Στο πρωτοσέλιδο και στο Δελτίο τύπου που στάλθηκε μετά την ποδηλατοπορεία αναφέρθηκε πως "ο θόρυβος στην Βασιλίσης Σοφίας ήταν 70 ντεσιμπέλ". Θα ήθελα να κάνω μία διευκρίνιση σχετικά με αυτήν την πληροφορία.
Στήνοντας κάποιος ένα ηχόμετρο στο συγκεκριμένο σημείο, η μέση στάθμη της έντασης ήταν χοντρικά σε αυτά τα επίπεδα. Αλοίμονο όμως αν λέγαμε πως ένα ποδήλατο ή δέκα ποδήλατα παράγουν ήχο 70dB διότι δεν είναι καθόλου αμελητέος. Η κύρια πηγή θορύβου, ακόμα κι όταν πέρναγε η ποδηλατοπορεία, ήταν ο περιβαλλοντικός θόρυβος που δημιουργούνταν απο τα αυτοκίνητα που βρίσκονταν δεκάδες ή και εκατοντάδες μέτρα μακρυά. Οι φωνές των ποδηλατων, τα κουδουνάκια και οι κόρνες παρότι ενίσχυαν αυτόν τον μακρυνό θόρυβο, μάλλον σαν μια ευχάριστη νότα ακούγονταν.
Φυσικά η σύγκριση με μία καθημερινή μέρα, δεν έχει απολύτως καμία σχέση. Τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά η ποδηλατοπορεία ήταν η πιο ήσυχη στιγμή που έχει γνωρίσει ο συγκεκριμένος δρόμος και όλοι οι δρόμοι της Αθήνας. Οι "φυσιολογικές" τιμές που καταγράφονται στους δρόμους κυμαίνονται σε τιμές σταθερά πάνω απο τα επίπεδα της ποδηλατοπορείας φτάνοντας τα 80,90 ή και 100dB.
Ανέβασα δύο βιντεάκια όπου μπορείτε να δείτε τη διαφορά. Στο κάτω αριστερά μέρος της εικόνας, μπορείτε να δείτε (λίγο θολά, αλλά ευκρινώς) τις ενδείξεις του ηχόμετρου και να κάνετε απο μόνοι σας τη σύγκριση. Επισημαίνω πως ο Θόρυβος αποτελεί τη δεύτερη σε σημασία περιβαλλοντική αιτία ιατρικών παθήσεων μετά την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Ε και τι εγινε αμα ειναι 70 db? ακομη και σε ενα δασος αμα βρεχει και φυσαει ειναι αρκετα τα db αλλα σε ηρεμουν πιο πολυ απο την ησυχια. Οποτε καλυτερα να δουμε πως επιδρουν τα καθε ειδουσ db στον κοσμο. Σαν ευχαριστος ηχος η σαν φασαρια;
Είναι προφανές πως δεν τίθεται ζήτημα ποιοτικής σύγκρισης.
Η διαφορά είναι όση ανάμεσα στη μέρα και τη νύχτα.
και το πιο σπαστικό κουδουνάκι δεν συγκρίνεται με το μπουρί του κάγκουρα ή την κομμένη εξάτμιση του κάθε σχολιαρόπαιδου που πήρε μηχανάκι για πρώτη φορά:)
Πολύ καλή παρατήρηση, δεν δεχόμουν με τίποτα ότι τα decibel του ποδηλάτου είναι 70!!!!
Μάλλον είναι άκυρο να γράφεται κάτι τέτοιο στο κεντρικό άρθρο, αφού τα decibel αφορούν και πάλι τα αυτοκίνητα, οπότε προς τι;
ναι δεν λεμε μπορει να ειναι 70 τα ντεσιμπελ αλλα ποσα ποδηλατα κυκλοφορουν?
σε εναν ιδιο δρομο θα χωρουσαν 20-25 αμαξια ενω καπου στα 70+ ποδηλατα
συν το γεγονος οτι το ποδηλατο δεν αφηνει πισω του βλεβερους για τον ανθρωπο και για το πριβαλλον ρυπους
φαντάζομαι ότι ο κόσμσος τρελαίνει· τα κουρνήματα αυτοκινήτων υπερβαίνουν 70 ντεσιβέλ το διπλάσιο. Μήπως υπάρχει ο «καλός ήχος» αυτοκινήτων και μηχανών αντί με τον «κακό ήχο» ποδηλάτ/ισσ/ων που αιτιώνται να πάρουνε πίσω τους δρόμους;