Όταν η Γαλλική πόλη Λυών εισήγαγε επίσημα το πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλάτων, θεωρήθηκε ως ένα μεγάλο, σημαντικό πείραμα : Μπορεί μια κοινόχρηστη συλλογή από χιλιάδες ποδήλατα, τα οποία νοικιάζονται από ακόμα περισσότερες χιλιάδες ανθρώπους και ανταλλάσσονται μεταξύ των εκαντοντάδων σταθμών, να έχει επιτυχία; Από την έναρξη του 2005 μέχρι και σήμερα, τα αποτελέσματα καταγράφονταν διαρκώς. Το πρόγραμμα είναι μια τεράστια επιτυχία, όπου περίπου 16,000 διαδρομές γίνονται κάθε μέρα σε μιά πόλη με λιγότερους από 500,000 κατοίκους.
Με άλλα λόγια, όταν οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση σε ποδήλατο, θα το χρησιμοποιήσουν υπεύθυνα. Ερευνητές σε ιδρύματα της Λυών απαντούν και σε ακόμα μία ερώτηση : Πώς κάνουν ποδήλατο, ακριβώς;
Για να μάθουν, μελέτησαν τις πληροφορίες που συσσωρεύτηκαν από τα ποδήλατα μεταξύ του Μαΐου του 2005 και του Δεκεμβρίου του 2007. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, οι αναβάτες κάνανε 11.6 εκατομμύρια διαδρομές. Παρ'όλο που τα ποδήλατα δεν έχουν GPS, έχουν ενσωματωμένους απλούς επεξεργαστές που καταγράφουν στοιχεία όπως σε ποιό σταθμό βρίσκονται, πόσην ώρα τους πήρε για να φθάσουν από τον ένα σταθμό στον άλλο, και πόση απόσταση διένυσαν.
Αυτό μπορεί να μην ηχεί σημαντικό, αλλά ένα μεγάλο μέρος πληροφοριών μπορεί να διακριθεί έπειτα από επεξεργασία.
Αρχικά, μερικά από τα πιό αναμενόμενα αποτελέσματα :
Οι ποδηλάτες πάνε γρηγορότερα όταν πάνε για δουλειά, τα πρωινά της εβδομάδας.
Ο μέσος χρόνος ταξιδιού είναι περίπου 15 λεπτά, στα 13 χιλιόμετρα την ώρα.
Τα απογεύματα του Σαββατοκύριακου είναι για πιό αργούς αναβάτες που πάνε σχεδόν 40% πιό αργά απ'ότι στις ώρες αιχμής.
Τα ποδήλατα ακολουθούν συντομότερες διαδρομές από τα αυτοκίνητα και γενικότερα κάνουν περισσότερες παρακάμψεις (μείωση απόστασης κατά 13%).
Οι ποδηλάτες εμποδίζονται λιγότερο από την κίνηση, για προφανείς λόγους.
Όλα τα παραπάνω είναι λογικά. Όμως υπάρχουν και μερικά στοιχεία που ξεχωρίζουν ως ... περίεργα :
Οι ταχύτητες των ποδηλάτων κατά τις ώρες αιχμής, όπου η κίνηση είναι πιό αυξημένη, είναι υψηλότερες ( ενώ στα αυτοκίνητα αργότερες ).
Οι ποδηλάτες ποδηλατούν πιό γρήγορα τους κρύους μήνες ( 9% τις απογευματινές ώρες, όπου η αλλαγή στη θερμοκρασία είναι ιδιαίτερα αισθητή )
Τα πρωινά της Τετάρτης έχουν τους πιό γρήγορους ποδηλάτες, σχεδόν ΠΑΝΤΑ.
Οι ποδηλάτες τολμούν, και συχνά χρησιμοποιούν πεζοδρόμια, οδηγούν αντίθετα σε μονόδρομους ή χρησιμοποιούν τις λεωφοριολωρίδες παρ'όλο που δεν ενδείκνυται.
Σε γενικές γραμμές, όμως, τα δεδομένα δεν αλλάζουν καμία αντίληψη για τα ποδήλατα. Είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος μεταφοράς σε μικρές πόλεις, και η χρήση τους (συνήθως) υπαγορεύεται από παράγοντες όπως η κυκλοφορία κατά την ώρα αιχμής.
Το συμπέρασμα, αν υπάρχει ένα για να βρεθεί, είναι ότι προγράμματα κοινόχρηστων ποδηλάτων, όπως της Λυών λειτουργούν καλά. Αναλύσεις δεδομένων όπως και αυτή απλά τα καθιστά περισσότερο αποτελεσματικά.
-
Όπως και σε άλλες περιπτώσεις νομίζω ότι και αυτό το άρθρο είναι μια μηχανική μετάφραση, καλό είναι να προσέχουμε λίγο πιστεύω να μην "κουφαίνουμε" τον αναγνώστη με μηχανικές μεταφράσεις.
Γειά σου,
δεν είναι μηχανική μετάφραση,
αλλά σωστό θα είναι κατά τη διάρκεια της μετάφρασης κάποιες προτάσεις να μη μεταφέρονται αυτούσια, όπως έκανα σε αυτό το άρθρο.
Ευχαριστώ πολύ.
Υπήρχε και ένα πρόβλημα στην σύνδεσή μου - ναι μάλλον δεν είναι μηχανική μετάφραση. Σίγουρα μια άλλη φορά έχω δει μηχανική μετάφραση στο ποδηλάτες.gr και μάλλον κατά λάθος μου αναφέρθηκα εδώ.