H απάντηση του κ. Θ. Βλαστού - συγκοινωνιολόγου/πολεοδόμου, καθηγητή ΕΜΠ, στο Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, με θέμα την κυκλοφορία του ποδηλάτου στις λεωφορειολωρίδες.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
ΕΜΠ Ποδήλατο & Λεωφορειολωρίδες.pdf | 368.52 KB |
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
ετσι λοιπον οταν θα γινομασταν πολλοι θα επρεπε να 'ελεγχθοπεριοριστουμε'
και τι καλυτερο από τον περιορισμο της κυκλοφορίας ειδικα στους κεντρικους αξονες
μπραβο μας
Δόθηκε η σωστή απάντηση στην αστείρευτη στενομυαλιά!
Το ότι ένας επιστημονικός(;) σύλλογος έχει τέτοιες θέσεις μυρίζει από μακρυά....
"Που να χτυπάνε τον κώλο τους κάτω" δεν μας σταματάνε τώρα πια. Τα ποδήλατα de jure έχουν ανοίξει τους δρόμους στην πόλη, δεν περιορίζονται πιά.
Το διάβασα, το ξαναδιάβασα και το μόνο που κατάλαβα είναι ότι ο Βλαστός πιστεύει ότι τα ποδήλατα παρανομού χρόνια τώρα κινούμενα στις λεωφοριολωρίδες όπως επίσης ότι σκοτώνονται κατά χιλιάδες οι
ποδηλάτες επειδή κινούμαστε στο μέσο της λωρίδας.
Εξαιρετική η απάντηση του Βλαστού. Μου κάνει εντύπωση πως ο ίδιος ξεκίνησε να υποστηρίζει την είσοδο των ποδηλάτων στους λεωφορειόδρομους σχετικά πρόσφατα, κατόπιν συνάντησης με τους Ποδηλατ-ισσ-ες & Φίλους του Ποδηλάτου. Προηγουμένως έλεγε πως δεν έχουν το απαραίτητο πλάτος. Ίσως να πίστευε πως το πρόβλημα μπορούσε να λυθεί με αποκλειστικούς ποδηλατόδρομους, αλλά όπως λέει:
Γι' αυτό παρατηρώ πως στις ομιλίες του και στα κείμενά του δίνει όλο και περισσότερη έμφαση στον εγκωμιασμό του ποδηλάτου και τον οραματισμό μιας ανθρώπινης πόλης, και αφήνει τα τεχνικά θέματα στο τέλος ή σε άλλους ομιλητές. Τι να τις κάνεις τις προδιαγραφές και τα έργα όταν ο κόσμος δεν έχει πεισθεί οτι χρειάζονται; Πώς να πείσεις την πολιτεία να κάνει ποδηλατόδρομους όταν ο ΣΕΣ κάνει τα στραβά μάτια για την ύπαρξη του ποδηλάτου;
Διαφωνώ σε ένα σημείο της απάντησης μόνο:
Ποτέ μα ποτέ δεν θα άλλαζα λωρίδα όταν με κυνηγάει λεωφορείο στη δεξιά λωρίδα. Διότι τότε οι ταχύτητες δεν είναι πια μικρές και δεν ξέρεις τι έρχεται δίπλα απ' το λεωφορείο και με τι ταχύτητα. Είναι πιο ασφαλές να με προσπεράσει το λεωφορείο από αριστερά. Αν όμως είμαι ήδη στη μεσαία λωρίδα, μου έχει τύχει αρκετές φορές να περιμένω να περάσει το λεωφορείο πριν πάω δεξιά.
ΟΚ, όλοι οι ποδηλάτες θέλουμε αποκλειστικές λωρίδες για τα ποδήλατα. Υπαρκτές όμως. Κάτι μου λέει ότι τα μέλη του ΣΕΣ προτιμούν τις με το αζημίωτο φαντάζομαι ασκήσεις επί χάρτου, αδιαφορώντας στην καλύτερη των περιπτώσεων για την υλοποίηση των έργων, μια και η αμοιβή έχει ήδη πέσει. Τι τους ενοχλεί δεν μπορώ να καταλάβω το να έχει μια σχετική νομιμότητα ο ποδηλάτης όταν κινείται στη λεωφορειολωρίδα; Γιατί για αυτό πρόκειται όλη αυτή η ιστορία. Πολλή φασαρία για το τίποτα.
Χώρια που πολλά ποδήλατα στους δρόμους, λίγη δουλειά για τους συγκοινωνιολόγους. Ο καθένας το μαγαζάκι του.
..........δίνει μία απάντηση που θα έδινε οποιοσδήποτε συγκοινωνιολόγος σέβεται τον εαυτό του και το επάγγελμά του, και μπράβο του.
Αλήθεια, στην έκτη παράγραφο λέει ότι η χώρα έχει χρεοκοπήσει ή κάνουν τα μάτια μου πουλάκια;
Μα γιατι κατάλαβες μόνο αυτό;;
1.Το οτι παρανομούσαμε είναι όντως αλήθεια (βλ. ΚΟΚ), που πάει να πει οτι σε περίπτωση πχ. ατυχήματος δεν θα έβρισκες το δίκιο σου μια και βρισκόσουνα παράνομα στη λεωφορειολωρίδα.
2.δεν λέει οτι οι ποδηλάτες στη μέση του δρόμου σκοτώνονται κατά χιλιάδες, αλλά απλώς επισημαίνει αυτό που ζούμε κάθε φορά - το οτι δηλαδή είναι πολύ πιο επικίνδυνο να βρίσκεσαι μεταξύ του λεωφορείου και του ΙΧ, έχοντας να αντιμετωπίσεις την ανεξέλεγκτη οδική συμπεριφορά τόσο του ΙΧ όσο και του λεωφορείου, που ανά πάσα στιγμή μπορεί να κάνει πχ. αριστερούς ελιγμούς εκτός λωρίδας του. στην περίπτωση όμως που βρίσκεσαι στην λωρίδα του, πρώτον σε βλέπει, και δεύτερον σε έχει συνηθίσει και σε υπολογίζει - όπως γίνεται άλλωστε και τόσο καιρό.
Οι λεωφορειολωρίδες δεν μετατρέπονται σε ποδηλατόδρομους, αλλά επίσημα πλέον συμβιώνει ο ποδηλάτης με κάποιο άλλο όχημα εκτοπίζοντας το ΙΧ. Και ΟΤΑΝ γίνουμε όντως πολλοί μα πάρα πολλοί, τότε όπως λέει και ο Βλαστός, αρχίζουμε να πιέζουμε για διαπλάτυνση των λεωφορρειολωρίδων παίρνοντας χώρο απο το ΙΧ πιο ουσιαστικά, και αυξάνοντας την ασφάλειά μας ακόμα περισσότερο...
3. Λεει και άλλα πολλά ενδιαφέροντα...Δεν ξέρω και πόσοι απο σας είχαν διαβάσει την επιστολή-πρόταση του Βλαστού, που βρισκόταν μήνες τώρα αναρτημένη στη κεντρική σελίδα του podilates... Ισως η διαφορετική διατύπωση του ίδιου θέματος να σε βοηθήσει να καταλάβεις..
Τι να πω, μου φαίνεται απείρως πιο εύκολο και χαλαρό να
κινούμαι στις κανονικές λωρίδες παρά σε αυτές των λεωφορείων.
Τα αμάξια πάνε πλέον πολύ αργά λόγο κίνησης σε αντίθεση με
τις λεωφοριολωρίδες όπου παίζεις κυνηγητό με τον παρανοϊκό
οδηγό ή αποφεύγεις ταρίφες που αδείαζουν πελάτες ή τρέμεις
όποτε σε περνά ξυστά μηχανάκι. Και όλα αυτά αν δεν έχεις
πέσει σε υπόνομο :)
Απλά δεν καταλαβαίνω από που βγαίνει το συμπέρασμα ότι
στη κανονική λωρίδα κινδυνεύεις ενώ στην ΜΜΜ λωρίδα όχι.
Μιλάμε πάντα για κίνηση στο μέσο της όποια λωρίδας και
όχι "ανάμεσα" όπου όντως μπορεί να σε κάνουν σάντουιτς.
@eaglos
Οπως βολεύεται κανείς...Αλλά για όσους το βρίσκουν δύσκολο να ποδηλατήσουν στη μέση του δρόμου όταν ο δρόμος έχει λεωφορειολωρίδα δεξιά, καλό δεν είναι να είναι καλυμμένοι απο τον νόμο;
Προσπάθησε να ποδηλατήσεις όπως ποδηλατούν οι περισσότεροι ποδηλάτες (διότι όπως ξέρεις οι περισσότεροι είναι και καινούριοι στην κίνηση) και ίσως καταλάβεις τι λέμε. Σίγουρα σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος ο ποδηλάτης μπορεί να κινηθεί όπου του αρέσει- ακόμα και άκρη άκρη αριστερά, αλλά σε δρόμους όπως η Αλεξάνδρας πχ στο κατέβασμα χρησιμεύει να μπαίνεις και στις λεωφορρειολωρίδες μια και τα ΙΧ τρέχουν, στρίβουν απότομα δεξιά, τα μηχανάκια βρίσκονται ανάμεσα στις λωρίδες, τα λεωφορεία πετάγονται αριστερά διότι βρίσκουν εμπόδια στη λωρίδα τους (Ιχ,ταξί,ποδήλατα) κλπ κλπ.
Τα μέτρα που λαμβάνονται δεν είναι για τον Α και τον Β ποδηλάτη αλλά για τον μέσο όρο, ή τουλάχιστον για να έχει κάποιος τη (νομικά κατοχυρωμένη) δυνατότητα να ποδηλατήσει όπου θεωρεί οτι είναι πιο ασφαλής.
δεν είναι παράνομο να κινούμαστε στις λ/λ με βάση το σημερινό ΚΟΚ. Υπάρχει νομικό κενό. Αν συνέβαινε κάτι και τραβιόταν κάποιος στα δικαστήρια θα έπρεπε τότε τα δικαστήρια να δημιουργήσουν νομολογία που να καθορίζει αν είναι παράνομο ή όχι. Δηλαδή τόσο καιρό δεν παρανομούμε ακριβώς, κινουμαστε στις γκρίζες ζώνες. Ήταν κομματάκι ξεφτίλα για την πολιτεία που δεν είχε ρυθμιστεί αυτό το θεματάκι μέχρι τώρα, τόσο καιρό της το λέγαμε
μήπως σου φαίνεται έτσι εξαιτίας των δρόμων στους οποίους συνήθως κυκλοφορεις?
γιατί ο καθ. Βλαστός είναι από άλλο πλανήτη;
στον ίδιο λάκκο με τα φίδια είμαστε όλοι μας, μόνο τα φίδια δεν διαπιστώνουν το ίδιο γιατί βλέπουν εμάς σαν μεζέδες
ΚΟΚ 2009 - Αν υπάρχει κάτι νεότερο πες μου.
Σε ποιό σημείο αναφέρεται ότι δεν
επιτρέπονται ποδήλατα στις λωρίδες
των ΜΜΜ;
Το μόνο που βλέπω είναι ότι μπορούμε
να κινούμαστε είτε κάπου που να μην
ενοχλούμε είτε προς τη δεξιά μεριά.
--
Άσχετο, αν χεις λεει ποδηλατόδρομο και δεν
ποδηλατείς σε αυτόν τότε πληρώνεις 80 Ευρώ.
Επίσης πληρώνεις 40 ευρώ αν δεν έχεις φρένα
ξεχωριστά μπρος πίσω...
@Cdouvis
Κινούμαι στους δρόμους της Αθήνας.
Μεσογείων, Λιοσίων, Κατεχάκη χαμηλά, Δουκίσης Πλακεντίας, Υμηττού,
Β. Σοφίας, Σόλωνος, στενά, πιο στενά κλπ κλπ
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς.
δεν εννοούσα κάτι πολύ συγκεκριμένο. Απλα μου έχει τύχει να διαφωνώ με κάποιους για θέματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας και τελικά με τη συζήτηση φάνηκε ότι ο καθένας είχε δίκιο αλλά μόνο για τους δρόμους στους οποίους κινείται συνήθως και έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά (πλάτος, λ/λ, ποιότητα οδοστρώματος, πυκνότητα και ταχύτητα αυτοκινήτων, ορατότητα, ...)
κι εγώ δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοείς. Οτι όπου υπάρχει λ/λ προτιμάς να κινείσαι στη 2η ή ότι θα ένοιωθες πιο ασφαλής αν καταργούνταν οι λ/λ?
Αρθρο 5
στ) Συνεχής ή διακεκoμμένη γραμμή πoυ πρoσδιoρίζει λωρίδα κυκλoφo-
ρίας συνoδευόμενη από πινακίδες σήμανσης ή αναγραφής λέξεων στo oδό-
στρωμα ως π.χ. λεωφoρεία, ταξί, κ.λπ., η oπoία σημαίνει ότι η χρήση της λω-
ρίδας κυκλoφoρίας επιτρέπεται μόνo στα αναγραφόμενα oχήματα.
και κάπου αλλού -δεν θυμάμαι σε ποίον κανονισμό - που λέει οτι επιτρέπονται μόνο "μηχανοκίνητα δίκυκλα".
Επίσης, αυτό με το "αν εχεις λεει ποδηλατόδρομο και δεν
ποδηλατείς σε αυτόν τότε πληρώνεις 80 Ευρώ." δεν ισχύει διότι ποδηλατόδρομος είναι αυτό που έχει προδιαγραφές ποδηλατοδρόμου και όχι αυτό που ονομάζει ο κάθε ένας για να λέει οτι έχει ποδηλατόδρομο. Και άλλωστε έχουμε ξαναπεί οτι σιγά σιγά πουθενά στην Ευρώπη δεν ισχύει αυτή η υποχρέωση - και αν θυμάμαι είναι στις προτάσεις μας ένα από τα άρθρα που θέλουμε να αλλάξουν .
να υπενθυμισω οτι η κινηση στις συγκεκριμενες λωριδες ειναι ιδανικη αρκει να μπορεις να εισελθεις και να εξελθεις οποτε αυτο ειναι αναγκαιο για την ασφάλεια του αναβατη
η ανωτερω διαδικασια ειναι απαγορευτική εξ αιτιας των στοιχειων που αναφερονται στο θεμα τα οποια παραν.ομα εχουν τοποθετηθει (λάθος αποστασεις μεταξύ αυτών, σε φωτισμένους δρόμους πόλης, εκτος τηςεπιφάνειας του οδοστρωματος κλπ.)
τελος η κακιστη ποιότητα και τεχνικη κατασκευής των λωρίδων αυτών έχουν με τα χρόνια συσσωρεύσει μικρά ΄βουνα΄από ασφαλτοπισσα δημιουργώντας ενα καμουφλαρισμένο ενάχωμα για τους ποδηλάτες
τελος η απόσταση ανάμεσα στο πεζοδρόμιο-κρέσπεδο και το οδόστρωμα ειναι σε πολλές περιπτώσεις μια μικρή χράδρα χωρίς εξοδο
όταν φτιαχτουν τα παραπάνω τότε θα μπω στις λωρίδες αυτές γιατι θα είμαι πιο σίγορος απο οτι σημερα οτι τουλάχιστον θα μπορέσω να βγω
παρεπιπτόντως ας περιμενουμε την πρώτη ατυχή στιγμή που ελπίζω να μην έρθει ποτέ για να ελεγξουμε τα ανακλαστικα της κοινωνιας και της ηγεσιας
προσοχη λοιπόν στα ανωτέρω
καλες πεταλιες
και θα επανελθω οταν κατι αλλο υπάρχει για να πω εν 'ειδη' προειδοποιησης-ενημερωσης
Εγώ προτιμώ να κινούμαι στις κανονικές λωρίδες καθώς οι λεωφοριολωρίδες είναι διαλύμένες από το βάρος των ΜΜΜ, έχουν υπονόμους, έχουν ταρίφες, έχουν 1002.
@Lydaj
Ευχαριστώ για το κείμενο.
Είναι χάσιμο πάντως καθώς σε δελτία τύπου της ΕΘΕΛ αναφέρει σκέτο "δίτροχα".