. http://www.publicissue.gr/2065/podilato-2012/ .
Greek Social Issues 1-2013
Το 2012, το 3,1% των Ελλήνων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το ποδήλατο για τις καθημερινές του μετακινήσεις, προς και από τη δουλειά ή τη σχολή, για ψώνια ή για διασκέδαση. Οι ποδηλάτες είναι στην πλειοψηφία τους άνδρες (4%), ιδίως ανύπαντροι και γενικότερα, νέοι ηλικίας 18-24 ετών (7%), αλλά σημαντικό ποσοστό χρήσης παρατηρείται και στις μεσαίες ηλικιακές ομάδες, πχ. στην κατηγορία 45-54 ετών (5%).
Η χρήση του ποδηλάτου είναι μάλλον «διαταξική». Το ποδήλατο είναι διαδεδομένο μεταξύ των ανέργων (5%), αλλά εξίσου και μεταξύ των εργοδοτών-αυτοαπασχολουμένων (5%). Μετακινούνται με ποδήλατο κυρίως οι πολίτες που ανήκουν στα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα ή δυσκολεύονται οικονομικά (4%), αλλά και εκείνοι που με το διαθέσιμο εισόδημά τους τα καταφέρνουν (4%) ή διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο (4%).
Η χρήση του ποδηλάτου αφορά περισσότερο τις πόλεις. Το ποδήλατο χρησιμοποιείται εξίσου από κατοίκους αστικών (4%) και ημιαστικών περιοχών (4%) της χώρας.
Από τις γεωγραφικές περιφέρειες ξεχωρίζουν κυρίως η Θεσσαλία (15%) και η Αν.Μακεδονία–Θράκη (8%), στις επίπεδες πόλεις των οποίων, η παράδοση του ποδηλάτου συνεχίζει να επιβιώνει ή και να αναβιώνει
. http://www.publicissue.gr/wp-content/uploads/2013/01/gsi2013001_podilato... .
Αν κατεβάσετε το pdf έχει μία κατηγορία για το που απασχολούνται όσοι κάνουν ποδήλατο, όπου ισοβαθμούν οι αυτοαπασχολούμενοι με τους ανέργους. Η έρευνα αφήνει να εννοηθεί ότι κάποιος κάνει ποδήλατο γιατί είναι άνεργος, ( αυτό που συζητάμε εδώ περί κοινωνικού και οικονομικού στάτους).
Αυτό σαν συμπέρασμα είναι άκυρο αφού εν τω μέσω οικονομικής κρίσης λογικό είναι να έχουν αυξηθεί οι άνεργοι. Αυτό όμως ΔΕΝ σημαίνει ότι επειδή είναι άνεργοι το γύρισαν στο ποδήλατο, και άμα βρουν δουλειά θα το παρατήσουν.
Μί ερώτηση που λείπει από το ερωτηματολόγιο είναι η: " Πόσα χρόνια χρησιμοποιείτε το ποδήλατο για τις μετακινήσεις σας" που δείχνει αμέσως το πόσοι είναι εκείνοι που είχαν ποδήλατο, πόσοι άρχισαν να το χρησιμοποιούν λόγο οικονομικής ανάγκης, πόσες και ποιες πόλεις το έχουν ποδηλατικά, σε πόσες και ποιες περιοχές δεν σταμάτησε η χρήση του ποτέ κτλ.
Θα μπορούσαν να εξαχθούν έτσι πιο ακριβή συμπεράσματα.
έχουν τυπωθεί στο παρελθόν και στο φόρουμ μερικά από τα συμπεράσματα αυτής της δημοσκόπησης..
για την κρίση, τα'λεγε και η svenska... δεν με εκπλήσσει που ούτε τώρα βγάζετε κιχ ... αλλά λίγη αυτοκριτική δεν βλάπτει .. έστω εσωτερική..
οι ποδηλάτες από το 2012 που έγινε η δημοσκόπηση μέχρι και τώρα αυξάνονται με ακόμη πιο γοργούς ρυθμούς.. αλλά δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι τραλαλά και τι χαρά που γίναμε ποδηλάτες..
Η Cecilia κάτι τέτοιες δημοσκοπήσεις που δίνουν εντελώς παραπλανητικά αποτελέσματα διάβασε και για αυτό έλεγε αυτά που έλεγε.
Οι χιλιάδες που τραβήχτηκαν π.χ με ποδήλατα σε freeday και βόλτες, τα πήραν λόγο οικονομικής κρίσης πιστεύεις;
Τα πήραν για να κάνουν τον χαβαλέ τους αρχικά, και κάποιοι από αυτούς κόλλησαν και για πιο μόνιμα. Δεν ήταν δηλαδή θέμα οικονομικό, ήταν θέμα ψυχαγωγικό. Τους λαμβάνει αυτούς υπόψιν της η δημοσκόπηση; Και πως μπορεί να ξέρει ποιοι και ποσοι από αυτούς βγήκαν στον δρόμο από κάποια χρονική στιγμή και μετά, ώστε να μπορεί να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα για το ποιους λόγους άρχισε να ανεβαίνει η χρήση του ποδηλάτου στην Ελλάδα;