Καλησπέρα. Κάθε 20μέρες με μήνα περίπου τα λάστιχα του ποδηλάτου μου (Specialized Sirrus) χάνουν την μισή τους πίεση. Το ίδιο συμβαίνει και σε ποδήλατο φίλου. Είναι φυσιολογικό;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Καλησπέρα. Κάθε 20μέρες με μήνα περίπου τα λάστιχα του ποδηλάτου μου (Specialized Sirrus) χάνουν την μισή τους πίεση. Το ίδιο συμβαίνει και σε ποδήλατο φίλου. Είναι φυσιολογικό;
Δοκιμασε να αλλαξεις σαμπρελες... Εγω ετσι το διορθωσα
Και τσεκάρετε πολυ καλά τα λάστιχα απο μέσα μήπως έχει περάσει κάποιο παρα πολυ μικρό γυαλάκι που έκανε την σαμπρέλα να χάνει πολυ λίγο.
Το πιθανότερο ειναι να μη το δεις οπότε τρίψε το εσωτερικό με κάτι που δεν θα κανει ζημια στο λάστιχο. πχ το πρασινο απο σφουγγαράκι πιάτων.
Πολυ γενικα τα ελαστικα μπορει να χανουν την πιεση τους
απο αποτομες αλλαγες θερμοκρασιας περιβαλλοντος
και απο τη χρονικη διαρκεια που μεσολαβει αναμεσα στους
ελεγχους που κανουμε ! Το προβλημα επιδεινώνουν πολυ σαμπρελες
με βαλβιδα τυπου schraeder (αυτοκινητου)γιατι δεν ειναι κατασκευασμενες
για πιεση πανω απο 40-45psi !
Αν φουσκωνουμε τα ελαστικα του ποδηλατου μας
με συγκεκριμενη πιεση (πχ 80psi)ειναι φυσιολογικο μετα
απο 20 μερες να εχουν χασει καποια απο την πιεση και να εχει
πεσει στο 55-65psi
Αν ο ελεγχος που κανουμε ειναι χοντρικα με το χερι και διαπιστωνουμε
οτι τα ελαστικα μας ειναι καπως ξεφουσκωτα τοτε σιγουρα την τελευταια φορα βαλαμε χαμηλοτερη πιεση απο αυτη που χρειαζομασταν
"... Το προβλημα επιδεινώνουν πολυ σαμπρελες
με βαλβιδα τυπου schraeder (αυτοκινητου)γιατι δεν ειναι κατασκευασμενες
για πιεση πανω απο 40-45psi !..."
...η αλλιως τυπου αυτοκινητου, αντεχουν απο μικρες, εως πολυ υψηλες πιεσεις.
Τα λαστιχα των φορτηγων, και λοιπων βαρεων οχηματων, πολυ συχνα φουσκωνονται με πιεσεις 110 psi, η ακομη υψηλοτερες.
Μια ματια στις μεγιστες επιτρεπομενες πιεσεις που αναγραφονται στα ελαστικα των φορτηγων/νταλικων/λεωφορειων κλπ, το αποδεικνυει.
Και βεβαια, τα λαστιχα των φορτηγων, χρειαζονται συμπληρωμα αερα, σε πολυ μεγαλυτερα διαστηματα απο οτι τα λαστιχα του ποδηλατου.
Κι ολα αυτα τα βαρια οχηματα, χρησιμοποιουν βαλβιδες τυπου schraeder (αυτοκινητου) στα λαστιχα τους.
Ο λογος απωλειας αερα απο τα λαστιχα και σαμπρελλες ποδηλατου, ειναι κυριως η διαπερατοτητα του υλικου του λαστιχου, απο τα μορια του αερα.
Και με οσο μεγαλυτερη πιεση ειναι φουσκωμενο ενα λαστιχο ποδηλατου, τοσο ταχυτερα διαφευγει ο αερας προς το περιβαλλον. Ο ρυθμος απωλειας αερα, μειωνεται οσο πεφτει η πιεση στο εσωτερικο του λαστιχου.
Ετσι εξηγειται το οτι τα λαστιχα κουρσας-με λεπτοτατες σαμπρελλες- που φουσκωνονται με υψηλες πιεσεις, κι εχουν βαλβιδα τυπου presta (ποδηλατου), χανουν πολυ γρηγορα πιεση στην αρχη, ωσπου αυτη να κατεβει, ενω μετα επιβραδυνεται ο ρυθμος πτωσης πιεσης.
Κι αυτος ειναι κι ο λογος που τα λαστιχα για ΜΤΒ, δεν θελουν τοσο συχνα φουσκωμα, ενω τα λαστιχα κουρσας χρειαζονται πολυ συχνοτερα, προκειμενου να παραμεινουν μεσα στα ορια πιεσης που καθοριζει ο κατασκευαστης τους.
Αν τωρα τα λαστιχα καποιου χρειαζονται πολυ συχνα φουσκωμα, τοτε ειτε φταιει καποια μικροσκοπικη τρυπα, ειτε μια ελαττωματικη βαλβιδα, ειτε κακης ποιοτητας υλικο σαμπρελλας.
Sorry, αλλά το θεωρώ φυσιολογικό πια.
Βάζουμε σχετικά υψηλές πιέσεις, οι σαμπρέλες είναι πλέον της πλάκας (*), είναι φυσιολογικό να βλέπεις σημαντική πτώση πίεσης σε τέτοιο χρονικό διάστημα.
ΓΙΑΥΤΟ τσεκάρουμε κάθε βδομάδα την πίεση, είναι εύκολο - γρήγορο - απλό.
Είτε με τρόμπα δαπέδου με μανόμετρο, είτε σε κάποιο βενζινάδικο.
Στις κούρσες και όπου έχουμε σαμπρέλες λάτεξ, ελέγχουμε την πίεση ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΒΟΛΤΑ.
Και δεν είναι υπερβολή.
.
.
.
.
.
.
.
(*)πριν 4-5 χρόνια έπεσε στα χέρια μου σαμπρέλα με βαλβίδα τύπου dunlop, ξέρετε οι παλιές ποδηλατικές, με το λαστιχάκι-μακαρόνι μέσα στην βαλβίδα. Την θεωρώ ΑΠΑΡΧΑΙΟΜΕΝΗ, πάντα δυσκολευόμουν να τη φουσκώσω / όταν είναι φορεμένη στον τροχό με ελαστικό μαζί..... τρυπούσε και το μακαρόνι στις χειρότερες στιγμές. Την φούσκωσα μόνη της, την έκανα σχεδόν μπαλόνι και την κρέμασα σε ένα καρφί. 6 μήνες μετά ακόμα ήταν φουσκωμένη μπαλόνι - είχε χάσει αλλά δεν είχε κρεμάσει. Έκανα το ίδιο και με σύγχρονες σαμπρέλες: κουρσάδικη με presta και τρεκκιν με shraeder. Αυτές κρέμασαν/ζάρωσαν πολύ γρήγορα.
Εννοείται ότι παρόλαυτα ΔΕΝ ξαναγυρίζω σε dunlop.
να χάνουν αέρα μετά από 20 μέρες.
Στο mountain με λεπτά λάστιχα έβα-
ζα 65psi και 3-4 μέρες μετά είχε
πέσει στα 45-50. Στην κούρσα βάζω
110-120 και πέφτει στα 80-100.
Το αφύσικο είναι να μη διαθέτουμε 40''
για να ελέγχουμε τον άερα πριν από κά-
θε βόλτα ανεξαρτήτως σαμπρέλας.
τα λαστιχα θελουν καθε φορα ελεγχο και τρομπαρισμα...
λογικο ειναι να χανουν αερα ειδικα εαν κανεις πολυ ωρα ποδηλατο...εαν πηγαινεις σε λακουβες εαν ειναι πολυ βαρυς κτλ...
Είμαι 100 κιλά βάρος, οπότε είναι και αυτός ένας παράγοντας που ξεφουσκώνουν τα λάστιχα.
Έχετε να μου προτείνετε καμιά σαμπρέλα που να μην χάνει τόσο εύκολα αέρα; 700Χ32 λάστιχα έχω.
...ειχα μια ανταλλακτικη σαμπρελλα (ναυλον οχι καουτσουκ) φυλαγμενη για κανα χρονο ,και οταν ανοιξα το ναυλον παρατηρησα οτι ειχε πολυμεριστει ειδικα στα σημεια που διπλωνε ,ειναι φυσιολογικο αυτο μεσα σε ενα χρονο να καταστρεφεται ? οι παλιες καουτσουκ αντεχανε πιο πολυ ,επισης στις ναυλον δεν κολλανε τα μπαλωματα απ οτι ξερω ξερει κανεις αν υπαρχει ανταλλακτικη σε καουτσουκ μιλαμε για διασταση 16 χ 1 3/8...
...δεν εχει καμμια σχεση με την ταχυτητα που ξεφουσκωνουν τα λαστιχα.
Αντιθετα, εχει σχεση:
Η ποιοτητα της σαμπρελλας. Οσο καλυτερη ποιοτητα, τοσο δυσκολοτερα ξεφουσκωνει.
Η διασταση της. Οσο πιο κοντα ειναι το κατω οριο πλατους (π.χ. 28-37)της σαμπρελλας στη διασταση του λαστιχου, τοσο λιγοτερο "ξεχειλωνει" η σαμπρελλα, και τοσο αργοτερα ξεφουσκωνει.
Η πιεση που τη φουσκωνεις. Οσο μεγαλυτερη ειναι η πιεση που φουσκωνεις το λαστιχο, τοσο γρηγοροτερα διαφευγει ο αερας απο τους αορατους (με γυμνο ματι) πορους του τοιχωματος της σαμπρελλας.
Οποτε, αν θελεις να αργει το ξεφουσκωμα των λαστιχων σου, φροντισε τη διασταση της σαμπρελλας, και την ποιοτητα της.
Γενικα, οι επωνυμες σαμπρελλες, ειναι κατα κανονα ποιοτικωτερες απο τις no-name (η σχεδον no-name, που δεν τις ξερει ουτε η μανα τους) κινεζικες.
Επισης, το παχος της σαμπρελλας, λειτουργει θετικα οσον αφορα την στεγανοτητα της σαμπρελλας, μονο αν προκειται για επωνυμες σαμπρελλες.
Κι αυτο, γιατι υπαρχουν πανχοντρες κινεζικες σαμπρελλες, οι οποιες ειναι αθλιας ποιοτητας, και δεν μπαλωνονται κιολας.
Καλησπέρα παιδιά!
Να ρωτησω αν μπορω να αλλάξω τις σαμπρελες στο ποδήλατο μου
με αλλες που έχουν βαλβίδες αυτοκινητου;
Εμένα έχει τώρα τις βαλβίδες τύπου presta.
Θα περνάει από τα στεφάνια σου;
Αυτό δεν ξέρω και εκανα την ερώτηση μήπως κάποιος έχει δοκιμάσει.
Ευχαριστώ πάντως!
Δεν χρειαζεται να τις αλλαξεις, ψαξε και παρε εναν αντάπτορα που θα εχεις πανω σου για να μπορεις να χρησιμοποιείς τρόμπα βενζιναδικου (γιατι μαλλον γι αυτο θες να τις αλλαξεις).
Καλη ιδέα ευχαριστώ!
Καλημέρα παλικάρια.
1ο ποστ μετά από 1 χρόνο συνεχόμενου διαβάσματος του φόρουμ
Να σας ευχαριστήσω ΟΛΟΥΣ για τις πληροφορίες που έχω αποκομίσει έχω μάθει πολλά και έχουν βοηθήσει όλα στην μέχρι τώρα ποδηλατική μου "Καριέρα"
Χίλια μπράβο για την δουλειά που έχετε ρίξει να είστε καλά και πάντα αβίαστα ταξίδια.
Θέλω να ζητήσω την βοήθεια σας με μια απορία που έχω γιατί τα έχω μπερδέψει.
Ζυγίζω 110 κιλά και έχω ένα ποδήλατο βουνού το οποίο το έχω για πόλη κυρίως άντε και για κάνα κατέβασμα πεζοδρομίου σκοπεύω να πάω και βουνό άλλα θα είναι σίγουρα σε πατημένο μονοπάτι. Το θέμα μου είναι ότι έχω μπερδευτεί με το τι λάστιχα και πόσα psi θα πρέπει να φοράει το ποδήλατο, κάπου διάβασα πως όταν είσαι κάποια παραπάνω κιλά πρέπει να έχεις λάστιχα με μεγάλα psi
αλλά δεν βρίσκω λάστιχα ΜΤΒ πάνω από 65 psi. Ένα χρόνο τώρα το ποδήλατο φόραγε hutchinson scorpion 26x2.0 μέσα σε 1 χρόνο μου 2 σκασίματα 1 στο μπροστά στο οποίο άλλαξα σαμπρέλα και ένα στο πίσω το οποίο σκίστηκε το λάστιχο λίγα χιλιοστά πάνω από την ζάντα (να σημειώσω πώς το ποδήλατο μέσα σε ένα χρόνο έκανε 150 χιλιόμετρα μόνο) και είπα να αλλάξω όλο το σετ έχω μπει στην λογική του να πάρω 2 σετακια λάστιχα ένα για πόλη και ένα κανονικά για βουνό.
Έχω βρει αυτά:
1)http://www.bikebling.com/Continental-Trail-King-Kevlar-Tire-p/conti-raceking-26x20.htm
2)http://www.podilato.com.gr/el/elastika-aerothalamoi/1362-elastiko-continental-double-fighter-ii-26x1-9-reflex.html
και τα δυο έχουν μέγιστη πίεση 65 psi θα κάνω κουταμάρα να τα φορέσω στο ποδήλατο ?
Για τις σαμπρέλες MICHELIN PROTEK MAX τι έχετε να πείτε; Διάβασα καλά λόγια σε κάτι ξένα φόρουμ που κοίταξα, λένε ότι κρατάνε αέρα περισσότερο από τις απλές σαμπρέλες.
http://www.michelinbicycletire.com/michelinbicycle/index.cfm?event=prote...
Φαίνεται πολύ έξυπνο αλλά δεν ξέρεις εαν δουλεύει,μια δοκιμή θα μας πείσει..
Αλλά σε περίπτωση που θα χρειαστεί μπάλωμα,δεν ξέρω κατά πόσο θα είναι εύκολο στην τοποθέτηση του.
Να συμφωνήσω κι εγω με τους προλαλισαντες ότι οι σαμπρέλες κάνουν πόρους κ χάνουν αέρα, χωρίς να έχουν τρύπες, οπότε όσο μεγαλύτερο περιθόριο έχουν έως το τέρμα τους τόσο καλύτερα κ φυσικά παίζει ρόλο κ η ποιότητα.
Πριν από μερικές εβδομάδες βρήκα το ένα λάστιχο με τη μισή σχεδόν πίεση κ παρ όλο που έβαλα την σαμπρέλα μέσα σε βαρέλι με νερό, τρύπα δεν βρήκα....
Οι σαμπρέλες mtb της continental είναι για λάστιχα έως 2.45...