Μέτωπο για τον Υμηττό

1 καταχώριση / 0 νέα/ο
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Οι δήμαρχοι Ελληνικού, Καισαριανής και Αλίμου, επεσήμαναν την ομόφωνη αρνητική απόφαση των δημοτικών συμβουλίων τους ως προς την υλοποίηση του έργου. Υπογραμμίζοντας τα τεράστια προβλήματα που προκύπτουν, τα οποία υποβαθμίζουν τη ζωή των κατοίκων, τάχθηκαν υπέρ της επέκτασης των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Για «εξαιρετική αντίφαση» όσον αφορά το Ειδικό Χωροταξικό στην περίπτωση του Υμηττού έκανε λόγο ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, το ΤΕΕ, ο νομάρχης και οι δήμαρχοι. Επισήμαναν ειδικότερα πως πρώτα δόθηκε στη δημοσιότητα το νέο σχέδιο Π.Δ. για τον Υμηττό, από το οποίο εξαιρέθηκε το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή που ανήκει στη Β΄ ζώνη προστασίας, ανακοινώθηκαν τα σχέδια για τους νέους οδικούς άξονες και στη συνέχεια το νέο ρυθμιστικό σχέδιο, ενώ ακόμα δεν υπάρχει το Ειδικό Χωροταξικό.

Στο μεταξύ, όπως δημοσιεύεται στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ (7/6/09) η διάνοιξη αυτοκινητοδρόμου μήκους 62 χιλιομέτρων και πλήθους υπόγειων σηράγγων με στόμια εισόδου και εξόδου συνολικού μήκους 22 χλμ. στον Υμηττό ήδη σκοντάφτει σε τουλάχιστον τέσσερα σημεία σε σημαντικά μνημεία και αρχαιότητες.

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμάτευσε ότι η νέα Αττική Οδός θα πρέπει να αλλάξει δρόμο σε ορισμένες περιπτώσεις και, το σπουδαιότερο, να αλλάξει η θέση του μεγάλου κυκλοφοριακού κόμβου. Σύμφωνα με το δημοσίευμα το τέταρτο σημείο εμπλοκής των αρχαιοτήτων και του αυτοκινητοδρόμου είναι ο χώρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και του ρέματος των Τραχώνων, όπου θεωρείται βεβαία η ανεύρεση και ανασκαφή πλήθους αρχαιοτήτων των ιστορικών χρόνων και ταφικών μνημείων και μάλιστα σε επιφανειακά στρώματα. Άποψη των αρχαιολόγων ήταν να διαμορφωθεί η περιοχή σε πάρκο. Εδώ, όπως και σε όλο το μήκος της διαδρομής, θα προηγηθούν εκτεταμένες αρχαιολογικές τομές και έρευνες προτού πιάσουν δουλειά τα σκαπτικά μηχανήματα.

Συνέντευξη Τύπου

Τοποθέτηση Δημάρχου Ελληνικού
Χρήστου Κορτζίδη

"Σχετικά με τους νέους αυτοκινητόδρομους υπάρχουν δύο ισχυρές απόψεις ανάμεσα στους πολίτες.
Η μία που λέει ότι με την κατασκευή όλο και νέων αυτοκινητόδρομων δεν αντιμετωπίζεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αντίθετα αναπαράγεται σε όλο και μεγαλύτερη κλίμακα μιας και τροφοδοτείται η αύξηση του στόλου των ι.χ. και η χρήση τους. Η λύση είναι στην ανάπτυξη δημόσιων, σύγχρονων μέσων μαζικής μεταφοράς και στη γενικότερη αλλαγή του μοντέλου ανάπτυξης της πόλης.
Και η άλλη που λέει ότι βεβαίως χρειάζονται όλα τα παραπάνω, αλλά μέχρι να γίνουν όλα αυτά χρειάζονται και οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, αν μάλιστα δεν περνάνε δίπλα από το σπίτι μας, ας γίνουν για να πάμε πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια με το αυτοκίνητό μας στη δουλειά μας.
Εμείς υποστηρίζουμε θερμά την πρώτη άποψη και γιαυτό ήδη έχουμε εκφράσει τη συνολική μας αντίθεση στην πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Βέβαια το αν θα προχωρήσει και θα υλοποιηθεί η πρόταση αυτή, δεν εξαρτάται από το τι πιστεύουμε εμείς, αλλά κυρίως από το πώς θα αντιδράσει συνολικά η κοινωνία στο πρόβλημα αυτό.
Είμαστε αισιόδοξοι ότι υπάρχουν πολλές δυνάμεις που θα αντιδράσουν, ήδη αυτό είναι σε εξέλιξη, και η προσπάθεια μας είναι με τη στάση και τη δράση μας να βοηθήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση. Η σημερινή συνέντευξη τύπου είναι ένα τέτοιο βήμα.

Ως δήμος ταυτόχρονα έχουμε αναλάβει μια απόλυτη δέσμευση, ότι δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν στην πόλη μας έργα που θα υποβαθμίζουν άμεσα και δραματικά τη ζωή χιλιάδων κατοίκων.
Τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι ο κόμβος που σχεδιάζεται να γίνει στην Κύπρου & Αφροδίτης, οι κόμβοι και οι επιφανειακές χαράξεις που σχεδιάζονται να γίνουν στην 129 Π.Υ. - Ελληνική αεροπορική βάση – η απομάκρυνση της οποίας ήδη έχει ξεκινήσει.
Τα έργα αυτά σχεδιάζονται να γίνουν κυριολεκτικά δίπλα στις κατοικίες και θα καταστρέψουν μεγάλους χώρους ελεύθερους από δόμηση, όπου ήδη υπάρχει πολύ και υψηλό πράσινο.
Στις περιοχές αυτές οργανώνουμε το αμέσως επόμενο διάστημα δυναμικές κινητοποιήσεις και φιλοδοξούμε να μετατρέψουμε τους χώρους αυτούς σε πόλους αντίστασης στα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Η συσπείρωση και η αλληλεγγύη όλων όσοι αγωνιζόμαστε για να αποτρέψουμε στο σύνολο κατ’ αρχήν αλλά και σε επιμέρους σημεία την πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ, είναι το πιο ισχυρό μας όπλο.
Με αυτή την έννοια θα στηρίξουμε στο μέτρο των δυνάμεων μας κάθε κινητοποίηση όπου και αν γίνει σε αυτή την κατεύθυνση, όπως επίσης υπολογίζουμε σε ανάλογη υποστήριξη στις κινητοποιήσεις που οργανώνουμε στο δήμο μας".

Ο πρόεδρος του ΔΣΑ, Δημήτρης Παξινός, έθεσε θέμα για τις συνοπτικές διαδικασίες διαβούλευσης που επέλεξε ο κ. Σουφλιάς για τα καθοριστικής σημασίας οδικά έργα και είπε χαρακτηριστικά: «Δεν είναι διάλογος η ανάρτηση στοιχείων στο Διαδίκτυο. Αυτό είναι "Ψεκάστε, ψηφίστε, τελειώστε" και δεν συμφωνεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία».

Ο πολεοδόμος, Πάνος Τότσικας, από τη διαδημοτική κίνηση για την προστασία του Υμηττού που εκπροσωπεί 40 τοπικούς φορείς, αποκάλυψε ότι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι δεν περιλαμβάνονται στις προτάσεις για το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας και επιπλέον προβλέπεται να κατασκευαστούν 36 χλμ. μέσα σε προστατευόμενες περιοχές του Υμηττού, όπως η ζώνη απόλυτης προστασίας και τοποθεσίες του δικτύου NATURA!

Ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής, Λεωνίδας Κουρής, αναφερόμενος στους αυτοκινητόδρομους τόνισε ότι δεν συνοδεύονται από κυκλοφοριακές μελέτες και πρόγραμμα αντιπλημμυρικών έργων. «Μας ζητούν κυκλοφοριακή μελέτη για να πεζοδρομήσουμε ένα μικρό δρόμο και για τους αυτοκινητόδρομους που θα επηρεάσουν την Αττική την επόμενη 20ετία μάς παρέπεμψαν στο... μετρό, όπου όμως δεν μας έδωσαν κάτι», αποκάλυψε ο κ. Κουρής και πρόσθεσε ότι με τους σχεδιασμούς του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ αποκλείονται ουσιαστικά οι επεκτάσεις μέσων σταθερής τροχιάς, όπως έγινε με την Αττική οδό και τον προαστιακό. Για την προστασία του Υμηττού ζήτησε να καθοριστεί ζώνη απολύτου προστασίας και να περάσει στο κράτος, με αποζημιώσεις σε όσες περιπτώσεις κριθούν από τα δικαστήρια νόμιμοι τίτλοι ιδιωτών.

«Δεν υπάρχει όραμα. Δεν προστατεύονται το πράσινο και οι ελεύθεροι χώροι», τόνισε ο Χρ. Σπίρτζης, αντιπρόεδρος του ΤΕΕ, αναφερόμενος στο Ρυθμιστικό και ζήτησε να ληφθούν μέτρα για «μικρότερη» Αθήνα. Τόνισε πως πρέπει να προβλεφθεί ότι για κάθε χιλιόμετρο νέου αυτοκινητόδρομου θα κατασκευάζονται 5 χλμ. μέσου σταθερής τροχιάς.

«Ο σχεδιασμός φέρνει όλη την κίνηση στη λεωφόρο Ποσειδώνος, που δεν υπογειοποιείται, ενώ προβλέπεται μεγάλος κόμβος δίπλα σε αρχαιολογικό χώρο», είπε ο δήμαρχος Αλίμου, Θάνος Ορφανός.

«Η Καισαριανή ζει από χρόνια τις συνέπειες της Αττικής οδού», πρόσθεσε ο δήμαρχος Σπύρος Τζόκας, που ζήτησε να επεκταθεί σε όλο τον Υμηττό η ζώνη απόλυτης προστασίας και να μετατραπεί σε εθνικό δρυμό.

Η Ι. Κουφάκη, από την επιτροπή Περιβάλλοντος του ΔΣΑ, έδωσε τη νομική τεκμηρίωση των κινήσεων που σχεδιάζουν φορείς και δήμαρχοι, υπενθυμίζοντας ότι το δικαστήριο επεδίκασε για πρώτη φορά ηθική βλάβη για την περίπτωση του κέντρου υψηλής τάσης της ΔΕΗ στην Αργυρούπολη. Τόνισε πως η πάγια νομολογία της τελευταίας 20ετίας ορίζει πως δεν είναι επιτρεπτή η επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης των πολιτών.

Στη συνέντευξη τύπου παραβρέθηκαν και τοποθετήθηκαν επί του θέματος η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Άννα Φιλίνη και ο κ. Κώστας Διάκος από τους Οικολόγους Πράσινους.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact