Προσφατα αναπαλαιωσα ενα παλιο μου ποδηλατο,ενα ποδηλατο που δεν περνει v-brakes ή δισκοφρενα.εβαλα λοιπον δαγκανες τις tektro,και στεφανι ροδας Bontrager. φαινεται και στην παρακατω φωτογραφία.
http://i1091.photobucket.com/albums/i396/sfaeloy/333.jpg
Το φρεναρισμα ειναι σχεδον μηδενικο αφου χρειαζεται ισχυρο πατημα στους λεβιέδες φρένων (λες και ειμαι αρσιβαριστας) και σταματημα του ποδηλατου υστερα απο 4 με 6 μετρα απο την στιγμη που πατησα φρένο (κινδυνος θανατος).
Θα ηθελα λοιπον φίλοι μου να μου συστησεται τα καλυτερα τακακια που πιστευετε οτι χρειαζονται για την συγκεκριμενη περιπτωση.τακακια τα οποια να βιδωνουν στις ηδη υπαρχοντες δαγκάνες και που θα φρεναρουν αν οχι ακαριαια τουλαχιστον αμμεσα.
Oριστε και η μανετα που χρησιμοποιω:
http://i1091.photobucket.com/albums/i396/sfaeloy/Untitled-21.jpg
Τελικά και ύστερα απο συμβουλες του φιλου SpyrosV
Τοποθετησα στο αναπαλαιωμενο μου ποδηλατο τα κατωθι:
ανοξείδωτο συρματοσχοινο με γράσο σιλικόνης και τακακια mtb koolstop απο tsiriko. (κοστος 45 ευρόπουλα)
http://i1091.photobucket.com/albums/i396/sfaeloy/DSC05224.jpg
Αποτελεσμα: απο πριν που μπαινοντας με φορα σε 35% κλιση κατηφορα δεν σταματαγε τωρα εστω και στα 3 μετρα απο την στιγμη που παταω σταματα!!!
Εν τελει ~ βαθμολογωντας τα παλια 3/10 , με τα καινουρια φτανω το 7/10 σε φρεναρισμα, αν περασω και με οινοπνευμα το στεφανι να καθαρισει απο την παλια γομα και στρωσουν και με τον καιρο τα καινουρια ελπιζω να φτασω τουλαχιστον το 9/10.
Χρονια πολλα και καλες γιορτές σε όλους!!!
Ok έβαλες φρένα bmx.
(έχει μικρή διαδρομή τερματισμού το συρματόσχοινο)
Τώρα βγάλε μια φωτο και τις μανέτες... για να καταλάβουμε...
1. Ασυμβατότητα μανέτας - δαγκάνας.
2. Κακής ποιοτητας ντίζες.
3. Λάθος ρύθμιση στη θέση των τακακίων.
4. Λάθος ρύθμιση στην απόσταση από ζάντα.
Έχω ποδήλατο με φρένα των 6 ευρώ μαζί με
τακάκια και φρενάρει κανονικά. Δεν πρέπει
να είναι εκεί το πρόβλημά σου...
Mια χαρά είναι οι μανέτες. Όμως βλέπω την απόσταση/τερματισμός μανέτας στο κυρίως σώμα (βλ. βελάκι) κάπως μεγάλη κι ίσως πρέπει να ξεβιδώσεις τη βιδούλα πάνω στην οποία ακουμπά. Η βίδα είναι από την κάτω πλευρά και συνήθως στρεσάρεται με ένα εξωτερικά διπλωμένο (πάνω της) ελατήριο.
Αν πατήσεις τη λαβή της μανέτας και κοιτάξεις εσωτερικά θα δεις τη βιδούλα να προεξέχει.
Αυτό δεν είναι απαραίτητο να γίνει... εξαρτάται κι από το μήκος των δαχτύλων.
1. Το πρώτο που παρατηρώ είναι η μικρή απόσταση τερματισμού του συσρματόσχοινου (βλ. κύκλο), τσεκάρισε πατώντας τη μανέτα να δεις αν ακουμπάει η βίδα σύσφιξης στην άκρη του ρεγουλατώρου... οπότε γι' αυτό και δεν μπορείς να πατήσεις περισσότερο το φρένο, διότι τερματίζει πολύ πριν μαγκώσουν τα τακάκια το στεφάνι.
Αν ισχύει κάτι τέτοιο και το στεφάνι είναι ολόισιο... πρέπει να φέρεις τα τακάκια ίσα-ίσα στις πατούρες του στεφανιού και να τα κεντράρεις κ.λπ.
http://www.parktool.com/blog/repair-help
http://www.parktool.com/blog/repair-help/categories/brake-service-and-re...
http://www.parktool.com/blog/repair-help/linear-pull-brake-service-v-bra...
http://www.parktool.com/blog/repair-help/sidepull-brake-service
2. Λαδάκι στο συρματόσχοινο κι αλλαγή του (για γαλβανιζέ το βλέπω) με ανοξείδωτο.
3. Καλύτερο φρενάρισμα κάνουν τα τακάκια μήκους 7 εκατοστών (όχι shimano).
Με Rim Friendly Compounds, καλά είναι τα Koolstop (μόνο η γόμα)
http://www.koolstop.com/images/ks-tecc_rpl.jpg
ή αν βρεις http://www.koolstop.com/english/mountain_pad.html
ή Jagwire αλλά αυτά είναι τύπου cartridge-συρταρωτά.
(Υπάρχουν στους Φίλους του Ποδηλάτου)
http://www.podilates.gr/node/9995
http://www.podilates.gr/node/18560
φιλε ποδηλατη βρισκω την ενημερωση σου πολυ εντιπωσιακη-σχολαστική.
1.οσων αφορα τις μανετες δεν ειχα ιδεα σχετικα με την ρυθμιση.
2.οσων αφορα την αποσταση τερματισμου συρματοσχοινου,φαντασου οτι με ενα πληρες πατημα φτανει μεχρι τη μεση και περισευει αλλη τοση αποσταση.
3.οσων αφορα το κεντραρισμα τον τακακιων στις πατουρες του στεφανιου,με το πατημα ερχεται ακριβως εκει που ζωγραφισες.
4.οσων αφορα το συρματοσχοινο το εχω περασει με ειδικο σχετικο γρασο,δεν ειμαι ομως σιγουρος για το αν ειναι ανοξείδωτο και θα ενεργησω σχετικος.
5.οσων αφορα τα τακακια και 7 εκατοστων με Με Rim Friendly Compounds νομιζω οτι εχεις δωσει ρεστα θα αγοραστουν αμμεσα, δεν ξερω βεβαια απο που και πως(πιοι οι φιλοι του ποδηλατου?)και θα ενημερωθεις για τα αποτελεσμετα.
σε ευχαριστω πολυ για τον χρονο που αφιερωσες να με κατατωπισεις σχετικα,θα επικοινωνησουμε ξανα συντομα μετα την αγορα του συρματοσχοινου και των τακακιων.
και παλι thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2,3. Πολύ ωραία. (δες και τις εικόνες της parktool)
4. Συνήθως στο συρματοχοινο βάζεις γράσο σιλικόνης, το απαλό όχι το σκληρό/κολλώδες, το βρίσκεις σε καταστήματα ειδών κατάδυσης.
http://www.podilates.gr/node/6678#comment-67409
5. Σε μήκος έχει βγει και 72mm π.χ. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=55821 (μάπα τα clarks)
Oι φίλοι http://www.filoi-podilatou.gr/ , Κοοlstop πρέπει να 'χει κι ο Tsirikos στο Ψυχικό.
Αν παραγγέλνεις συχνά από εξωτερικό http://www.roseversand.com/products/bike-parts/brakes/brake-pads/?brand=...
Οκ μου ξαναλές.
Βρήκα κι αυτό http://www.podilates.gr/node/19310
ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ: καθάρισμα στεφανιών με οινόπνευμα!
(επιφυλάσσομαι να σου προτείνω βενζίνη για να διώξει τυχόν λίπη/λάδια)
Άμα τα καθαρίσεις πρέπει να λυθεί εντελώς το πρόβλημα.
Διαβάζεις "Καθαρισμός στεφανιού/ζάντας"
http://www.podilates.gr/node/7319
Περιοδικά καθαρίζεις τις πατούρες των στεφανιών κι ας μην διακρίνεις πάνω τους κάτι το ιδιαίτερο... είναι θέμα ασφάλειας!!!
Καλές βόλτες!