Οικολογικό Brompton

22 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
vang
Απών/απούσα

H Brompton, υπολόγισε με την βοήθεια ειδικών την επιβάρυνση σε CO2 που δημιουργείται κατά την διαδικασία κατασκευής κάθε ποδηλάτου brompton.
Παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν πιο οικολογικές μεθόδους παραγωγής, διακίνησης και ανακύκλωσης, δεν είναι δυνατόν να παραχθεί το προϊόν χωρίς αποτύπωμα άνθρακα.

Πλήν όμως, το συγκεκριμένο προϊόν δίνει κατά την χρήση του την δυνατότητα να "ισοφαρίσει" ο χρήστης την ζημιά που έγινε στο περιβάλλον κατά την κατασκευή του.
Προφανώς ο κάθε χρήστης ποδηλατώντας χρησιμοποιεί λιγότερο κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς που εκπέμπει ρύπους από σκούτερ και λεωφορείο μέχρι μικρό ΙΧ και μεγάλο 4χ4...κάθε χιλιόμετρο που κάνει με το ποδήλατο αντί για κάποιο άλλο μέσο μειώνει τις εκπομπές που επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Εδώ θα βρείτε ένα υπολογιστή που θα υπολογίσει την δική σας οικολογική συνεισφορά όταν μετακινείστε με το ποδήλατο.

http://www.brompton.co.uk/cc/

Είναι ενδιαφέρον και διαφωτιστικό.

Δοκιμάστε το.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Arxarios
Απών/απούσα

Από περιέργεια δοκίμασα να δω πόσα χιλιόμετρα ενός μικρομεσαίου βενζινοκίνητου ΙΧ χρειάζονται για να παραχθεί τόσο CO2 όσο παράγεται κατά την κατασκευή ενός ποδηλάτου. Το αποτέλεσμα ήταν 490 km που αντιστοιχούν σε 40 περίπου L βενζίνης.

Δηλαδή για την κατασκευή ενός τόσο περίπλοκου μηχανισμού όπως ενός ποδηλάτου 10+ κιλών μαζί με τη συσκευασία του εκλύονται ρύποι όσο για την καύση 40 L βενζίνης που για την παραγωγή της απαιτείται απλά η εξόρυξη του πετρελαίου, η διύλιση του και η μεταφορά του και η καύση του παράγει ουσιαστικά CO2 και νερό. Την ίδια στιγμή για την κατασκευή ενός ποδηλάτου απαιτούνται πολύ πιο επώδυνες στο περιβάλλον εκσκαφές για την εξόρυξη των στερεών υλικών, επεξεργασία αυτών με ενεργοβόρες τεχνικές, παραγωγή επικίνδυνων χημικών ουσιών όπως μπογίες, λιπαντικά και πλαστικά, μεταφορά από πολλούς διαφορετικούς προμηθευτές εξαρτημάτων των προϊόντων τους.

Οικολογικό το ποδήλατο αλλά καλό είναι να μην γίνονται υπερβολές στην περιγραφή των ιδιοτήτων του γιατί έτσι γίνεται στόχος από κόσμο που έχει συμφέροντα εναντίον του.

kwon
Απών/απούσα

arxarios wrote:
Από περιέργεια δοκίμασα να δω πόσα χιλιόμετρα ενός μικρομεσαίου βενζινοκίνητου ΙΧ χρειάζονται για να παραχθεί τόσο CO2 όσο παράγεται κατά την κατασκευή ενός ποδηλάτου. Το αποτέλεσμα ήταν 490 km που αντιστοιχούν σε 40 περίπου L βενζίνης.

Δηλαδή για την κατασκευή ενός τόσο περίπλοκου μηχανισμού όπως ενός ποδηλάτου 10+ κιλών μαζί με τη συσκευασία του εκλύονται ρύποι όσο για την καύση 40 L βενζίνης που για την παραγωγή της απαιτείται απλά η εξόρυξη του πετρελαίου, η διύλιση του και η μεταφορά του και η καύση του παράγει ουσιαστικά CO2 και νερό. Την ίδια στιγμή για την κατασκευή ενός ποδηλάτου απαιτούνται πολύ πιο επώδυνες στο περιβάλλον εκσκαφές για την εξόρυξη των στερεών υλικών, επεξεργασία αυτών με ενεργοβόρες τεχνικές, παραγωγή επικίνδυνων χημικών ουσιών όπως μπογίες, λιπαντικά και πλαστικά, μεταφορά από πολλούς διαφορετικούς προμηθευτές εξαρτημάτων των προϊόντων τους.

Οικολογικό το ποδήλατο αλλά καλό είναι να μην γίνονται υπερβολές στην περιγραφή των ιδιοτήτων του γιατί έτσι γίνεται στόχος από κόσμο που έχει συμφέροντα εναντίον του.

+1000 Αψογος

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Εννοώ ότι απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά σε κατόχους ΙΧ πάρε ένα ποδήλατο αντί να κάνεις χ χιλιόμετρα.

vang wrote:
H Brompton, υπολόγισε με την βοήθεια ειδικών την επιβάρυνση σε CO2 που δημιουργείται κατά την διαδικασία κατασκευής κάθε ποδηλάτου brompton.
Παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν πιο οικολογικές μεθόδους παραγωγής, διακίνησης και ανακύκλωσης, δεν είναι δυνατόν να παραχθεί το προϊόν χωρίς αποτύπωμα άνθρακα.

Από ότι καταλαβαίνω εγώ αυτό είναι το μερίδιο της Brompton, δεν υπολογίζει τις πρώτες ύλες...

Επίσης κάνει το λάθος ότι ενώ για το ποδήλατο υπολογίζει την κατασκευή, για το αυτοκίνητο υπολογίζει μόνο το κόστος λειτουργίας. Ενώ για το αυτοκίνητο το κόστος κατασκευής (σε CO2) είναι μεγαλύτερο από το κόστος λειτουργίας .

Για να είναι σωστό επιστημονικά θα έπρεπε να συγκρίνει το αποτύπωμα κατασκευής και για τα δύο, το αποτύπωμα λειτουργίας και για τα δύο, να βάλει στον υπολογισμό και έναν εκτιμώμενο κύκλο ζωής πχ το μέσο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται για 10 χρόνια, το μέσο ποδήλατο για χ και να κάνει τους υπολογισμούς του, αλλά το ξαναλέω δεν είναι επιστημονικό εργαλείο, απλά διαφημιστικό τρικ.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Διαφημιστικό τρικ το οποίο μάλιστα δεν λαμβάνει υπόψη και ποιο το αποτύπωμα της χρήσης του ποδηλάτου, το οποίο περνάει στα ψιλά , σχεδόν διαγράφεται.

kwon
Απών/απούσα

Eλααααααα!!! Οι γνωστες οικολογικες αμαρικανιες!!!

vang
Απών/απούσα

@arxarios

H Brompton χρησιμοποίησε ειδικούς εξωτερικούς ελεγκτές ( Carbon Footprint Ltd )οι οποίοι χρησιμοποίησαν το επίσημο πρότυπο υπολογισμού (PAS 2050 - Assessing the life cycle greenhouse gas emissions of goods and services.)

Άρα δεν υπάρχει θέμα αισιοδοξίας ή απαισιοδοξίας. Η μικρή τιμή μπορεί απλά να οφείλεται στο ότι η Brompton φροντίζει να λειτουργεί με οικολογική ευαισθησία.( Αλήθεια έχουμε στοιχεία από άλλους κατασκευαστές για σύγκριση?)

Αν τώρα είσαι ειδικός επιστήμονας και θεωρείς το πρότυπο PAS-2050 ατελές, αυτό είναι μια άλλη συζήτηση πού ξεπερνά τα όρια και τις γνώσεις του ποδηλατικού ιστοτόπου μας.

Πάντως, δεν έχω δει άλλοι κατασκευαστές ποδηλάτων να δημοσιεύουν στοιχεία και να περηφανεύονται για την οικολογική τους ευαισθησία ( έστω για λόγους μάρκετινγκ ), αφού έχουν ζητήσει σε ανεξάρτητους ελεγκτές να μετρήσουν ανάλογες τιμές για τα προϊόντα που παράγουν.

@ exomail2003
Δεν γίνεται πουθενά σύγκριση ποδηλάτου με άλλα μέσα.

Αυτό πού ξέρουμε είναι ότι για να φτάσει ένα Brompton στα χέρια ( πόδια) σου έχει εκλυθεί CO2. (κατά μέσο όρο 113Κg - η ποσότητα έχει καθορισθεί βάσει του ανωτέρω προτύπου.)

Αν πηγαίνεις με το ποδήλατο "ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΤΏΡΑ" (όχι μόνο το ΙΧ), σε πόσο καιρό και πόσα χιλιόμετρα θα έχεις " αποσβέσει" το CO2 που εκλύθηκε για την παραγωγή και διάθεση του ποδηλάτου σου??

Προφανώς η χρήση του ποδηλάτου παράγει απειροελάχιστες και αμελητέες εκπομπές ( υπό την μορφή της κατανάλωσης αναλωσίμων ανταλλακτικών) και πάντως σημαντικά μικρότερες από τις εκπομπές που παράγονται από τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούν καύσιμα.

Έτσι αν χρησιμοποιείς το ποδήλατο ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ, συμβάλλεις στη μείωση εκπομπών CO2 και συνεπώς παράγεις "αρνητικό" υπόλοιπο για να ισοφαρίσεις εκπομπές πού έχουν ήδη γίνει.

Παίξτε λίγο με το κομπιούτερ και βάλτε ότι χρησιμοποιέιτε το ποδήλατο αντί για παπάκι, λεωφορείο κλπ, και για λογικά χιλιόμετρα κάθε μέρα.

jijiconi
Απών/απούσα

To extra CO2 που παράγει ο ποδηλάτης όταν εκπνέει ποδηλατόντας το υπολογίζει?

Arxarios
Απών/απούσα

vang wrote:
@arxarios

H Brompton χρησιμοποίησε ειδικούς εξωτερικούς ελεγκτές ( Carbon Footprint Ltd )οι οποίοι χρησιμοποίησαν το επίσημο πρότυπο υπολογισμού (PAS 2050 - Assessing the life cycle greenhouse gas emissions of goods and services.)

Άρα δεν υπάρχει θέμα αισιοδοξίας ή απαισιοδοξίας. Η μικρή τιμή μπορεί απλά να οφείλεται στο ότι η Brompton φροντίζει να λειτουργεί με οικολογική ευαισθησία.( Αλήθεια έχουμε στοιχεία από άλλους κατασκευαστές για σύγκριση?)

Αν τώρα είσαι ειδικός επιστήμονας και θεωρείς το πρότυπο PAS-2050 ατελές, αυτό είναι μια άλλη συζήτηση πού ξεπερνά τα όρια και τις γνώσεις του ποδηλατικού ιστοτόπου μας.

Πάντως, δεν έχω δει άλλοι κατασκευαστές ποδηλάτων να δημοσιεύουν στοιχεία και να περηφανεύονται για την οικολογική τους ευαισθησία ( έστω για λόγους μάρκετινγκ ), αφού έχουν ζητήσει σε ανεξάρτητους ελεγκτές να μετρήσουν ανάλογες τιμές για τα προϊόντα που παράγουν.

Απόλυτα εξειδικευμένος στις περιβαλλοντικές επιστήμες δεν είμαι, όμως βλέπω με έντονο σκεπτικισμό οποιοδήποτε υπολογισμό εκπομπών CO2 κατά τη φάση της κατασκευής καθώς μου φαίνεται δύσκολος ο υπολογισμός εκπομπών ρύπων για τόσα διαφορετικά εξαρτήματα και η υπόθεση ότι λαμβάνουν υπόψη όλες τις έμμεσες εκπομπές ρύπων για όλες τις βαθμίδες της γραμμής παραγωγής.

Ίσως δίνουμε πολύ σημασία βέβαια σε μία ωραία ιστοσελίδα που σαν σκοπό έχει να έχει να ελκύσει πελάτες και να αυξήσει την εταιρική πίστη τών κατόχων Brompton. Το αν κατά την κατασκεύη ενός Χ ποδηλάτου εκπέμπονται Ψ λιγότερα κιλά CO2 σε σχέση με την κατασκευή ενός Ζ δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει, γιατί μιλάμε για επουσιώδεις διαφορές.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Αν με έπειθε ότι χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά όπου οι ρύποι για την ανακύκλωσή τους θα ήταν σημαντικά μικρότεροι από ότι για την εξόρυξη, τότε θα είχε νόημα η σύγκριση με άλλα ποδήλατα.
Τώρα δεν ξέρω αν έχει νόημα έστω ότι είναι 10% κάτω από άλλες εταιρίες, είναι αμελητέο το ποσό.

vang
Απών/απούσα

arxarios wrote:

Απόλυτα εξειδικευμένος στις περιβαλλοντικές επιστήμες δεν είμαι, όμως βλέπω με έντονο σκεπτικισμό οποιοδήποτε υπολογισμό εκπομπών CO2 κατά τη φάση της κατασκευής καθώς μου φαίνεται δύσκολος ο υπολογισμός εκπομπών ρύπων για τόσα διαφορετικά εξαρτήματα και η υπόθεση ότι λαμβάνουν υπόψη όλες τις έμμεσες εκπομπές ρύπων για όλες τις βαθμίδες της γραμμής παραγωγής.

Ίσως δίνουμε πολύ σημασία βέβαια σε μία ωραία ιστοσελίδα που σαν σκοπό έχει να έχει να ελκύσει πελάτες και να αυξήσει την εταιρική πίστη τών κατόχων Brompton. Το αν κατά την κατασκεύη ενός Χ ποδηλάτου εκπέμπονται Ψ λιγότερα κιλά CO2 σε σχέση με την κατασκευή ενός Ζ δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει, γιατί μιλάμε για επουσιώδεις διαφορές.

Καταλαβαίνω ότι ο σκεπτικισμός σου δεν στηρίζεται σε εξειδικευμένες γνώσεις, αλλά σε μία γενική υποψία απέναντι στις επιχειρήσεις πού προσπαθούν να "ελκύσουν πελάτες και να αυξήσουν την εταιρική πίστη των κατόχων", επιλέγοντας οικολογικότερες μεθόδους παραγωγής και μετρώντας τα αποτελέσματά τους.

Τo ότι έιναι πολύπλοκο να μετρήσεις εκπομπές που αναλογούν σε διάφορα εξαρτήματα και διαδικασίες παραγωγής δέν αντιλέγω. Αλλά δέν μου φαίνεται τόσο πολύπλοκο όσο το να σχεδιάσει κανείς και να κατασκευάσει τόσο πολλά εξαρτήματα και τόσες διαδικασίες παραγωγής.Η τεχνογνωσία μπορεί να ενσωματωθεί σε κάθε παραγωγική μονάδα. Αρκεί να υπάρχει και η "πολιτική βούληση"...Απορώ γιατί αντί οι κατασκευαστές που προσπαθούν σε αυτή την κατεύθυνση να επαινούνται για αυτή τους την βούληση... αντιμετωπίζονται λές και πάνε να μας κοροϊδέψουν...

Εξάλλου, για να μην μετράει ο καθένας όπως θέλει, ότι θέλει, υπάρχουν τα πρότυπα PAS 2050 και οι οδηγίες χρήσης τους ( πολυσέλιδα βιβλία πού μπορεί κανείς να κατεβάσει εδώ http://shop.bsigroup.com/en/Browse-by-Sector/Energy--Utilities/PAS-2050/ )
Και σαν επιπρόσθετη εγγύηση μία ανεξάρτητη ομάδα ειδικών ελέγχει και πιστοποιεί τις μετρήσεις.

Μπορεί να μην έιναι τέλειο το σύστημα αλλά είναι ότι καλύτερο μπορεί να γίνει και αν όλοι έκαναν τις ίδιες μετρήσεις με το ίδιο πρότυπο, θα είχαμε τουλάχιστον μια πολύ καλή προσέγγιση αλλά και μία συγκριτική απεικόνιση του πόσο οικολογικά παράγει ο καθένας.

Αφού δεν μετρούν όλοι δεν μπορούμε να ξέρουμε αν οι διαφορές είναι επουσιώδεις.

vang
Απών/απούσα

exomail2003 wrote:
Αν με έπειθε ότι χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά όπου οι ρύποι για την ανακύκλωσή τους θα ήταν σημαντικά μικρότεροι από ότι για την εξόρυξη, τότε θα είχε νόημα η σύγκριση με άλλα ποδήλατα.
Τώρα δεν ξέρω αν έχει νόημα έστω ότι είναι 10% κάτω από άλλες εταιρίες, είναι αμελητέο το ποσό.

Η πολιτική ανακύκλωσης αναφέρεται εδώ.

http://www.brompton.co.uk/page.asp?p=6436#more

Έχει σημασία, νομίζω, να προσπαθεί ένας κατασκευαστής για το καλύτερο, έστω και αν έιναι μόνο ένα μικρό βήμα μπροστά από τους άλλους...Οι μεγαλύτερες διαδρομές ξεκινούν με το πρώτο βήμα...

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

...αίσχη στον πλανήτη, πηρυνικές δοκιμές, τεράστιες εκτάσεις δασών καίγονται ή αποψιλώνονται για εκμετάλευση, μαζικές σφαγές σπανίων ειδών πανίδας και εσείς μιλάτε για το "οικολογικό αποτύπωμα" που μπορεί να αφήνει ένα ποδήλατο?

Υστερα σας κακοφαίνεται που χρησιμοποιούνται "άκομψες εκφράσεις".

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

vang wrote:

Έτσι αν χρησιμοποιείς το ποδήλατο ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ, συμβάλλεις στη μείωση εκπομπών CO2 και συνεπώς παράγεις "αρνητικό" υπόλοιπο για να ισοφαρίσεις εκπομπές πού έχουν ήδη γίνει.

Γιατί και τα ποδήλατα, οποιασδήποτε μάρκας δεν παράγονται στις χώρες που πωλούνται αλλά έρχονται κυρίως από την Ασία. Τα δε ανταλλακτικά παράγονται και αυτά σε διαφορετικές ασιατικές χώρες και κάποια από αυτά στην Αμερική.
Έτσι λοιπόν για να φτάσει στα χέρια σου ένα ποδήλατο Giant ( ενδεικτικό το παράδειγμα) θα έχει φτιαχθεί ο σκελετός στην Taiwan, τα περιφερειακά στην Ταυλάνδη, τα λάστιχα ενδεχομένος στην Κορέα κ.ο.κ.
Αν προσθέσουμε δε και την παραγωγή αλουμινίου, και από το που ήρθε το αλουμίνιο για να γίνει ο σκελετός, να συναρμολογηθεί με τα ανταλλακτικά και να ξανα ταξιδέψει πίσω στην Ευρώπη, ( ή Αμερική π.χ) τότε όλη σου η ζωή δεν σου φτάνει για να ισοφαρίσει το αποτύπωμα άνθρακα που βγήκε μόνο και μόνο από τις μετακινήσεις όλων αυτών των υλικών.. ( την παραγωγή όμως που την βάζουμε;;;).

Και αυτό δεν ισχύει μόνον για τα ποδήλατα, αλλά και για οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο, ή μηχάνημα, το οποίο δεν κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην χώρα προέλευσης του.
( και ακόμα και η Brompton από αλλού παίρνει λάστιχα, δεν τα φτιάχνει η ίδια. Από κάπου έρχονται αυτά αλλά το αποτύπωμα άνθρακα που παράγεται από την κατασκευή ή μετακίνηση τους, απλά δεν το υπολογίζουν).

cocahontes
Απών/απούσα

Έτσι είναι.

Και που να υπολογίσεις το carbon footprint της καθημερινότητας μας.

http://www.carbonfootprint.com/calculator.aspx

Berry
Εικόνα Berry
Απών/απούσα

horsey wrote:

Υστερα σας κακοφαίνεται που χρησιμοποιούνται "άκομψες εκφράσεις".

Και θα τις χρησιμοποιήσετε, επειδή κάποιος έβαλε ένα post με κάτι που απλώς προσδιορίζει μια τιμή έστω και ενδεικτική? Και στην ουσία όποιο κίνητρο και να έχει η εν λόγω εταιρία απλά προβάλει τη περιβαλλοντική της ευαισθησία με αυτό τον τρόπο, είναι κακό?

Μπείτε, δείτε, δεν κοστίζει κάτι ή μην ασχοληθείτε καθόλου.
Σιγά μη χρησιμοποιήσετε και άκομψες εκφράσεις! Έλεος πια!

Την τρίχα την κάνετε τριχιά μερικοί εδώ μέσα!

Berry
Εικόνα Berry
Απών/απούσα

horsey wrote:
...αίσχη στον πλανήτη, πηρυνικές δοκιμές, τεράστιες εκτάσεις δασών καίγονται ή αποψιλώνονται για εκμετάλευση, μαζικές σφαγές σπανίων ειδών πανίδας και εσείς μιλάτε για το "οικολογικό αποτύπωμα" που μπορεί να αφήνει ένα ποδήλατο?

Επομένως εδώ ο κόσμος καίγεται κι εμείς κοιτάμε να κάνουμε ποδήλατο!!
Βγείτε στους δρόμους μωρέ παλληκάρια, σφάξτε τους Αμερικάνους και όλους τους ιμπεριαλιστές, κάψετε εργοστάσια, ξεσηκωθείτε μωρέ και σταματήστε τα ποδήλατα και τις σαχλαμάρες!

Ζήτω το βασιλοκομμουνιστικό κίνημα!

(χμμ, μάλλον το ίδιο off topic είμαι...)

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

...που δημιουργείται με την παραγωγή ενός ποδηλάτου είναι αμελητέα σε σχέση με το χρόνο της χρήσης του, θα έλεγα μηδενική αφού η ατμόσφαιρα καθημερινά "αυτοκαθαρίζεται".

Συγκρίνεται η μόλυνση (ποιά μόλυνση?) της καθημερινής χρήσης του με αυτή ενός αυτοκινήτου?

Με τίποτα,αλλά μερικοί αρέσκονται στο να ψειρίζουν τη μαιμού.

mpampinos
Εικόνα mpampinos
Απών/απούσα

ρε παιδια το εκανα και εγω και μαλιστα εβαλα την μοτοσυκλετα μου σαν μεσο,κατι εδειξε καπου 800 χλμ δεν θυμαμαι και καλα
αυτο που μου τραβηξε τη προσοχη ηταν το κοκκινο ποδηλατακι με την αραπινα με το κοκκινο φορεματακι[αριστερα της εικονας] και το κολαν εμεινα εκει και δεν εβγαλα κανα συμπερασμα
και τι αξια θαχε σαματις;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

mpampinos
Εικόνα mpampinos
Απών/απούσα

ρε παιδια το εκανα και εγω και μαλιστα εβαλα την μοτοσυκλετα μου σαν μεσο,κατι εδειξε καπου 800 χλμ δεν θυμαμαι και καλα
αυτο που μου τραβηξε τη προσοχη ηταν το κοκκινο ποδηλατακι με την αραπινα με το κοκκινο φορεματακι[αριστερα της εικονας] και το κολαν εμεινα εκει και δεν εβγαλα κανα συμπερασμα
και τι αξια θαχε σαματις;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

fantasmamore
Απών/απούσα

Βλέπω πάντοτε με μισό μάτι όλα αυτά τα προιόντα που είναι "οικολογικά" γιατί θεωρώ πως στην πλειοψηφία τους είναι απλά διαφημιστικό κόλπο. Δεν μιλάω για καμιά εταιρεία συγκεκριμένα, αναφέρομαι γενικά.

ΑΛΛΑ

Είναι λογικό πως κάποια πράγματα θα τα κάνουμε ούτως ή άλλως. Θα αγοράσουμε ποδήλατο. Θα αγοράσουμε υπολογιστή. Θα αγοράσουμε ρούχα. Αν επιλέξουμε μια εταιρεία Α που έχει κάνει μια -μικρή- προσπάθεια και παράγει ένα προιόν κατά 1% πιο οικολογικό, αυτό θα είναι κέρδος. Αύριο η εταιρεία Β που θα έχει πτώση στις τιμές της, μπορεί να φτιάξει ένα αντίστοιχο προιόν 2% πιο οικολογικό, για να χτυπήσει την Α. Αν όλες οι εταιρείες αντιληφθούν πως το αγοραστικό κοινό επιλέγει ΜΟΝΟ αυτά που είναι οικολογικά, τότε ΙΣΩΣ να έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Αν αντιθέτως δεν στηρίξουμε τα όσα οικολογικά προιόντα κυκλοφορούν, τότε είναι σίγουρο πως δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα ποτέ...

Για τον φίλο μου exomail που λέει πως η διαφορά είναι μικρή, θα ήθελα να ρωτήσω, εγώ που σήμερα δεν πέταξα στον δρόμο το μπουκαλάκι του νερού που αγόρασα το πρωί, παρά το έχω "τσαλακωμένο" σε μια τσάντα, αν αύριο το πετάξω σε έναν κάδο ανακύκλωσης πλαστικού, πόσο μεγαλύτερη διαφορά θα κάνω στον κόσμο; Αμελητέα λογικά. Αλλά το θέμα δεν είναι η διαφορά που θα κάνει το ένα μπουκαλάκι, αλλά η διαφορά στη νοοτροπία μας... Και το γεγονός πως μέσα σε ένα χρόνο τα 50, 100, 200 μπουκαλάκια θα είναι κάτι, μικρό έστω, αλλά θα είναι...

cocahontes
Απών/απούσα

Αν έχει οποιαδήποτε σημασία, υπάρχει και αυτό
http://www.carbonfootprint.com/calculator.aspx

contact