Προβολή ταινίας THIS CHANGES EVERYTHING

12 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

Για "ζέσταμα" πριν την φετεινή 9η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία,
οι Ποδηλάτ-ισσ-ες και η ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ Κοινότητα
σας προσκαλούν στην προβολή της ταινίας

ΑΥΤΟ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ - ΤΗIS CHANGES EVERYTHING

το ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΙΟΥ στις 16.30
στον κινηματογράφο ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ (Συγγρού 106-ΦΙΞ)


Το This Changes Everything είναι μια ταινία για την κλιματική αλλαγή και για το αόρατο νήμα που συνδέει όσους και όσες δίνουν μάχες για να την αποτρέψουν. Η ταινία δεν προσπαθεί να φοβίσει αλλά να εμπνεύσει και να δώσει δύναμη. "Το This Changes Everything δείχνει τη δύναμη των ανθρώπων που εργάζονται μαζί. Αυτό το μήνυμα είναι πιο ισχυρό όταν οι άνθρωποι βλέπουν την ταινία μαζί." λένε οι δημιουργοί.

Σε μία ταινία που προκαλεί και καθηλώνει, η Ναόμι Κλάιν δείχνει ότι η υπαρξιακή κρίση της κλιματικής αλλαγής μπορεί να μας βοηθήσει να μετατρέψουμε το αποτυχημένο οικονομικό μας σύστημα σε κάτι πολύ καλύτερο. Για μια χώρα σε βαθιά οικονομική κρίση όπως η Ελλάδα, η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα προσφέρει ένα παράθυρο σε έναν κόσμο όπου δεν θα είναι όλα όπως πριν, θα είναι καλύτερα. Ανεβαίνοντας στα ποδήλατα μας διεκδικούμε τον κόσμο αυτό.

Η ταινία θα προβληθεί με ελληνικούς υπότιτλους. Διάρκεια 90 λεπτά.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ

http://thefilm.thischangeseverything.org/about/

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon this-changes-everything-pp-2015-small.png359.28 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

............ο μικρό-κοσμός;ή απλά του βγήκε το όνομα;

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

...θα μας χωρέσει, έχει τουλάχιστον 200 (αναπαυτικές!) θέσεις.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Τα ποδηλατα στο φουαγιέ ή μέσα στην αίθουσα;

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Κατά πόσο ισχύει οτι ο καπιταλισμός είναι εναντίον του κλίματος;

Θα μπορούσε να πει "Δημοκρατία εναντίον κλίματος" μια που οι χώρες "του αναπτυγμένου Βορρά" που εκλύουν τα περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου είναι αυτές που έχουν τη μεγαλύτερη δημοκρατική παράδοση.

Η χώρα που εκλύει τα περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου είναι η Κίνα, μια χώρα με κατ' όνομα κομμουνιστική κυβέρνηση.

Η χώρα που εκλύει τα περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου ανά κάτοικο, είναι η Αυστραλία, που δεν είναι στον "αναπτυγμένο Βορρά", αλλά στο Νότιο ημισφαίριο.

Οι μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές έχουν γίνει από λιγότερο καπιταλιστικές χώρες:
Η καταστροφή στο Τσερνομπίλ έγινε σε κατ' όνομα κομμουνιστική χώρα.
Οι κινέζικες πόλεις (κατ' όνομα κομμουνιστική χώρα) είναι διαβόητες για την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Το ντοκυμαντέρ απευθύνεται σε πολίτες, οι οποίοι μπορούν με δημοκρατικούς τρόπους να βελτιώσουν τους νόμους και τις πολιτικές που ευθύνονται για την κλιματική αλλαγή.

Όσον αφορά τη σχέση της κλιματικής αλλαγής και της οικολογίας με το ποδήλατο: Χώρες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, έχουν μεγάλη χρήση του ποδηλάτου, αλλά προκαλούν τεράστιες οικολογικές καταστροφές και ρύπανση (βλ. Φουκουσίμα, ή την ατμοσφαιρική ρύπανση του Πεκίνου). Επομένως δεν βλέπω κάποια σύνδεση. Τα οφέλη του ποδηλάτου τα βλέπουμε σε αναπτυγμένες, δυτικές, καπιταλιστικές, δημοκρατικές χώρες, όπως η Ολλανδία και η Δανία. Οι Η.Π.Α. είναι η κατ' εξοχήν καπιταλιστική χώρα αλλά κάνει μεγαλύτερη και γρηγορότερη πρόοδο στα θέματα της βιώσιμης κινητικότητας από άλλες χώρες (π.χ. την Ελλάδα). Οι κινέζοι που χρησιμοποιούν το ποδήλατο, δεν το κάνουν από επιλογή, αλλά επειδή δεν έχουν λεφτά. Οι Αμερικάνοι που μετακινούνται με ποδήλατο, το κάνουν από επιλογή.

ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Επειδή έχω δει την ταινία και έχω διαβάσει το βιβλίο (το βιβλίο είναι πολύ καλύτερο, όπως συμβαίνει συνήθως) πρέπει να πω ότι στην πραγματικότητα ο υπότιτλος δεν θα έπρεπε να είναι " Καπιταλισμός εναντίον Κλίματος" αλλά "Νεωτερικότητα (modernity) εναντίον Κλίματος." Η Κλάιν δεν τα βάζει βεβαίως με την νεωτερικότητα στο σύνολό της (με την επιστήμη, με τον ορθό λόγο κτλ) αλλά με ένα συγκεκριμένο στοιχείο της νεωτερικότητας που είναι η βαθιά πεποίθηση ότι ο άνθρωπος μπορεί να κυριαρχήσει στη φύση. Αυτό το στοιχείο είναι κοινό στις καπιταλιστικές κοινωνίες και στις κοινωνίες του πρώην Υπαρκτού, αφού και οι δύο ξεπήδησαν από τη μήτρα της νεωτερικότητας.
Αυτό που προτείνει η Κλάιν είναι την συνύπαρξη, όχι την κυριαρχία, γιατί η ψευδαίσθηση της κυριαρχίας πάνω στα πολύπλοκα συστήματα στα οποία βασίζεται κάθε ζωή γυρίζει μπούμεραγκ, όπως αποκαλύπτει με δραματικό τρόπο η κλιματική αλλαγή. Προωθώντας το ποδήλατο (όπως και την ενεργειακή μετάβαση) προωθούμε ουσιαστικά τη συνύπαρξη.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Εκεί είναι το ζουμί της ιστορίας. Η κοινωνική ανθρωπολογία έχει αποδείξει ότι η καταστροφή συνδέεται με την εξέλιξη από τις συνεργατικές κοινωνίες στις κυριαρχικές κοινωνίες. Το οικολογικό πρόβλημα είναι μία όψη του γενικότερου προβλήματος της κυριαρχίας. Ο καπιταλισμός είναι μέσο (κυριαρχίας), όχι η αιτία.

Quote:
Η χώρα που εκλύει τα περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου είναι η Κίνα, μια χώρα με κατ' όνομα κομμουνιστική κυβέρνηση.

Ναι αλλά ποιοι ελέγχουν την οικονομία ΚΑΙ της Κίνας; Ο καπιταλισμός δεν έχει σύνορα! Κρύβονται πίσω από χώρες, για να τσεπώνουν τα λεφτά των πολιτών τους. Εσύ πληρώνεις για την εκπομπή ρύπων της ΔΕΗ. Κάποιοι άρα τσεπώνουν από τους ρύπους! Και σε σένα ρίχνουν το φταίξιμο!

KAthanas
Απών/απούσα

Ωραία συζήτηση πιάσατε....

Quote:
Η Κλάιν δεν τα βάζει βεβαίως με την νεωτερικότητα στο σύνολό της (με την επιστήμη, με τον ορθό λόγο κτλ) αλλά με ένα συγκεκριμένο στοιχείο της νεωτερικότητας που είναι η βαθιά πεποίθηση ότι ο άνθρωπος μπορεί να κυριαρχήσει στη φύση

Είναι βέβαια αντιφατικό το πώς γίνεται σε μία εποχή που κυριάρχησε ο ορθός λόγος, ο άνθρωπος να οδηγήθηκε περισσότερο από ποτέ άλλοτε στην αυτοκαταστροφή. Η νεωτερικότητα κατέληξε στη συνειδητοποίηση ότι λίγα είναι τα χρονάκια μας, διότι δε μπορούμε να διαχειριστούμε τη δύναμη που αποκτήσαμε.

Στην πραγματικότητα ο άνθρωπος εγκατέλειψε τον ορθό λόγο, αυτόν που ξεκίνησε από την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και κατά την πίστη μου έγινε "Ορθός Λόγος" (με κεφαλαία) με το Χριστό. Εγκατέλειψε την ηθική και την πνευματική ταπεινοφροσύνη. Δεν πίστεψε μόνο ότι μπορεί να κυριαρχήσει στη φύση, αυτό κατά τη γνώμη μου είναι το λιγότερο ανατριχιαστικό απ' όσα συνέβησαν αυτήν την εποχή, αλλά ότι μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο, να τον "βελτιώσει" γονιδιακά. Και από αυτήν την επιστήμη ξεπήδησε ο ναζισμός, ό,τι χειρότερο έχει βιώσει η ανθρωπότητα στην ιστορία της. Η αξία της ανθρώπινης ζωής ευτελίστηκε, ο άνθρωπος έγινε "μηχάνημα" που μπορούσε να βελτιώσει την αποδοτικότητά του.

Ο κομμουνισμός δεν έχει βέβαια καμία σχέση με το ναζισμό, αλλά και εκεί διακρίνω αυτά τα στοιχεία της νεωτερικότητας. Οι άνθρωποι έχασαν την ελευθερία τους και εντάχθηκαν σε ένα τεράστιο σύστημα, απρόσωπο, γραφειοκρατικό με στόχο να μην υπάρχουν οικονομικές διαφορές μεταξύ τους. Οι θάνατοι από την πείνα ή λόγω ιδεολογικών διαφορών αντιμετωπίστηκαν ως ένα αναγκαίο κακό προς την μετάβαση: η ιδεολογία είχε μεγαλύτερη αξία από την ανθρώπινη ζωή. Ο άνθρωπος θα οδηγούνταν στην ηθική ανύψωση μέσα από βία και θανάτους. Φυσικά το μόνο που έγινε ήταν να χάσουν την ταυτότητά τους όλοι σε τέτοιο βαθμό, που όταν κατέρρευσε το σύστημα έγιναν οι πιο σκληροπυρνηνικοί Χριστιανοί της Ευρώπης (μας ξεπέρασε και ένας άλλος λαός).

Ο καπιταλισμός, δηλαδή η συγκέντρωση κεφαλαίων, η εκμετάλλευση της δύναμης του χρήματος είναι η πιο φιλελεύθερη όψη της ίδιας κατάληξης, πάλι ο άνθρωπος χάνει την ελευθερία του, γίνεται υπηρέτης του χρήματος.

Η επιστήμη, η γνώση και η τεχνολογία χρειάζονται ηθική για να υπηρετούν τον άνθρωπο. Στην ηθική γυρίσαμε την πλάτη την εποχή της νεωτερικότητας, γι' αυτό μεταβλήθηκε στην πιο αν-ορθο-λογική εποχή της ανθρωπότητας.

Αν σεβαστούμε - κατ' αρχήν το πιο τέλειο δημιούργημα του πλανήτη - τον άνθρωπο και στη συνέχεια αυτήν την εκπληκτική δημιουργία που λέγεται φύση και μας φιλοξενεί, αν αγαπήσουμε το περιβάλλον μας κοινωνικό και φυσικό, τότε μόνο αποκτούμε ορθό λόγο. Η επιστήμη δεν έχει τίποτα να προσφέρει σε αυτό. Γι' αυτό χρειάζεται σωστό σύστημα αξιών, που καταστράφηκε την εποχή της νεωτερικότητας. Το σύστημα αξιών δε το διαμορφώνει η γνώση.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Κι εσύ ωραία σχόλια έκανες. Εκεί με τον "χριστό" λίγο τα μπέρδεψες, δεν ολοκλήρωσε κανέναν ορθό λόγο βέβαια απλά γιατι αυτός είχε ήδη ολοκληρωθεί πολύ πριν. Ο πολιτιστική κορύφωση του ανθρώπου ήταν χρονικά στην νεολιθική εποχή, χωρικά ειδικά στη μινωική Κρήτη, μια κοινωνία όπου ο πόλεμος δεν είχε θέση, από κει και πέρα άρχισε η κατηφόρα, η οποία ξεκίνησε από τη δυτική Ασία με την μετεξέλιξη του χρήματος σε κεφάλαιο, ήδη χιλιετηρίδες πΧ. Ο λεγόμενος χριστός έκανε το καλό ότι ξαναέφερε την ηθική στο προκήνιο αλλά ταυτόχρονα (έτσι τουλάχιστον όπως μαρτυρείται σε κείμενα που δεν έχουν όμως ιστορικό έρεισμα) την ανακάτεψε με αρρωστημένες ιδέες από το περιβάλλον του, όπου κυριαρχούσαν ανατολίτες εμπαθείς άρπαγες τζιχαντιστές κλπ.

KAthanas
Απών/απούσα

Σε ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Δε μπορώ να πω το ίδιο για το δικό σου σχόλιο! Γράφεις γενικώς τα ονόματα με μικρά γράμματα ή θέλεις να δείξεις κάτι; Μπορεί κάποιος να κρίνει τα "χωρίς ιστορικό έρεισμα κείμενα" όσο θέλει, δεν είναι πολύ ευγενικό όμως να προσβάλλεις το Χριστό και Θεό μας. Άλλο πράγμα να μην πιστεύεις ή να πιστεύεις σε κάτι διαφορετικό, άλλο πράγμα να μεταχειρίζεσαι το γραπτό λόγο με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσβάλλεις την πίστη του άλλου. Τα πρώτα είναι ανθρώπινα δικαιώματα, το τρίτο είναι μία βίαιη ενέργεια απέναντι στο συνομιλητή σου.

Το λάθος βέβαια είναι δικό μου που άνοιξα μία τέτοια συζήτηση χωρίς να είμαι έτοιμος να ανεχθώ τέτοιου είδους προσβολές και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη γι' αυτό.

Χαίρομαι πάντως που πιστεύεις ότι ξαναήρθε την εποχή αυτή η ηθική στο προσκήνιο που σημαίνει ότι δεν έχεις παρωπίδες και αναγνωρίζεις την ηθική απ' όπου και αν προέρχεται. Έχω βέβαια απορία πώς γίνετια η ηθική να συνυπάρχει με "αρρωστημένες ιδέες". Στο δικό μου μυαλό δε θα χαρακτήριζα κάτι ως "αρρωστημένο" αν ήταν ηθικό. Αν μπορείς αυτό να μου το εξηγήσεις χωρίς να προσβάλλεις κανένα θα χαιρόμουν να συνεχίσω τη συζήτηση.

Αν αισθάνεσαι ότι δε μπορείς να συνομιλήσεις μαζί μου χωρίς να με προσβάλλεις θα το κατανοήσω. Οι θρησκευτικές συζητήσεις δεν είναι εύκολες και γι' αυτό λέω ότι το λάθος είναι δικό μου.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Από τη δική μου μεριά, το λάθος μου ήταν ότι άνοιξα το θέμα ξεφεύγοντας από αυτό, τσιμπώντας το, ομολογουμένως ωραίο, δόλωμα που έριξες και με ωραίο τρόπο μάλιστα, γιατί εκτίμησα ότι έχει σχέση έμμεση με το θέμα, γιατί και γω θεωρώ ότι το κεντρικό πρόβλημα είναι η ηθική. Αν θέλεις μπορούμε να συνεχίσουμε σε αυτό που λες, με κάποια ανοχή και άλλων, και θα σού εξηγήσω ακριβώς πώς καθόλου δεν προσέβαλα κανέναν, και θα χαιρόμουν κι εγώ να το συνεχίσουμε. Ξεφεύγουμε ήδη αλλά τέλος πάντων είναι ωραίο να συζητάς πολιτισμένα!

KAthanas
Απών/απούσα

Άργησα λίγο να σου απαντήσω, διότι μετά το τελευταίο μου σχόλιο, όπου ήμουν λίγο επιθετικός απέναντί σου αισθάνθηκα την ανάγκη να αφήσω τις διαδικτυακές συζητήσεις και να ασχοληθώ πάλι με τη ρουτίνα μου. Πίστευα κιόλας ότι δε θα το έπαιρνες καλά. Τι νόημα έχει να γίνεται μία συζήτηση που δεν την ευχαριστιόμαστε και οι δύο; Χαίρομαι πολύ που διαψεύστηκα.