Ενώ εμείς κάνουμε τα πρώτα παιδικά βήματα στο κεφάλαιο αυτό
http://www.techgear.gr/solar-roadways-paving-system-89073/
http://www.techgear.gr/solaroad-netherlands-94011/
ελπιδοφόρα ιδέα μπορώ να πω
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Ενώ εμείς κάνουμε τα πρώτα παιδικά βήματα στο κεφάλαιο αυτό
http://www.techgear.gr/solar-roadways-paving-system-89073/
http://www.techgear.gr/solaroad-netherlands-94011/
ελπιδοφόρα ιδέα μπορώ να πω
Μόλις το είδα και εγώ και όντως είναι πολύ ελπιδοφόρα μυνηματα για την αειφορο ανάπτυξη που επιζητούμε.
Βασικά έχει εφαρμοστεί σε ποδήλατοδρόμο μήκους 70 μόλις μέτρων και οι ποδήλατοδρόμοι αποτελούν ένα πολύ καλό πεδίο εφαρμογής για το λόγο ότι δεν επιβαρύνουν το σύστημα με τρέλα βάρη.
Επίσης η σκιάση ενός ποδήλατη δεν συγκρίνεται με αυτή ενός αυτοκινήτου οπότε οι απώλειες είναι όσο το δυνατόν μικρότερες.
η ηλιακή ενέργεια, όπως δεσμεύεται / μετατρέπεται ΣΗΜΕΡΑ, έχει θεματάκια...
... τα "υλικά" έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής και ολοένα και μειούμενη απόδοση, ενώ το μεγαλύτερο αρνητικό είναι το carbon footprint τους.....
Το να στρώσεις φωτοβολταϊκά πάνελς σε όλη την εξοχή, έχει και αυτό κάποια θεματάκια. Από το "αισθητικό", μέχρι το πρακτικό (αν συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό, σε λίγο θα τρώμε ηλεκτρόνια αντί για πραγματική τροφή...).
Από την άλλη, οι ταράτσες κτιρίων μου κάνουν μια χαρά.
Το ίδιο και κάτι ξεχασμένες βραχονησίδες, αδιάφορες ακόμα και στα ψαροπούλια...
Τώρα, για οδικές αρτηρίες... μέσα στον αστικό ιστό.... πολύ προχώ...
Ειδικά στην Ελλάδα, φαντάζομαι ότι η απόδοση θα είναι κάπου στο 30-40%.... η μεγαλύτερη επιφάνεια των πανέλων θα καλύπτεται από τα παρκαριαμένα ΙΧ
Μου άρεσε σαν ιδέα
στην Ελλάδα τα φωτοβολταϊκά θα έπρεπε να κάνουν πάρτυ (οπως και οι ανεμογεννήτριες )
αλλα το υπάρχων σύστημα με φόρους κλπ απλά κάνει ασύμφορο το φωτοβολταϊκό στην χώρα μας (ανίκανοι να διαχειριστούμε σωστά ) λίγοι που επένδυσαν κέρδισαν απο αυτό και κυρίως όποιοι κόψανε την ΔΕΗ (παράνομα τελικά και καθαρά για δικιά τους χρήση )
σε ταράτσες και μέρη άχρηστα μπορούν να μπουν ,οπως και γλάστρες κυπάρια κλπ αλλα που τέτοια τύχη
μια εικόνα είναι Ιαπωνία που εκμεταλλεύονται τις ταράτσες (για λόγους χώρου μάλλον )https://c2.staticflickr.com/6/5135/5521454240_22fa9128ce_z.jpg
1. Πριν μερικά χρόνια συνέφερε. Πλέον όχι. Ούτε για οικιακούς ούτε για "μεγάλους" παραγωγούς. Πάει έληξε και αυτό το παραμύθι. Όποιος πρόλαβε - πρόλαβε.
2. ΚΑΘΟΛΑ ΝΟΜΙΜΟ. Αν θέλεις να βάλεις φωτοβολταϊκά και να παράγεις ρεύμα για πάρτη σου ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΑΤΑ. Κανέις δεν σε δεσμεύει να "μείνεις" στη ΔΕΗ. Το μόνο που απαγορεύεται είναι να πουλάς - από μόνος σου - το ρεύμα που παράγεις. Πρέπει να συνδεθείς στο "δίκτυο", να το πουλήσεις στον εκάστοτε "εθνικό διαχειριστή", που αυτός με τη σειρά του θα δει τι θα το κάνει....
Αυτό το πάρτυ στην Ελλάδα, με ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά, γίνεται, εδώ και μια 5ετία. Πάει να σβήσει πλέον γιατί η ΔΕΗ είδε ότι δεν την πολυσυμφέρει. Τώρα αυτό που μας καίει είναι να φέρουμε φυσικό αέριο φτηνά, να αλλάξουμε υπάρχουσες βρώμικες λιγνιτικές μονάδες, με νέες που θα καίνε Φ.Α. και να συνδέσουμε την νησιωτική Ελλάδα με υποβρύχιο καλώδιο με την ηπειρωτική (ρεύμα στα νησιά = ντιζελογεννήτριες, ασύμφορες, ενεργειοβόρες, βρώμικες, όπου η "ακριβότερη" kWh τους επιδοτείται από τους "ηπειρωτικούς" καταναλωτές κλπ κλπ)
rocka για τ 1. το έμαθα εκ των έσω (ηταν να δουλέψω σαν βοηθός εγκαταστάτη )
ήρθαν και διάφοροι απο ετο εξωτερικό για επενδύσεις και μπήκαν μέσα κανονικά. δώσανε χρήμα και διευκολύνσεις και μετά εισπράξανε τα κέρατα τους .Αν δείς τώρα πόσο στοιχίζουν οι εγκαταστάσεις- συντήρηση νομίζω οτι καλύτερα να καις κάρβουνο
για τ 2. δεν ξέρω αν άλλαξε κάτι αλλα πριν 1-2 χρόνια σου έλεγε η ΔΕΗ οτι αν δεν είναι νεόκτιστο και είχε πριν παροχή για να κοπή πρέπει να ξηλώσεις όλη την εγκατάσταση με δικά σου έξοδα
Αυτά τουλάχιστον ξέρω απο άλλον που τον πήγανε δικαστικός για αυτό , τώρα πρακτικά μπορεί κάτι να μου διαφεύγει
Ο μόνος λόγος ύπαρξης των ανεμιστήρων και τον Φ/Β είναι οι επιδοτήσεις.
Εαν δεν υπήρχαν επιδοτήσεις, δεν θα υπήρχε όλοι αυτή η πράσινη απάτη.
Στην Ελλάδα κάνουν καιρό τώρα. Οι Ευρωπαίος που στα πουλά, ο εισαγωγέ-
ας που τα φέρνει, ο εργολάβος που σκάβει και διαλύει και η ΑΕ που τα
φυτεύει. Ο μόνος που δεν κάνει πάρτυ είναι ο μαλάκας που τα πληρώνει
μέσω της ΔΕΗ.
Μη μπλέκετε την αδιάκοπη παραχοή ρεύματος 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες
το χρόνο με τις παπάτζες που παράγουν ρεύμα όποτε έχει ήλιο, όποτε και
αν φυσάει και ανεξάρτητα από το εαν το χρειάζεσαι ή όχι.
Δυστυχώς οι μόνες αξιόπιστες πηγές ηλεκτρισμού είναι τα γνωστά, κάρβουνο,
λιγνήτης, πυρηνικά.
ΥΓ: Μιλάμε πάντα για ηλεκτροδότηση κράτους, όχι για να βάλω έναν ανεμι-
στήρα στο χωράφι μου για άντληση νερού ή να βάλω ένα πάνελ σπίτι μου για
να συνδέσω 10 φώτα.
Εχετε ξεχασει τα υδροηλεκτρικα (φραγματα κτλ).
Επισης κατι που διαβαζα σε ενα αεροπορικο ταξιδι αρκετα χρονια πριν και μου ειχε κανει εντυπωση αλλα δεν ξερω πως προχωραει.
Συμφωνα με το αρθρο, το προβλημα των ανεμογεννητριων ειναι οτι ειναι τεραστιες και αλλες φορες φυσαει πολυ και αλλες λιγο. Αντιθετα τα θαλασσια ρευματα ειναι σχεδον σταθερα. Βεβαια ειναι πολυ πιο δυσκολη η εγκατασταση αλλα και πολυ πιο αποδωτικα.
Τωρα εαν εχει προχωρησει ή εαν το εχουν εγκαταληψει δεν το ξερω.
Παντως το πιο σωστο σε τετοια θεματα ειναι ο συνδιασμος. Δλδ ας πουμε τα φωτοβολταικα (μου ειχε κανει και τεραστια εντυπωση το ποσο μικρο ειναι το ποσοστο της αποδοσης που εχουν και οτι δεν εχουν μεγαλη διαρκεια ζωης) ειναι ακομα σε νηπιακο σταδιο αλλα καποια watt τα δινει. Ασχετο οτι ο φορεας που τα διαχειριζεται ολα αυτα "πνιγεται" απο αλλα συμφεροντα.
Νομίζω ότι αν έχουμε στόχο να κάνει περισσότερος κόσμος ποδήλατο θα έπρεπε να βάλουμε σαν αίτημα να δενδροφυτεύονται οι ποδηλατόδρομοι, διότι από Μάιο μέχρι Σεπτέμβριο από 9.30 έως 17.30 το ποδήλατο δεν είναι το ενδεδειγμένο μέσο. Μοναδική εξαίρεση η Κηφισιά, που χάρη στα πλατάνια είναι ευχάριστο το ποδήλατο ακόμα και αυτήν την περίοδο. Τα δένδρα είναι η μόνη λύση απέναντι στον ήλιο. Και τώρα τι βλέπουμε, τον υπ' αριθμό ένα εχθρό της φύτευσης, να μπαίνει κάτω από τους ποδηλατόδρομους (στο εξοχικό μου ένας έξυπνος έκοψε 10 πανύψηλα δένδρα και έβαλε φωτοβολταϊκά στην ταράτσα του). Η προσωπική μου άποψη είναι ότι είναι απαράδεκτη η σκέψη για χώρες όπως η Ελλάδα.
πολυ καλή παρατήρηση.
...βρισκεται σε λαθος βαση.
Ξοδευονται (και πληρωνονται) δισεκατομμυρια για τη δημιουργια ολο και περισσοτερης ενεργειας, ενω δαπανωνται ελαχιστα για την εξοικονομηση και τη σωστη διαχειριση της ενεργειας, πραγμα κατα τη γνωμη μου πολυ σημαντικοτερο, δεδομενου οτι τεραστια ποσα ενεργειας κατασπαταλωνται χωρις λογο, η ξοδευονται για τη δημιουργια αχρηστων αντικειμενων, υλικων και δρασεων.
Επισης -παντα κατα τη γνωμη μου- δεν εχει νοημα η δεσμευση, αποψιλωση και αχρηστευση γης, για την δημιουργια ελαχιστης συγκριτικα ενεργειας:
Σ'αυτο συμπεριλαμβανονται φωτοβολταϊκα (με απαραδεκτους βαθμους αποδοσης και οριο ζωης), ανεμογεννητριες σε λαθος τοπο και με λαθος τροπο, και φυσικα καλλιεργειες ελαιοκραμβης (για την παραγωγη βιοντιζελ).
Οσο για τα φωτοβολταϊκα, ηταν μια φουσκα (και εξακολουθουν να ειναι) που διηρκεσε ισα-ισα μεχρι να ξεπουλησουν ορισμενες εταιριες το αδιαθετο στοκ φωτοβολταϊκων πανελ και υλικων τους:
Το ρευμα που παραγουν ειναι 100% ασυμφορο, και τη νυφη πληρωνει (πανακριβα) ο καταναλωτης ενεργειας, ο οποιος βεβαιως δεν εχει κανενα λογο στις αποφασεις που παιρνονται πριν απο αυτον για αυτον.
http://www.econews.gr/2015/05/14/iliakos-podilatodromos-122329/
Ο πρώτος ηλιακός αυτοκινητόδρομος λειτουργεί στην πόλη Κρόμενι της Ολλανδίας από το φθινόπωρο του 2014. Τι κι αν η ενέργεια που παράγουν τα φωτοβολταϊκά πάνελ που τον συνθέτουν κοστίζει 233 δολάρια ανά Βατ την ώρα που η ενέργεια από ένα φωτοβολταϊκό στέγης στην Ευρώπη κοστίζει περίπου 2 δολάρια ανά Βατ;
Δεν μπορείς να κάνεις βόλτα με το ποδήλατό σου πάνω στη στέγη ενός σπιτιού.
Σύμφωνα με την πρωτοβουλία SolaRoad τα πρώτα αποτελέσματα από τη λειτουργία του ποδηλατόδρομου ήταν καλύτερα του αναμενομένου: “ο ποδηλατόδρομος εγκαινιάστηκε πριν από έξι μήνες και έχει ήδη παράξει περισσότερες από 3.000 Κιλοβατώρες ρεύματος. Το ρεύμα αυτό μπορεί να καλύψει τις ετήσιες ενεργειακές ανάγκες ενός “εργένικου” νοικοκυριού ή να τροφοδοτήσει ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ που θα μπορούσε να κάνει τον γύρο του κόσμου 2,5 φορές.
Η ετήσια απόδοση ανέρχεται σε περισσότερες από 70 Κιλοβατώρες ανά τετραγωνικό μέτρο, το οποίο ήταν το ανώτατο όριο απόδοσης στις εργαστηριακές δοκιμές. Ως εκ τούτου μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ήταν ένα επιτυχές εξάμηνο”.
Ομολογουμένως, η απόδοση των φωτοβολταϊκών ήταν χαμηλή για μια επένδυση της τάξης των 3,7 εκατ. δολαρίων, αλλά στο κόστος θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τον ποδηλατόδρομο. Όπως κάθε πρωτότυπο, ο ηλιακός ποδηλατόδρομος δεν λειτούργησε για πρώτη φορά χωρίς προβλήματα. Οι διακυμάνσεις της θερμοκρασίας προκάλεσαν αποκολλήσεις εξαιτίας της συρρίκνωση της αντιολισθητικής επίστρωσης που έχει τοποθετηθεί πάνω στο γυαλί πάχους ενός εκατοστού που προστατεύει τις φωτοβολταϊκές κυψέλες.
Πρωταρχικός στόχος του ηλιακού ποδηλατόδρομου δεν είναι η παραγωγή (λίγης) καθαρής ενέργειας. Απώτερες φιλοδοξίες της πρωτοβουλίας SolaRoad είναι ο έξυπνος δρόμος να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο ελέγχου της κυκλοφορίας, στο λιώσιμο του πάγου, στον έλεγχο αυτοκινούμενων οχημάτων, ακόμα και στη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
—Λίγα λόγια για τον ποδηλατόδρομο
Ο ηλιακός ποδηλατόδρομος μήκους 70 μέτρων εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014 στη μικρή πόλη Κρόμενι της Ολλανδίας.
Την ενέργεια παράγουν φωτοβολταϊκές κυψέλες κρυσταλλικού πυριτίου ενσωματωμένες σε τσιμεντένιες πλάκες διάστασης 2,5Χ3,5 μέτρων, οι οποίες εν συνεχεία καλύπτονται από ένα στρώμα αντιχαρακτικού γυαλιού με πάχος ένα εκατοστό.
Η ελάχιστη κλίση των πλακών και η χρήση μη κολλητικών υλικών στο φινίρισμα επιτρέπει στο νερό της βροχής να καθαρίζει τη σκόνη και τους λεκέδες από τις πλάκες και έτσι να εξασφαλίζουν τη μέγιστη έκθεση στο ηλιακό φως.
Οι βελτιώσεις αυτές θεωρούνται απαραίτητες καθώς στον ποδηλατόδρομο οι ηλιακές κυψέλες είναι λιγότερο αποδοτικές κατά 30% σε σύγκριση με μια συμβατική επίγεια εγκατάσταση.
Το ερευνητικό Ινστιτούτο TNO που βρίσκεται πίσω από το SolaRoad υπολογίζει ότι το 20% των αυτοκινητόδρομων της Ολλανδίας θα μπορούσαν δυνητικά να ενταχθούν στο έργο. Αυτό μεταφράζεται σε δρόμους μήκους 140.000 χιλιομέτρων που θα προσέθεταν 400 με 500 τετρ. χιλιόμετρα φωτοβολταϊκών στις υπάρχουσες υποδομές για γενική ηλεκτροδότηση και τροφοδοσία φωτιστικών σωμάτων και φαναριών κυκλοφορίας.
econews