1) Με χάρτη .Παράδειγμα χάρτη για Ιρλανδία
- For U.K.
- Strava: Records your rides and relevant data. The key to Strava is that your time over set segments is recorded, and placed on a leaderboard.
- Cyclemaps: For those who need help planning their journey, this app will detail the best route, and you can add stop offs too
- Map My Ride: One of the the earliest ride recording apps, Map My Ride will record your route, speed and other metrics – and you can compete against others users with the ‘courses’ function
- Fill That Hole: Created by Cycling UK – the National Cycling Charity – this app allows you to report potholes. They’ll be brought to the attention of the local authority.
- ViewRanger: Lacking inspiration? This app is a place where outdoor fanatics all over the world can upload their routes, and browse those used by others.
- Cyclemeter: A fitness focused app that uses your GPS ride data (distance, speed and time) to log progress with the aim of helping you to become a stronger cyclist.
- Cycle Hire: Using the London Cycle Hire Scheme? this app will show you cycle friendly routes to the nearest docking stations, plus how many bikes and spaces there are at each.
- 100 Greatest Cycling Climbs: Helps you to locate ascents from the 100 Greatest Cycling Climbs book and gives vital statistics of each climb.
- Bike Gear Calculator: Work out your gear ratio in exacting detail, inputting tyre width, crank length and wheel size.
- Bike Hub Cycle Journey Planner: Will plan out the best route for you, using cycle paths and permitted paths, as well as roads.
- BBC Weather: What cyclist doesn’t want to know what’s going on with the weather? We’ve reckon this one is the best of the bunch when it comes to ease of use.
- St John Ambulance First Aid for Cyclists: Advice on how to treat injuries in the first instance.
- RiderState: Logs where you’ve ridden in your ‘territory’ – the idea is to be the local rider that has covered the most streets in your area.
- My Virtual Mission: Look at the big picture, instead of individual rides. Set an ultimate goal, and log every activity until you reach it.
- Endomondo: Logs activity, and acts as a personal trainer, giving audio encouragement to help you progress.
- Kinomap Trainer: Connect this app to a compatible turbo trainer to ride along to your favourite route, resistance changes with the terrain.
- Garmin Connect: Two way communication: weather and notifications appear on your handlebars, and ride data is logged on your phone.
- Read more at . http://www.cyclingweekly.com/news/product-news/best-... .
Ευφυέστερη σειρά ποδηλασίας:
Τα μεγάλα δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζουν την ποδηλατική πλοήγηση
Από τον Niccolò Panozzo
16 Αυγούστου 2017
Ως μέρος της δουλειάς μας για να βοηθήσουμε την ποδηλασία και τη βιομηχανία ποδηλάτων στον κόσμο της έξυπνης, συνδεδεμένης και κοινής κινητικότητας, εργαζόμαστε με οραματιστές και ηγέτες που θέτουν τον τόνο σε αυτή τη νέα κινητικότητα. Θα προσκαλέσουμε μερικούς από αυτούς να μοιραστούν τις σκέψεις και τα οράματά τους με τον ECF.com τους επόμενους μήνες.
Ο Michal Jakob είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Umotional, εταιρείας υψηλής τεχνολογίας που εδρεύει στην Πράγα, αναπτύσσοντας καινοτόμα προϊόντα για έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα. Το κύριο προϊόν της Umotional, το UrbanCyclers χρησιμοποιεί μεγάλα δεδομένα και τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης για να συμβουλεύει τους ποδηλάτες για το πώς να οδηγούν καλύτερα το ποδήλατο γύρω από τις πόλεις.
Η εύρεση σπουδαίων διαδρομών ποδηλασίας είναι δύσκολη
Η εύρεση μεγάλων διαδρομών ποδηλασίας μεταξύ δύο ή περισσοτέρων τοποθεσιών είναι δύσκολη. Σε αντίθεση με τους οδηγούς αυτοκινήτων, οι ποδηλάτες είναι επιλεκτικοί - όταν αποφασίζουν τις διαδρομές τους, εξετάζουν πολλούς παράγοντες πέραν του ταξιδιού και της απόστασης. Η κλίση, η ποιότητα της επιφάνειας, η συχνότητα των στροφών, ο έλεγχος των κόμβων, η ρύπανση, το τοπίο, ο όγκος της κυκλοφορίας είναι μερικοί από τους παράγοντες που διαδραματίζουν ρόλο στην επιλογή πορείας από ποδηλάτες. Επιπλέον, κάθε ποδηλάτης είναι διαφορετικός και έχει την ατομική του γνώμη για το τι κάνει την τέλεια διαδρομή. Και όχι μόνο αυτό - μια τέτοια τέλεια διαδρομή μπορεί περαιτέρω να εξαρτάται από τον καιρό, το σκοπό του ταξιδιού ή άλλους παράγοντες στον περίγυρο.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο το γεγονός ότι παρόλο που είναι αρκετά χρόνια στην αγορά, οι εφαρμογές και τα gadgets για ποδηλατικές εφαρμογές εξακολουθούν να λαμβάνουν αρκετή κριτική όταν πρόκειται για την ποιότητα των προτάσεων πορείας ποδηλάτου.
Μεγάλα δεδομένα ποδηλασίας για βοήθεια
΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄
Οι θερμικοί χάρτες είναι μία από τις εισροές στα μοντέλα συμπεριφοράς ποδηλασίας που βασίζονται σε δεδομένα
Ευτυχώς, τα τρέχοντα δεδομένα σχετικά με την ποδηλασία και η επανάσταση στην συνδέσιμότητα ανοίγουν νέες ευκαιρίες για σημαντική βελτίωση της ποιότητας των συστημάτων ποδηλασίας. Τα ίχνη GPS ποδηλασίας , η ανατροφοδότηση από τον ποδηλάτη, καθώς και οι αναγνώσεις από διάφορους αισθητήρες ποδηλάτων παρέχουν μια πλούσια πηγή δεδομένων που συμπληρώνει τα δεδομένα του χάρτη και της ανύψωσης, τα οποία αποτελούν τη βάση του παραδοσιακού συστήματος ποδηλασίας. Στη συνέχεια, αναφερόμαστε σε τέτοιους τύπους δεδομένων, όπως δεδομένα συμπεριφοράς τονίζοντας το γεγονός ότι δημιουργούνται - άμεσα ή έμμεσα - από τη δραστηριότητα του ποδηλάτου.
Προτού τα δεδομένα συμπεριφοράς μπορούν να αξιοποιήθουν στην πλοήγηση, πρέπει να περάσουν από πολλά στάδια επεξεργασίας που περιλαμβάνουν την εφαρμογή τεχνικών σύντηξης και μηχανικής μάθησης γεωπληροφορικής. Τα ακατέργαστα δεδομένα συμπεριφοράς καθαρίζονται, ομαλοποιούνται, συγχωνεύονται και τελικά αποστάζονται σε πληροφορίες που μπορούν να ενεργοποιηθούν. Το αποτέλεσμα μιας τέτοιας επεξεργασίας, ενός μοντέλου συμπεριφοράς με ποδήλατο που βασίζεται σε δεδομένα, καταγράφει πώς συμπεριφέρονται οι ποδηλάτες στον πραγματικό κόσμο από την άποψη του πώς, πού και πότε οδηγούν.
Ένα βασικό πλεονέκτημα ενός συμπεριφορικού μοντέλου ποδηλασίας είναι ότι συλλαμβάνει διάφορους μαλακούς παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις του ποδηλάτη. Οι ποδηλάτες μπορούν π.χ. να προτιμούν μια συγκεκριμένη διαδρομή έναντι μιας άλλης παρά το γεγονός ότι και οι δύο οδοί έχουν ίδιες φυσικές ιδιότητες. Σε τέτοιες περιπτώσεις, μόνο μη συμπεριφορικά δεδομένα χάρτη και ανύψωσης δεν επαρκούν για τη διαφοροποίηση μεταξύ των διαδρομών. Οι παραδοσιακές μηχανές ποδηλατικής πλοήγησης που βασίζονται αποκλειστικά σε μη συμπεριφορικά δεδομένα δεν μπορούν να παρέχουν σωστές προτάσεις διαδρομών σε τέτοιες περιπτώσεις.
/////////////////////////////////
Η ανάλυση ροής ποδηλασίας συμβάλλει στον προσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο οι ποδηλάτες επιθυμούν να ταξιδέψουν μέσα στην πόλη
Τα μεγάλα δεδομένα χρειάζονται έξυπνους αλγόριθμους
Οι μηχανές δρομολόγησης που καταφέρνουν να ενσωματώσουν δεδομένα συμπεριφοράς υποδεικνύουν διαδρομές που αντικατοπτρίζουν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο οι ποδηλάτες θέλουν πραγματικά να πάνε. Οι διαδρομές που προτείνονται από τέτοια συστήματα έχουν την αίσθηση ότι προτάθηκαν από έναν εξειδικευμένο τοπικό εμπειρογνώμονα για το ποδηλάτο, αντί να υπολογίζονται από έναν υπολογιστή.
Ωστόσο, τα κατάλληλα δεδομένα συμπεριφοράς στην ποδηλατική καθοδήγηση δεν είναι απλά. Η πρόκληση προέρχεται από το γεγονός ότι τα δεδομένα συμπεριφοράς πρέπει να λαμβάνονται υπόψη μαζί με πλήθος άλλων παραγόντων επιλογής διαδρομής κατά την αναζήτηση της διαδρομής.
Δυστυχώς, τα παραδοσιακά συστήματα πλοήγησης ποδηλασίας συνήθως χρησιμοποιούν αλγόριθμους αναζήτησης της διαδρομής που αναπτύχθηκαν αρχικά για πλοήγηση αυτοκινήτων.
Το πρόβλημα με τους αλγορίθμους πλοήγησης αυτοκινήτων είναι ότι έχουν σχεδιαστεί ώστε να λαμβάνουν υπόψη μόνο το χρόνο και την απόσταση ως κριτήρια βελτιστοποίησης της διαδρομής τους και μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να θεωρούν πρόσθετους παράγοντες μόνο σε περιορισμένο βαθμό.
Προκειμένου να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό των δεδομένων συμπεριφοράς, απαιτούνται επομένως σύγχρονοι αλγόριθμοι βελτιστοποίησης πολλαπλών κριτηρίων. Αυτοί οι αλγόριθμοι είναι υπολογιστικά πιο απαιτητικοί αλλά είναι πολύ πιο ισχυροί και ευέλικτοι ως προς τον τρόπο με τον οποίο ο πλήθος των παραγόντων διαδρομής μπορεί να εξεταστεί από κοινού κατά τη διαδικασία βελτιστοποίησης της διαδρομής. Δυστυχώς, οι αλγόριθμοι βελτιστοποίησης πολλαπλών κριτηρίων είναι επίσης πολύ πιο δύσκολο να εφαρμοστούν αποτελεσματικά στην πράξη και ως εκ τούτου έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι στιγμής μόνο σποραδικά σε πραγματικές εφαρμογές.
Η επόμενη γενιά ποδηλασίας είναι εδώ
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Η πλοήγηση με ποδήλατα AI (Αrtificial Intelligence=Tεχνητή νοημοσύνη ) μπορεί να προτείνει αρκετές διαδρομές που βελτιστοποιούνται στις ατομικές προτιμήσεις του ποδηλάτη
Όταν εφαρμόζονται σωστά και συνδυάζονται με μοντέλα ποδηλασίας συμπεριφοράς, οι αλγόριθμοι δρομολόγησης πολλαπλών κριτηρίων επιτρέπουν ένα σημαντικό ποιοτικό βήμα σε σχέση με τις παραδοσιακές προσεγγίσεις της ποδηλατικής πλοήγησης. Δεδομένου του συνδυασμού πλούσιων μοντέλων που βασίζονται σε δεδομένα και προηγμένης επεξεργασίας, οι αλγόριθμοι βελτιστοποίησης πολλαπλών κριτηρίων με μοντέλα συμπεριφοράς μπορούν να θεωρηθούν το πρώτο παράδειγμα συστημάτων ποδηλατικής πλοήγησης με τεχνητή νοημοσύνη.
Το πλεονέκτημα αυτής της ναυσιπλοΐας με ποδηλασία ΑΙ είναι ότι μπορεί να υπερβεί τη βελτιστοποίηση απλουστευτικών μαθηματικών κριτηρίων όπως η απόσταση, η ταχύτητα της ενέργειας. Αντ 'αυτού, η ναυσιπλοΐα ποδηλασίας AI μπορεί να «σκεφτεί» ως ποδηλάτης και να προτείνει διαδρομές που βελτιστοποιούν την παραδοσιακά αόριστη, πολύπλευρη εμπειρία του ποδηλάτη. Χάρη στην ευελιξία του υποκείμενου AI, δρομολογεί την έννοια της εμπειρίας και έτσι οι προτεινόμενες διαδρομές μπορούν εύκολα να προσωποποιηθούν για έναν συγκεκριμένο ποδηλάτη ή να προσαρμοστουν σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, όπως ο καιρός.
Αξιοποιώντας χρόνια προηγούμενης ακαδημαϊκής έρευνας, το UrbanCyclers είναι η πρώτη εφαρμογή εφαρμογής πλοήγησης ποδηλάτου AI με τη χρήση αλγορίθμων δρομολόγησης πολλαπλών κριτηρίων και μοντέλων ποδηλασίας συμπεριφοράς σε ένα πραγματικό προϊόν. Τα χαρακτηριστικά πλοήγησης των UrbanCyclers διατίθενται αυτήν την περίοδο σε Πράγα, Βερολίνο, Λονδίνο και Μιλάνο. Η ανταπόκριση των πρώιμων χρηστών υπήρξε συντριπτικά θετική και επομένως σχεδιάζουμε ήδη να επεκτείνουμε την κάλυψη της εφαρμογής και να κάνουμε την ποδηλατική πλοήγηση AI διαθέσιμη στους ποδηλάτες σε όλο τον κόσμο. Αναμένουμε ότι στο μέλλον, οι τεχνικές πλοήγησης AI με τη χρήση μεγάλων δεδομένων συμπεριφοράς και αλγορίθμων πολλαπλών κριτηρίων θα γίνουν το πρότυπο για όλα τα είδη εφαρμογών και συσκευών πλοήγησης ποδηλάτων.
.............................προσπάθεια;
Είναι η εφαρμογή «Bike Tracker» για έξυπνα κινητά τηλέφωνα android ή ios που ανέπτυξε η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ ώστε να καταχωρούνται οι μετακινήσεις με τα πόδια ή με το ποδήλατο, όσων το επιθυμούν. Για κάθε πόλη η γνώση των μετακινήσεων αυτών για την εκπόνηση του ΣΒΑΚ είναι σημαντική. Κατεβάστε την εφαρμογή στο σύνδεσμο http://www.smu.gr/biketracker/ για Android ή στο σύνδεσμο https://itunes.apple.com/gr/app/bike-tracker/id1326897427?l=el&mt=8 για Iphone.