Πώς είναι το σωστό και αποτελεσματικό φρενάρισμα;
Εγώ φρενάρω πατώντας λίγο και από τα δύο αλλά περισσότερο το πίσω.
Αυτά βέβαια είναι μια χαρά αν εχεις ελεγχο και δεν σου τύχει κάτι απότομο.
Στην κακότυχη περίπτωση του απότομου φρεναρίσματος όταν συναντήσουμε κίνδυνο τι ενδείκνυται;
Το πίσω έχω παρατήρησει πως σπινιάρει το ποδήλατο και παίζει να σε βγάλει από την πορεία σου και να πέσεις, το δε μπροστά το φοβάμαι μην έρθει τούμπα το ποδήλατο. Ειδικά σε κατηφορά νομίζω πως γινεται να ερθεις τουμπα αν πατήσεις απότομα το μπροστα.
Παρακαλώ τα φώτα σας στα φρένα.
____________________________________________________________________________
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
καλημέρα,
κανονικά φρενάρω πίσω· λόγω της κόντρας σταματώ αμέσως και προσπαθώ να μήν πέσω, δηλαδή βάζω και τα δυο πόδια κάτω.
Άλλο πράγμα με παγωμένους δρόμους· τότε αφήνω το ποδήλατο για να μήν πάθει ζημιά.
Πάντως, καλύτερα να ποδηλατούμε προσεκτικώς
όλα τα καλά
η φιλέλλην ποδηλατομανής
75% μπροστά 25% πίσω
ο καθενας νομιζω εχει δικια του αναλογια.. δεν υπαρχει ιδανικη.. το ιδανικο γ μενα ειναι 60/40 (μπροστα πισω) απλα ενα καλο κολπο γ μενα ειναι να παταω τα φρενα σε στυλ abs συνεχομενα κ οχι πατημενα ;)
Βλεπω πως παταω περισσότερο το πισω από ότι πρέπει.
"σε στυλ abs συνεχομενα κ οχι πατημενα "
αυτό νομίζω το κάνουμε ολοι , αλλά είπα αυτό το κάνουμε όταν έχουμε έλεγχο και όχι απρόοπτο. Αμα σου σκάσει κανενα φορτηγο μπροστά και δεν το έχεις πάρει χαμπαρι πατάς ότι βρεις μπροστά σου. Σε αυτές τις περιπτώσεις λεω ποιο ειναι το καλύτερο απότομο φρενάρισμα ;
...δεν υπάρχει καμιά άλλη λύση παρά να σταματάς αμέσως και να αφήσεις το ποδήλατο να πέσει :-)
ας μή γίνει αυτό ποτέ!!
Σε αυτές τις περιπτώσεις λεω ποιο ειναι το καλύτερο απότομο φρενάρισμα ;
H ψυχραιμία
Και εγώ δε νομίζω ότι υπάρχει ιδανική απάντηση.
Εξαρτάται από το δρόμο, από τη ταχύτητα και φυσικά από τα φρένα. Αλλιώς φρενάρουν τα v-brakes και αλλιώς τα calliper brakes. Πρέπει να το δει ο καθένας στη πράξη. Παράδειγμα, δεν έχει νόημα να κάνεις abs με τα calliper καθώς φρενάρουν σταδιακά και όχι απότομα και είναι πιο δύσκολο να ακινιτοποιήσεις τους τροχούς και να σπινιάρεις απ' ότι με τα v-brakes.
Επίσης θεωρητικά, (αλλά και στην πράξη αν μπορεί κάποιος να το κανει σωστά και έχει το κατάλληλο μπροστινό λάστιχο) το πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα απαιτεί μόνο το μπροστινό φρένο!
http://www.sheldonbrown.com/brakturn.html
Αυτό που κάνω συνήθως εγώ σε ίσωμα με μεγάλη ταχύτητα είναι (με calliper brakes: σηκώνομαι από τη σέλα και ρίχνω το βάρος πίσω, πατάω πρώτα το πίσω φρένο και αμέσως μετά το μπροστινό.
το καλυτερο φρεναρισμα ειναι:
στην αρχη πολυ μπροστα λιγο πισω και καθως επιβραδυνεις λιγοστευεις το μπροστινο και αυξανεις το πισω.
αυτο ειναι το σωστοτερο αλλα θελει εξασκηση.
οταν φρεναρεις το μπροστινο τερμα το πηρουνι βυθιζεται και το πισω μερος σηκωνεται.ετσι αν πατησεις και πισινο θα μπλοκαρει πιο ευκολα.ακομα οσο πεφετι η ταχυτητα και συνεχιζεις μτην πιεση εχεις κινδυνο να μπλοκαρεις την μπροστινη ροδα.
αν πατας πολυ το πισω σηκωνεις το μπροστινο οποτε εχεις πιο ευκολο μπλοκαρισμα αν θα πατησεις μπροστινο
----------------------------------------------------
K.B.K.(κώδικας βοϊδινής κυκλοφορίας)
http://boidi.polidendri.gr/
το φρεναρισμα ΠΑΝΙΚΟΥ γινεται με εναν τροπο (για κουρσα δεν ξερω)
Κοινως πατας και τα 2 φρενα με ολη σου τη δυναμη.
Το σημαντικοτερο απο ολα ειναι ενα
Το σωμα σου πηγαινει πισω απο τη σελα και κρατας κοντρα με τα πεταλια.
Οταν εννοω πισω φαντασου οτι ο πισινος σου ειναι πανω απο το πισω λαστιχο
Παραλληλα τεντωνεις τα χερια σαν να κανεις push up.
με αυτον τον τροπο
1. Γλιτωνεις το over the bars
2.Πιεζεται το εμπρος ελαστικο στην ασφαλτο και φρεναρεις
3.Επειδη το βαρος σου ειναι στον πισω τροχο αφου το σωμα σου ειναι πισω απο τη σελα πιεζεται και το πισω ελαστικο Αρα φρεναρεις και με το πισω λαστιχο
4.Διατηρεις την ισορροπια σου
http://img407.imageshack.us/i/092409brakeseq.jpg/
συμφωνω και στις στροφες με 50% 50%
συμφωνω και στις στροφες με 50% 50%
@cascadeur:
ενδιαφέρουσα απάντηση.
και ενα tip
παντα στο εμπρος λαστιχο βαζουμε λιγο μικροτερη πιεση απο το πισω
ΜΕ αυτον τον τροπο εχουμε μεγαλυτερη επιφανεια επαφης σε περιπτωση φρεναρισματος και καλυτερο grip.(ξεκουεαζουμε και λιγο τα χερια απο τους κραδασμους)
αυτα
Σωστός 100%, από την ονομασία, μέχρι την περιγραφή.
Και φυσικά τα ίδια ισχύουν και στην κούρσα.
Το φρένο που σε σταματά είναι το μπροστινό. Το πίσω θα σπινιάρει, θα γλυστρίσει και θα πετάξει κώλο. Εγώ είτε με vbrakes είτε με υδραυλικά πατάω μπροστινό και φέρνω το βάρος μου μπροστά με αποτέλεσμα να "βιδωθεί" το ποδήλατο στην άσφαλτο και να σταματήσω αμέσως. Το πίσω το έχω μόνο για έλεγχο και κυρίως στα τελειώματα του φρεναρίσματος.
Το μπροστινό θέλει προσοχή με την έννοια ότι δεν χαζεύουμε πάνω στο τιμόνι. Πρέπει να είσαι έτοιμος για το ξαφνικό φρενάρισμα που σημαίνει να είσαι έτοιμος να κοντράρεις με τα χέρια το τιμόνι για να μην φύγεις από πετώντας. Επίσης θέλει εξοικείωση με την αίσθηση του να βρίσκεσαι στον μπροστινό τροχό και ο πίσω να είναι στο αέρα.
Σε περίπτωση αρκετής βροχής, λάσπης, πολλών χαλικιών, χιονιού, πάγου ή απλά δρόμου καθρέπτη, απλά ποδήλατούμε πολύ πιο αργά διότι θα φρενάρουμε και πιο αργά/προοδευτικά και γενικά προσπαθούμε να παίρνουμε τις στροφές όσο το δυνατόν πιο όρθιοι (από θέμα κλίσης).
Επίσης αν πρέπει να διαλέξετε, καλύτερα να χάσετε το πίσω και φάτε τα πόδια σας παρά το μπροστά και να φάτε τα δόντια σας.
συμφωνώ με kourbeti και giannismaurokouk
το ποσοστό του μπροστινού είναι μεγαλύτερο σε πολλές περιπτώσεις αλλά σε γενικές γραμμές αυτό ισχύει...
Αν προσέξεις στην εικόνα, ο τύπος πέφτει πίσω από τη σέλα για να μετακινήσει το κέντρο βάρους κατά το διαμήκη άξονα του ποδηλάτου προς τα πίσω, αυτό δικαιολογείται στη περίπτωση που πατάς πολύ το μπροστινό (πράγμα απαραίτητο για να επιβραδύνεις αποτελεσματικά το ποδήλατο) και θες να αποφύγεις την αποκόλληση του πίσω τροχού με όποια κακή έκβαση ανατροπής, βλ. edo που το τρως καπάκι (όσοι το συνηθίζουν, δύσκολα θα σου πουν ότι δε την έχουν φάει τη καλή)...
ισχύει!
σε περίπτωση που βλέπουμε ότι χάνετε ο έλεγχος και ο μπροστινός τροχός μπλοκάρει ή ολισθαίνει, αφήνουμε το φρένο και κάνουμε ελιγμό από το σταθερό ή μη σημείο (περίπτωση φορτηγού) που θέλουμε να αποφύγουμε ή πατάμε πολύ σωστά με κύκλο πίεσης-απελευθέρωσης τα λεβιέ (στυλ abs)...
βέβαια η ενεργητική ασφάλεια του ποδηλάτου παρόλο που μπορείς να επιτύχεις καλό ελιγμό, είναι αρκετά περιορισμένη γι' αυτό και έχουμε τα μάτια μας 14!!
(σωστός cascadeur)
Φίλε, όταν φρενάρεις απότομα, το ποδήλατό σου θέλει να συνεχίσει να κινείται και γι'αυτό το βάρος μεταφέρεται απότομα μπροστά, έτσι η πίσω σου ρόδα πατάει λιγότερο καλά και γλιστράει, ενώ αντίθετα ο μπροστινός σου τροχός πιέζεται στο έδαφος και αποκτά καλύτερο κράτημα (ακόμα περισσότερο αν έχεις ανάρτηση μπροστά), οπότε έχει περισσότερα περιθώρια να αναλάβει τη δουλειά του φρεναρίσματος. Αφού λοιπόν έχει καλύτερη επαφή το μπροστινό σου λάστιχο, έχουν δίκιο όσοι λένε ότι φρενάρεις περισσότερο με το μπροστά. Η δική μου αναλογία είναι περίπου 70-30, αλλά εξαρτάται κι από το ποδήλατο (ανάρτηση;), από την ανηφόρα-κατηφόρα, από βρεγμένο (λιγότερο μπρος φρένο και λιγότερο απότομα) ή στεγνό, από την κατάσταση του δρόμου κλπ. Επίσης κάποιος είπε να πέφτεις μπροστά, που δε νομίζω ότι έχει νόημα αφού έτσι κι αλλιώς ο μπροστινός τροχός "γατζώνει" καλύτερα από τον πίσω εκείνη τη στιγμή, μάλλον είναι καλύτερα να μετακινεις το βάρος σου πίσω για θα βοηθήσεις τον πίσω τροχό να διατηρήσει επαφή με το έδαφος. Τώρα επειδή όπως είπαμε η αδράνεια κάνει πιο έντονη τη μεταφορά βάρους εμπρός όταν ξεκινάς το φρενάρισμα, ισχύει αυτό που είπε κάποιος παραπάνω: στην αρχή φρενάρεις περισσότερο μπρος και λιγότερο πίσω και στη συνέχεια μειώνεις μπροστά και αυξάνεις πίσω (αλλά πάλι περισσότερο μπροστά). Θέλει λίγη εξάσκηση για να σου βγει σωστά και να "γραφτεί" στη μνήμη των χεριών σου.
Μία περίπτωση που χρησιμοποιείς περισσότερο πίσω απ'ό,τι συνήθως ή ακόμα και μόνο το πίσω φρένο είναι αν είσαι μέσα σε στροφή και ξαφνικά διαπιστώνεις ότι δε θα καταφέρεις να την πάρεις. Δεν είναι φρενάρισμα, αλλά απόπειρα να καταφέρεις να στρίψεις, φρενάροντας μαλακά πίσω, η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στους δύο τροχούς έχει αποτέλεσμα να διαγράφεις πιο κλειστή τροχιά.
Σε κάθε περίπτωση μια σχετική ψυχραιμία ίσως βοηθάει, πχ αν νομίζεις ότι έχεις περιθώριο να ξεκινήσεις να φρενάρεις μαλακά, είναι προτιμότερο από το να πέσεις στα φρένα, ειδικά αν έχεις σκληρή πιρούνα ή δισκόφρενα που πιάνουν σχετικά γρήγορα. Όταν είχα v-brakes πχ, τα τακάκια έπρεπε να φτάσουν μια άλφα θερμοκρασία πριν αρχίσουν να φρενάρουν καλά, οπότε σε μεγάλες ταχύτητες το φρενάρισμα ήταν αδύναμο τα πρώτα 2 δευτερόλεπτα και ναι μεν δεν ξεκινούσε να φρενάρει απότομα (ακόμα κι αν το ήθελες), αλλά όσο μειωνόταν η ταχύτητα, ήταν συχνό να καταλήγω με τον πίσω τροχό στον αέρα (μέχρι και 40 εκατοστά) αν δεν άφηνα κάπως το μπροστινό.
Γενικά όταν φρενάρεις είναι καλά να μην μπλοκάρει κανένας τροχός, όμως το τέλειο φρενάρισμα είναι αυτό που αν πατούσες το φρένο ελάχιστα περισσότερο, θα προκαλούσες αμέσως μπλοκάρισμα των τροχών. Όσο γι'αυτό που λες ότι το πίσω μπλοκάρει τον τροχό ευκολότερα, είναι αλήθεια για τους λόγους που είπαμε, παρόλ'αυτά θα έλεγα ότι δεν πρέπει να φοβάσαι τόσο το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού όσο του μπροστινού (αν και είναι αρκετά πιο δύσκολο) γιατί ο μπροστινός αν μπλοκάρει μπορεί να γλιστρήσει προς το πλάι ξαφνικά και να πέσεις πριν προλάβεις να κάνεις οτιδήποτε για να το σώσεις, ειδικά αν υπάρχει κάτω σκόνη, λάδια κλπ. Τα μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού στο φρενάρισμα είναι συνήθως ανώδυνα και δε γλιστράει εύκολα προς το πλάι σου αν το τιμόνι σου κοιτάει ίσια, γι'αυτό και πολλοί ποδηλάτες τα κάνουν και επίτηδες, ενώ μάλλον δε θα δεις κανέναν να μπλοκάρει τον εμπρός τροχό του για πλάκα.
den frenaroume afhnoume to timoni kai kanoume to stavro mas!!
edit:uparxoune poles periptwseis ales paraksenes,to kalo tha eine na antidraseis psuxrema kai grigora pezonta me to mprostino 8a stamatisi efkola me osi taxutita kai na maste.(afto ginete me ta dika mou frena pou den eine v-brake)
Το αποτέλεσμα είναι ένα μικρό endo και μειώνεται πάρα πολύ η απόσταση του φρεναρίσματος. Πρακτικά το ποδήλατο καρφώνεται επιτόπου στο έδαφος.
Καρφώνεσαι δε θα πει τίποτα. Ειδικά αν σου ξεφύγει λίγο το έντο, η απόσταση του φρεναρίσματους μειώνεται θεαματικά. Βέβαια στο χρόνο που μένει θα σέρνεσαι κάτω στο έδαφος με τη μούρη :-) αλλά θεωρώ ότι ο χρόνος που είσαι πάνω στο ποδήλατο είναι που έχει σημασία, αντίστοιχα, κάποτε πήγα να τρακάρω με μηχανή και σκέφτηκα να πηδήξω και να την αφήσω να τρακάρει μόνη, έτσι αν με κατηγορούσαν για το ατύχημα θα μπορούσα να πω "α, δεν έχω καμία ευθύνη, δεν ήμουν καν πάνω στη μηχανή την ώρα του ατυχήματος" ;-)
Βασικά εφόσον έχεις και πίσω φρένο, εξυπακούεται ότι είναι καλύτερα να μπορείς να το χρησιμοποιήσεις κι αυτό παρά να είναι ο πίσω στον αέρα και ο μπροστά να πιάσει λίγο καλύτερα απ'ό,τι θα πιανε αν δεν ήσουν έτοιμος να κάνεις τούμπα. Όταν αρχίσεις να φρενάρεις, το βάρος θα πέσει μπροστά ακόμα κι αν μείνεις εκεί που είσαι, ο πίσω τροχός είναι που θα ήθελε λίγο έξτρα κράτημα λοιπόν, έστω για να μη μπλοκάρει και χάσεις επιβράδυνση, πόσω μάλλον για να μη σηκωθεί απ'το έδαφος.
Κατα τ'άλλα ένας ακόμα καλύτερος τρόπος να επιβραδύνεις είναι να μη φρενάρεις καν και να προσπαθήσεις να πέσεις πάνω στο αμάξι όσο πιο καθαρά μπορείς. 35-0 σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου, καλύτερο σταμάτημα δε γίνεται :-)
Οι περισσοτεροι μιλατε για φρεναρισματα που εχουμε ακομα τον ελεγχο και οχι για φρεναρισματα πανικου που νομιζω οτι ηταν το αρχικο ζητουμενο. Οπως εγραψε καποιος προηγουμενως στα φρεναρισματα πανικου αυτο που κανεις ειναι να πατας και τις δυο μανετες οσο πιο δυνατα μπορεις και να τραβηξεις το σωμα σου προς τα πισω. Ολα τα αλλα ειναι σωστες θεωριες που ομως σε τετοιες καταστασεις δεν το σκεφτεσαι. Το σκεφτεσαι μετα.....
Η γενικη θεωρια παντως λεει οτι σταματας με το μπροστα και με το πισω τοποθετεις. Γι'αυτο και στα περισσοτερα δικυκλα το μπροστα φρενο συνηθως ειναι πιο δυνατο και απο εκει βγαινει και η καινουργια μοδα για δισκο μπροστα και v-brake πισω. Επειδη στον πανικο θα πατησεις και τις δυο μανετες οσο πιο δυνατα μπορεις τα φρενα απο μονα τους εχουν μια μικρη διαφορα αποδοσης εμπρος-πισω ωστε να ειναι το φρεναρισμα οσο πιο κοντα στο ιδανικο γινεται.
Στο 0:33
http://www.youtube.com/watch?v=oQg1ylAD2rk
Στο 0:52 στην πράξη
Αν είναι έτσι όμως δεν έχει καν νόημα να συζητάμε τι πρέπει να κάνεις, αφού θα κάνεις ό,τι σου'ρθει και μάλιστα κάποιοι δεν πατάνε καν και τα δύο φρένα και μάλιστα πατάνε μόνο το πίσω, οπότε αυτό θα κάνουν και σε κατάσταση πανικού.
Αν όμως εξασκηθείς μέχρι να μάθεις να φρενάρεις όσο σωστότερα γίνεται ακόμα κι όταν αυτό δεν χρειάζεται, θα κάνεις περίπου το ίδιο ακόμα και στην κατάσταση πανικού γιατί θα έχει καταγραφεί στη μνήμη των χεριών σου σαν αυτόματη αντίδραση. Αυτό μαθαίνουμε και στα αυτοκίνητα για να μη σκοτωνόμαστε. Επίσης άλλο το τι κάνεις την πρώτη στιγμή του πανικού που φυσικά πέφτεις πάνω στα φρένα και άλλο η συνέχεια, όπου ρίχνεις το βάρος σου πίσω ή κάνεις ό,τι άλλο έχεις μάθει και θεωρείς σωστό. Έχεις αυτή τη δυνατότητα γιατί συνήθως παρεμβάλλονται μερικά δευτερόλεπτα ανάμεσα στη στιγμή της αντίδρασης πανικού και στη στιγμή που είτε έχεις σταματήσει με επιτυχία, ή έχεις τρακάρει.
Σε κάθε όχημα με φρένα μπρος και πίσω, δεν έχει νόημα να έχεις πιο δυνατό φρένο πίσω αν έχει εκ των πραγμάτων λιγότερη επαφή με το έδαφος. Από την άλλη, αν έτσι όπως φρενάρεις, οι πίσω τροχοί σου έχουν αρκετή επαφή, αυτό συνήθως σημαίνει ότι σε παίρνει να φρενάρεις πιο δυνατά με το μπροστά, οπότε το πατάς κι άλλο αν δεν το κάνεις ήδη. Οπότε θα έλεγα ότι σε νορμάλ συνθήκες (δρόμος που δε γλιστράει), το πίσω φρενάρισμα το χρησιμοποιείς για να κάνει κι αυτό ό,τι μπορεί στην οριακή επαφή που πρέπει να διατηρεί ο πίσω τροχός με το έδαφος. Απλά αν παραφρενάρεις με το πίσω, επειδή ο πίσω τροχός επιβραδύνει λιγότερο από τον προς και επειδή δεμ κυλάει, θα θέλει να προσπεράσει τον μπροστινό σου και γι'αυτό θα γλιστρήσει προς το πλάι, πράγμα που άλλους τους φοβίζει, άλλοι έχουν μάθει να το ελέγχουν με ένα συνδυασμό κίνησης του τιμονιού και του σώματος και να μη δίνουν τόση σημασία.
Ας προσθέσω - από προσωπική εμπειρία στο ότι γίνεται γιατί το έχω κάνει - ότι καλό είναι να υπολογίζουμε πόσο περιθώριο έχουμε μέχρι το τρακάρισμα και να εφαρμόζουμε μέχρι εκείνο το σημείο την τεχνική του abs.
(Πριν 2 χρόνια περίπου, Πατησίων απότομα μου βγαίνει αυτοκίνητο από αντίθετο ρεύμα ερχόμενο για να μπει σε κάθετο στο ρεύμα μου και τελικά με abs style σταμάτησα οριακά μπροστά στην πίσω πόρτα του - δηλαδή πολύ απαλά τελικά. Συνολικός χρόνος περίπου 3-5 δευτερόλεπτα με αρχική ταχύτητα χοντρικά 20-25Km/h.)
Νομίζω πως η τεχνική του ABS με το ποδήλατο δεν προσφέρει τίποτα. Το αντίθετο! Στα μηχανοκίνητα ο μηχανισμός επεμβαίνει όταν μπλοκάρει ο τροχός και λειτουργεί με ταχύτητα που δεν μπορείς να πετύχεις παίζοντας με τις μανέτες. Κάνοντας κάτι τέτοιο κινδυνεύεις να χάσεις το μπροστά από μπλοκάρισμα, και επίσης χάνεις το φρενάρισμα όση ώρα δεν πιέζεις τις μανέτες στο max της απόδοσης των φρένων.
Μια ευχάριστη μέθοδος εξικοίωσης, για να βρείς την μέγιστη πίεση που χρειάζεται στις μανέτες ανα πάσα στιγμή για τους βουνίσιους είναι το να βρείς ένα ωραίο, άκρως κατηφορικό μονοπάτι, και να το κατέβεις όσο το δυνατό πιο αργά φρεναριστός προσπαθώντας να μην μπλοκάρεις τα φρένα. Σιγά σιγά αυξάνεις την ταχύτητα οπότε ξέρεις σε όλο το εύρος των ταχυτήτων και σε κάθε ανωμαλία του εδάφους πως να σταματάς πιο αποδοτικά. Επίσης έχεις τεράστιο χαμόγελο, και έχεις φτιάξει πόδια επειδή έχεις ανέβει το μονοπάτι άλλες τόσες φορές!
Ποσοστά δεν μπορώ να πώ, αλλά το μπροστά σίγουρα έχει βαρύνουσα σημασία στο φρενάρισμα αφού όποιο φρένο και να πατήσεις το βάρος προς τα μπροστά θα μετακινηθεί. Καλό είναι να αντιδρούμε σε αυτήν την κίνηση μετακινόντας το σώμα προς τα πίσω ώστε να εκμεταλευόμαστε και το πίσω φρένο αφού πιστεύω πως το ποσοστό που αναφέρετε είναι ευθέως ανάλογο της αναλογίας βάρους στους 2 τροχούς. Τα δισκόφρενα μπροστά και πίσω είναι πανομοιότυπα και το ιδανικό θα ήταν το βάρος να είναι μοιρασμένο 50-50, πράγμα αδύνατο όταν φρενάρεις.
εγω παταω 70% μπροστα και 30% πισω.
1. Ψυχραιμια πανω απ ολα
2. Το μπροστινο φρενο εχει την περισσοτερη δυναμη για να σταματησεις, το πισω ειναι μονο για να ελατωσεις ταχυτητα καθως αν πατηθει αποτομα ακομα και σε μετρια ταχυτητα το ποδηλατο γλιστραει και ειναι δυσκολο να το ελεγξεις.
3. Αν ριξεις ολο το βαρος σου πισω(το σωμα να παει πισω απ τη σελα), ειναι αδυνατον να εκτοξευθεις μπροστα.
Όλες οι απόψεις και τεχνικές, μου ακούγονται ορθές ακόμη και το φρενάρισμα με "τσιμπιές" ανάλογα πάντα με τη διαδρομή της μανέτας, την άμεση επαναφορά αυτής, τη δύναμη των φρένων, την ύπαρξη ή μη αναρτήσεων, το είδος του λαστίχου και τη πρόσφυση του οδοστρώματος μπορεί να αποδειχθεί ως το ασφαλέστερο και αποδοτικότερο φρενάρισμα.
Επιτρέψτε μου όμως να πω ότι είναι περισσότερο μοτοσυκλετιστικά φρεναρίσματα.
Έχω το δικό μου τρόπο φρεναρίσματος από πιτσιρικάς τότε που τα φρένα ήταν είδος πολυτελείας και ποτέ δεν με πρόδωσε.
Ξεπεζεύω κάθομαι όσο πιο χαμηλά μπορώ στο κέντρο του ποδηλάτου με λυγισμένα τα πόδια, τα χέρια χαλαρά δίχως πίεση, να σχηματίζουν γωνία (ας πούμε 90 μοίρες) με το τιμόνι, με το ένα πόδι σταθερό πάνω στο πετάλι (στο κάτω νεκρό σημείο του δισκοβραχίωνα και να κοντράρει λίγο προς τα μπρος) και το άλλο πόδι "σκούπα" στο δρόμο υποβοηθώντας το φρενάρισμα και παράλληλα τον έλεγχο τυχόν πτώσης.