καλημέρα στη λίστα.
πέρσι αγόρασα ενα ιντεαλ φριιντερ ( μοντέλο 2011).
Επειδή πηγαίνω πολύ στα χώματα, γενικά καταπονείται αρκετά. Πέρα από το κλασσικό σέρβις θα ήθελα να κοιτάξω και τι γίνεται με τη μεσαία τριβή.
Οπότε με δεδομένο το μοντέλο τι είδους είναι η μεσαία τριβή και τι εργαλεία χρειάζομαι για να την ανοίξω; Υπάρχει σχετικό βίντεο ;
Ευχαριστώ
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Δεν ειναι δυσκολη διαδικασια..Αν δεν κανω λαθος απο αριστερα που φενεται εχει ενα καπακι με δοντακια...πλαστικο..Θα χρειαστεις μια καστανια για να βγαλεις τις εξωτερικες βιδες απο δεξια και αριστερα..Επειτα αυτο εδω: http://www.roseversand.com/article/icetoolz-crank-extractor/aid:22964
Βιδωνεις και καποια στιγμη στον πεταει εξω..απο την μερια του μπρατσου αρχιζεις και οχι απο την μεταδοση..
Επειτα θα χρειαστεις για να ξεβιδοσεις κατι καπακια της BB Απο δεξια και αριστερα αυτο: http://www.roseversand.com/article/icetoolz-bottom-bracket-tool-for-shim...
Mετα καθαριζεις με καλο degreaser γρασονεις και τελος..
Το καλυτερο θα ηταν να παρεις μια καλη μεσαια τριβη ομος γιατι οι εργωστασιακες original ειναι για τον @@...Μια καλη Shimano ΟΧΙ BBUN25-26 AΛΛΑ UN55-56 Θα ηταν ιδανικη...Ρωτα τον ποδηλατα σου!
Καλη δουλεια!
Και να κοιτάξεις δεν πρόκειτε να δεις τπτ.
Η τριβή σου είναι κλειστού τύπου και δεν επισκευάζεται.
Ούτε φυσικά βάζεις degreaser ούτε WD40!!! αφού το μόνο που θα καταφέρεις είναι να χαλάσεις τη σύσταση του γράσσου μέσα στο bottom bracket και να την κάνεις να αρχίζει να τρίζει...
Να ξαναβάλεις γράσσο εσωτερικά στο Bottom Bracket δεν γίνεται εκτός αν εννοείς να την πασαλήψεις εξωτερικά που δε θα βοηθήσει σε τπτ.
Αν θες να την αλλάξεις μπαμ και κάτω τότε ok.
H un55-56 εχουν σιδερένιο καπάκι στην αριστερη πλευρά απο το βαρελάκι.
Κατά τα άλλα είναι ενα και το αυτό με τις un25-26 imho.
Γενικά στο ποδήλατο ισχύει ότι δουλεύει δεν το σκαλίζεις - χαλάς...
Αν θες εργαλεία πάρε αυτό απο το rose.
http://www.roseversand.com/article/xtreme-tool-box-all2gether-ii/aid:228724
Δυο τρεις επισκέψεις στον ποδηλατά παίζει να σου κοστίσουν περισσότερα...
Εχει αρκετά αλλά όχι τα πάντα.
Πχ εξολκείς πισω γραναζιών εχει μόνο για κασέτα με QR.
Δεν εχει εργαλεία για τοποθέτηση ποτηριών και γενικά λείπουν κάποια πράγματα λίγο πιο advanced.
Εννοείτε πως αν είσαι του τύπου μαστροχαλαστής ή τύπου Thor όλα φτιάχνουν με την βαριά, τα κάνεις όλα εμπειρικά και στο περίπου καλύτερα να μην πειράξεις τπτ και να εμπιστευτείς κάποιων επαγγελματία του χώρου.
Αρκεί να είναι πραγματικός επαγγελματίας, λογικός σε τιμές και να ξέρει την δουλειά.
Φιλε το FREEDER TOY 09' Ειχε κλειστη με ''ροδελα σιδερενια'' απο την αριστερη..Του 11' ειναι μεσαια τριβη τυπου Shimano UN26 Με βαρελακι..
καλημέρα και πάλι,
ευχαριστώ για τα σχόλια.
Η μεσαία τριβή αριστερά (όχι εκεί που υπάρχει ο δισκοβραχίονας) είναι πλαστική και μαύρου χρώματος. Χωρίς να θέλω να γίνω κουραστικός , είναι σιμάνο τελικά ;
Τα (πλαστικά) καπάκια στους βραχίονες πως βγαίνουν;
Με ενδιαφέρει η μ.τ. γιατί το ποδηλατάκι αντέχειμέχρι τώρα (400χλμ στο χώμα) και είναι αξιόπιστο. Είναι το μόνο σημείο στο οποίο δεν έχω καμία εμπειρία.
...θελεις να βγαλεις τη μεσαια τριβη; Σε πειραζει αυτη; Ε, τοτε εσυ γιατι θες να την πειραξεις;
Σοβαρα τωρα. Κατα πασα πιθανοτητα, ειναι Shimano (ισως UN 26), η παρομοιου τυπου. Πραγμα που σημαινει οτι για να τη βγαλεις απο το ποδηλατο, χρειαζεσαι ενα τετοιο εργαλειο, και ενα καρυδακι 32 χλστ με την αντιστοιχη μανελλα, η ενα γερμανοπολυγωνο 32 χλστ, για να το δουλεψεις.
Τα πλαστικα καπακια που σκεπαζουν την βιδα που συγκρατει τα μπρατσα του δισκοβραχιονα στον αξονα της μεσαιας τριβης, βγαινουν με ενα μικρο ισιο κατσαβιδακι: Βαζεις τη μυτη του αναμεσα στην ακρη του πλαστικου καπακιου και την τρυπα του μπρατσου, και κανοντας μοχλο το κατσαβιδακι, ανασηκωνεις το πλαστικο καπακι, και το βγαζεις.
Για να φτασεις ομως να λυσεις τη μεσαια τριβη απο το σκελετο, θα πρεπει πρωτα να βγαλεις τα μπρατσα του δισκοβραχιονα απο τις ακρες του αξονα της μεσαιας τριβης.
Κι επειδη τα μπρατσα του δισκοβραχιονα ειναι πολυ δυνατα σφηνωμενα πανω στον αξονα της μεσ. τριβης, χρειαζεται ενα ειδικο εργαλειο/εξωλκεας, για να αφαιρεθουν.
Εννοειται, πως πριν χρησιμοποιησεις τον εξωλκεα των μπρατσων, κι αφου αφαιρεσεις το πλαστικο καπακι που σκεπαζει τη βιδα (εξαγωνη η αλλεν), πρωτα θα λυσεις την εν λογω βιδα που σφηνωνει/συγκρατει τα μπρατσα πανω στον αξονα της μεσ.τριβης.
Αφου αφαιρεσεις τις βιδες συγκρατησης των μπρατσων, τοτε θα χρησιμοποιησεις τον εξωλκεα για να βγαλεις τα μπρατσα απο τον αξονα της μεσ. τριβης.
Πληροφοριακα, υπαρχουν παρα πολλα ετοιμα σετ ποδηλατικων εργαλειων, απο διαφορες εταιριες.
Πολυ δυσκολα ομως βρισκεται ενα τετοιο σετ, το οποιο να ειναι πληρες σε εργαλεια.
Εκτος βεβαια απο τα καθαρα επαγγελματικα σετ, τα οποια ομως κοστιζουν μεχρι και μερικες χιλιαδες ευρω.
Οποτε, ο πιο λογικος τροπος προσεγγισης στο προβλημα των εργαλειων, ειναι να αγοραζει κανεις τα εργαλεια ενα-ενα, αναλογα με την εργασια που καθε φορα προκυπτει.
Παραλληλα, μ'αυτον τον τροπο, μπορει κανεις να διαλεγει την καλυτερη δυνατη σχεση τιμης/ποιοτητας, του συγκεκριμενου εργαλειου που καθε φορα απαιτειται.
Και η τιμη, δεν εχει να κανει παντα με την ποιοτητα. Παρα πολυ συχνα, η τιμη ειναι αποτελεσμα του marketing.
(Καποιες εταιριες, πουλανε σχετικα φθηνα καποια εργαλεια τους, και καποια αλλα ακριβα, ενω δεν ειναι παντα ιδιας ποιοτητας ολα τα εργαλεια τους, χωρις αυτο να σημαινει απαραιτητα οτι το ακριβοτερο ειναι και το καλυτερο).
Με λιγα λογια, αγοραζοντας ενα ετοιμο σετ εργαλειων, ειναι πολυ πιθανο να "φορτωθει" κανεις (πληρωνοντας τα) εργαλεια που δεν προκειται ποτε να χρησιμοποιησει, και παραλληλα να πρεπει να πληρωσει εξτρα, τα εργαλεια που πιθανως λειπουν απο τη συλλογη, και τα οποια χρειαζεται.
Αυτα τα ολιγα, καλα μαστορεματα.
Καλημέρα και πάλι,
Δεν μου αρέσει να πειράζω τα μερη του ποδηλάτου. Απλά κάτι αισθανόμουν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τα πετάλια ( σαν κάτι να ψηλοτριβόταν ανά διατήματα)
Επισκέπτομαι τον ποδηλατά μου και βουαλά.
Η μεσαία τριβή είχε ξεσφίξει. Μέσα σε 10 λεπτά μου έκανε σέρβις (δωρεάν) και έλειξε το θέμα. Ωστόσο επειδή θα μου ξανασυμβεί πρέπει να είμαι προετοιμασμένος για ένα νέο ενδεχόμενο.
Οκ κατάλαβα πως βγαίνει, χρειάζομαι εξολκέα δισκοβραχίονα και εξολκέα μεσαίας.
Ο εξολκέας μεσαίας ξεβιδώνει αριστερόστροφα από την πλευρά που δεν υπάρχει ο δισκοβραχύονας και δεξια απο τη μεριά του δισκοβραχύονα .
Ο εξολκέας δισκοβραχύονα δουλέυει ομοίως ή ξεβιδώνει αριστρερόστροφα ( counterclockwise) και από τις δυο πλευρές;
ξεβιδώνει αριστρερόστροφα ( counterclockwise) και από τις δυο πλευρές