Δελτίο Τύπου
Ευρωπαïκή Καμπάνια Ενημέρωσης
Η Σύνδεση του Αθλητισμού & της Φυσικής Άσκησης με την Ψυχική Υγεία
ΜENS Project
«Life is like a bike. To keep your balance, you have to keep moving». Ο Άλμπερτ Αïνστάιν συνδυάζει σε μια φράση τους νόμους της Φυσικής με μια στάση ζωής. Μια ακόμη πηγή έμπνευσης για την ολιστική προσέγγιση της Ψυχικής Υγείας, μέσα από έναν δραστήριο τρόπο ζωής, μέσα από την αξιοποίηση της θετικής επίδρασης που έχει ο αθλητισμός και η φυσική άσκηση στην καθημερινή διάθεση αλλά και στην ευρύτερη ψυχική ισορροπία μας.
Μια σύνδεση που στοχεύει να εδραιώσει η Ευρωπαϊκή Καμπάνια Ενημέρωσης “Life is Like a bike” που θα διαρκέσει πέντε μήνες (Φεβρουάριος – Ιούνιος 2018) και θα διεξαχθεί παράλληλα σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, ως βασικός στόχος του MENS Project, του ευρωπαïκού έργου, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Eυρωπαïκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+. Το έργο υλοποιείται με τη σύμπραξη 17 οργανισμών από 12 χώρες μέλη της ΕΕ, με δράση στο πεδίο της ψυχικής υγείας ή/και του αθλητισμού και της φυσικής άσκησης.
Κεντρικός στόχος του MENS Project προγράμματος -συντονιστής του οποίου είναι ο οργανισμός «Κοινωνικές Συνεταιριστικές Δραστηριότητες Ευπαθών Ομάδων - ΕΔΡΑ» (www.edra-coop.gr)- είναι η ίδρυση του ευρωπαϊκού δικτύου ENALMH (European Network of Active Living for Mental Health) που αποβλέπει στην ανάδειξη της ιδιαίτερης σημασίας της Φυσικής Άσκησης και του Αθλητισμού για την πρόληψη, τη θεραπεία και την καταπολέμηση του στίγματος στον τομέα της Ψυχικής Υγείας.
Η καμπάνια «Life is Like a bike» βασίζεται στα αποτελέσματα τα οποία προέκυψαν μέσα από την ευρωπαϊκή έρευνα που απευθυνόταν σε οργανισμούς και άτομα για την αποτύπωση της εμπειρίας, αλλά και της γνώμης τους σχετικά με τη συμβολή της φυσικής άσκησης και του αθλητισμού στην ψυχική υγεία, μέσα από ειδικά σχεδιασμένα ερωτηματολόγια για αθλητικούς οργανισμούς, για φορείς ψυχικής υγείας (τους λήπτες των υπηρεσίων τους ή τους επαγγελματίες) και για τον γενικό πληθυσμό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Νοέμβριο του 2017 και ολοκληρώθηκε με 2.656 συμμετέχοντες από 12 ευρωπαϊκές χώρες.
Μέσα από τα δεδομένα της έρευνας , προκύπτει μια θετική στάση απέναντι στη σύνδεση «αθλητισμού/άσκησης & ψυχικής υγείας», αλλά παράλληλα και μια έλλειψη κινήτρου ή εμπεριστατωμένης γνώσης. Επομένως, η καμπάνια «Life is Like a Bike» διαθέτει έναν ενημερωτικό, αλλά και ενθαρρυντικό χαρακτήρα, για να προσφέρει μια έγκυρη πληροφόρηση σε όσους έχουν δεν το επιχειρούν, ως μια ηχηρή επιβεβαίωση για όσους έχουν υιοθετήσει μια δραστήρια καθημερινότητα, αλλά και για μια περαιτέρω ενίσχυση των υφιστάμενων πρωτοβουλιών.
Keep balance, Keep moving. Life is like a bike!