Ποδήλατα στο Μόναχο & Ζαλτσμπουργκ

3 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
dimik
Εικόνα dimik
Απών/απούσα

Ποδήλατα στο Μόναχο

Την προπροηγούμενη εβδομάδα ήμουν στο Μόναχο (για 8 μέρες). Πέρασα καλά και ήταν μια πόλη πιο ήσυχη από την Αθήνα με πολύ χρήση στα Ποδήλατα και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τράβηξα και πολλές φωτογραφίες για τα ποδήλατα από τις οποίες στέλνω 8 + 3 από μια ημερίσα επίσκεψη στο κοντινό Ζάλτσμπουργκ (Αυστρία): 11. Εφαρμόζω τη χρονολογική ταξινόμηση ανά Μόναχο και ανά Ζαλτσμπουργκ. Στη μη χρήση ποδηλάτου στην Αθήνα αν μερικοί υποστηρίζουν το επιχείρημα ότι η Αθήνα έχει όλο ανηφόρες και κατηφόρες τους λέω ότι έτσι είναι και το Ζαλτσμπουργκ και σε συνδιασμό με την βροχή που είναι πολύ πιο συχνή.
Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες αυτά που παρατήρησα στο Μόναχο είναι ότι υπάρχουν για περισσότερη ευστάθεια και ποδήλατα με 1 ρόδα μπροστά και 2 πίσω ως μέσα μεταφοράς για ψώνια, για να μεταφέρουν οι γωνείς τα παιδιά τους με στέγαστρο και ταξιτζήδες για να μεταφέρουν τους πελάτες τους επίσης με στέγαστρο και πιο πλήρες απ' ότι στη φωτογραφία. Και στο Μόναχο και στο Ζάλτσμπουργκ είδα να υπάρχουν κυρίως ποδήλατα με λεπτά λάστιχα και όχι μεγάλο ποσοστό mountain όπως στην Αθήνα, αυτό δείχνει ότι εκεί είναι καλύτερες οι συνθήκες ποδηλασίας ώστε δεν χρειάζεται τόσο ανθεκτικά ποδήλατα. Επίσης και στις δυο πόλεις χρησιμοποιούν ποδήλατα και άνθρωποι με όχι και τόσο καλή φυσική κατάσταση. Στην Αθήνα εκτός από τις ανηφόρες-κατηφόρες υπάρχουν κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, λάδια, ασυνήδητοι οδηγοί, έλλειψη υποδομών ασφαλείας και εμπόδια που εξαναγκάζουν την αλλαγή λωρίδας κι έτσι χρειάζεται ποδήλατο ανθεκτικό και
για χώμα.
Παρόλα αυτά στο Μόναχο όπως βλέλετε τα ποδήλατα είναι δεμένα με λεπτές κλειδαριές που στην Αθήνα θα κάνανε φτερά μέσα σε 1 ώρα, αλλά είναι και μικρότερη πόλη. Οι πολιτικοί μετά από πιέσεις μας υπόσχονται το 1/5 για να μην πω το 1/10 απ' αυτά που θα πρέπει να κάνουν για να γίνει η Αθήνα Μόναχο. Και τα παλιά κτήρια διατηρήθηκαν εις αντίθεση με την Αθήνα. Το μόνο αρνητικό είναι οι βροχές, οι βροχή είναι ένας βασικός λόγος για να μην πάρω το ποδήλατο. Τώρα, εκεί που κάθησα μόνο για 8 μέρες ούτε δανείστηκα ούτε νοίκιασα ποδήλατο για να το χρησιμοποιήσω αλλά είχα ανοιχτά τα μάτια μου και την ψηφιακή μου.

Munchen








Salzburg



ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon Munchen-01.JPG0 bytes
Image icon Munchen-02.JPG0 bytes
Image icon Munchen-03.JPG0 bytes
Image icon Munchen-04.JPG0 bytes
Image icon Munchen-05.JPG0 bytes
Image icon Munchen-06.JPG0 bytes
Image icon Munchen-07.JPG0 bytes
Image icon Munchen-08.JPG0 bytes
Image icon Salzburg-01.JPG0 bytes
Image icon Salzburg-02.JPG0 bytes
Image icon Salzburg-03.JPG0 bytes
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
acp
Εικόνα acp
Απών/απούσα

Έζησα δυο χρόνια στη Γερμανία και μερικά πράγματα (που μου τα θύμισαν οι φωτογραφίες σου) μου λείπουν πολύ.

Ποδηλατοδρόμοι παντού, πάρκινγκ ποδηλάτων, ειδικά φανάρια, προτεραιότητα (που τηρείται από τους οδηγούς!!!), κλπ. Παράδεισος σκέτος για τους ποδηλάτες. Όλες μου τις βόλτες/διαδρομές με το μικρό μου MTB τις έκανα και ήμουν τρισευτυχισμένος (παρόλη τη βροχούλα ή το κρύο που μπορούσε να είχε).

Βέβαια, για να τα πούμε και όλα, ο ποδηλάτης δεν έχει μόνο δικαιώματα, αλλά και καθήκοντα. Φίλοι μου έφαγαν πρόστιμο διότι οδηγούσαν χωρίς φανάρι το βράδυ, επειδή οδηγούσαν μετά από κανά δυο (και βάλε) ποτηράκια, επειδή δεν τηρούσαν τα φανάρια, κλπ.

Κι εμείς εδώ παλεύουμε με τον κάθε βλάκα οδηγό που θεωρεί πως ο δρόμος και ο χώρος του ανήκει, που νομίζει πως τα φανάρια είναι διακοσμητικά, και που οι αρμόδιοι χαίρονται διότι έχουν προβλέψει σε 10 χρόνια να έχουμε 3 ποδηλατοδρόμους...

bin podilanden
Εικόνα bin podilanden
Απών/απούσα

Εργασία, οικογένεια, αγορές, ελεύθερος χρόνος-ψυχαγωγία, είναι βασικοί παράγοντες που απαιτούν στο μεγαλύτερό τους ποσοστό μετακίνηση με κάθε τρόπο. Αυτά είναι δεδομένα στην κατά κανόνα καθημερινότητά μας. Ως ζητούμενα έχουμε:
• τη νοοτροπία του καθενός στο πως διαχειρίζεται το χρόνο του σε συνδυασμό με τις ημερήσιες δραστηριότητές του
• το πως σκέφτεται πριν μετακινηθεί (αν σκέφτεται),
• αν έχει σωστή αντίληψη της απόστασης που πρόκειται να διανύσει (κάτι που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τη σωστή ή λάθος επιλογή του),
• τις πραγματικές ανάγκες μετακίνησης,
• αν έχει βάλει κάτω όλους τους τρόπους πρόσβασης στον προορισμό του και το κόστος του καθενός σε χρόνο και χρήμα αλλά και σωματική κούραση.
Όλα συνδέονται μεταξύ τους. Εκείνο που είναι σίγουρο είναι ότι υπάρχει κακή διαχείριση του χρόνου που ξεκινάει από το πρωί, η κατοχή του αυτοκινήτου από μικρή ηλικία δε σε βοηθά να σκεφτείς εναλλακτικά, υπάρχει υπερεκτίμηση της απόστασης που διανύεις και στις περισσότερες φορές δεν σε εξυπηρετεί μόνο το αυτοκίνητο.
Στην έρευνα και φυσικά στα συμπεράσματα θα βοηθήσουν οι προσωπικές μας περιπτώσεις. Ξεκινάω με τον εαυτό μου:
Τόπος διαμονής: Υμηττός (πλ. Αγ Φωτεινής)
Εργασία: Αργυρούπολη (Συμβολή οδών Βουλιαγμένης με Αλίμου, Γερουλάνου - φανάρια Ολυμπιακής)
Απόσταση: 4 χλμ και 600 μέτρα
Έναρξη ωραρίου: 09:00
Πρόσβαση: α) λεωφορεία 140, 201 που βρίσκονται κοντά στο σπίτι αλλά λόγω της αραιής συχνότητας και ότι δεν με αφήνουν κοντά στον προορισμό δεν τα επιλέγω. Περπατάω 10 λεπτά ως τη Βουλιαγμένης (πλ. Καλογήρων) και εξυπηρετούμαι καλύτερα με τα 155, Α4, Β4, Α3, Β3. Για να είμαι χαλαρός φεύγω από το σπίτι στις 08:20-25
β) ΠΟΔΗΛΑΤΟ. Τη διαδρομή την καλύπτω σε 20 λεπτά χωρίς φυσικά να βιάζομαι (δεν πρέπει να βιαζόμαστε). Φεύγω από το σπίτι στις 08:37
γ) ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ. Χρειάζεται φυσικά περισσότερο χρόνο. Ακολουθώ την ίδια διαδρομή όπως με το ποδήλατο αλλά φεύγω στις 08:05 από το σπίτι για αργό περπάτημα ενώ για γρήγορο (ιδρώνω λιγάκι) φεύγω το αργότερο 08:15.
Το είδος εργασίας δεν απαιτεί καμία μετακίνηση.
Επιπλέον δραστηριότητες για τις οποίες μετακινούμαι: τρέξιμο (πηγαίνω με τα πόδια και σπανιότερα με ποδήλατο), συναντήσεις με φίλους σε Ηλιούπολη, Ν. Σμύρνη, Κέντρο (μετακίνηση με συγκοινωνία ή ποδήλατο).
Δεν έχω αυτοκίνητο ούτε δίπλωμα αλλά παρόλα αυτά δεν νιώθω να είμαι περιορισμένος στις μετακινήσεις.