Σπασμένη ακτίνα στην πίσω ρόδα (έσπασαν κι άλλες...)

19 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Geraki
Απών/απούσα

Πριν λίγο πήγα να δέσω το ποδήλατο με το πέταλο και παρατήρησα στην πίσω ρόδα ότι μια ακτίνα είναι σπασμένη ελάχιστα πάνω από τη μεσαία τριβή.

Είναι δεδομένο ότι θα πάω αύριο το απόγευμα σε ποδηλατάδικο να μου τη φτιάξουν
αλλά θέλω να ρωτήσω πόσο επικίνδυνο είναι να κάνω αύριο το πρωί 17km πήγαινε-έλα στη δουλειά;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
nikos68
Απών/απούσα

επικινδυνο αλλα μπορει να κανει οχταρακια η ροδα σου

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

1)Μία σπασμένη ακτίνα λειτουργεί σαν ντόμινο και δεν θα αργήσουν να σπάσουν και άλλες(ανάλογα τα χλμ και το βάρος).
2)Αν η ακτίνα δεν εχει γίνει κομμάτια προσπάθησε να την στερεώσεις στο σημείο που διασταυρώνετε με τηναλλή ακτίνα.

Geraki
Απών/απούσα

Η ακτίνα επισκευάστηκε την αμέσως επόμενη μέρα.
Χθες όμως πρόσεξα ότι είχαν σπάσει άλλες 2 ακτίνες
τις οποίες θα πάω αύριο για επισκευή.

Πλέον είμαι 115 κιλά από 130 πριν λίγους μήνες που ξεκίνησα ποδηλασία
και καταλαβαίνω ότι το μεγάλο βάρος μου επιβαρύνει την κατάσταση,
αλλά θα ήθελα να ρωτήσω τι μπορώ να κάνω για να αποφύγω τις σπασμένες
ακτίνες ή τουλάχιστον να μην μου σπάνε κάθε μήνα/δίμηνο;

Το ποδήλατο είναι αυτό
http://www.wiggle.co.uk/raleigh-urban-2-2010/

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

πας σε έναν ΜΑΣΤΟΡΑ και του λες να ελέγξει ΣΩΣΤΑ όλες τις ακτίνες.
Βασικά να δει την τάση της κάθεμίας, πόσο "τραβάει", και όχι μόνο να είναι "ίσιο" το στεφάνι....

Μια ακτίνα σπάει, ΟΚ, τίποτα το περίεργο....
Αν την αφήσεις καιρό, ή για αρκετά χλμ ή είσαι πολύ βαρύς, ή κάνεις ταρζανιές, το σίγουρο είναι ότι θα σπάσουν ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ (ντόμινο, που έγραψαν πιο πάνω).
Αν ο ποδηλατάς που αλλάξει την μία σπασμένη δεν κάνει σωστή δουλειά, αλλά "...στα γρήγορα να βάλουμε μια ακτίνα, να φέρουμε κύκλο τον τροχό και φύγε...."... πάλι υπάρχει πιθανότητα να σπάσουν οι "ντόμινο" που λέγαμε....
Επίσης και η σκουριά καμιά φορά κάνει το θαύμα της, αδυνατίζει το μέταλλο και μετά ακολουθεί σπάσιμο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Πες στο μάστορα να σου πλέξει τη ρόδα με ακτίνες της προκοπής.

Geraki
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Αύριο το πρωί πάω στο μάστορα και βλέπουμε.

Geraki
Απών/απούσα

Λοιπόν νεώτερα από το μέτωπο.
Πήγα χθες στον ποδηλατά και τελικά ήταν 4 οι σπασμένες ακτίνες.
Σε συζήτηση μαζί του έβγαλα τα εξής συμπεράσματα:

1. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να του πάνε ποδήλατα με σπασμένες ακτίνες και μάλλον οφείλετε στην κακή ποιότητα που βάζουν τα εργοστάσια.
2. Αν ξανασυμβεί πρέπει να πάω σε αλλαγή όλων των ακτίνων. Από ότι μου είπε θα παραγγείλει να βάλει DT που είναι πολύ καλές και γερές.
3. Δεν αξίζει τον κόπο να αγοράσω νέο τροχό γιατί έχω καλό κέντρο και κασέτα. Επίσης το κόστος για ένα καλό τροχό είναι μεγαλύτερο από το να αλλάξω όλες τις ακτίνες.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αυτό που δεν σου είπε είναι ότι αν φτιάξεις μια φορά
καλό τροχό δεν πρόκεται να σε ξαναδεί για να σε χρεώσει
για 343545 φορά εργατικά για σπασμένες ακτίνες....

Με 15 Ευρώ έπαιρνες 32 ακτίνες DT + 20 ευρώ το πλέξιμο = 35 Ευρώ.

Πόσα έχεις πληρώσει μέχρι τώρα και πόσο θα σου πάει όταν θα πας
και την 3η φορά για να σου κάνει αυτό που δεν έκανε εξαρχής;

Δηλαδή έλεος, ξέρει ότι οι έτοιμες ρόδες είναι για τον πούτσο
και αντί να σου πει να σου φτιάξει μια ρόδα κάθεται και σου
αλλάζει μια μια τις ακτίνες.

Geraki
Απών/απούσα

Ως αρχάριος θεώρησα λογικά όσα μου είπε ο ποδηλατάς αλλά
διαβάζοντας το μήνυμα σου δε μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου.

Θεωρώ τα 30€ που έδωσα μέχρι τώρα ως "δίδακτρα" γι'αυτά που έμαθα και την
επόμενη φορά θα έχει άμεση αλλαγή όλων των ακτίνων με καλής ποιότητας
για να έχω το κεφαλάκι μου ήσυχο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Όσο δηλαδή θα σου κόστιζε να σου περάσει εξαρχής DT ακτίνες...

Εντάξει δεν θα τα βάψουμε και μαύρα. Απλά να ξέρεις ότι γύρω
στα 150 Ευρώ φτιάχνεις πολύ καλό σετ τροχών και αν παίξεις με
φθηνότερα κέντρα τύπου Shimano κλπ πέφτεις ακόμα πιο χαμηλά.

Geraki
Απών/απούσα

Επαναφέρω το θέμα για να ζητήσω και πάλι τη βοήθεια σας.
Μετά από όσα έγιναν αποφάσισα το Φεβρουάριο του 2012 και άλλαξα όλες τις ακτίνες με dt και τα προβλήματα σταμάτησαν για μερικούς μήνες.
Το Νοέμβριο όμως εμφανίστηκαν 2 σπασμένες ακτίνες.
Τον Ιανουάριο άλλες 2 όπως και αρχές Απριλίου 1.
Όλες φτιάχτηκαν άμεσα στον ίδιο ποδηλατά που μου τις είχε βάλει.

Σήμερα που παρατήρησα να έχει σπάσει άλλη μια είπα να πάω σε ένα ποδηλατάδικο αρκετά κοντά στο σπίτι που το είχα δει τυχαία πριν λίγο καιρό.
Του άφησα το ποδήλατο να το φτιάξει χωρίς να του αναφέρω το ιστορικό.

Μετά από μια ώρα που πήγα να το πάρω μου είπε (περίπου) τα εξής:

Σου έβαλα νέα ακτίνα και έκανα ακτινολόγηση αλλά έχει πρόβλημα ο τροχός γιατί οι αριστερές ακτίνες είναι πολύ σφιγμένες πάνω στο στεφάνι.Επίσης οι ακτίνες που έχει είναι πιο κοντές από ότι πρέπει και μου έδειξε ότι σε όλες φαίνεται το σπείρωμα παρόλο που είναι βιδωμένες σφικτά.

Σε ερώτηση μου αν γίνεται να ξαναπλεκτεί ο τροχός με σωστό σφίξιμο μου απάντησε ότι δεν γίνεται και μου είπε κάτι τεχνικά για την πίεση που έχει δεχθεί το στεφάνι μέχρι τώρα που δεν πολυκατάλαβα.

Σε ερώτηση μου τι μπορώ να κάνω μου απάντησε ότι δε χρειάζεται να κάνω τίποτα. Μια σπασμένη ακτίνα μπορεί να είναι τυχαίο. Να κάνω τις βόλτες μου και αν στο μέλλον μου σπάσει κάποια άλλη μπορούμε να την αλλάξουμε.Αν αρχίσει να σπάει συνέχεια ακτίνες τότε θα πρέπει να αλλάξω τροχό.

Στον ανωτέρω ποδηλατά δεν ανέφερα ότι οι ακτίνες μου σπάνε συνέχεια.
Ίσως να ήταν λάθος αυτό αλλά ήθελα τη γνώμη κάποιου που δεν ήταν επηρεασμένος από το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα.

Οι ειδικοί εδώ μέσα τι λένε;
Αξίζει να αλλάξω τροχό με ένα φτηνό των 40-50€;
Αξίζει για ποδήλατο 250€ να πλέξω κάτι καλύτερο με 100-150€?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

πριν πάμε για πλέξιμο ρωτάμε να μάθουμε για
αξιόπιστους μάστορες. Μπορείς να μας πεις σε
ποιόν πήγες και σου έπλεξε ρόδα με κοντές
ακτίνες;

Το να αλλάξεις τροχό δεν αξίζει γιατί θα έχεις
μια από τα ίδια. Αυτό που άξιζε ήταν αυτό που
σου είχα γράψει και τότε, με 150 Ευρώ πλέκεις
αξιόπιστο σετ τροχών.

Απλά πρέπει να πας σε 36 ακτίνες μπρος πίσω και
ίσως χρειαστεί να πας σε κάτι πιο γερό όπως πχ
Sapim Strong ή DT Alpine (τις σκέτες). Απλά να
πας σε μάστορα που να έχει τα μήκη που χρειάζο-
νται και όχι κοντύτερες ή μακρύτερες.

Geraki
Απών/απούσα

Έχεις απόλυτο δίκιο eaglos όπως είχες και πριν 1,5 χρόνο αλλά τα 150 μου φαινόντουσαν (και εξακολουθούν να μου φαίνονται) πολλά για το ποδήλατο που καβαλάω.

Αλλιώς σου φαίνεται αν δώσεις 150€ έχοντας ποδήλατο των 600€ και αλλιώς αν τα δώσεις για ποδήλατο των 250€.

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Καλημέρα, πιστεύω πως ένα καλό σετ τροχών είναι η καλύτερη αναβάθμιση που μπορείς να κάνεις ενώ παράλληλα θα ξενοιάσεις από το πρόβλημα με τις σπασμένες ακτίνες. Οι τροχοί δεν πάνε χαμένοι καθώς μπορείς να τους βάλεις και στο επόμενο σου ποδήλατο που αν και αυτό είναι ένα οικονομικό ποδήλατο πιθανά να έχεις το ίδιο πρόβλημα. Ακόμα και σε σχετικά ακριβά ποδήλατα οι τροχοί παρουσιάζουν προβλήματα ιδιαίτερα σε εμάς που έχουμε τα κιλάκια μας. Σκέψου ότι σε βάθος χρόνου μάλλον θα δώσεις περισσότερα χρήματα στην συντήρηση από το κόστος ενός καλού σετ τροχών.

Kiriakos-GR
Απών/απούσα

Λόγο του ότι η έλλειψη γλωσσομάθειας εμποδίζει αρκετούς να καταλάβουν τι συμβαίνει περί προϊόντων, προέλευση, και προδιαγραφές, θα μακρολογήσω.

Είμαι ευτυχής κάτοχος ηλεκτρικού ποδήλατου με μεσαία κίνηση μοτέρ, και έχω και εγώ τα κιλά μου (115).

Τώρα χάριν στις νέες απαιτήσεις για ποιο ανθεκτικά υλικά ως εξαρτήματα ποδηλάτων με ηλεκτροκίνηση, πολλές κατασκευαστικές εταιρείες έπιασαν το νόημα και μέσα στα δυο τελευταία χρόνια άρχισαν να παράγουν καλύτερα εξαρτήματα και μάλιστα να διαφημίζουν την συμβατότητα του υλικού τονίζοντας την χρήση σε ηλεκτρικά ποδήλατα.
H SCHWALBE (Γερμανία), έβγαλε τα Λάστιχα Marathon.
H TAYA (Ταϊβάν) έβγαλε σειρά από ακόμα ποιο ποιοτικές αλυσίδες.
Η DH Swiss έβγαλε ακτίνες DT alpine για ηλεκτρικά ποδήλατα 2.35mm.
H Γαλλική SAPIM έβγαλε την σειρά STRONG, ακτίνες για ηλεκτρικά ποδήλατα.

Τώρα πες το τύχη, πες το όπως θες, ο πρώτος τροχός που αγόρασα ως αντικατάσταση του βασικού μπροστινού που είχε το οικονομικό μου ποδήλατο αγορασμένο πριν 15 χρόνια, αυτός λοιπόν ήταν παιδί της Ολλανδικής RIGITA/ RYDE, τον είχα πάρει περίπου 30 Ευρώ, και έπειτα από 6 χρόνια κατάλαβα ότι είναι άθραυστος διότι το πακέτο ( κέντρο, ακτίνες, στεφάνι) είναι όλα από καλό σπίτι.

Το περασμένο χρόνο που ήθελα να αναβαθμίσω και τον πίσω τροχό το πρώτο που αγόρασα είναι RYDE Sputnik στεφάνι αξίας 35 ΕΥΡΩ και πλέχτηκε πάνω στο σιδερένιο κέντρο.

Παρά το γεγονός ότι δεν έχω σημαντικό πρόβλημα με ακτίνες, δεν θέλω και δεν επιτρέπετε να σπάνε σε έναν πολύ προσεκτικό οδηγό σαν και μένα.

Με τα πολλά, του ξέφυγε ενός μάστορα ποδηλάτων, και είπε ότι τα μεταλλικά κέντρα λόγο κακής ποιότητας κατασκευής ενδέχεται οι τρύπες να μοιάζουν με μαχαίρια κοπής μετάλλων.

Και πράγματι ο μπροστινός τροχός Ολλανδίας έχει αλουμινένιο κέντρο.
Αλουμινένιο κέντρο σημαίνει τέλεια κατασκευή CNC και τρύπες οι οποίες έχουν και φρεζάρισμα για την προστασία των ακτίνων και ταυτόχρονα έχουμε και καλύτερο διαμοιρασμό δυνάμεων.

Μια και είμαι στο τέλος του δρόμου, έχοντας το καινούργιο αλουμινένιο κέντρο στα χέρια, και το καλό στεφάνι, και το λάστιχο δρόμου και όχι τρακτέρ, το μόνο που μου έμεινε είναι να βρω σημείο αγοράς για 36 σοβαρές ακτίνες , ώστε να μπουν και να μην ασχοληθώ ποτέ ξανά με το θεμα.

Τώρα, δεν ξέρω από που βγάζουν μερικοί τιμές τροχών στο κατοστάρικο και βάλε ?
Το πραγματικό κοστολόγιο είναι:
RYDE Sputnik 26 = 30~35E ( διπλός τοίχος / διπλό καψούλι θήκη ακτίνας.)
Ακτίνες περίπου μισό εύρω το κομμάτι = 16 Ευρώ
Αλουμινένιο κέντρο 6-8 εύρω

Το πρόβλημα είναι να βρεις σε αυτήν την χώρα διανομείς και καταστήματα που δεν ζουν σε αφασία, πουλώντας αξιολύπητες ακτίνες των 5 σεντ του Ευρώ, και υλικά του κιλού όπου εισάγουν από την Κίνα, η οποία πλέον έχει τεράστια γκάμα σε ποιότητες υλικού, και κάποιοι δικοί μας συνεχίζουν να εισάγουν τις χειρότερες.

Χαιρετίσματα από Βόλο.

Geraki
Απών/απούσα

Ούτε που το θυμόμουν αυτό το νήμα και μιας και ξαναήρθε στην επιφάνεια ας πω τη συνέχεια της ιστορίας.

Όλο το 13 άλλαζα ακτίνες θεωρώντας πιο οικονομικό να δίνω λίγα ευρώ κάθε φορά που είχα πρόβλημα από το να αγοράσω κάποιον ποιοτικό τροχό.
Φυσικά είχα άδικο αφού μέσα σε 2,5 χρόνια ο πίσω τροχός μου είχε στοιχίσει 150 ευρώ!!! και ουσιαστικά ήταν άχρηστος.

Το '14 άλλαξα ποδήλατο και η νέα ρόδα άντεξε κανα χρόνο χωρίς προβλήματα αλλά τελικά παρουσιάστηκε και πάλι το φαινόμενο να σπάνε οι ακτίνες.

Περίπου πέρυσι το Πάσχα ήρθα σε επικοινωνία με μάστορα του φόρουμ για να μου πλέξει έναν τροχό. Παραγγείλαμε heavy duty στεφάνι και ακτίνες και νέο κέντρο της shimano.

Ο τροχός τελικά μου κόστισε 90 ευρώ και δεν έχει βγάλει κιχ μέχρι τώρα και είναι φτιαγμένος με ποιοτικά υλικά και σωστή ακτινολόγηση.

Τα ποδηλατάδικα μου ζητούσαν 40-50 ευρώ για κινέζικο τροχό με αγνώστου ποιότητας στεφάνι/ακτίνες/κέντρο.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Μερικα σκορπια σχολια:

Kiriakos-GR wrote:
...H SCHWALBE (Γερμανία), έβγαλε τα Λάστιχα Marathon.
H TAYA (Ταϊβάν) έβγαλε σειρά από ακόμα ποιο ποιοτικές αλυσίδες.
Η DH Swiss έβγαλε ακτίνες DT alpine για ηλεκτρικά ποδήλατα 2.35mm.
H Γαλλική SAPIM έβγαλε την σειρά STRONG, ακτίνες για ηλεκτρικά ποδήλατα...

Ολα τα προαναφερθεντα προϊοντα, βρισκονται στην αγορα για περιπου 10 χρονια η και περισσοτερο, κι εξυπηρετουσαν κι εξυπηρετουν διαφορες απαιτητικες ποδηλατικες εφαρμογες, οπότε ηρθαν 'κουτι" στα νεοεμφανισθεντα ηλεκτρικα ποδηλατα.

Kiriakos-GR wrote:
...Με τα πολλά, του ξέφυγε ενός μάστορα ποδηλάτων, και είπε ότι τα μεταλλικά κέντρα λόγο κακής ποιότητας κατασκευής ενδέχεται οι τρύπες να μοιάζουν με μαχαίρια κοπής μετάλλων...

Π@π@ριές. Προφανως ο ποδηλατας παρατηρησε οτι στα ατσαλινα (μεταλλικα ειναι και τα...αλουμινενια) κεντρα σπανε πολυ συχνα οι ακτινες, και συμπερανε οτι οι λεπτες φλαντζες των κεντρων, κοβουν τις ακτινες σα μαχαιρι(!!!). Καποιος θα πρεπει να του πει, οτι στα παλιοτερα χρονια οπου σχεδον ολα τα κεντρα ηταν ατσαλινα, οι ακτινες δεν κοβοταν απο τις λεπτες φλαντζες σα...μαχαιρι, αλλα αντεχαν χιλιαδες χιλιομετρων χωρις προβλημα.
Για την ακριβεια, το προβλημα δεν βρισκεται στις φλαντζες των ατσαλινων κεντρων, αλλα στη σχεδιαση των συγχρονων ακτινων, οι οποιες δεν μπορουν να συνεργαστουν καλα με τις λεπτες φλαντζες των ατσαλινων κεντρων.
Επειδη στη συντριπτικη τους πλειοψηφια τα κεντρα των τροχων σημερα ειναι αλουμινενια, οι κατασκευαστες ακτινων εχουν προσαρμοσει τη σχεδιαση και τα τεχνικα χαρακτηριστικα των ακτινων στα αλουμινενια κεντρα αυτα.
Δηλαδη το J (ο "ώμος" της ακτινας), εχει μηκος τετοιο ωστε να χωραει το παχος της αλουμινενιας φλαντζας (περιπου 3 χιλιοστα).
Αν τωρα πλεξει κανεις μια συγχρονη ακτινα σε ατσαλινο κεντρο (με παχος φλαντζας 2 χλστ περιπου), τοτε 1 χιλιοστο περιπου απο τον "ωμο" της ακτινας (και πιο συγκεκριμενα ενα χιλιοστο αμεσως μετα απο τη γωνιά της ακτινας (J-bend), θα βρισκεται "στον αερα". Το αποτελεσμα θα ειναι σε καθε περιστροφη του τροχου (που με τη σειρα του σημαινει σε καθε αποφορτιση-επαναφορτιση της ακτινας), η ακτινα να καταπονειται σε λυγισμο-κοπωση σε εκεινο το σημειο, με αποτελεσμα καποια στιγμη να σπαει.
Ποσο πιο γρηγορα σπαει; Τοσο πιο γρηγορα, οσο πιο αθλια ειναι η ποιοτητα της ακτινας, και η ποιοτητα του πλεξιματος-ακτινολογησης.
Στα παλιοτερα χρονια, οπου σχεδον ολα τα κεντρα ηταν ατσαλινα, οι ακτινες ηταν προσαρμοσμενες στα δεδομενα της εποχης, και ο ωμος τους (J-bend) ηταν πιο μικρου μηκους, ωστε να ταιριαζει στις φλαντζες των κεντρων της εποχης. Και βεβαια δουλευαν μια χαρα, χωρις προβληματα, αν φυσικα ηταν μιας καποιας ποιοτητας.
Τη σημερον ημερα, και προκειμενου να μπορει να πλεξει κανεις ατσαλινα κεντρα (με λεπτες φλαντζες) χρησιμοποιωντας συγχρονες ακτινες, αποφευγοντας παραλληλα τα γνωστα προβληματα αξιοπιστιας, επιβαλεται στο πλεξιμο των ακτινων να χρησιμοποιησει ειδικες ροδελλες.
Πληροφοριακα, οι ροδελλες αυτες χρησιμοποιουνται όποτε κρινει ο κατασκευαστης του τροχου οτι οι ακτινες μπαινουν "χαλαρα" στη φλαντζα του κεντρου, ειτε προκειται για αλουμινενιο η ατσαλινο κεντρο.
Αυτες, περνιουνται στο κεφαλι της ακτινας πριν η ακτινα περασει στην τρυπα του κεντρου, ωστε να "παρει" το εξτρα μηκος της ακτινας, και η ακτινα να "βγαινει" απο τη φλαντζα του κεντρου εφαρμοστα-εφαπτομενικα. Δηλαδη η ακτινα βγαινοντας απο την τρυπα του κεντρου, πρεπει να ακουμπαει επανω στο πλαϊ της φλαντζας κι οχι να "κρεμεται" απο αυτην.
Τετοιες ροδελλες διαθετει η DT Swiss, αλλα και η SAPIM.

Kiriakos-GR wrote:
...Το περασμένο χρόνο που ήθελα να αναβαθμίσω και τον πίσω τροχό το πρώτο που αγόρασα είναι RYDE Sputnik στεφάνι αξίας 35 ΕΥΡΩ και πλέχτηκε πάνω στο σιδερένιο κέντρο...

Η ζαντα Ryde/Rigida Sputnik, ειναι οντως απο την πιο ανθεκτικη στη κατηγορια της, και το εχει αποδειξει παρα πολλες φορες μεχρι τωρα.
Απο πολλους θεωρειται σημειο αναφορας, οσον αφορα την αντοχη.

Kiriakos-GR wrote:
...Παρά το γεγονός ότι δεν έχω σημαντικό πρόβλημα με ακτίνες, δεν θέλω και δεν επιτρέπετε να σπάνε σε έναν πολύ προσεκτικό οδηγό σαν και μένα...

Οι ακτινες δεν σπανε επειδη καποιος ειναι προσεκτικος η απροσεκτος οδηγος, αλλα για τελειως διαφορετικους λογους.
Οι λογοι αυτοι ειναι κατα βαση δυο: Η κοπωση στην οποια υποβαλεται η ακτινα, και η αντοχη της συγκεκριμενης ακτινας στην κοπωση.
Η αντοχη της ακτινας στην κοπωση εξαρταται απο την ποιοτητα του υλικου και τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικα της ακτινας (μονης, διπλης η τριπλης διατομης/plain, butted, double butted, tripple butted).
H κοπωση της ακτινας εξαρταται απο την ταση ακτινολογησης, το βαρος που μεταφερει ο τροχος, τον αριθμο των ακτινων του τροχου και τον αριθμο των κυκλων φορτισης (= αριθμος περιστροφων του τροχου).
Η ταση ακτινολογησης της ακτινας με τη σειρα της εξαρταται απο την αντοχη της ζαντας, και συνηθως η μεγιστη επιτρεπομενη ταση ακτινολογησης καθοριζεται απο τον κατασκευαστη της ζαντας.

Kiriakos-GR wrote:
..Το πρόβλημα είναι να βρεις σε αυτήν την χώρα διανομείς και καταστήματα που δεν ζουν σε αφασία, πουλώντας αξιολύπητες ακτίνες των 5 σεντ του Ευρώ, και υλικά του κιλού όπου εισάγουν από την Κίνα, η οποία πλέον έχει τεράστια γκάμα σε ποιότητες υλικού, και κάποιοι δικοί μας συνεχίζουν να εισάγουν τις χειρότερες...

Bingo!!!
Αν υπαρχει προβλημα ευρεσης ποιοτικων ακτινων στην Αθηνα (οπου σημειωτεον υπαρχει και ο αντιπροσωπος της DT Swiss και SAPIM, αλλα και της Wheelsmith), τοτε ευκολα μπορει να φανταστει κανεις τι γινεται στην επαρχια.
Και καπως ετσι, αρχιζει κανεις να ψωνιζει ακτινες απο τα on-line καταστηματα του εξωτερικου. Κριμα...

Kiriakos-GR wrote:
...Το πραγματικό κοστολόγιο είναι:
RYDE Sputnik 26 = 30~35E ( διπλός τοίχος / διπλό καψούλι θήκη ακτίνας.)
Ακτίνες περίπου μισό εύρω το κομμάτι = 16 Ευρώ
Αλουμινένιο κέντρο 6-8 εύρω...

Οι τιμες των αλουμινενιων πισω κεντρων απο μια ποιοτητα και πανω, ξεκινουν απο 20 περιπου ευρω, ειτε προκειται για συμβατικο κεντρο με ποτηρια-μπιλλιες-κωνους, ειτε με σφραγιστα ρουλεμαν, και ανεβαινουν οσο ανεβαινει και η ποιοτητα.
Ενα σετ ποιοτικων ακτινων double butted μαζι με τα καψουλια τους, (πχ DT Swiss Competition 2.0-1.8-2.0) κοστιζει στην ντοπια αγορα απο 20 περιπου ευρω και πανω.
Αν λοιπον προσθεσεις το κοστος ζαντας, κεντρου, ακτινων και εργασιας, μπορεις πολυ ευκολα να καταλαβεις πως το κοστος ενος τροχου πλησιαζει η και ξεπερναει το κατοσταρικο, εξαρτωμενο βεβαιως απο το κοστος στεφανιου και κεντρου κυριως.

Υστερογραφο: Αν σε ενδιαφερει πρωτιστως η αντοχη και η αξιοπιστια, θα σου προτεινα αντι για την απλη Alpine, να παρεις την Alpine III (2,34-1,8-2,0).
Aρκει να υπαρχει στο μηκος που χρειαζεται.

Kiriakos-GR
Απών/απούσα

Κατά αρχή θα πω ότι αγαλλίασε η καρδιά μου με αυτά που γράψατε, διότι με επιβεβαιώσατε, οι άλλοι στραβά αρμενίζουν σε ίσιο γιαλό.

Πράγματι είμαι σε έρευνα αγοράς για ακτίνες, και λόγο οτι έπεσα στην γιορτή του αγίου πνεύματος (αργία) περιμένω την Τρίτη για επικοινωνίες με Αθήνα.

Τώρα εάν αποδεικτή ΟΤΙ οι όποιοι πουλάνε SAPIM η DT ότι είναι αιμορούφες, τότε θα παίξω με Γερμανία.
Μια εκατοστάδα SAPIM Strong έχει 50 ευρώ το κουτί χωρίς καψούλια.
Εδώ μιλάμε για 50 λεπτά την ακτίνα.
Το έχω κάνει και πάντα το ξανακάνω, εαν μου πουλάει τρέλα ο Έλληνας ότι από έξω θα έχω και τα μεταφορικά, εγώ ψωνίζω από έξω για να τα πάρουν τα λεφτά τα ταχυδρομεία αλλά οχι αυτός που πήγε να εκμεταλλευτεί την κατάσταση.

http://www.ebay.com/itm/191770007174?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPage...

contact