Επεμβάσεις Κινητικότητας στην Αθήνα λόγω Κορωνοϊού - Μάιος 2020

7 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων συζήτησε χθες εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο κέντρο της Αθήνας.

http://megalosperipatos.cityofathens.gr

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του συγκοινωνιολόγου Γιαννή εδώ:

https://youtu.be/Zj5NS0fiCOA?t=7800

Προηγήθηκε συζήτηση για το αν μπορεί να συζητηθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.  Ακολουθούν τοποθετήσεις και ψηφοφορία.

Επίσης εδώ ένα πιο σύντομο άρθρο:

https://www.ethnos.gr/ellada/104765_shedio-mpakogianni-gia-ton-dimo-athinaion-pezodromeitai-kentro-mises-lorides

Η Παρουσίαση του Γιαννή σε PDF

Οι ομιλητές στο βίντεο:

1ο Θέμα:  έγκριση του κατεπείγοντος

01:23:27    Ημερήσια Διάταξη    
01:24:13    Αξελός    
01:25:40    Μπακογιάννης    Δήμαρχος
01:29:31    Γερουλάνος    
01:30:18    Κασιδιάρης    
01:31:01    Σοφιανός    
01:35:15    Καραμπελιάς    
01:40:38    Βουλγαράκης    
01:44:18    Καπερνάρνος    
01:49:22    Κωνσταντίνου    
01:55:23    Ρέππα    
01:56:01    Αξελός    
01:58:54    Κωνσταντίνου    
02:02:38    Καπερνάρνος    
02:35:40    Αξελός    
02:05:13    Κωνσταντίνου    
02:06:05    Αξελός    
        
2ο θέμα: Λήψη απόφασης για την έγκριση ή μη: α) Της πρότασης για την υλοποίηση σχεδίου
σχετικά με τη λήψη προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων στην περιοχή
του κέντρου της Αθήνας, λόγω συνδρομής επιτακτικών αναγκών για την αντιμετώπιση
σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς
του κορονοϊού COVID-19 με στόχο την αύξηση του χώρου για την μετακίνηση των πεζών
και των μετακινούμενων με ήπια μέσα μετακίνησης στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας
και β) Της εξουσιοδότησης του Δημάρχου για τη διαβίβαση της πρότασης στους
συναρμόδιους φορείς
 
02:07:03    Μπακογιάννης    Δήμαρχος
02:10:00    Γιαννής    ΕΜΠ
03:02:06    Αλεξίου    
03:19:43    Γερουλάνος    
03:31:07    Κασιδιάρης    
03:33:30    Βουλγαράκης    
03:35:17    Καπερνάρος    
03:44:49    Μακρόπουλος    Αντιδήμαρχος
03:46:22    Γιαννοπούλου    Δημοτικός Σύμβουλος
03:48:00    Αγγελίδη    Δημοτικός Σύμβουλος
03:50:31    Κολάτος    Δημοτικός Σύμβουλος
03:52:05    Αλεβιζάκη    Δημοτικός Σύμβουλος
03:56:40    Αποστολόπουλος    Δημοτικός Σύμβουλος
04:01:40    Γιαννοπούλου    Δημοτικός Σύμβουλος
04:06:08    Αγγελάκος    Δημοτικός Σύμβουλος
04:11:47    Αγανίδης    Δημοτικός Σύμβουλος
04:15:06    Γλέτσος    Δημοτικός Σύμβουλος
04:17:14    Παπαγιάννη    Δημοτικός Σύμβουλος
04:19:40    Αϊβατίδης    Δημοτικός Σύμβουλος
04:23:26    Βρούλιας    Δημοτικός Σύμβουλος
04:26:26    Αλεβίζου    Πρόεδρος Α Κοινότητας
04:29:16    Γιαννής    ΕΜΠ
04:33:01    Μπακογιάννης    Δήμαρχος
04:39:30    Ψηφοφορία με επικεφαλής παρατάξεων

 

 

 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
4.5
Μέση αξιολόγηση: 4.5 (2 ψήφοι)
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Ανησυχώ οτι η διαδρομή Σύνταγμα-Θησείο θα γίνει πιο δύσκολη με ποδήλατο.  Τους τελευταίους μήνες η κύρια δυσκολία ήταν οτι η Καραγεώργη Σερβίας - Περικλέους - Αθηναϊδος συχνά έπηζε από αυτοκίνητα και τα ποδήλατα δεν μπορούσαν να προσπεράσουν επειδή ήταν μια σειρά μηχανές παρκαρισμένες στην άκρη.  Τώρα θα φύγουν τα αυτοκίνητα και ελπίζω οτι θα μειωθούν οι μηχανές, αλλά μπορεί να προστεθούν δύο εμπόδια:

  1. Θα αντικατασταθεί το οδόστρωμα με κυβόλιθους, όπως η Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Αποστόλου Παύλου, και το τέλος της Ερμού;
  2. Θα γεμίσει πεζούς;

Το 2ο δεν με ανησυχεί τόσο.  Αν γεμίσει πεζούς, τόσο το καλύτερο, αφού το ζητούμενο είναι η μη μηχανοκίνητη μετακίνηση.  Θα μειωθεί βέβαια η ταχύτητα των ποδηλάτων, αλλά θα είναι επιχείρημα για να επεκταθούν τα μέτρα.  Θα βλέπουν τα ποδήλατα οι πεζοί και μπορεί να προστεθεί διαχωρισμός για τα ποδήλατα.  Αν μπουν κυβόλιθοι όμως, δεν βγαίνουν εύκολα (δεδομένου του κόστους για την αρχική κατασκευή).  Οι κυβόλιθοι είναι αποτρεπτικοί για το ποδήλατο.

Εναλλακτικά υπάρχει και η Μητροπόλεως - Αιόλου - Ερμού, την οποία τώρα αποφεύγω γιατί πήζει ακόμα περισσότερο.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Γενικά μου άρεσαν τα σχόλια των Δημοτικών Συμβούλων.  Αναφέρθηκε αρκετά το ποδήλατο.  Οι σύμβουλοι ζητούσαν δίκτυο ποδηλατοδρόμων.  Αλλά η διαδικασία μου φάνηκε λειψή.  Δεν συζητήθηκε καμία τροποποίηση.  Οι αντιρρήσεις της αντιπολίτευσης για τη διαδικασία αγνοήθηκαν - δεν τέθηκαν σε ψηφοφορία.  Το τελικό αποτέλεσμα ήταν μόνο ένα Ναι ή Όχι στην πρόταση του Δημάρχου.  Βέβαια δεν έχω δει κάτι διαφορετικό σε άλλα δημοτικά συμβούλια, αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι μου φαίνεται σωστή διαδικασία.  Πού είναι η σύνθεση προτάσεων και ιδεών;  Αν οι προτάσεις των δημοτικών συμβούλων αγνοούνται, τι μπορούμε να περιμένουμε για τις προτάσεις των πολιτών;

morgoth
Απών/απούσα

Γενικα οσο λιγοτερα αυτοκινητα στο ιστορικο κεντρο τοσο το καλυτερο και ας δυσκολεψει και για εμας το πραγμα, εχουμε και εναλλακτικες δεν πειραζει. Δεν ειναι αναγκη να κατεβεις την Ερμου απο το πεζοδρομημενο κομματι πχ (ημερες που δουλευουν τα καταστηματα ειναι απροσπελαστη) η αν την κατεβεις πας με την ταχυτητα των πεζων. Το πρωταρχικο ειναι να εκτομιστει το ΙΧ απο το ιστορικο κεντρο και το εμπορικο τριγωνο ωστε να γινει λιγο πιο ανθρωπινη η διαβιωση στην πολη και τα υπολοιπα τα βρισκουμε. Ετσι και αλλιως και οι ποδηλατοδρομοι για εμας που ειμαστε πιο εμπειροι πρακτικα αχρηστοι ειναι, ο ρολος τους ειναι να ξεφοβηθει πιο πολυς κοσμος και να ξεκινησει να κανει ποδηλατο, οπως το βλεπω εγω.

ilias
Απών/απούσα

Καλημέρα

έγραψα ένα άρθρο για την πρόταση σε έναν αρχιτεκτονικό ιστότοπο.

Πάνω κάτω κινείται στα χνάρια της ανακοίνωσης που υπάρχει και στο πρωτοσέλιδο του podilates.gr, αλλά είναι πιο αναλυτικό και πιο εξειδικευμένο.

Τίτλος:

"Σχετικά με την πρόταση για το κέντρο της Αθήνας.

Ένα μεγάλο ΝΑΙ και κάποια ερωτηματικά"

https://www.archetype.gr/blog/arthro/schetika-me-tin-protasi-gia-to-kentro-tis-athinas

 

aldro
Απών/απούσα

Ωραίο άρθρο.  Σε θεωρητικό ίσως επίπεδο , θα ήθελα τέτοιες παρεμβάσεις να συνδυάζονται με επεμβάσεις σε όψεις γυάλινων κτηρίων , όπως περιγράφονται στο " Σχέδιο για βιώσιμες πόλεις Μαθιός Καρλαύτης " .https://www.ymeperaa.gr/dimosiotita/nea-anakoinoseis.... ώστε να μειώνεται η θερμική επιβάρυνση πεζών και ποδηλατών.  Αυτό θα μπορούσε ίσως να γίνει με υφασμάτινα facade όπως αυτά που βλέπουμε σε ανακαινίσεις με σχέδια από  διαφόρους ζωγραφισμένα ή αναπαραστάσεις κτηρίων. Για την επαναφορά της σκευοφόρου , θεωρητικά θα μπορούσε να δικαιολογηθεί με δημιουργία στους ακραίους σταθμούς χώρων εναπόθεσης εμπορευμάτων από φορτηγά και χώρων για cargo bikes στο κέντρο για μεταφορά των εμπορευμάτων.Έτσι θα είχε οικονομική δικαίωση η δημιουργία σκευοφόρου Το πρωί ή το βράδυ για 2 ώρες θα μεταφέροντας εμπορεύματα ώστε να μην μπαίνουν τα φορτηγά στο κέντρο δημιουργώντας συνωστισμό και μετα θα την χρησιμοποιούσαν ποδηλάτες.Για τους άξονες ποδηλατοδρόμων θα ήταν καλό να γίνει άμεσα εξομάλυνση του οδοστρώματος γιατί σε σημεία χρήση Μ.Μ.Μ έχουν δημιουργηθεί προβληματικά σημεία.Ακόμα αναφορικά με θέσεις στάθμευσης θα συμπλήρωνα "Με σωστές προδιαγραφές και ίσως ακόμα με παροχή δυνατότητας κλειδώματος ώστε να μην μεταφέρουν λουκέτο οι ποδηλάτες.Τέλος εάν δεν κάνω λάθος ) τώρα επιτρέπονται φανάρια για ποδηλάτες. Έτσι θα ήταν χρήσιμο πιλοτικά να υπήρχε πράσινο κύμα ποδηλάτων για 5 λεπτά πρωΐ μεσημέρι σε κεντρικούς δρόμους