το ΙΧ σαν οικονομική πληγή

10 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
cdouvis
Απών/απούσα

η κατάχρηση του ΙΧ έχει πολλά κακά. Να μην τα ξαναλέμε, λιγο ψάξιμο σε αυτό το φόρουμ και θα βρείτε όσα θέλετε. Μαζί με όλα τα άλλα όμως είναι και μια σοβαρότατη οικονομική πληγή. Μέχρι τώρα το αναφέρουμε και αυτό βέβαια αλλά μόνο στο ατομικό επίπεδο (π.χ. με το γνωστό σύνθημα

"η βενζίνη πήγε
ενάμισι ευρώ
πότε επιτέλους
θα βάλετε μυαλό",

το οποίο παρεμπιπτόντως έχει ξεπεραστεί και πρέπει να το αλλάξουμε ). Υπάρχει όμως και η συλλογική διάσταση που δεν την πολυσυζητάμε αν και συμβάλει πολύ στην περιφημη ασφυξία της αγοράς

(από δω και κάτω το ποστ γίνεται λίγο τεχνικό. Οποιος αντέχει συνεχίζει, οι υπόλοιποι κατεβείτε κατευθείαν στα συμπεράσματα)

το εμπορικο ισοζύγιο της χώρας είναι αρνητικό. Έχω βρει στοιχεία για το 2010
εξαγωγές: 17.08 δις ευρώ
εισαγωγές: 45.36 δις ευρώ
ισοζύγιο: -28.28 δις ευρώ
(τα νούμερα φαίνονται εφιαλτικά αλλά στ'αλήθεια είναι λιγότερο χάλια. Ο ρυθμός με τον οποίο αδειάζει η χώρα από ρευστό είναι μικρότερος. Υπάρχουν και κάποια έσοδα που δεν μπορούν να φανούν στους πίνακες, από τον τουρισμό και τη ναυτιλία)

βέβαια δεν φταίνε μόνο τα ΙΧ για το έλλειμμα. Αν τα στοιχεία που βρήκα είναι σωστά τότε κατά το ίδιο έτος οι εισαγωγές ΙΧ ήταν περίπου 1.5 με 1.6 δις ευρώ. Από την άλλη το 2010 ήταν μια πολύ διαφορετική χρονιά. Οι εισαγωγές ΙΧ είχαν τεράστια κάμψη (πάνω από 50%, δηλαδή παλιότερα δίναμε πάνω από 3 δις ευρώ το χρόνο!). Σε αυτό το ποσό πρέπει να προσθέσουμε τα άλλα έξοδα: καύσιμα, ανταλλακτικά, ασφάλιση... Για αυτά δεν βρήκα στοιχεία. Εσείς πόσα ξοδεύετε κατά την αγορά του ΙΧ σας και πόσα κατά το υπόλόιπο της ζωής του; Ας πούμε άλλα τόσα για να γίνει κουβέντα. Σύνολο 3 δις (δηλαδή παλιότερα ίσως και 6 δις)

αυτές οι εκτιμήσεις είναι μάλλον συντηρητικές. Αν μπορεί κάποιος ας βοηθήσει να τις βελτιώσουμε. Ισως μαλιστα θα έπρεπε να προσθέσουμε και άλλα μεγέθη όπως το κόστος της δημιουργίας και συντηρησης του οδικού δικτύου, της τροχαίας, της έλλειψης χώρου για άλλους σκοπούς, την υπερκατανάλωση ρεύματος για κλιματισμό το καλοκαίρι στην Αθήνα (η πανταχού παρούσα άσφαλτος ευθύνεται σε αρκετά μεγάλο βαθμό), ακόμα και τους πρόωρους θανάτους (αν και είναι κάπως το να τους ποσοτικοποιούμε σε χρήματα)

συμπέρασμα

είναι ασφαλές να πούμε ότι η κατάχρηση του ΙΧ έχει σαφώς υπολογίσιμη συμμετοχή στην αύξηση του εμπορικού ελλείμματος και στην ασφυξία της αγοράς. Είναι μια διάσταση του θέματος που δεν την αναδεικνύουμε μέχρι τώρα. Και μάλλον πρέπει γιατί οι μεγαλέμποροι αυτοκινήτων (αντιπρόσωποι) κάθε τόσο πιέζουν για φοροαπαλλαγές και συνήθως τις κερδίζουν

πηγές

τράπεζα της Ελλάδος: εμπορικό ισοζύγιο
ΣΕΑΑ: εισαγωγές αυτοκινήτων (σε αριθμό αυτοκινήτων)
ΣΕΑΑ: εισαγωγές αυτοκινήτων (σε χρήματα)

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Το συνθημα ειναι απλο.

The bike runs on fat and saves you money
The car runs on money and makes you fat.

cdouvis
Απών/απούσα

αυτό που λες είναι αρκετά σαφές και έχει χιλιοσυζητηθεί (και χιλιοφωναχθεί σαν σύνθημα) από παλιά αλλά όπως είπα είναι μόνο η ατομική διάσταση του θέματος

εγώ αναφέρθηκα στην συλλογική διάσταση η οποία έχει τη δική της σημασία: Τώρα που η αγορά του ΙΧ πέφτει είναι τεράστιο σφάλμα από μέρους της κυβέρνησης να δίνει οικονομικά κίνητρα για την ενισχύσει. Κι αυτο γιατί πολύ απλά η αγορά του ΙΧ βασίζεται στις εισαγωγές με αποτέλεσμα να ενισχύει την ασφυξία της αγοράς όσο λιγες άλλες μπίζνες

βλέπω ότι στην ομήγυρη έπεσε βαρύ το θέμα αλλά έχω λόγο που τα λέω. Κάθε λιγο και λιγάκι οι εισαγωγείς και αντιπρόσωποι ΙΧ ζητούν φοροαπαλλαγές και κατά κανόνα η κυβέρνηση "προκειμένου να σωθεί η αγορά του ΙΧ" τους τις παραχωρεί. Και κάθε φορά οι αντιδράσεις γι'αυτό είναι μηδαμινές. Πρέπει να καταλάβουμε τι εστί βερύκοκο και να αντιδράσουμε πιο έντονα

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ολα αυτα που λες ειναι κατανοητα αλλα δεν μπορει να γινει κατι αν δεν κανουμε κατι σε ατομικο επιπεδο. Να εξηγησω παραπανω την λογικη μου.

Ας πουμε οτι οι κυβερνησεις δινουν πληρη φοροαπαλαγη στα καινουργια αυτοκινητα και πεφτουν οι τιμες 40% (και κανενας δεν προκειται να αντιδρασει σε αυτο ειναι δεδομενο). Αν εμεις σαν καταναλωτες δεν παμε να αγορασουμε κατι που στην τελικη δεν χρειαζομαστε ας ριξουν τις τιμες οσο θελουνε. Αρα το προβλημα δεν ειναι στις απαλαγες ή στα υπολοιπα. Ειναι στο να καταλαβει το καθε ατομο πως πρεπει να φερεται σαν καταναλωτης.

vang
Απών/απούσα

Η κοινωνική διάσταση του θέματος έχει μεγάλη σημασία...

Δεδομένου ότι οι φόροι που εισπράττονται ΔΕΝ αντιστοιχούνται στο κόστος που παράγεται από την Αυτοκίνηση, αλλά πιθανότατα υπολοίπονταισημαντικά του πραγματικού ΄κοινωνικού κόστους που παράγεται από το ΙΧ, αυτό σημαίνει ότι και όποιοος ΔΕΝ έχει αυτοκίνητο πληρώνει φόρους για αυτό. Κάθε φοροαπαλλαγή επιβαρύνει αυτή την σχέση αδικώντας τον φορολογούμενο που κάνει συννετή χρήση, Εναντι των "φανατικών" χρηστών.

Κανονικά ο χρηστης του ΙΧ θα έπρεπε να πληρώνει τόσα ώστε να καλύπτονται ΟΛΑ τα κοινωνικά κλπ κόστη που παράγει και να περισσεύει και κάτι που θα καρπώνεται υπο την μορφή μικρότερων φόρων το κοινωνικό σύνολο και ο φορολογούμενος που δέν χρησιμοποιεί ΙΧ, σαν ένα έιδος αποζημίωσης για την υποβάθμιση της ζωής που υπόκειται από την χρήση του ΙΧ από τους άλλους.

Βέβαια ο αντίλογος θα πεί ότι τα ΙΧ πληρώνει τοσα πολλά ώστε να καλύπτει όλα τα κόστη που δημιουργεί και να περισσεύουν κιόλα...

ΔΕΝ έχω βρεί λοιπόν ΕΠΙΣΗΜΗ κρατική ανάλυση φόρων- κοινωνικου κόστους. Οσες έχω διαβάσει από μη κυβερνητικές πηγές με πειθουν ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Αυτό σημαίνει ότι το ΙΧ καταναλώνει περισσότερους πόρους και παράγει περισσότερο κοινωνικό κόστος από την συνολική φορολογία του και συνεπώς ΕΠΙΔΟΤΕΊΤΑΙ εμμέσως από τους φόρους των πολιτών που το χρησιμοποιούν συνετά ή και καθόλου!

Σε προσωπικό επίπεδο όποιος κινηθεί π.χ. με σπαστό και ΜΜΜ αντί για ΙΧ, βλέπει αμέσως την διαφορά στήν τσέπη του! Στο εξάμηνο έχει ξεπληρώσει την επένδυση σε ένα πολύ καλό σπαστό και έχει αρχίσει να κερδίζει κάθε μέρα!

cdouvis
Απών/απούσα

ώπα! έχεις βρει τέτοιες αναλύσεις? Πάρα πολύ ενδιαφέρον. Μπορείς να μου δώσεις κάνένα λινκ?

kktsol, δεν κατάλαβα καθόλου τι θέλεις να πεις. Από αυτά που γράφεις μάλλον ούτε κι εσύ κατάλαβες τι λέω

vang
Απών/απούσα
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Καταλαβα τι λες, παρ'ολο που εχεις πολλες παραδοχες που δεν ειναι απολυτα σωστες και μπλεκεις και πολλα αλλα που πανε αλλου.

Αυτο που θες να πεις ειναι οτι κακως δινουν φοροαπαλαγες σε αυτοκινητα γιατι ενισχυουν την αγορα αυτοκινητου που ουσιαστικα δεν βοηθα την χωρα αφου δεν παραγουμε αυτοκινητα. (αν καταλαβα καλα)Ολα τα υπολοιπα που αναφερεις δεν εχουν να κανουν με αυτο αλλα με την χρηση του αυτοκινητου που ετσι και αλλιως θα γινοταν ειτε με καινουργιο ειτε με παλιο.

Αυτο που λεω εγω ειναι οτι και να δωσουν την φοροαπαλαγη αν δεν αγορασεις καινουργιο αυτοκινητο τοτε ειτε την δωσουν ειτε οχι δεν κανει διαφορα. Οποτε εχει να κανει με την ωριμοτητα του αγοραστη και οχι με το τι σου προσφερουν οι αλλοι.

Arxarios
Απών/απούσα

...είναι ένα από τα προϊόντα εξαγωγής των χώρων οι οποίες μας δανείζουν και πουλάνε προστασία. Τα λόμπυ είναι πολύ ισχυρά και πιέζουν πολύ. Έτσι βλέπουμε φαιδρά γεγονότα όπως τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα ή παλαιότερα που τα 4λίτρα υβριδικά SUV τύχαναν διάφορων φοροαπαλλαγών. Την ίδια ώρα ποδήλατα καθαρά για μετακίνηση επιβαρύνονται με ΦΠΑ όταν σε άλλες χώρες επιδοτούνται μέσω διάφορων συστημάτων. Αυτό συν το ότι δεν έχουμε μάθει να παίρνουμε το ποδήλατο μας για να καλύψουμε τις μεταφορικές μας ανάγκες.

Πιστεύω πρέπει να πέσει πίεση για αυτό το θέμα της οικονομικής επιδότησης. Η διαχείριση του forum έχει ασχοληθεί με το θέμα http://www.podilates.gr/FPA αν και για μένα θα έπρεπε να υπάρχει ένα μέγιστο όριο των 600 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) π.χ. που αντιστοιχεί στις φτηνότερες εκδόσεις των ακριβότερων τύπων ποδηλάτων δηλαδή της κούρσας/cyclo/29άρια. H 400 ευρώ που αντιστοιχεί σε ένα υβρίδιο με άλλο σενάριο. Γιατί και για να είμαστε και ακριβοδίκαιοι είναι υπερβολή να αγοράσει κάποιος ποδήλατο των 7000 ευρώ και να γλιτώνει και το ΦΠΑ επειδή υποτίθεται ότι θέλει οικονομικά κίνητρα προκειμένου να χρησιμοποιεί το ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο.

Wicca
Απών/απούσα

vang wrote:
Η κοινωνική διάσταση του θέματος έχει μεγάλη σημασία...

Δεδομένου ότι οι φόροι που εισπράττονται ΔΕΝ αντιστοιχούνται στο κόστος που παράγεται από την Αυτοκίνηση, αλλά πιθανότατα υπολοίπονταισημαντικά του πραγματικού ΄κοινωνικού κόστους που παράγεται από το ΙΧ, αυτό σημαίνει ότι και όποιοος ΔΕΝ έχει αυτοκίνητο πληρώνει φόρους για αυτό. Κάθε φοροαπαλλαγή επιβαρύνει αυτή την σχέση αδικώντας τον φορολογούμενο που κάνει συννετή χρήση, Εναντι των "φανατικών" χρηστών.

Κανονικά ο χρηστης του ΙΧ θα έπρεπε να πληρώνει τόσα ώστε να καλύπτονται ΟΛΑ τα κοινωνικά κλπ κόστη που παράγει και να περισσεύει και κάτι που θα καρπώνεται υπο την μορφή μικρότερων φόρων το κοινωνικό σύνολο και ο φορολογούμενος που δέν χρησιμοποιεί ΙΧ, σαν ένα έιδος αποζημίωσης για την υποβάθμιση της ζωής που υπόκειται από την χρήση του ΙΧ από τους άλλους.

Βέβαια ο αντίλογος θα πεί ότι τα ΙΧ πληρώνει τοσα πολλά ώστε να καλύπτει όλα τα κόστη που δημιουργεί και να περισσεύουν κιόλα...

ΔΕΝ έχω βρεί λοιπόν ΕΠΙΣΗΜΗ κρατική ανάλυση φόρων- κοινωνικου κόστους. Οσες έχω διαβάσει από μη κυβερνητικές πηγές με πειθουν ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Αυτό σημαίνει ότι το ΙΧ καταναλώνει περισσότερους πόρους και παράγει περισσότερο κοινωνικό κόστος από την συνολική φορολογία του και συνεπώς ΕΠΙΔΟΤΕΊΤΑΙ εμμέσως από τους φόρους των πολιτών που το χρησιμοποιούν συνετά ή και καθόλου!

Σε προσωπικό επίπεδο όποιος κινηθεί π.χ. με σπαστό και ΜΜΜ αντί για ΙΧ, βλέπει αμέσως την διαφορά στήν τσέπη του! Στο εξάμηνο έχει ξεπληρώσει την επένδυση σε ένα πολύ καλό σπαστό και έχει αρχίσει να κερδίζει κάθε μέρα!

Βαγγέλη εσύ σωστά τα λες, αλλά στα αλήθεια πιστεύεις ότι η πολιτική μας ηγεσία έχει γνώση έστω και κατά προσέγγιση την έννοια της έκφρασης "κοινωνικό κόστος";;;
Μάλλον χρεώνει στην κοινωνία το κόστος της...

@kktsol

Εμένα αυτό που με κάνει να "ελπίζω" ( σε εισαγωγικά μη παρεξηγηθώ), είναι ότι όσες φοροαπαλλαγές και να γίνουν, σε λίγο δεν θα υπάρχουν πελάτες για να αγοράσουν αυτοκίνητα. Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος...