Η ερώτηση σαφής:
Στο πλάι του δρόμου, υπάρχει ποδηλατόδρομος. Ως ποδηλάτης, έχω την υποχρέωση να πάω μέσα στον ποδηλατόδρομο ή μπορώ να πάω στον κεντρικό δρόμο (δηλ. όχι μέσα στον ποδηλατόδρομο);
Όποιος ΞΕΡΕΙ ας απαντήσει. (Όχι νομίζω, πιστεύω, θαρρώ, μού φαίνεται. Αν υπάρχει συγκεκριμένος κανονισμός στον ΚΟΚ.)
ΥΣ. Η ερώτηση γίνεται γιατί τελευταία συζητούσαμε ποδηλάτες για τους ποδηλατόδρομους της πόλης μας και διαπιστώσαμε ότι φοβόμαστε να τους χρησιμοποιήσουμε! Βλέπει ο κόσμος τα τσιμέντα και τα σίδερα και φοβάται μη σκοτωθεί...
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
ΝΑΙ υποχρεούσαι να κινηθείς στον ποδηλατόδρομο.
Άρθρο 40 Παράγραφος 5
Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.
Σχετικά εδώ: http://www.podilates.gr/?q=node/31
Κρίμα. Και λέω πραγματικά κρίμα, γιατί για κάποια σαν εμένα, που κατουριέται πάνω της απο τον φόβο της, να βγει σε κανονικό δρόμο, οι ποδηλατόδρομοι είναι απαραίτητοι και οι απουσία τους είναι κύριος λόγος να μην βγω στον δρόμο. Τώρα πώς τα σαϊνια οι δήμαρχοι ανά την Ελλάδα, έχουν καταντήσει τους περισσότερους ποδηλάτες να παρακαλάνε να μην υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, δεν το έχω καταλάβει. Θέλει πολύ προσπάθεια και μαεστρία να το καταφέρεις αυτό. Θέλουν ένα πολύ μεγάλο μπράβο! Sorry αν βγαίνω εκτός topic...
....................Πας από τον κεντρικό και τελειώνει η υπόθεση. Συνήθως τους ποδηλατόδρομους δεν τους φτιάχνουν σε κεντρικούς δρόμους. Προτιμούν κάποιους παράδρομους.
Δική μου άποψη είναι ότι οι ποδηλατόδρομοι στην Ελλάδα δεν έχουν γίνει για να χρησιμοποιηθούν από ανθρώπους που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για να πάνε στη δουλειά τους ή κάπου αλλού σε μακρινή απόσταση για τον απλούστατο λόγο ότι ανέβα κατέβα από το πεζοδρόμιο μόνο για ναυτία πας όχι για τη δουλειά σου. Είναι όμως καλοί για κάποιους ποδηλάτες που φοβούνται ή πρωτοβγαίνουν στο δρόμο, από παιδιά που μαθαίνουν οδηγική συμπεριφορά κλπ Είναι δηλαδή χρήσιμοι για κάποιους όχι για όλους. Αν ήταν για όλους, θα ήταν όπως οι ευρωπαϊκοί. Μια γραμμή από μπογιά στο δρόμο και όλοι να το σέβονται.
Αν δεν μπορεις να κινηθείς στον εκάστοτε "αχούρι" ελληνικο ποδηλατόδρομο και προτιμίσεις να κινηθείς στο οδόστρομα και σε χτυπήσει ΙΧης ΤΟΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ....γιατι πολύ απλά πατάει σε αυτον τον νόμο.ΧΑ! Με αυτα τα δεδομένα λυπάμε αλλά δε θα πάρω....καλύτερα χωρίς....
Έκτακτα.
Δυστυχώς... αυτή φαίνεται λογική σκέψη.
Προσωπικά, προτιμώ να μην υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, γιατί έτσι δεν μπορεί κανείς να με εμποδίσει να πάω οπουδήποτε!
Ελάτε ρε φιλαράκια και οι γλύφτες παρατρεχάμενοι μαϊντανοί τι θα γίνουν ;
Οι εργολάβοι ρε τι θα γίνουν ;
Οι πρώτοι θέλουν έργο να εδραιώσουν την εξουσία τους (σε ομάδες πόλεις κινήματα αδιάφορο το που)
Οι δεύτεροι χρήμα κι όλοι μαζί τα πίνουν στη υγειά των μ@λ@κισμένων που αρνούνται το ψαλίδισμα του τουτού μη χαθεί το λαϊκό τους έρεισμα
Ρε ΟΥΣΤ
Ούτε εγώ θα πάρω τέτοιο πράμα
Αν ήσασταν παιδιά και θέλατε να κάνετε βόλτα στο δρόμο από κει θα πηγαίνατε.
Αν ήσασταν κάποιος που έπαιρνε το ποδήλατο πρώτη φορά έπειτα από 10-20-30 χρόνια θα ευχαριστούσατε το θεό που μπορείτε να κάνετε ποδήλατο σε ένα μέρος χωρίς αμάξια και θα αρχίζατε από τον ποδηλατόδρομο. Και ένα πραγματικό παράδειγμα: Όταν βγαίνω με το γιο μου βόλτα τους προτιμώ επειδή είναι ασφαλέστεροι από το δρόμο. Θα προτιμούσα μάλιστα να είναι και περισσότεροι.
Αν τώρα είσαστε έμπειροι ποδηλάτες που δεν τους ταιριάζει ο ποδηλατόδρομος δεν υποχρεούστε να ακολουθείτε πορεία που περνάει μέσα από αυτούς. Είναι πανεύκολο άλλωστε. Δεν υπάρχουν και πολλοί. Κι εγώ το ίδιο κάνω, όπου υπάρχει ποδηλατόδρομος πηγαίνω από το διπλανό στενό.
Ας μην τους απαξιώνουμε εντελώς όμως. Για κάποιους είναι σημαντικοί.
Το ότι έφαγαν κάποιοι είναι σίγουρο, αλλά αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
επειδή όπως όλοι ξέρουν πίσω από τον σχεδιασμό (και όχι την υλοποίηση βέβαια) βρίσκεται η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Βλαστού, νομίζω έχει αξία η παρακάτω επισήμανση.
στην ομιλία λοιπόν του Βλαστού στην έκθεση bike+run, οι ΦτΠ διατύπωσαν σαφέστατα το εν λόγω ερώτημα. επειδή το πλαίσιο στο οποίο διεξαγόταν η συζήτηση αφορούσε ένα γενικευμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, η επιλογή "πάω από τον κεντρικό" ήταν προφανώς εκτός συζήτησης (όπως νομίζω και θα γίνει με την ανάπτυξη των νέων ποδηλατοδρόμων που σχεδιάζονται).
η απάντηση λοιπόν του Βλαστού ήταν ότι, με δεδομένο το σχετικά μικρό πλάτος των ποδηλατοδρόμων, θα πρέπει να επιτρέπεται η πορεία του ποδηλάτη στο οδόστρωμα. εξάλλου, λίγο αργότερα υπερασπιζόμενος την επιλογή οι ποδηλατόδρομοι να έχουν το συγκεκριμένο πλάτος, ανέφερε ξανά ότι "αν θέλεις να τρέξεις με το ποδήλατο, τότε πήγαινε από τον δρόμο".
πιστεύω πως μεταφέρω αρκετά πιστά την συζήτηση. αν κάνω οποιοδήποτε φάουλ, ας με διορθώσει όποιος το εντοπίσει.
οπότε συμπερασματικά, καλό θα ήταν η όποια διεκδίκηση για αλλαγή του ΚΟΚ να γίνει τώρα που είναι ακόμη νωρίς.
ωστόσο, προσωπικά και σαν μέλος της ομάδας λόκαλ/athens, αναρωτιέμαι για το εξής: αφού ούτως ή άλλως για την κατασκευή των ποδηλατοδρόμων έχουν επιλεχθεί δρόμοι παράλληλοι των κεντρικών, για ποιόν λόγο αυτοί δεν δίνονται για ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ κυκλοφορία ποδηλάτων (και πεζών εννοείται);
πλζ, μην μου πείτε ότι θα μειωθούν οι θέσεις στάθμευσης!!!
Σε δρόμους όπως η Πανεπιστημίου ή η Κηφισίας ή η Β.Σοφίας κτλ που έχουν ήπιες κλίσεις και μπορείς να διατηρήσεις ρυθμό; Διαχωριστικά όπως αυτά των λεωφορειολωρίδων στη δεξιά μεριά του δρόμου και τέλος. Ούτε λωρίδα κυκλοφορίας κόβεις μια και είναι αρκετά φαρδιές αυτές που ήδη υπάρχουν, και είσαι και σε 1 μήνα έτοιμος. Και αν με αφορμή τους ποδηλατόδρομους ξεκινήσουν να παρκάρουν παράνομα στις κεντρικές αρτηρίες, εδώ είμαστε να τους υπερασπιστούμε με την καθημερινή χρήση τους.
Αλλά τι λέω, οι εργολάβοι κλέφτες θα γίνουν;
Ωραίοι οι ποδηλατόδρομοι στα στενάκια, αλλά όπως ειπώθηκε και παραπάνω, είναι ποδηλατόδρομοι αναψυχής.
Το θέμα της υποχρεωτικής πορείας σε ποδηλατόδρομο όταν υπάρχει αφορά μόνο τον δικό μας ΚΟΚ που έτσι κι αλλιώς όσον αφορά το ποδήλατο πρέπει να αλλάξει. Σε άλλες χώρες δεν υπάρχει τέτοια υπαγόρευση. Ο ποδηλάτης εφόσον επιλέγει (λόγω ταχύτητας, φόρτου του ποδηλατόδρομου, ασφάλειας κλπ) να πάει απο τον δρόμο, μπορεί. Εξαιρούνται εθνικές όδοί.
Μήπως να συζητούσαμε την αναθεώρηση του ΚΟΚ?
Συμφωνώ με αυτή την τοποθέτηση. Και η θέση του Βλαστού φαίνεται ώριμη. Αυτό σε πρώτη φάση.
Σε δεύτερη φάση δε, αφού - ευτυχώς - στην Ευρώπη υπάρχει η ελευθερία επιλογής, αυτό ας χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα για τις περαιτέρω διεκδικήσεις και στα καθ' ημάς, τρομάρα μας.
Ελπίζω στην πιο πάνω περίπτωση να επιτρέπεται η χρήση του δρόμου. Γιατί αν οι ποδηλατόδρομοι που βρίσκονται στο οδόστρωμα απλά είναι καρόδρομοι επικίνδυνοι, τότε αυτοί του πεζοδρομίου είναι μην το πω τώρα...
Μήπως να οργανώσουμε ποδηλατοπορείες για ΚΑΛΟΥΣ Η ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ;
Προσωπκά παθαίνω κλειστοφοβία στους νυν ποδηλατόδρομους. Προτιμώ τους κάγκουρες στο δρόμο. Έχω δύο καθρεφτάκια πια, αριστερά και δεξιά και φυσικά γυρνώντας το κεφάλι για επιβεβαίωση, καθότι με πολυεστιακά γίνεται μερικές φορές δύσκολο να έχεις ευκρινή εικόνα, τους βλέπω να μου 'ρχονται από όλες τις κατευθύνσεις και φιλάω τα νότα μου ανάλογα με την καγκουριά. Με εξαίρεση έναν βλάκα προχτές στη στροφή Πατησίων-Αλεξάνδρας, που μου σφήναρε από δεξιά βιαστικός και άκρως δολοφονικός, ως μη όφειλε, γενικά την έχω βγάλει καθαρή...ως τώρα...
Αλλά όπως λέει κι ένας φίλος μου μη ποδηλάτης, "εσείς οι ποδηλάτες είσαστε εν δυνάμει καρκινοπαθείς", εννοώντας φυσικά ότι ο βαθμός επικινδυνότητας του να βρεις το μπελά σου στο δρόμο με το ποδήλατο εξισούται με το να εισπράξεις έναν ωραίο καρκίνο...(το χιούμορ όταν είναι μπλακ φυσικά γλυκαίνει την αθλιότητα με την οποία καταπιάνεται).
και οι λοιποί ελλαδολεχρίτες οδοποιοί της μίζας μας έχουν συνηθίσει στα σκατά που θέλουν να μας περάσουν για ποδηλατόδρομους (τα οποία είναι μοτοσυκλετοπαρκαρόδρομοι και πεζόδρομοι καταστροφής ελαστικών ποδηλάτων) έχουμε ξεχάσει ότι ο χειρότερος ποδηλατόδρομος πρέπει να είναι κάπως έτσι http://www.youtube.com/watch?v=FIOqwJJd-3w&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=X00w28KG1es&feature=player_embedded
Στην χώρα που τόσα και τόσα ανάποδα έχουν εγκαθιδρυθεί και ισχύουν για σωστά -ας μην γράφω τώρα παραδείγματα, βαριέμε- το να ισχύει η απαγόρευση της κίνησης των ποδηλάτων στους δρόμους όπου υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, από πολλούς έχει ήδη κριθεί ως το σωστό και πρέπον -υπ. προπο, τροχαία, συλλογοι επαγγελματιών οδηγών και το πιθανότερο ο ΟΑΣΑ.
Αν συνυπολογήσετε και τον καινούργιο νόμο περί παρακώλησης των συγκοινωνιών-μεταφορών που έγινε για να ποινικοποιηθούν οι διαμαρτυρίες των φορτηγατζήδων, μην παραξενευτήτε όταν με τον νέο ΚΟΚ όχι μόνο δεν θα αλλάξει κάτι προς το καλύτερο αλλά μάλλον προς το χειρότερο.
Ζούμε στον καπιταλισμό και μάλιστα στις καλύτερες του μέρες, της περαίωσης των χρεών προς το κράτος, της μείωσης του μεροκάματου με τους γρηγορώτερους ρυθμούς στον κόσμο, στη στιγνή καταπίεση κάθε είδους δικαιωμάτων, στην τρομολαγνεία και τον ρατσισμό. Σ' αυτό το θερμοκήπιο του αχαλίνωτου κέρδους, ότι μπορεί να ενοχλήση το τζιράρισμα, την "αγορά", το... "υγιές εμπόριο", την κατανάλωση και γενικά την ομαλή κονόμα διώκεται, και το ποδήλατο ενοχλή. Οσο γρηγορώτερα το καταλάβουμε τόσο το καλύτερο για μας.
Οι ποδηλατόδρομοι σ' αυτό τον τόπο, αν δεν γίνονται για αυτόν ακριβώς τον λόγο, γι' αυτόν θα χρησιμοποιηθούν, για να βγάλουν τα ποδήλατα από τους δρόμους. Το μόνο που μας "σώζει" είναι ότι όλο και πιο γρήγορα γινόμαστε περισσότεροι στους δρόμους -η κρίση βοηθάει σ' αυτό- αλλά και ότι οι οδηγοί και οι μή ποδηλάτες μας εκτιμούν περισσότερο και μας προσέχουν.
Έχεις απόλυτο δίκιο έτσι λέμε και εμείς!!!
.