Ο νόμος περι ευθύνης οδηγών σε Δανία & Ολλανδία

6 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
aldro
Απών/απούσα

. http://www.cycling-embassy.org.uk/wiki/dutch-cycle-because-strict-liabil... .
Summary of the claim

“The Netherlands and Denmark have a law of ‘strict liability’ to protect vulnerable road users from more powerful road users. Under this law, in crashes involving vulnerable road users, unless it can be clearly proven that the vulnerable road user was at fault, the more powerful road user is found liable by default. This makes Dutch and Danish drivers more cautious around cyclists and pedestrians and is responsible for their safe roads.”

The weak version of this claim goes on to state that strict liability is a necessary component of the Dutch model and of growing cycling rates. The strong version of the claim states that strict liability alone is sufficient to create civilised streets and grow cycling rates.
Sub-claims

Cycle tracks can not work without a strict liability law

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Ευχαριστουμε φιλε aldro για το link.
Κανω μια αποπειρα μεταφρασης.
Οποιος πιο αγγλομαθης θελει διορθωνει:
...
Οι Ολλανδοι ποδηλατουν επειδη ενας νομος αποδοσης Αντικειμενικης Ευθυνης κανει τους ανθρωπους να οδηγουν με προσοχη και ασφαλεια και να μην κανουν ζαβολιες (and play nice).

Η Ολλανδια και η Δανια εχουν ενα νομο "Αντικειμενικης Ευθυνης" που προστατευει τους πιο αδυναμους - ευαλωτους χρηστες του δρομου απο τους δυνατοτερους οδικους χρηστες.

Συμφωνα με αυτον το νομο, σε περιπτωσεις συγκρουσεων στις οποιες εμπλεκονται ευαλωτοι οδικοι χρηστες, εκτος εαν μπορει ξεκαθαρα να αποδειχθει οτι ο εαυλωτος οδικος χρηστης βρισκεται σε αδικο, ο ισχυροτερος οδικος χρηστης θεωρειται ενοχος εξ ορισμου.
Αυτο κανει τους Ολλανδους και τους Δανους οδηγους να βρισκονται σε επιφυλακη για ποδηλατες και πεζους και αυτο ειναι ο λογος που οι δρομοι ειναι ασφαλεις γι αυτους.

Η πιο ελαφρεια εκδοχη αυτου του ισχυρισμου παει προς την αποψη οτι ο νομος της Αντικειμενικης Ευθυνης ειναι ενα απαραιτητο συστατικο του Ολλανδικου μοντελου και των αυξανομενων ποσοστων χρησης ποδηλατου.
Η πιο απολυτη εκδοχη εμηνειας ειναι οτι απο μονος του ο νομος της Αντικειμενικης Ευθυνης ειναι αρκετος για να δημιουργησει πολιτισμενους δρομους και να αυξησει τα ποσοστα χρησης του ποδηλατου.

...
Τι κραταμε εκτος (προφανως) απο το νοημα ολου αυτου του κειμενου;
Τον ορισμο των πεζων και των ποδηλατων (ισως και των μοτοσυκλετιστων;) ως αδυναμων - ευαλωτων οδικων χρηστων κατ'αρχας
και τον ιδιο τον ορο "οδικος χρηστης" ή "χρηστης του δρομου" αν θελετε για πιο ευηχα Ελληνικα.
Δεν υπαρχει αυτη η εννοια καθολου σ'εμας. Για μας oλοι ειναι οδηγοι.
Ο ορος "χρηστης" περιλαμβανει και τους πεζους.
...
Aυτο δηλαδη που εχουν νομοθετησει εκει ειναι οτι οι ανθρωποι κανουν χρηση των δρομων και οτι μεσα σε αυτους δεν ειναι ολοι το ιδιο ισχυροι. Οτι καποιοι ειναι πιο ευαλωτοι, πιο ευθραυστοι. και αυτους προστατευει ο νομος πρωτα.
...
Ενδιαφερον.
Τι λετε;
Οχι;

aldro
Απών/απούσα

Σε ευχαριστώ για τη μετάφραση didotou .
Ντρέπομαι που δεν την έκανα εγώ αλλά είμαι λίγο τεμπέλης.
Θεωρώ αυτό το κύριο σημείο δηλαδή το σεβασμό των αδυνάτων.
Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να θυμόμαστε εμείς οι ποδηλάτες στην συμπεριφορά μας απέναντι στους πεζούς & να το διεκδικούμε απέναντι στα μηχανοκινητα οχήματα

Stel10s
Απών/απούσα

Τον θεωρω πολυ δικαιο νομο.
Το ιδιο θα επρεπε να εφαρμοζεται π.χ. και σε σύγκρουση νταλικας με αυτοκινητο ή
αυτοκινητου με μηχανακι.
Θα γινονταν ολοι ποιο προσεχτικοι αναλογα την επικινδυνοτητα του οχηματος, και θα ηταν ποιο ασφαλης οι δρομοι.
Μετρα οπως πχ απαγορευση κυκλοφοριας το ΣΚ για νταλικες πιθανον να μην χρειαζονταν.

Η λογικη αυτη ισχυει οταν τρακαρουν αυτοκινητα (οταν δεν υπαρχουν αλλα σηματα) και φταει οποιος ερχεται απο αριστερα (γιατι ο οδηγος καθετε αριστερα).
Δεν εχει επεκταθει αυτη η λογικη ομως σε αλλους τυπους οχηματος εκτος απο αυτοκινητο με αυτοκινητο.

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Σύμφωνα όμως με ελληνικό ρεπορτάζ ο παραπάνω νόμος μπαίνει στην κατηγορία
Οι πιο παράξενοι νόμοι στον κόσμο

Ο νόμος του.... πεταλιού: Οι
Ολλανδοί, γνωστοί υποστηρικτές
του ποδηλάτου ως τρόπου
μετακίνησης (αν όχι και ζωής)
έχουν πάει την κρατική υποστήριξη
στους δύο τροχούς ένα βήμα
παραπέρα από ένα απλό (βλέπε
εκτενέστατο και λειτουργικότατο
δίκτυο ποδηλατόδρομων: Από το
1999, ένας κανονικότατος Κώδικας
Οδικής Κυκλοφορίας για Ποδήλατα
τέθηκε σε εφαρμογή, προκειμένου
να ενθαρρύνει και να κάνει
ασφαλέστερη την χρήση του
ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς
στους ολλανδικούς δρόμους.
Μεταξύ άλλων, ο ολλανδικός ΚΟΚ
των ποδηλάτων προβλέπει ότι αν
ένα αυτοκίνητο τρακάρει με ένα
ποδήλατο, η ασφαλιστική εταιρεία
του οδηγού του αυτοκινήτου
πληρώνει την οποιαδήποτε ζημιά -
και καλύπτει, φυσικά, την νοσηλεία
για οποιοδήποτε τραυματισμό

www.travelstyle.gr/portal/gr/destination_articles.php?dest_id=0&id=28077

aldro
Απών/απούσα

Και ενα ιστορικο μαθημα :
Πως και γιατι ξεκινησε απο την Αμερικη
και καθιερωθηκε να περναν οι πεζοι
μονο απο τις διαγραμμισμενες διαβασεις
. http://www.bbc.com/news/magazine-26073797 .

contact