τιμονι

23 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
xifias
Απών/απούσα

γεια χαρα.εχω μια απορια ισως γελοια πουν μερικοι.υπαρχει καποιος τροπος να σιγουρευτει κανεις οτι σε ενα ποδηλατο ο λαιμος ειναι παραλληλος με το λαστιχο?η αλλιως,οτι το τιμονι ειναι ακριβως καθετο με το ποδηλατο?γιατι τοχα ρυθμισει κομπλεντερ κ δε τοχα πειραξει λογω της ευαισθητης φυσης του λαιμου κ της βιδας (quill stem που λενε,κ εχω λιωσει δεκαδες βιδες)κ τωρα προσφατα που το εβγαλα,μουτυχε για πρωτη φορα στα χρονικα να το χω σφιξει ελαχιστα στραβα κ να μη τοχω παρει πρεφα,παρα μονο μετα απο 150 χλμ,κ να λεω τι φταιει τι φταιει,γιατι πιανομαι..μιλαμε η διαφορα ειναι οριακη,την καταλαβα σημερα που εκανα nohanded ποζεριλικι σε μια ευθεια.

κ δευτερον,εχω δει μερικους οταν το σφιγγουν,να το βαζουν επιτηδες λιγακι στραβα κ μετα να το σπρωχνουν στη σωστη θεση,κ επειτα λιγο σφιξιμο ακομα.ειναι κανα κολπακι αυτο για να σφιγγει καλυτερα αυτο το μυστηριο κωνικο παξιμαδι ευτελους μεταλου πουναι εκει μεσα?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εγώ το φέρνω στην ευθεία με το μάτι, βάζω το λάστιχο
ανάμεσα στα πόδια μου και το κρατάω σταθερό καθώς
σφίγγω την αλενόβιδα του λαιμού. Δεν υπάρχει κάποιο
μαγικό κόλπο στην όλη διαδικασία.

xifias
Απών/απούσα

μωρε κ γω με το ματι το φερνω αλλα ελα που ξεφυγε!

barbarella
Απών/απούσα

καλησπέρα σας και καλή εβδομαδα. ελπίζω να είμαι στο σωστό θρεντ. θα ήθελα να μου λύσετε την εξης απορία. όταν βαζω τα πόδια μου στην μπροστινη ρόδα για να κάνω "κόντρα" λαιμου και ρόδας για να δω αν εχουν σφιξει σωστα, όταν βαλω αρκετη δύναμη, το τιμόνι στραβωνει. εχω σφιξει τις αλλενοβιδες σε σημειο που να μην παιρνει άλλο. τονιζω οτι πρέπει να βάλω καπως παραπανω δυναμη και όχι τη νορμαλ δυναμη για να στραβωσει το τιμον. παρ'όλα αυτα ειναι φυσιολογικο ή πρέπει απαραιτήτως το τιμόνι να μη γυρνάει σε καμιά περιπτωση αν βάλω "κόντρα";
ευχαριστω.

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Σε καμία περίπτωση. Έχω φάει τα μούτρα μου έτσι όταν σε ζόρι από ορθοπέταλο πήγε αλλού το τιμόνι και αλλού η ρόδα.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

barbarella wrote:
καλησπέρα σας και καλή εβδομαδα. ελπίζω να είμαι στο σωστό θρεντ. θα ήθελα να μου λύσετε την εξης απορία. όταν βαζω τα πόδια μου στην μπροστινη ρόδα για να κάνω "κόντρα" λαιμου και ρόδας για να δω αν εχουν σφιξει σωστα, όταν βαλω αρκετη δύναμη, το τιμόνι στραβωνει. εχω σφιξει τις αλλενοβιδες σε σημειο που να μην παιρνει άλλο. τονιζω οτι πρέπει να βάλω καπως παραπανω δυναμη και όχι τη νορμαλ δυναμη για να στραβωσει το τιμον. παρ'όλα αυτα ειναι φυσιολογικο ή πρέπει απαραιτήτως το τιμόνι να μη γυρνάει σε καμιά περιπτωση αν βάλω "κόντρα";
ευχαριστω.

Ειναι τυπου A-Head, η τυπου Quill stem?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

barbarella wrote:
καλησπέρα σας και καλή εβδομαδα. ελπίζω να είμαι στο σωστό θρεντ. θα ήθελα να μου λύσετε την εξης απορία. όταν βαζω τα πόδια μου στην μπροστινη ρόδα για να κάνω "κόντρα" λαιμου και ρόδας για να δω αν εχουν σφιξει σωστα, όταν βαλω αρκετη δύναμη, το τιμόνι στραβωνει. εχω σφιξει τις αλλενοβιδες σε σημειο που να μην παιρνει άλλο. τονιζω οτι πρέπει να βάλω καπως παραπανω δυναμη και όχι τη νορμαλ δυναμη για να στραβωσει το τιμον. παρ'όλα αυτα ειναι φυσιολογικο ή πρέπει απαραιτήτως το τιμόνι να μη γυρνάει σε καμιά περιπτωση αν βάλω "κόντρα";
ευχαριστω.

Ειναι τυπου A-Head, η τυπου Quill stem?

barbarella
Απών/απούσα

ωχ φίλε δυστυχως δε μπορω να καταλαβω τι είναι αυτο που με ρωτάς! απ'ότι ειδα στο γκουγκλ μάλλον τυπου A-Head πρέπει να είναι. το ποδηλατο ειναι ideal zig zag. φοραει μαμήσια πραγματα πανω του. δεν του εχω αλλάξει κατι. ειναι σχετικα καινουργιο. Με κλοτσια που δοκιμασα στη ροδα, δε γυρναει. αλλά ναι οπως ειπα πριν αν βάλω καμποση δυναμη με τα χερια θα γυρισει.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

στο σημειο που ενωνει ο λαιμος με την προεκταση του πιρουνιου πρεπει να εχει τρεις βιδες (μια επανω και δυο στο πλαι). Σφιγγεις τις δυο στο πλαι.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

barbarella wrote:
... όταν βαλω αρκετη δύναμη, το τιμόνι στραβωνει.
εχω σφιξει τις αλλενοβιδες σε σημειο που να μην παιρνει άλλο. τονιζω οτι πρέπει να βάλω καπως παραπανω δυναμη και όχι τη νορμαλ δυναμη για να στραβωσει το τιμον.....

Μισό λεπτό....
Με προσοχή, θα κάνεις ζημιά στο τέλος.
Οι αλλενόβιδες είναι τρεις, οι δύο στο πίσω άκρο του λαιμού και η άλλη - μεγάλη - μόνη της στην κορυφή απάνου-απάνου....

Την μεγάλη - απάνου ΔΕΝ την πειράζεις. Αν την έχεις σφίξει θέλει "δουλειά", πες μας να σου πούμε τι να κάνεις.
Τια άλλες δύο, στο πλάι-πίσω, τις σφίγγεις αλλά όχι με όλη σου τη δύναμη.
Αλουμίνια είναι. Όχι ατσάλια.

Το τεστ που περιγράφεις, ρόδα ανάμεσα στ πόδια και δοκιμάζουμε να στρίψουμε το τιμόνι... είναι σωστό. Αλλά πάλι ΔΕΝ βάζουμε όλη την δύναμή μας. Μένουμε σε λογικά όρια.
Το τιμόνι - ειδικά στα ΜΤΒ - έχει μεγάλο μήκος, είναι άριστος "μοχλός" (δες φυσική δημοτικού), μπορείς να μεταφέρης ΜΕΓΑΛΗ δύναμη στο λαιμό, εφαρμόζοντας μικρή δύναμη στα άκρα του.
Αν δεν είσαι σίγουρος πέρνα παό ένα ποδηλατά. 2 λεπτά υπόθεση είναι.

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
την μεγάλη - απάνου ΔΕΝ την πειράζεις. Αν την έχεις σφίξει θέλει "δουλειά", πες μας να σου πούμε τι να κάνεις..

αν δεν βαριέσαι το αναλύεις λίγο αυτό? ή κάποιο λινκ? ροπή (8Νm) δίνονται μόνο για τις 2 πλαϊνές άλλεν. ροπόκλειδο υπάρχει διαθέσιμο νομίζω

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Η απάνου βίδα... όσο και να τη σφίξεις ΔΕΝ θα έχεις "ασφάλεια" ως προς το να μην στρίβει το τιμόνι.
Αν την σφίξεις πολύ, 1ον θα κάνεις ζημιά στα ποτήρια, 2ον δεν θα στρίβει άνετα - ελεύθερα το τιμόνι, 3ον θα κάνεις ζημιά και στο πιρούνι....

Ο ρόλος της είναι να ρυθμίζει την "προφόρτιση" στα ποτήρια του πιρουνιού.
Ξεσφίγγουμε αρκετά τις δύο πλαϊνές -πίσω (ίσα να συγκρατούν τον λαιμό έτσι ώστε γυρνώντας το τιμόνι να γυρνάει και πιρούνι+τροχός ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ). Βιδώνουμε ή ξεβιδώνουμε την μεγάλη-απάνου, μέχρι του σημείου που το πιρούνι δεν "παίζει" χάρχαλο, αλλά και δεν κοντράρει / μαγκώνει / δυσκολεύει την ελεύθερη κίνηση του τροχού.
Στη ρύθμιση βοηθάει και το να τσεκάρουμε πόσο "μπρος-πίσω" (κούνια μπέλα) κάνει το πιρούνι όταν πατάμε τα φρένα και σπρώχνουμε προς τα μπρος και πίσω το ποδήλατο.
Δύσκολα περιγράφεται, είναι και πρωί...

Το θέμα είναι να στηρίζεται ΣΩΣΤΑ - ΔΥΝΑΤΑ το πιρούνι μέσα στη φωλιά του σκελετού (μεσολαβούν τα ποτήρια) αλλά και να κινείται ελέυθερα ΔΕΞΙΑ -ΑΡΙΣΤΕΡΑ. Δηλαδή να μην "παίζει", αλλά και να μην σε ζορίζει στο στρίψιμο.

Αφού βεβαιωθείς για την σωστή "προφόρτιση", μετά σφίγγεις κάργα τις δύο πίσω αλλενόβιδες.
Αυτές ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ότι ο λαιμός (και κατ'επέκταση το τιμόνι) δεν θα στρίψει μόνος του και θα μείνει αλφαδιά με τον τροχό.
Εκεί βάζεις δύναμη, προέχοντας όμως τα όρια ροπής που δίνει ο κατασκευαστής και το ότι έχεις να κάνεις με άλουμίνια.....

....είναι πρωί....

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

οκ μ αυτά κ ευχαριστώ. ακριβώς έτσι το κάνω κ γω. στο περίπου κ με το μάτι δλδ. αν ξέρεις το εύρος ροπών στην άλλεν προφόρτισης των α-χεντ ρώτησα. κ αρκετά να την σφίξω δεν σφίγγει στην περιστροφή. ίσως τερματίζει στα σπαίησερσ. σημειωτέον πώς δεν έχω το πρόβλημα βαρβαρέλλας όπου η λύση προφανής

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Δεν έχει προδιαγραφές για ροπή η βίδα της προφόρτισης.
Νομίζω ότι θέλει το έμπειρο χέρι+ματι ενός τεχνικού και όχι κάποιο όριο στην ροπή.
... δεν είμαι 100% σίγουρος....
Έχει πάρει το μάτι μου κάτι .... σε full carbon top caps ... το καπάκι που σφίγγει η αλλενοβιδα - που κοντράρει στο steerer του πιρουνιού... οπότε ας διορθώσει κάποιος που ξέρει καλύτερα.....

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
... το καπάκι που σφίγγει η αλλενοβιδα - που κοντράρει στο steerer του πιρουνιού... οπότε ας διορθώσει κάποιος που ξέρει καλύτερα.....
σ αυτήν την περίπτωση τα σπαίησερσ δεν θάπρεπε να μπορούν να περιστρέφονται με το χέρι? με κάποιο ζόρι έστω? ευχαριστώ πάντως

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Αν περιστρέφονται... ίσως να μην έχει κοπέι σωστά (στο σωστό μήκος) το steerer ή να μην έχει μπεί σωστά η κουκουνάρα μέσα..... εμ?????

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

χαθήκαμε μου φαίνεται. πως δεν περιστρέφονται είπα, ενώ αν το καπάκι της επάνω άλλεν προφόρτισης κοντράριζε στο στεμ πηρουνιού, θάπρεπε. τέλος πάντων άλλο είχα ρωτήσει. κουκουνάρα? σετ ρουλεμάν κάτω φωλιάς λαιμού? για παραπομπή σε κριθαρότο ή γέμιση γαλοπούλας δεν το κόβω

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

H πάνω βίδα (στο καπάκι του σωλήνα) καθορίζει πόσο
πιεσμένο θα είναι το πηρούνι με το πλαίσιο. Πρακτι-
κά, αν τη σφίξεις πολύ το τιμόνι θα στρίβει με δυ-
σκολία και αν τη σφίξεις λίγο, το πηρούνι θα παίζει
μπρος πίσω. Ψάχνουμε κάτι ανάμεσα ώστε και να μην
κουνιέται το πηρούνι όταν φρενάρουμε ή όταν χτυπά-
με κάπου αλλά και να στρίβει όμορφα και χαλαρά το
τιμόνι.

Οι άλλες δυο βίδες είναι αυτές που σφίγγουν το λαιμό
με το σωλήνα του πηρουνιού. Μόλις τελειώσεις με την
από πάνω βίδα πιάνεις και σφίγγεις σταδιακά αυτές.
Σκοπός είναι να έχεις σταθερό λαιμό αλλά η κλωτσιά
δεν είναι ο τρόπος για να το ελέγξεις. Η κλωτσιά
είναι σαν να σε καρφώσει πχ ένα μηχανάκι και είναι
λογικό να στρίψει.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

retarded_crew wrote:
...... κουκουνάρα? σετ ρουλεμάν κάτω φωλιάς λαιμού? για παραπομπή σε κριθαρότο ή γέμιση γαλοπούλας δεν το κόβω

.... ώρες - ώρες δυσκολεύουμαι να σε παρακολουθήσω.....
... το είχα ξαναγράψει και παρεξηγήθηκες... κάπου -κάποτε...

.
.
.
.
εμμμ.... αν ο ποιητής εννοεί τι και που είναι η κουκουνάρα... είναι το λεγόμενο star-nut. Μπαίνει σε ahead συστήματα, μέσα στο steerer του πιρουνιού, προς το επάνω μέρος. Έχει πάσα θηλυκά (σπείρωμα) στο κέντρο και εκεί βιδώνει η μεγάλη-αποπάνου αλλενοβιδα. Τοποθετείται συνήθως με ψιλο-μαγκιά και ψιλο-ειδικό τρόπο. Αν στραβοκάτσει (κατά την αρχική και μόνιμη τοποθέτησή της).... την έκατσες.... άστα μην τα ρωτάς...

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

οκ τόπιασα με το ξηροκάρπι. κ δεν παρεξηγήθηκα ποτέ -ως τώρα- κ με τίποτα. θα το θυμόμουν καθότι ψιλογκαμήλος. για σένα φοβάμαι μήπως. κ ούτε εσύ φταις για τις ώρες-ώρες μου. θά 'χα περίοδο μάλλον. ευχαριστώ κ πάλι

barbarella
Απών/απούσα

καταρχην (ή καταρχάς) ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις και το ενδιαφέρον σας. την απάνω βίδα πράγματι την εχω σφιξει τέρμα, παρ'όλα αυτα το τιμόνι γυριζει ελευθερα δεξιά αριστερά και δεν "παίζει" το πιρουνι αν πατισω φρενο. τελικα μου φαινεται οτι πρεπει να παω από ενα ποδηλαταδικο αν και το αποφευγω οσο μπορω. ειμαι αρχαριος με τετοια θέματα και πιστευω οτι ο καθενας εκμεταλλευεται την ασχετοσυνη σου.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Έχω την εντύπωση ότι αν σφίξεις κάργα - τέρμα την αποπάνου βίδα... (πωπω... της βγάλαμε όνομα... η "αποπάνου"...) μετά το πιρύνι θα σκαλώνει.
Δηλαδή κρατώντας τον μπροστά τροχό στον αέρα, αν προσπαθήσεις να γυρίσεις το τιμόνι - πιρούνι - ροδα από τις χειρολαβές... κάπου θα σκαλώνει ή θα νιώθεις ότι η κίνηση δεν είναι ομαλή - βούτηρο.
Ότι κάτι σκορτσάρει...

Αν δεν νιώθεις κάτι τέτοιο μάλλον είσαι ΟΚ.

Κάποια πράμματα καλόν είναι να τα κάνουμε μόνοι μας. Η ρύθμιση τζόγου του πιρουνιού είναι ένα από αυτά.
Το να βάλεις κουκουνάρα στο steerer... ΟΚ... ίσως άστο για πιο μετά.
Το να ανοίξεις και να λιπάνεις κέντρο τροχού... επίσης, άστο για αργότερα.
Αλλά γενικά καλό είναι να ρωτάς - να τσεκάρεις κανα βίντεο και να προσπαθείς κάποια πράγματα μόνος σου (ή με παρέα).
... να του παίρνεις τον αέρα σιγά σιγά

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

barbarella wrote:
καταρχην (ή καταρχάς) ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις και το ενδιαφέρον σας. την απάνω βίδα πράγματι την εχω σφιξει τέρμα, παρ'όλα αυτα το τιμόνι γυριζει ελευθερα δεξιά αριστερά και δεν "παίζει" το πιρουνι αν πατισω φρενο. τελικα μου φαινεται οτι πρεπει να παω από ενα ποδηλαταδικο αν και το αποφευγω οσο μπορω. ειμαι αρχαριος με τετοια θέματα και πιστευω οτι ο καθενας εκμεταλλευεται την ασχετοσυνη σου.

Αν μας ελεγες που εισαι, να δουμε αν εισαι κοντα με καποιον που ξερει, να στο φτιαξει να δεις και πως γινεται και να τελειωνει το θεμα δεν θα ηταν πιο ευκολο???