκο. Θεωρώ δύσκολο να μου έχουν φαγωθεί και οι δυο το ίδιο. Ειδικά τον μικρό δεν τον χρησιμοποιώ και πολύ. Τώρα το να είναι η καστανιά του ελεύθερου... πώς το βρίσκω αυτό. Το πάω πάλι στον ποδηλατά;
Αντιμετωπιζω - αν οχι ακριβως το ιδιο - παρομοιο προβλημα.
Οταν έχω μεγάλη ταχυτητα μέσα και πάω να ξεκινησω πχ σε ανηφόρα με ορθοπεταλιά , η αλυσίδα "πηδάει" δοντια κάνοντας ένα απότομο κενό. Ταυτόχρονα ακούγεται και ένας "σκληρός" ήχος.
Δεν είχα θέμα, ώσπου κάποια στιγμή μου εσπασε η αλυσίδα, απο δικό μου λάθος.
Αφου την αντικατέστησα - θεωρητικά και με καλύτερη - μου παρουσιαστηκε το πρόβλημα.
Ο ποδηλατας που αγοράστηκε το ποδήλατο και αντικαταστάθηκε η αλυσίδα , αδυνατεί να διαγνώσει το πρόβλημα και να κάνει κάτι για την επίλυση του.
Το θέμα ειναι οτι έχει αρχίσει πέρα από ενοχλητικό να γίνεται και επικινδυνο.
Τις προάλλες, σε φανάρι στην ανάβαση της Αλεξάνδρας, αναμεσα σε αυτοκινητα, πάω να ξεκινησω και να δωσω λίγη φόρα. Σε αυτό το σημείο κάνει το απότομο κενό, όπου παραλίγο να χτυπήσω την "ευαισθητη" περιοχή μου και να χάσω την ισορροπία μου. Και όλα αυτά επαναλαμβάνω στη Λεωφ. Αλεξάνδρας σε rush hour!!
Για το λόγο αυτό αναζητώ έναν καλό και έμπειρο μάστορα ώστε να μπορεί να διαγνώσει και να επιλύσει το πρόβλημα.
Είτε αλλαγή κασέτας, είτε ρύθμιση του εκτροχιαστή.
Εαν η κασέτε χάνει δόντια και πηδάει στο ίδιο γρανάζι
τότε αλλάζεις κασέτα. Εαν χάνει γρανάζια και πηδάει
στο πάνω ή στο κάτω τότε ρυθμίζεις τον πίσω εκτροχιαστή.
Πόσα χλμ είχες με την παλιά κασέτα/αλυσίδα;
Παρόμοιο πρόβλημα και εγώ. Σχετικά καινουργιο ποδήλατο με λιγότερα από 1000 χιλιόμετρα. Πηδάει το τρίτο γρανάζι στην κασέτα όταν βάζω δύναμη σε ανηφόρες. Δηλάδη πάει στο 4ο γρανάζι.
Η αλυσίδα-κασέτα είναι σε πολύ καλή κατάσταση καθώς το ποδήλατο δεν έχει κάνει πολλές βόλτες. Έψαξα να βρω μήπως έχει στραβώσει καποιο δοντάκι στο συγκεκριμένο γρανάζι αλλά φαίνεται μια χαρά.
Τι μπορεί να φταίει;
Η αλυσίδα και τα γρανάζια έχουν λιπανθεί και το πρόβλημα παρατηρείται μόνο στο 3ο γρανάζι. Σε αυτή την περίπτωση τι ρύθμιση κάνω στον εκτροχιαστή αν φταίει αυτός όπως λέει ο Eaglos
Δεν ειχα πολλα χιλιομετρα και ηταν σε καλη κατασταση η αλυσιδα. απλα απο ενα δικο μου λαθος εσπασε.
Παντως οταν τη βγαλαμε και την ειδαμε δεν ειχε κατι μεμπτο, περα από τους δυο κρικους που ειχαν αποσυνδεθει.
Τα γραναζια ειναι μια χαρα. Τα ελεγξαμε μηπως ειχε κατι καποιο δοντι, αλλα ολα ΟΚ.
καλά ρε ΄σείς, και γιατί δε μιλάτε τόσο καιρό;
Πάντως σε ΄μενα το πρόβλημα λύθηκε, μετά από ρύθμιση του πίσω εκτροχιαστή. Αλλά ρύθμιση όχι μόνο από τα βιδάκια Η και L αλλά ήθελε πρώτα λύσιμο το συρματόσκοινο, και τέντωμα, και μετά ρύθμιση. Το δικό μου ποδήλατο είναι βέβαια και παλιό (΄98 ή ΄99) και υποψιάζομαι ότι ίσως έχει στραβόσει και λίγο το ντεραγιέ.
Επισης κοιταξε την αλυσιδα μηπως καποιος κρικος ειναι μαγκωμενος και δεν περιστρεφεται σωστα καποιες φορες
Μικρο-ρύθμιση χρειάζεσαι με τον ρεγουλατόρο στο
τελείωμα του καλωδίου στον εκτροχιαστή. Μοιάζει
με βαρελάκι, πλαστικό είναι και μετακινεί δεξιά
αριστερά τον εκτροχιαστή ανάλογα τη φορά του
στριψίματος.
Πρέπει να φέρεις τον εκτροχιαστή λίγο προς την άλλη
μεριά ώστε να μην σου πετάει την αλυσίδα στο 4ο γρανάζι.
Ρίξε μια ματιά google και youtube για rear derailleur
adjustment διότι είναι δύσκολο να το περιγράψεις μέσα
από το φόρουμ.
Αμα η αλυσιδα πηδαει πανω στο ιδιο γραναζι χωρις να αλλαζει η ταχυτητα (ανεβαινει η κατεβαινει στο πισω γραναζι η αλυσιδα) τοτε το προβλημα ειναι στην αλυσιδα ή την κασετα ή και στα 2. Αν η πολυ παλια αλυσιδα εχει χρησιμοποιηθει για πολυ καιρο με την ιδια κασετα, μπορει να εχει χαλασει και την κασετα μαζι και να θελει αλλαγη και αυτη. Στην περιπτωση που η αλυσιδα ειναι σκουριασμενη και μαγκωνει σε καποιους κρικους της, οταν περναει απο τα ροδελακια του πισω derailer θα πηδαει χωρις να αλλαζει ταχυτητα. Το ιδιο μπορει να συμβει σε ολοκαινουργια αλυσιδα αν ειναι πολυ σφιχτος ο πυρρος συνδεσης ( μαυρος πυρρος που χρησιμοποιειται για την πρωτη συνδεση της αλυσιδας). Στις δυο τελευταιες περιπτωσεις λυπαινουμε την αλυσιδα και την καμπτουμε ελαφρα προς τα αριστερα και τα δεξια στα κολλημενα σημεια ωστε να αρχισουν να κινουνται οι εως τωρα κολλημενοι συνδεσμοι με την ιδια ανεση που κινουνται και οι υπολοιποι συνδεσμοι. Σε περιπτωση που η αλυσιδα πηδαει και ανεβαζει ταχυτητα σφιγκουμε μια στροφη (βιδωνουμε) το ρεγουλατορο του πισω ντεραγιε ειτε απο το ντεραγιε ειτε απο το χειριστηριο ταχυτητων αν υπαρχει η επιλογη. Αν συνεχισει το προβλημα συνεχιζουμε να βιδωνουμε. Το αντιθετο σε περιπτωση που οταν πηδαει κατεβαζει.
Eιχα το ιδιο προβλημα και με αλλαγη αλυσιδας λυθηκε.
Παρατηρησα τι ακριβώς συμβαίνει.
Οταν πιεζω ( με το δεξί πόδι) από τους μπροστά δίσκους, φευγει από τον μεσαίο και πέφτει στον μικρό, χωρίς ομως να κουμπώνει. Σαν να "μισοβγαίνει" και υστερα από τις 1-2 πεταλιές ξαναμπαίνει στον μεσαίο. Απλά κάνει αυτό το απότομο κενό. Κάποιες από αυτές τις φορές θα βγεί και εντελώς η αλυσίδα.
Πως λύνεται τώρα αυτό ?
Γνωρίζει κανείς ?
Ξαναναφέρω οτι η αλυσίδα είναι καινούρια και οι δισκοί σε πολυ καλή κατάσταση, δοντια όλα κομπλέ.
Εαν μιλάμε για καινούργια αλυσίδα και γρανάζία
επίσης καινούργια χωρίς να έχουν στραβώσει τότε
είναι θέμα ρυθμίσεων των εκτροχιαστών.
Ρίξε μια ματιά youtube για front/rear derailleur adjustment
Ομως οι εκτροχιαστες μπορουν να επηρεαζουν την αλυσιδα, σε φαση που δεν αλλαζεις ταχυτητα ?
Εχω βάλει εγω το μεσαιο μπροστα και το 2ο-3ο πίσω και κανω σταθερα για 20 λεπτα και ξαφνικα βγαίνει οταν θα πιέσω.
Δεν ειναι οτι δεν καθεται καλα οταν γίνει η αλλαγη..
Μπορει ο εκτροχιαστής να , λοιπόν , να επηρεάσει εκει ?
Επίσης, μου κάνει εκπληξη που δε θα ειδαν ή σκεφτηκαν κατι τετοιο στο ποδηλατάδικο που το πήγα..
Κοίτα είναι λίγο μαντεψιά όλα αυτά
αλλά ξαναλέω ότι εαν όλα ειναι και-
νούργια χωρίς στραβά γρανάζια τότε
το πως θα συμπεριφέρεται η αλυσίδα
είναι καθαρά θέμα ρυθμίσεων των
εκτροχιαστών.
Πάντως είναι εύκολο να το δεις, βάλε
τη σχέση που σου κάνει το πρόβλημα και
ρίξε μια ματιά στον μπροστά εκτροχιαστή.
Αν υπάρχουν κενά δεξιά και αριστερά από
την αλυσίδα τότε είναι εντάξει και δεν
βρίσκεται εκεί το πρόβλημά σου και πρέπει
να ξαναδείς τους δίσκους για στραβώματα ή
φθορά. Αν όμως ακουμπά έστω και λίγο τότε
θέλει ρύθμιση.
Μήπως έσκασες πουθενά και "γρατζούνισες" το derailer.
Τα πίσω derailer να ξέρεις δεν είναι για πάντα.
Ειδικά αυτά που φτιάχνονται την τελευταία δεκαετία...
Απο χτυπήματα στραβώνουν σιγά σιγά και τα ίδια και το νύχι που τα κρατάει.
Αν στραβώσει 4 - 5 φορές και εσυ το ισιώνεις μετά οπως οπως χάνει την ευθυγράμμιση και την ακαμψία του με αποτέλεσμα όταν του βάζεις πίεση μιας και δεν είναι εντελώς ίσιο και άκαμπτο να στρεβλώνεται στιγμιαία και να αναβάζει ή να κατεβάζει ανάλογα με το προς πια πλευρά εχει στραβώσει...
Αν εχεις αυτό το πρόβλημα τότε πας για ντεραγιέ πίσω.
Μην ανησυχείς αναλώσιμο είναι και αυτό.
Ειδικά με MTB σε πουρνάρια κορμούς κλαδιά και πεσίματα αν σου κρατήσει 2 χρόνια επιτυχία είναι.
Ενα Acera-Alivio κάνει 15-25 ευρό με τα περαστικά.
Μπορει το πισω ντεραγιε να κατεβαζει ομως δισκο στο μπροστα συμπλεγμα ?
Ενημερωτικα το ποδηλατο το εχω παει στον ποδηλατα Γιωργο Τσιρικικακη στον Κεραμεικό.
Ο οποίος και αΥτος ψαχνεται να βρει τι μπορεί να είναι.
Το νυχι ειναι οκ.
Οι δισκοι και τα δοντια μπροστα είναι Οκ.
Η αλυσίδα είναι Οκ. (μεγεθος και κατασταση)
Τα ντεραγιε φαινονται ΟΚ.
Τα συρματοσχοινα ΟΚ.
Κατι ομως δεν ειναι ΟΚ.
Οταν εχεις την αλυσιδα στο μεσαιο μπροστα δισκο, με ποιο απο τα πισω γραναζια ευθυγραμιζεται ακριβως η αλυσιδα? Πρεπει κανονικα να ευθυγραμμιζεται με το μεσαιο, αντε με το αμεσως μεγαλυτερο του, πισω
Δες μηπως θελει λιγο σφιξιμο ο δισκοβραχιωνας. Σφιγγωντας χαλαρο δισκοβραχιωνα εχω παρατηρησει οτι μετακινειτε προς τα μεσα (προς τον σκελετο) ακομη και 5 χιλιοστα, αναλογως ποσο δεν το εχουνε σφιξει. Ειναι αρκετα χιλιοστα ωστε να δημιουργησουν διαφορα κουφα προβληματα.
Δισκοβραχιονας: checked - OK κ αυτος ... :-(
Ελεγχο στην Chain line εχεις κανει;
Όταν πηδάει στα μικρά γρανάζια τότε μαλλον πρέπει να μικρύνεις λίγο την αλυσίδα.