Κοινόχρηστα ποδήλατα.Στόχος τους η ικανοποίηση του χρήστη ;

10 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
aldro
Απών/απούσα

Αφορμή γι αυτό το θέμα ήταν μια διάλεξη σήμερα που είχε αυτό τον ορισμό.
Αφορούσε ερευνητικό έργο στο ΜΙΤ με προοπτική επέκτασης σε κοινόχρηστα σκουτερ & αυτοκίνητα.Θα πεις ποιο το πρόβλημα με τον ορισμό ;
Πιστεύω και ελπίζω ότι θα το αποδείξω αργότερα 'Ότι σωστος ορισμός είναι ότι 'Στόχος είναι η ικανοποιηση του χρήστη όταν αυτό οδηγεί σε οφέλη την πόλη
Γιατί έχει αυτό σημασία ;
Επειδή μέχρι τώρα κανένα σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων δεν είναι κερδοφόρο και επομένως επιδοτούνται
.Επομένως αν μόνος στόχος είναι η ικανοποιηση του χρήστη γιατί ο ποδηλάτης να υπερτερεί του πεζού & γιατί γενικώς το κοινωνικό συνολο να χρηματοδοτεί την ευτυχία του;
Επομένως γιατί να μην προσφερθούν αθλητικά παπουτσια στους πεζούς ;
Η απάντηση για μένα είναι ότι για αποστάσεις έως 10 ΧΛΜ το ποδήλατο μπορεί να αντικαταστήσει το αυτοκίνητο .
Καθώς το ποδήλατο καταλαμβάνει το 1/5 του χώρου του αυτοκινήτου όσο περισσοτεροι αυτοκινητιστές στραφούν στο ποδήλατο τοσος χωρος απελευθερώνεται στο δρόμο.
Θα μου πεις πως είναι αυτονόητο.
Αλλά δεν είναι.
Γιατί μόνο αν και τα μέσα Μ.Μ λειτουργούν σωστά προκύπτουν οφέλη.
Αλλιως μπορεις να διωξεις τον κόσμο από τα Μ.Μ.Μ στρέφοντας τον στα ποδήλατα και έτσι αντί μείωση κυκλοφορίας να έχεις συνωστισμό πάλι στους δρόμους αλλά αυτη την φορα από ποδηλατα.
Καλύτερο αλλά όχι καλό.
Γιατί επιτυχημένη χρήση των ποδηλάτων έχουμε όταν για αποστασεις μέχρι 10 χλμ κάνουμε το μέγιστο μισή ώρα.
Ευχαριστώ όσους είχαν το κουράγιο & το ενδιαφέρον να το διαβάσουν

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kynhgos77
Απών/απούσα

Γενικως θα συμφωνησω μαζι σου. Εγω παντα λεω οτι αν ολοι χρησιμοποιησουν ποδηλατο για τις τοπικες μετακινησεις τους, και πολλα λες 10 χλμ, εγω μιλαω για 3-5, θα ξημερωσει ενας αλλος κοσμος.
Παν μετρον αριστο, ολοι οι αλλοι φανατισμοι ειναι μπουρδες.

cdouvis
Απών/απούσα

aldro wrote:
Γιατί επιτυχημένη χρήση των ποδηλάτων έχουμε όταν για αποστασεις μέχρι 10 χλμ κάνουμε το μέγιστο μισή ώρα.

Σαν αρχή και σαν "μέσος όρος" αυτό που λες είναι σωστό αλλά δεν πρέπει να το κάνουμε και σημαία. Στην Αθήνα σήμερα, με τις αντίξοες οδικές συνθήκες και την αδιαφορία της πολιτείας είναι αυξημένο το ποσοστό εκείνων που ποδηλατούν από "ιδεολογία" ή νιώθωντας ότι κάνουν αντίσταση στην γενική καταθλιπτική κατάσταση (*). Επιπλέον υπάρχουν και εκείνοι που το κάνουν από ανάγκη, ειδικά σήμερα. Και φυσικά δε λείπουν όλοι εκείνοι που το κάνουν γιατι η αντοχή τους είναι άνω του μέσου όρου και τη βρίσκουν στ'αλήθεια έτσι. Πλιζ μην ξενερώνεις όλους αυτούς με τις κατα τα άλλα ορθές απόψεις σου. Αν η Αθηνα γίνει ποτέ ποδηλατούπολη έτσι όπως την περιγράφεις θα το χρωστάει σε όλους αυτούς τους σημερινούς ηρωικούς πιονιέρους

(*) Δεν ξέρω αν ήταν σαφές αυτό με την "καταθλιπτική κατάσταση". Θέλω να πω ότι βρίσκω καταθλιπτική τη σύγκριση της πόλης μου και των συμπολιτών μου με τις ποδηλατουπόλεις που έχω επισκευτεί στο εξωτερικο

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Η "ικανοποίηση του χρήστη" μπορεί να μεταφραστεί, όπως λες σε "ευτυχία" του ατόμου, αλλά ουσιαστικά ο στόχος της διάδοσης του ποδηλάτου, είναι η προώθηση της κίνησης του ατόμου, εννοώντας τη γυμναστική, την άθληση. Αυτά είναι κυρίως τα κίνητρα που ενδιαφέρουν τους επενδυτές προγραμμάτων για το ποδήλατο. Κίνητρα, που πάνε παρέα και με την αποσυμφόρηση των πόλεων απο τα αυτοκίνητα δηλ. σε πιο υγιείς κατοίκους, πιο αποδοτικούς στην εργασία τους κλπ κλπ. Μετρήσιμα μεγέθη - πάντα με γνώμονα το οικονομικό πρίσμα.
Οπότε μη σε παραξενεύει η διατύπωση τέτοιων εκδηλώσεων.

aldro
Απών/απούσα

Αυτό που με πείραξε ήταν ότι κατα την αποψη μου χρησιμοποιούσαν ως 'πολιορκητικό κριο ' την χρήση των κοινοχρηστων ποδηλατων η οποια για ειναι ελλειματική για να προωθήσουν την κοινοχρηστη χρήση αυτοκινήτων με ιδιο συστημα.Γιατι το μέσο που χρησιμοποιει ο καθένας είναι επιλογή του αλλά αν δεν οφελεί το κοινωνικό σύνολο δεν πρέπει να επιδοτείται
Η χρήση κοινοχρήστων ποδηλάτων στο Παρίσι για παράδειγμα είναι έντονα ελλειμματική, λόγω του κόστους μεταφορας από γεμάτους σε αδειους σταθμους,βανδαλισμών και αλλων εξόδων.Και όταν έχουμε εντονα ελλειμματα σε ενα τετοιο σύστημα σε μια επιπεδη πολη όπωςτο Παρίσι πρέπει να μας προβληματίζει ποιος θα επωμιστει το κόστος εδώ με την ποικιλια κλίσεων, τις κλοπές & τους βανδαλισμούς
Αλλα βέβαια το σενάριο δεν εχει εφαρμογη στην Ελλάδα όταν δεν μπορούν να επιδοτήσουν ούτε τα Μ.Μ.Μ

Alexlink
Απών/απούσα

Πολύ ωραία είναι τα λόγια σου αλλά δυστυχώς δεν έχουν απήχηση!
Είναι πολύ παράγοντες που δεν είναι στο "΄χερι" μας ώστε να τα ελέγξουμε και συν της άλλης αρκετοί έχουν την νοοτροπία του "το θέλω εδώ και τώρα" και "εγώ έχω δίκιο" και του "οι άλλοι ας κόψουν το λαιμό τους"

Μακάρι πολύ να έκαναν αυτό το βήμα αλλά υπάρχουν και πιστεύω πως υπάρχουν δειλά δειλά θετικές αλλαγές!

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Ακόμα και αν επιδοτούνται τα κοινόχρηστα ποδήλατα ή τα αυτοκίνητα (από ό,τι γνωρίζω τέτοια προγράμματα χρηματοδοτούνται κατά κύριο λόγο από διαφημιστικές εταιρίες), το όφελος είναι στο σύνολό του σαφώς μεγαλύτερο. Είτε κοινωνικό είτε οικονομικό. Οφέλη που αφορούν υποδομές για το ποδήλατο και τη συντήρησή τους (σαφώς φθηνότερες από αυτές για το αυτοκίνητο), ωφέλη από τα μειωμένα έξοδα για την υγεία κλπ κλπ - τα γνωστά.
Εδώ δεν προωθούν τέτοια προγράμματα διότι δεν καταλαβαίνουν το μακροχρόνιο όφελος που θα έχουν, και ας μή πω κιόλας, οτι για τους εδώ άρχοντες, δεν είναι όφελος το να γίνει οικονομία σε έργα (αφού ζουν από τις μίζες), ή το να γίνει ο κόσμος πιο υγιής (βλ.κυκλώματα ιδιωτικών νοσοκομείων, γιατρών, φαρμακοεταιριών κλπ)...

aldro
Απών/απούσα

Σχετικά με τα κοινόχρηστα ποδήλατα έμαθα κάτι ενδιαφέρον.
Στην Βαρκελώνη έχουν 90.000 χρήστες κοινόχρηστών ποδηλάτων.
Από αυτούς όμως μόνο το 7% χρησιμοποιούσε πριν το αυτοκίνητο.Οι άλλοι χρησιμοποιούσαν πριν Μ.Μ.Μ.
Επομένως το βασικό αποτελεσμα ήταν η μειωση της πυκνότητας των ατόμων στα
Μ.Μ.Μ.
Στις μικρότερες πόλεις το σύστημα θεωρήθηκε ασύμφορο & εγκαταλείφθηκε.
Άρα κατά την γνώμη μου τα κοινόχρηστα ποδηλατα έχουν νόημα μόνο όταν συνδυαστούν με βελτιώσεις πεζοδρομίων & βελτίωση προσβασιμότητας σε Μ.Μ.Μ
& ίσως μέτρα αποθαρρυνσης της διαμπερούς κυκλοφορίας οχημάτων σε τοπικούς δρόμους

Athws
Απών/απούσα

Στόχος του προγράμματος είναι αυτός που ήταν πάντα, πάρε τα λεφτά και τρέχα ...

και δεν έχει νόημα να ανοίγεται ξεχωριστό θέμα για καθένα απ τους καμμιά 20αριά Δήμους

Quote:
Χάρη στο πρόγραμμα «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015» του «Πράσινου Ταμείου» του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής οι δεκαέξι αυτοί δήμοι έχουν λάβει έγκριση χρηματοδότησης 100%, για τη δημιουργία «αυτοματοποιημένου συστήματος κοινοχρήστων ποδηλάτων».

Πρόκειται για τους Δήμους Αιγιαλείας, Ακτίου-Βόνιτσας, Αμαρουσίου, Ανατολικής Μάνης, Αρχαίας Ολυμπίας, Διδυμοτείχου, Καβάλας, Καρδίτσας, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Κομοτηνής, Μαραθώνα, Μοσχάτου-Ταύρου, Ναυπακτίας, Ναυπλιέων, Ν. Σμύρνης και Σικυωνίων. Αρχικά δύο ακόμη δήμοι, ο Δήμος Ζακύνθου και ο Δήμος Δίου Ολύμπου, είχαν λάβει έγκριση χρηματοδότησης, όμως εξαιτίας κάποιων προβλημάτων δεν κατέστη δυνατόν να προχωρήσουν.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ξεκινάμε από λάθος βάση.
Ο κόσμος θέλει να δει υποδομές(*) και να νιώσει ασφάλεια για να περάσει στο ποδήλατο.

Κάποιοι - λίγοι ακόμα - νιώθουν έντονα την κοροϊδία του κόστους των δημόσιων ΜΜΜ, των καυσίμων και των άλλων εξόδων των ΙΧ,... και δειλά - δειλά δοκιμάζουν ένα ποδήλατο.
Αλλά η πλειοψηφία θα το σκεφτεί σοβαρά όταν:
α) η πολιτεία θα κάνει πράξη κάποιες ελάχιστες απαραίτητες δεσμεύσεις
β) όταν το "lifestyle" δείξει επιτέλους τα σοβαρά πλεονεκτήματα της χρήσης ποδηλάτου έναντι ΙΧ (εκεί που όντως υπάρχουν πλεονεκτήματα).

Όσο το όνειρο κάθε νεο-Ελληνα είναι ΑΚΟΜΑ η Cayenne ... (ναι, εν μέσω κρίσης έχω κρυφακούσει πολλές συζητήσεις "νεολαίων" του στυλ: ρε μ@λ@κ@ βρήκα αγγελία για porsche με χχχ ευρώ, μιλάμε για τρομερή ευκαιρεία...) ... δεν βλέπω φως στην άκρη του τούνελ (...βλέπω μόνο ένα κεράκι να τρεμοπαίζει...)
.
.
.
.
.
(*) λέγοντας υποδομές, δεν εννοώ σώνει και καλά ποδηλατοδρόμους. Για εμένα προέχει η σωστή "αστυνόμευση" και η εφαρμογή του ΚΟΚ στους δρόμους, η ύπαρξη σημείων ασφαλούς πάρκιν ποδηλάτων κλπ κλπ. Θέματα πολύ πιο οικονομικά και πολύ πιο εύκολα εφαρμόσιμα, από ότι η κατασκευη ποδηλατοδρόμων.