Λευκωσία: Μετά από ένα χρόνο διαβουλεύσεων, κατατέθηκε χθες στη Βουλή για ψήφιση, το νομοσχέδιο που ρυθμίζει τη διακίνηση των ποδηλάτων στους δρόμους. Πρώτα και κύρια, καθίσταται σαφές στο νομοσχέδιο ότι απαγορεύεται η χρήση ποδήλατου από πρόσωπο το οποίο βρίσκεται κάτω από την επήρεια αλκοόλης. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, προβλέπεται η διενέργεια αλκοτέστ στον ποδηλάτη, με βάση τη διαδικασία που προνοείται δυνάμει των διατάξεων του περί Οδικής Ασφάλειας Νόμου. Δηλαδή, μετά τα δύο θετικά δείγματα, θα οδηγείται σε νοσοκομείο για ανάλυση αίματος ενώ η Αστυνομία θα κατακρατεί το ποδήλατο μέχρι και 12 ώρες. Σε περίπτωση καταδίκης, οι μεθυσμένοι ποδηλάτες θα είναι αντιμέτωποι με χρηματικό πρόστιμο μέχρι €1.700 ή με ποινή φυλάκισης μέχρι δύο χρόνια ή και με τις δύο ποινές μαζί.
Αυστηρές ποινές προβλέπονται και στους ποδηλάτες που θα μιλούν στο κινητό τηλέφωνο. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο «κάθε ποδηλάτης οφείλει να διατηρεί συνεχώς και τα δυο του χέρια στο τιμόνι του ποδηλάτου, εκτός από την περίπτωση που είναι αναγκαίο να χρησιμοποιεί το ένα χέρι για να προβεί σε σήμα χεριού σε σχέση με την πορεία του και για όσο χρόνο διαρκεί η εν λόγω ανάγκη».
Στην προκειμένη περίπτωση, ο ποδηλάτης, που θα παρανομεί, θα υπόκειται σε χρηματική ποινή, που δεν θα υπερβαίνει τα €500, ή σε φυλάκιση που δεν θα υπερβαίνει τις 15 ημέρες ή και τις δύο ποινές μαζί. Αντιμέτωποι με τις ίδιες ποινές θα είναι και οι ποδηλατιστές που δεν θα συμμορφώνονται με τις ενδείξεις στις πινακίδες και στα φώτα τροχαίας, που θα οδηγούν διπλοκαβάλα ή να σέρνουν οποιονδήποτε ζώο.
Επιπρόσθετα, θα απαγορεύεται η κυκλοφορία ποδηλατιστών μισή ώρα μετά τη δύση και μισή ώρα πριν την ανατολή του ήλιου, εκτός εάν τα ποδήλατά τους φέρουν φανούς. Στην αντίθετη περίπτωση, ο ποδηλάτης θα διαπράττει αδίκημα και σε περίπτωση καταδίκης, θα υπόκειται
σε χρηματική ποινή που δεν θα υπερβαίνει τα €250 ή σε φυλάκιση που δεν θα υπερβαίνει τις επτά ημέρες ή και στις δυο ποινές μαζί.
Όπως στα μηχανοκίνητα αυτοκίνητα, έτσι και στο νόμο για τα ποδήλατα, υπάρχει ξεχωριστή πρόνοια για συναρμολογημένα - «πειραγμένα»… ποδήλατα. Συγκεκριμένα, προβλέπονται τα εξής: Πρόσωπο το οποίο κατασκευάζει, συναρμολογεί, εισάγει, θέτει σε λειτουργία ή χρησιμοποιεί στη Δημοκρατία, ποδήλατο πλάτους πέραν των 120 εκατοστών, οφείλει να εξασφαλίσει ειδική άδεια από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
Σε αντίθετη περίπτωση, διαπράττει αδίκημα και στο ενδεχόμενο καταδίκης, υπόκειται σε χρηματική ποινή που δεν θα υπερβαίνει τα €1000 ή σε φυλάκιση που δεν θα υπερβαίνει τον ένα μήνα ή και στις δύο ποινές μαζί.
Ποινές και στους οδηγούς αυτοκινήτων
Βαριές ποινές προβλέπονται στο νομοσχέδιο και στους οδηγούς μηχανοκίνητων οχημάτων, που χρησιμοποιούν ή σταθμεύουν σε ποδηλατοδρόμους και σε ποδηλατολωρίδες, όπου η χρηματική ποινή φτάνει μέχρι τα €2.000 και η ποινή φυλάκισης τους δύο μήνες.
Με την ψήφιση της νομοθεσίας, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων θεωρεί ότι θα αυξηθεί η χρήση του ποδηλάτου, ως μέσου εξυπηρέτησης καθημερινών αναγκών διακίνησης. Και αυτό επειδή θεσμοθετείται η ασφαλής διακίνηση των ποδηλατιστών στους δρόμους.
Πηγή: http://www.philenews.com/el-gr/New-Homepage-With-Slider/4995/81104
Εκ πρώτης ανάγνωσης δεν βλέπω κάτι παράλογο στο κείμενο.
Το παραλογο ειναι οτι στην κυπρο το 90% των μετακινησεων γινεται με ΙΧΕ, και το υπολοιπο 10% με τα αλλα μεσα μεταφορας.