Έρευνα του ΕΜΠ για τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα

16 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Έρευνα ΕΜΠ για ...
Απών/απούσα

Γειά σας, ονομάζομαι Αποστόλης και κάνω μια έρευνα εκ μέρους του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα...

Γνωρίζω ότι το μέτρο εφαρμόστηκε στους δήμους Αμαρουσίου, Μοσχάτο-Ταύρου, Νεάς Σμύρνης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Μαραθώνα-Νέας Μάκρης, Ηρακλείου...θα ήθελα να ρωτήσω όσους από σας περνάτε από κει ή είστε δημότες αν όντως το μέτρο εφαρμόζεται και αν ναι αν αυτό έχει επιτυχία ή όχι (πχ κλοπές) γιατί θα με βοηθούσε πολύ στην αντικειμενικότητα της έρευνας.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Antonius
Απών/απούσα

Δήμος Ηρακλείου;;;; Αττικής; Μπα ......

Είδα τα ενοικιαζόμενα έξω από το "The Mall Athens" (Νερατζιώτισσα), έλειπαν περίπου τα 2/3 ή 3/4 από αυτά που ανήκαν εκεί, αυτά που είδα ήταν ξεφούσκωτα και ασυντήρητα. Δεν θα έπαιρνα ένα από αυτά. No way.

Δεν μπορώ να πω αξιόπιστα πως αυτά που έλειπαν είχαν "απαλλοτριωθεί" ή απλά έλειπαν εκείνη την ώρα. Πάντως δεν έχω δει ένα από αυτά σε δρόμο, στην περιοχή.

Yellow1850
Εικόνα Yellow1850
Απών/απούσα

H Cyclopolis έχει κατασκευάσει εννέα σταθμούς κοινόχρηστων ποδηλάτων, με συμβολική χρονοχρέωση για την χρήση τους.
Συνεργαζόμενοι Δήμοι:
Μαρούσι
Ναύπλιο
Αίγιο
Mαραθώνας
Νέα Σμύρνη
Μοσχάτο-Ταύρος
Αρχαία Ολυμπία
Άκτιον-Βόνιτσα
Kιάτο

Προσωπικά, έχω σχηματίσει μια επιφανειακή γνώμη από την τοπική κοινωνία του Δήμου Αιγίου για το όλο εγχείρημα και τα αποτελέσματά του.
Πέρισυ παρουσιάστηκε μια ράμπα 15 ποδηλάτων με την προοπτική να ανέθουν σε 30 με συνολικό κόστος €170.000 κατα την ολοκλήρωση του έργου.

Πολύ σύντομα σημαντικός αριθμός ποδηλάτων "εξαφανίστηκε", τα δε εναπομείναντα είχαν σημαντικές ελλέιψεις που τα κατέστησαν παντελώς άχρηστα. Ουδείς όμως ανέλαβε την ευθύνη για την αποκατάσταση τους.
Το ουσιαστικό αποτέλεσμα;
Κοινόχρηστο όφελος μηδέν, ζημιγόνο κόστος ανα ποδήλατο €3.800.
Μπορείτε να αναζητήσετε στο διαδίκτυο περισότερες πληροφορίες για το θέμα, έχουν αναρτηθεί πολλές αναφορές. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Δήμος Αιγιαλείας - powered by Cyclopolis!!!

Antonius
Απών/απούσα

Αυτός που σκέφτηκε πως η Ελλάδα είναι χώρα για τέτοια προγράμματα, είτε

α) ζει κάπου μακριά και δεν έχει άποψη για την Ελληνική πραγματικότητα ή

β) κάποια μίζα πάλι "παίχτηκε" και δεν ήξεραν τί να χρεώσουν.

Athws
Απών/απούσα

φίλε τι ερευνάς, πλάκα μας κάνεις ;;
δεν υπάρχει τίποτα πουθενά,
κάνε μια βόλτα να τα δείς μόνος σου

Antonius
Απών/απούσα

Η είδηση είναι τα ποδήλατα που πιθανών δεν έχουν κλαπεί
και το "αποκλειστικό" θα είναι αν είναι και συντηρημένα!

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Πολύ ενδιαφέρουσα η έρευνά σου μια και πολλές φορές μας έχει απασχολήσει αυτό το ερώτημα.
θα σε συμβούλευα να πάρεις τηλέφωνο τους δήμους που αναφέρεις και να ρωτήσεις για τα στοιχεία που θέλεις. Ισως και η ίδια την εταιρία που έβαλε τα ποδήλατα να έχει κάποια στοιχεία.
Περιμένουμε με αγωνία τα αποτελεσματα της έρευνας!

RoadRash
Απών/απούσα

Από πέρασμα πριν λίγες ημέρες, πρωινή ώρα:

Σταθμός στην έξοδο ΗΣΑΠ Ταύρου:
4 ποδήλατα σταθμευμένα, κατάσταση από μακρυά οκ.

Σταθμός κοντά σε ΗΣΑΠ Μοσχάτου:
4 ποδήλατα σταθμευμένα.
Το μόνο εμφανές πρόβλημα από κοντά: 1 ήταν με ξεφούσκωτο ελαστικό.

(εικόνα από πρόσφατη χρήση δεν έχω, αλλά πέρσι στο ξεκίνημα, τις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής, τα είχα πετύχει 2-3 φορές στους δρόμους των Πετραλώνων)

lyhadj wrote:
Περιμένουμε με αγωνία τα αποτελεσματα της έρευνας!
+1

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

kathanas wrote:

Πλέον με τη λειτουργία του συστήματος street view στο google maps μπορείτε να δείτε τον ποδηλατόδρομο από κοντά. Μετακινείτε το ανθρωπάκι που έχει στο χάρτη πάνω στο σημείο που σας ενδιαφέρει και βλέπετε τον ποδηλατόδρομο από κοντά και ό,τι σας ενδιαφέρει (υλικά επίστρωσης, τρόπος διαχωρισμού κοκ)

Έβαλα στο χάρτη και τα σημεία διάθεσης κοινόχρηστων ποδηλάτων.

Τέλος έφτιαξα το χάρτη σε καινούρια πλατφόρμα google maps που δείχνει (επιτέλους) την απόσταση σε μέτρα, χιλιόμετρα....

Νέος Ποδηλατικός χάρτης

Έρευνα ΕΜΠ για ...
Απών/απούσα

Αρχικά θέλω να σας ευχαριστήσω για την ανταπόκριση σας στο παρόν τόπικ.
Πολύ ενδιαφέρον το ποστ του kathanas, lyhadj σε ευχαριστώ για την παράθεση θα το λάβω υπ' όψιν στην έρευνα μου η οποία προχωράει κανονικά.
Μετά από προσωπική επισκόπηση όλων των σταθμών του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων και με επικοινωνία με τους δήμους που έχει εφαρμοστεί έμεινα ικανοποιημένος με το Μαρούσι ,το Μαραθώνα και το Μοσχάτο καθώς διαπίστωσα ότι υπάρχει ζήτηση σε αντίθεση με το Ταύρο και τη Νέα Σμύρνη όπου τα πράγματα είναι πιο ήπια.Το μέτρο βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο και είναι πολύ πιθανό να φέρει στο μέλλον θετικά αποτελέσματα..εντός βδομάδας θα ανεβάσω το ερωτηματολόγιο στο οποίο θα ερωτηθούν οι δημότες στην περιφέρεια Αττικής πού σκοπό έχει να πάρουμε χρήσιμες πληροφορίες για το μέτρο και την υλοποίηση του.

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Στη Χίο, δημιουργήθηκαν πριν μερικούς μήνες κάποιοι σταθμοί με γυναικεία ποδήλατα της πλάκας. Τις πρώτες μέρες υπήρχαν άνθρωποι στους σταθμούς με φυλλαδιάκια κτλ. Μετά από μερικές μέρες το παράτησαν.

Το κόστος τραγικό. Μηνιαία ενοικίαση 60 ευρώ για ένα ποδήλατο που κάνει δεν κάνει 200 - 250 και πολλά λέω. 4 μήνες να μάζευες το 60άρι παίρνεις κάτι καλύτερο σίγουρα και το έχεις μια ζωή.

Η ουσία....

Το έργο υποθέτω χρηματοδοτείται από κάποιο ευρωπαϊκό - κρατικό κονδύλι, το πήρε γιος μέλους του δημοτικού συμβουλίου, το στήσανε να φαίνεται χωρίς καμία μελέτη αν είναι βιώσιμη επιχείρηση κτλ και τσέπωσαν τα φράγκα.

Μια ακόμα ελληνική πατέντα.

Έρευνα ΕΜΠ για ...
Απών/απούσα

Τα ίδια και με την Κέρκυρα φίλε μου..δεν υπήρχε πρόβλεψη για συντήρηση του μέτρου, απλά τοποθετήθηκαν τα ποδήλατα χωρίς κανένα σύστημα ενοικίασης ή αντικλεπτικό.Το μέτρο κατέρρευσε σε 2 μήνες, με κάποιους να τα'χουν τσεπώσει χοντρά....

Έρευνα ΕΜΠ για ...
Απών/απούσα

http://goo.gl/forms/OCxYCPoHZB

Αυτό είναι το λινκ για το ερωτηματολόγιο που έφτιαξα...αν μπορείτε απαντήστε γιατί θα με βοηθήσει πολύ στην έρευνα..ή ακόμα καλύτερα προωθήστε το, ώστε να μαζέψω όσο μεγαλύτερο δείγμα γίνεται :)

ευχαριστώ εκ των προτέρων

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Πριν από 2 μέρες γύρισα από Τορίνο, εκεί λοιπόν είδα περίπου 100 με 150 σταθμούς ποδηλάτων στα οποία βγάζεις κάρτα από συγκεκριμένα μαγαζιά, δίνοντας την πιστωτική σου και την ταυτότητά σου σε περίπτωση που πάθει κάτι το ποδήλατο. Υπάρχει μέχρι και εφαρμογή για κινητά που σου δείχνει τους κοντινότερους σταθμούς και πόσα ποδήλατα έχουν. Κάθε πρωί γυρνάνε βανάκια με υπαλλήλους του δήμου που γεμίζουν τις θέσεις με ποδήλατα από άλλα σημεία που μπορεί να έχουν περισσότερα και παράλληλα συντηρούν τα υπάχροντα σε περίπτωση που έχουν προβλημα, όλα σχεδόν τα ποδήλατα ήταν πλήρως λειτουργικά με καινούργια λάστοιχα-σέλλες-grips και οι 8 ταχύτητες που είχαν κούμπωναν με ευκολία μιας και ήταν συντηρημένα, τα ποδήλατα είχαν έναν ειδικό πείρο στον σκελετό ο οποίος κλείδωνε στο σημείο που υπήρχε το πάρκιν των ποδηλάτων και ξεκλείδωνε όταν πέρναγες από πάνω την κάρτα σου. Για ολόκληρη μέρα το κόστος ήταν 8 ευρώ, αλλά υπήρχε εβδομαδιαία και μηνιαία κάρτα και τα ποδήλατα ήταν τύπου city με καλαθάκι και ο κόσμος τα χρησιμόποιούσε συνεχώς, και ντόπιοι,αλλά και τουρίστες και το κέντρο του Τορίνο πραγματικά ήταν γεμάτο από αυτά και σε σχέση με πριν από 2 χρόνια που είχα να πάω, η κίνηση ήταν σαφώς μειωμένη.
Εχω δει και εγώ αυτά που υπάρχουν στο mall και πραγματικά απογοητεύτικα. Θα ανεβάσω σε άλλο thread και photos για να καταλάβουν όσοι δεν τα έχουν δει για τι πράγμα μιλάμε, 5 μέρες κάθησα και το λεοφορείο το χρησιμοποίησα 1 φορά μόνο.
Ελπίζω κάποια στιγμή να το δώ και στην Αθήνα, απλά μου μοιάζει εντελώς μακρινό και ουτοπικό.

Έρευνα ΕΜΠ για ...
Απών/απούσα

Στην Αθήνα πολλοί σταθμοί φαίνονται παρατημένοι και σε κακή κατάσταση...όμως αυτό θα διορθωθεί αν κάθε δήμος αναλάβει συντήρηση..γιατί τα χει αναλάβει και τα τρέχει όλα η εταιρία..Πάντως ευχαριστώ όλους για την άμεση ανταπόκριση στο ερωτηματολόγιο.Και για να μην ξεχνιόμαστε :

εδώ το ερωτηματολόγιο:

http://goo.gl/forms/OCxYCPoHZB

kounoupis
Απών/απούσα

για να εχει επιτυχια το μετρο θα πρεπει να εχεις 2 τουλαχιστον σταθμους ανα δημο ενα σταθμο ησαπ/μετρο και αλλο εναν τουλαχιστον σε πλατεια του δημου.οταν εχεις 2 σταθμους ποδηλατων που απεχουν μεταξυ του 500 μετρα ο ενας απο τον αλλον ειναι λογικο χρησιμοποιουνται ελαχιστα εως καθολου http://www.cyclopolis.gr/index.php/el/cyclopolis-per-municipality