Οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας υπερέχουν των ποδηλατόδρομων.

3 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

Στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας αναμειγνύονται ταυτόχρονα πεζοί,αυτοκίνητα,ποδηλάτες χωρίς κάποια αυστηρή χωροθέτηση του χώρου μετακίνησης για το κάθε μέσο ξεχωριστά.
Αυτό επιτυγχάνεται λόγω της μικρής ταχύτητας που τα αυτοκίνητα μετακινούνται λόγω της διαμόρφωσης ζιγκ-ζαγκ που επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση πάγκων,φυτών,φωτισμού και την αυξημένη πιθανότητα διασταύρωσης με πεζούς ή ποδηλάτες.
Η απουσία ασφάλτου δημιουργεί έναν φιλικότερο περιβάλλον για τον πεζό και τον ποδηλάτη και αντιθέτως έναν αφιλόξενο-άγνωστο πεδίο για το αυτοκίνητο.Αποτέλεσμα την αυτονόητη μετακίνηση του οδηγού με πολύ χαμηλότερη ταχύτητα χωρίς να νοιώθει οτι καθυστερεί αλλά περισσότερο αυτός εστιάζει την προσοχή του στους ελιγμούς και όχι στην ταχύτητα.Η συνάντηση του με ποδηλάτη δεν του δημιουργεί εκνευρισμό καθώς γνωρίζει πως η ταχύτητα του δεν μπορεί να αυξηθεί δραματικά ακόμα και χωρίς ποδηλάτη μπροστά του.Η ταχύτητα μάλιστα ενός έμπειρου ποδηλάτη πλησιάζει αυτή του αυτοκινήτου αποκτώντας και το πλεονέκτημα της ευελιξίας που αυτό του προσφέρει.
Ο ποδηλάτης στον ποδηλατόδρομο -ειδικότερα τύπου Αγ.Παρασκεύης-μπαίνει στην θέση του αυτοκινήτου σε έναν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας καθώς θα πρέπει να έχει το νου του στις συναντήσεις με πεζούς ενω ταυτόχρονα το πεδίο ελιγμών μειώνεται στο 1,5 μ πλάτος του ποδηλατόδρομου κάτι που δεν θα συμβεί ποτέ σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας καθώς το πεδίο ελιγμών αυξάνεται σε όλο το πλάτος του δρόμου.
Είναι δώρο -άδωρο για τις περιοχές που κατασκευάζονται ποδηλατόδρομοι,οι ίδιοι οι ποδηλατόδρομοι,καθώς δεν βελτιώνουν την βιώσιμη μετακίνηση των πολιτών,τα αυτοκίνητα συνεχίζουν να διαπερνούν με την μέγιστη ταχύτητα,ακυρώνουν τους ποδηλατόδρομους παρκάρωντας σε αυτούς,περιορίζουν τον χώρο των πεζών ακόμα περισσότερο αντιθέτως ένας δρόμος ήπιας κυκλοφορίας ανοίγεται σε όλο του το ευρός προς χρήση απο τον εκάστοτε χρήστη είτε πεζό,είτε ποδηλάτη,είτε αυτοκινητιστή.
Δεν θα βγάλουν στους δρόμους περισσότερους ποδηλάτες -περισσότεροι ποδηλατόδρομοι αλλά περισσότεροι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Πηγή; Ή δικό σου;

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

..............................πόνημα.

Βεβαίως οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας υπερέχουν έναντι ποδηλατόδρομων που γίνονται πάνω σε πεζοδρόμια ή γενικότερα σε κάποια  δευτερεύουσα οδική αρτηρία.

Πρόσφατα έτυχε να διανύσω έναν τέτοιο δρόμο(παράλληλο κεντρικής αρτηρίας) με αυτοκίνητο ως επιβάτης ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΑ την ώρα και την στιγμή που πρότεινα αυτή την διαδρομή.

Κάθε στενό,σταμάτημα για να ελέγξεις είτε έχεις είτε δεν έχεις προτεραιότητα.

Σταμάτα - ξεκίνα ,σταμάτα-ξεκίνα ,σταμάτα-ξεκίνα,λακκούβες,αναμονές παρκαρίσματος-ξεπαρκαρίσματος πραγματικά δεν μπορούσα ακόμα και ως επιβάτης(πόσο μάλλον ως οδηγός) να βρώ κάτι να δικαιολογήσω τον λόγο για τον οποίο κάποιος μπορεί να αντέχει αυτή την διαδικασία σε καθημερινή βάση.

Την διαδρομή την πρότεινα γιατί είχα τις θετικότερες των εντυπώσεων ως ποδηλάτης.Πολύ γρήγορη μετακίνηση,αγνοούσα πως ο δρόμος είχε τόσες πολλές λακκούβες(λόγω της ευελιξίας του ποδηλάτου),άμεση αντίληψη στα στενά αν πρέπει να παραχώρησω προτεραιότητα.

Συμπεραίνω λοιπόν πως υπάρχει ακόμα ένας σημαντικός λόγος για την προσπάθεια δημιουργίας όλο και περισσότερων δρόμων ήπιας κυκλοφορίας στους τοπικούς δρόμους και είναι

Πως πρακτικά εκ του αποτελέσματος η υπαρξή των δρόμων αυτων στην τωρινή τους μορφή δεν διευκολύνει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων,γιατί λοιπόν να μην αποκτήσουν μία πολύ πιο φιλική και ευχάριστη προς τον κάτοικο μορφή,διευκολύνωντας την μετακίνηση του ποδηλάτη και ακόμα περισσότερο του ίδιου ως πεζού.