Χαρτης με τα σημεια κλοπης ποδηλάτων
Υπάρχει για το Λονδίνο
Το εχουν ξεκινησει απο αυτο το μπλογκ
http://stolenbikelondon.blogspot.com/
θα μπορουσαμε να κάνουμε και για την Αθηνα.
Εχουμε καταχωρημένα τα σημεία με τις κλοπές στην Αθήνα?
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Kαλως, αν τα αφηνουμε σε διαφορετικα σημεια απο αυτα δεν θα βαζουμε πεταλο.
Η θα βαζουμε ενα και σε αυτα τα σημεια θα βαζουμε 2 πεταλα?
Η να μην το παρουμε καθολου σε αυτα τα σημεια που συνηθως ειναι στο κεντρο η σε σταθμους? Εκει δηλαδη που πραγματικα χρειαζεται το ποδηλατο.
Η να την στησουμε εκει για να τους σπασουμε στο ξυλο?
Η να παρουμε ενα χαρβαλο με μυξες στα χερουλια και εμετο στην σελα για οταν θελουμε να παμε εκει?
Δεν μπορω να καταλαβω ποιο το νοημα αυτου του χαρτη.
Ενας χαρτης καθιστά ορατό - και γραφικά πλέον - το θέμα των κλοπών, στην εκταση που λάμβανει σημερα.
Μπορει να λειτουργησει και προειδοποιητικά για τους ποδηλάτες
αλλα και σαν εργαλείο πίεσης των αρχών για να κάνουν κάτι στις συγκεκριμένες περιοχές, μπορει επίσης να χρησιμευσει σαν σημειο αναφοράς σε έρευνες ή σε αρθρα
ή μπορούμε να μην κάνουμε απολύτως τίποτα και να προσπαθουμε να ισοπεδώσουμε την οποια ιδέα και προσπάθεια για να δωθει λύση στο πρόβλημα με ενα μετρίου επιπέδου σαρκασμό, καλή ώρα...
είναι υπό σκέψη...
Ο χάρτης είναι μια μορφή οπτικοποίησης της εντοπιότητας του φαινομένου. Χρήσιμος, αλλά από μόνος του δεν θα έκανε τη διαφορά. Χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια προς πολλές κατευθύνσεις από μας και την πολιτεία. Χρειαζόμαστε την πολιτεία με το μέρος μας όπως την αναζητούμε και για όλα τα άλλα. Το τι δεν γίνεται αυτή τη στιγμή για την πρόληψη αλλά και την αντιμετώπιση της μετά την κλοπή "νεκρής" στην ουσία φάσης είναι μεγάλη κουβέντα. Αλλά με στάσεις ειρωνικές ή στάσεις μπετόν αρμέ, όπως σε άλλο θρέντ του στυλ "οι ποδηλάτες δεν κάνουν αυτό ή εκείνο" δεν πάμε πουθενά. Δεν χωράνε υπεκφυγές κατά τη γνώμη μου. Ας γίνουμε σαφείς στις προθέσεις μας.
Θέλουμε επίσημη καταγραφή των περιστατικών, άρα καταγγελία επίσημη;
Θέλουμε θωράκιση της χρήσης μέσα από σαφείς νομικές διαδικασίες, άρα δυνατότητα ασφάλισης, άρα δυνατότητα εντοπισμού μετά την κλοπή;
Θέλουμε έλεγχο του ποιός χρησιμοποιεί και τι;
Θέλουμε τα προϊόντα της καταστολής της κλοπής ποδηλάτου, που ήδη γίνεται σκόρπια από διαφορετικούς φορείς, να έχουν εύκολα οργανωμένη κάθετη προβολή στον κόσμο των θυμάτων και όχι ύποπτη διάχυση από δω κι από κει, πράγμα που τα καθιστά ευάλωτα σε κάθε λογής κυκλώματα καπηλείας τους;
Αυτά είναι ερωτήματα σοβαρά.
Ο χάρτης, τα πέταλα, τα βιντεάκια που φτιάξαμε είναι όλα καλά, αλλά πολύ μόνα τους για να κάνουν τη διαφορά. Πρέπει αν είμαστε σοβαροί να πάρουμε τις ευθύνες μας. Όπως θέλουμε να οργανώσουμε το μέλλον της καλής κίνησης παντού, ας φροντίσουμε και το μέλλον της καλύτερης ασφάλειας.
Μια και το θέμα είναι ο χάρτης και όχι κάτι άλλο, να πω πως πρότεινα στο σχετικό με τις κλοπές νήμα τη δημιουργία χάρτη, με σκοπό να οπτικοποιηθεί το φαινόμενο, και αυτό με δυο σκεπτικά:
Πρώτον, είναι πιο ρεαλιστικό να δεις ότι από κει που περνάς ή εκεί που το αφήνεις κλάπηκε ένα άλλο ποδήλατο, ώστε να πάρεις τα μέτρα σου και να μην θεωρείς ότι όλα συμβαίνουν μόνο στους άλλους .
Δεύτερον, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εργαλείο που να παρέχει προτάσεις βελτίωσης συνθηκών κλειδώματος, μια και η αποτύπωση των περιοχών και των σημείων που συμβαίνουν οι κλοπές μπορεί να αποκαλύψει στοιχεία σχετικά με τις προτιμώμενες συνθήκες για κλοπή (πχ φωτισμού, κυκλοφορίας, κίνησης, διαφυγής)κλπ...
Τέλος, σε μια ενδεχόμενη έρευνα, μπορεί να αποκαλύψει μια κοντινή αποθήκη ή κάτι τέτοιο.
Άχρηστο πάντως δεν είναι
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι τα μισά σχεδόν κλέβονται όχι σε σταθμούς, δρόμους κλπ αλλά σε σπίτια, γραφεία κλπ. σημεία που κάποιος θα ξαναπάει αναγκαστικά με ποδήλατο.
Τι γίνεται με αυτά; Γιατί κάποιος να θέλει να το ανεβάσει, και γιατί να το κάνει.
Σωστό αυτό.
Δεν το είχα σκεφτεί.
Θα ήταν ένα πρόβλημα, με δεδομένο ότι αποκαλύπτει διευθύνσεις και σημεία στα οποία μάλλον στο μέλλον θα ξαναυπάρχουν κλειδωμένα ποδήλατα.
Οπότε, ας περιοριστεί ο χάρτης στα ποδήλατα που κλάπηκαν από δημόσιους χώρους.
Κλοπή από κλειστούς χώρους ενέχει και το έγκλημα της διάρρηξης, εκτός της απλής κλοπής, όπου τότε είναι άλλη η διάσταση του εγκλήματος. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι αναγκαίο να καταδειχθεί η κλοπή στο σύνολό της κι όχι σαν μεμονωμένο γεγονός. Δεν είναι λοιπόν "ένα κλεμμένο ποδήλατο" είναι πολλά και η χαρτογράφηση κατά συνέπεια, θα μπορούσε ίσως να γίνει κατά γειτονιά κι όχι με καταγραφή του ακριβούς σημείου που διαπράχθηκε η κλοπή. Απλά για να καταδειχθεί ίσως ο βαθμός βαρύτητας του φαινομένου κατά περιοχή. Αλλά πάλι δεν γίνονται βασικότερα πράγματα. Το ν'αρχίσει κανείς απ' το χάρτη δεν είναι κακό. Κάθε άλλο μάλιστα. Απλά σε σχέση με το όλο που θάπρεπε να γίνει, είναι μισή δουλειά νομίζω.
μπορει οντως στο χαρτη να σημειωνονται μονο οι κλοπες σε δημοσιο χωρο. Αν θελουμε να προβαλουμε το προβλημα των διαρρηξεων θα μπορουσε να γινει ενας χαρτης με heat zοnes που δεν θα προδιδει προσωπικα στοιχεια αλλα θα απεικονιζει το φαινομενο συνολικα.
Θελει σκεψη και ερευνα για να γινει λειτουργικο και οσο το δυνατον πιο χρησιμο
Ο κλέφτης είναι ένα επάγγελμα με εδαφική κυριαρχία. Όταν ένας κλέφτης, και δη ποδηλάτων, αποφασίζει να κλέψει δεν ξενιτεύεται. Θα διαπράξει την κλοπή σε σημεία που γνωρίζει, που περπατάει, που συχνάζει. Έτσι το επάγγελμα γίνεται λιγότερο επισφαλές και τα κέρδη περισσότερα.
Αν ένας κλέφτης αποφασίσει να αλλάξει περιοχή είναι είτε επειδή τελείωσε το εμπόρευμα στην συγκεκριμένη, είτε επειδή οι επιχειρήσεις που έχει κάνει εντός της ίδιας περιοχής είναι τόσες πολλές, που κινδυνεύει να τον πιάσουν.
Η χαρτογράφηση των κλοπών ίσως αναδείξει τη δράση συγκεκριμένων κλεφτών και προστατεύσει τα πιθανά θύματα από τη δράση τους.
Ίσως αν κάποιος έμπαινε και έβλεπε δεκάδες κρούσματα κλοπών κοντά σε σταθμούς του μετρό (φέρνω ένα φανταστικό παράδειγμα) ίσως να αποφάσιζε ότι την επόμενη φορά που θα το αφήσει εκεί, θα πρέπει να το κλειδώσει με καλύτερο τρόπο.
Επίσης αν ρίξει μια ματιά στο χάρτη αυτό, μπορεί εύκολα να συγκρίνει το ύψος των κλοπών στην περιοχή του σε σχέση με άλλες περιοχές και να αποφασίσει να κλειδώνει με ασφαλέστερο τρόπο το ποδήλατό του.
Ακόμα αυτός ο χάρτης ενδείκνυται για ενδεχόμενα σχόλια που θα φανούν χρήσιμα σε κάποιο τρίτο. Για παράδειγμα αν "πατήσει" σε κλοπές στην περιοχή του και λένε όλες "μου το κλέψανε από το κλειδωμένο γκαράζ μου" θα βγάλει το συμπέρασμα ότι κάποιος "ποντικός" υπάρχει στην περιοχή και τρυπώνει μέσα σε αποθήκες και γκαράζ. Θα αποφασίσει λοιπόν να κλειδώνει το ποδήλατο και μέσα στο γκαράζ του.
Σε κάθε περίπτωση νομίζω ένας τέτοιος χάρτης είναι πολύ χρήσιμος για όλους.
Εγω προσωπικα οπου και να το αφησω, το ιδιο αγχος θα εχω.
Πρεπει να εισαι επιφυλακτικος παντου, γιατι οπως λεει μια παροιμια φυλαγε τα ρουχα σου να εχεις τα μισα.
Όλα είναι χρήσιμα όταν λειτουργούν αποτρεπτικά.Και όταν
χρησιμεύουν σαν βάση δεδομένων για την εξαγωγή χρήσιμων
συμπερασμάτων.Τώρα που γινόμαστε όλο & πιο πολλοί είναι΄
ευκαιρία να βάλουμε κάτω όλα τα δεδομένα που έχουν να
κάνουν με το θέμα "κλοπή ποδηλάτων",κάτι που σίγουρα μας
πονάει όλους μας.Να μελετήσουμε το φαινόμενο σε όλο του το
φάσμα & όχι μεμονωμένα & ευκαιριακά έτσι ώστε να βρούμε &
τις καλύτερες λύσεις αντιμετώπισής του συνολικά.
Alepouda,μέσα σε αυτό το πλαίσιο βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα
την πρότασή σου.
Δεν μπορώ να διευκρινήσω αυτήν την στιγμή αυτό που θα πω, εξαιτίας κούρασης και βιασύνης, αλλά έστω θα ήθελα να σημειώσω, ότι για κάποια ευαίσθητα ζητήματα, όπως είναι και η πολυμιλημένη "ασφάλεια", οι αποδέκτες των όποιων εκτιθέμενων πληροφοριών και απόψεων συλλογικά μάλιστα συλεγμένων, είναι πολλοί, και μάλιστα με διαφορετικές και ποικίλες στοχεύσεις και θέσεις.
Προσωπικά κατανοώ την "καλή διάθεση" όσων προτείνουν τον χάρτη, αλλά για τους παραπάνω ελαφρώς ασαφείς λόγους, είμαι κάπως κατά.
Εγώ που το σκέφτηκα ξεκούραστος, δε βρήκα πού μπορεί να χρησιμεύσουν οι πληροφορίες σε κάποιον (για παράδειγμα ) που θα ήθελε να κλέψει ποδήλατα, αν αυτό εννοείς.
Τελος παντων περα απο τους σαρκασμους και τα αστειακια, ετσι εστω και απο στατιστικης πλευρας φτιαξτον και βλεπουμε.