Ο τρόπος ανάπτυξης των προστατευόμενων ποδηλατόδρομων είναι πάρα πολύ απλός,τόσο στην σύλληψη του όσο και στην υλοποίηση.
Η ανάπτυξη αυτών στοχεύει ακριβώς εκεί που χρειάζεται δηλαδή στους πιο κεντρικούς πολυσύχναστους δρόμους μιάς πόλης.Η χρήση διαχωριστικών όπως γλάστρες,διαζώματα,πλαστικά κολονάκια καθορίζεται απο το πόσο επιθετική είναι η οδήγηση των αυτοκινήτων στον δρόμο εφαρμογής και στόχο έχει να δημιουργήσει το πλέον φιλικό περιβάλλον για κάποιον να αφήσει το αυτοκίνητο και να χρησιμοποιήσει το ποδήλατο.
Τα στοιχεία δείχνουν πως απο την στιγμή που γίνει η παρέμβαση η χρήση μηχανοκίνητων μέσων μετακίνησης πέφτει ενώ ταυτόχρονα ανεβαίνει κατακόρυφα η χρήση του ποδηλάτου.
Το πρόγραμμα αυτό βρίσκει πεδίο εφαρμογής απο το 2011 στις Η.Π.Α και έχει δημιουργήσει μία πολύ πλούσια τράπεζα πληροφοριών γύρω απο την εφαρμογή και την υλοποίηση.Τα βίντεο και οι φωτογραφίες δείχνουν σχεδόν ΟΥΤΟΠΙΚΑ.
Θα προσπαθήσω πολύ γρήγορα να ονοματίσω την πλούσια παρακαταθήκη που μας έχει αφήσει η ανάπτυξη της αυτοκίνησης τουλάχιστον για την Αθήνα.
ΚΗΦΙΣΙΑΣ-Τρείς λωρίδες ανά κατεύθυνση και παράδρομος σε πολύ μεγάλο μέρος.
ΣΥΓΓΡΟΥ-Τρείς ή Τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση και παράδρομος σε πολύ μεγάλο μέρος.
ΑΘΗΝΩΝ-Τρείς ή Τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ-Τρείς λωρίδες ανά κατεύθυνση.
ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ-Τρείς λωρίδες ανά κατεύθυνση.
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ-Τρείς ή Τέσσερις ανά κατεύθυνση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ-ΒΑΣ.ΣΟΦΙΑΣ-ΒΑΣ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ-ΣΤΑΔΙΟΥ-ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Και μετά ΞΥΠΝΗΣΕΣ
....................ναι,ξύπνησαν. https://www.youtube.com/watch?v=burPeYSMBAM
.
...τον γνωριζεις τον airpeace79 τοσο καλα, ωστε να απαξιωνεις τον ιδιο καθως κι αυτο που εγραψε και παρεθεσε;
Επειδη τυχαινει να τον γνωριζω, να σε πληροφορησω πως δεν κοιμαται καθολου, αντιθετως ειναι εξαιρετικα δραστηριος, κι εχει συμετασχει αλλα και οργανωσει μονος του αρκετες δρασεις που αφορουν το ποδηλατο, ιδιαιτερα σε σχεση με τα παιδια.
Κι αυτο σε κραυγαλεα αντιθεση με μερικους αλλους, που οχι μονο ειναι αφαντοι απο παντου, αλλα αναθεμα κι αν κανουν και καθολου ποδηλατο...
Edit: Εν τω μεταξυ προλαβε κι απαντησε κι ο airpeace. Και χωρις να απαξιωνει η να μειωνει κανεναν...
..................................ο πεζός δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με τους ποδηλάτες.
Αν κάποιος χάνει χώρο ή περιορίζεται είναι το Ι.Χ ως όφειλε να γίνεται.
Στην Ελλάδα της κρίσης ακόμα και αυτοί που σχεδίασαν ένα άκρως εχθρικό δίκτυο ποδηλατόδρομων για αστική μετακίνηση δείχνουν να αντιλαμβάνονται πως δεν είναι εφικτή η επίτευξη του στόχου με την υλοποίηση ενός ακριβού δικτύου που ομογενοποιεί πεζούς και ποδηλάτες.
Πλέον αναγνωρίζουν και αυτοί πως η χάραξη μιάς λευκής γραμμης στο οδόστρωμα αποτελεί τον μονόδρομο ακόμα και στην υποανάπτυκτη(σε θέματα παιδείας)Ελλάδα.Η ανάπτυξη μίας τέτοιας απλης υποδομής όμως είναι αναμφίβολο θα δημιουργήσει θύελλα αντιδράσεων και αντιπαραθέσεων ανάμεσα στους χρήστες των δρόμων(αυτοκινητιστές vs ποδηλάτες).
Η ανάπτυξη των προστατευμένων ποδηλατόδρομων όμως στοχεύει ακριβώς εκεί να εξαλείψει την όποια αρνητική προκατάληψη εκ μέρους των αυτοκινητιστών προς τους χρήστες του ποδηλατόδρομου,είναι μία ζωντανή-διαδραστική εκπαίδευση των πολιτών στην ίση μεταχείριση των μέσων αστικής μετακίνησης ανεξαρτήτου μεγέθους.
Και να μην ξεχναμε..να το επαναλαμβανουμε συνεχεια..
Μοναδικος τροπος να γινουν καποτε ολα αυτα εφικτα , ειναι η συνεχης παρουσια μας στους δρομους..
Με οτι κινδυνους μπορει να διατρεχουμε..οχι στα πεζοδρομια , οχι στους ποδηλατοδρομους παιδικες χαρες , αλλα στους δρομους..αν δεν υπαρξουν σημερα ποδηλατες στους κεντρικους μαλιστα δρομους τιποτε απο αυτα δεν θα γινει αυριο...
α) Αύριο σίγουρα όχι, γιατί και εκεί που έγιναν δεν έγιναν σε μια δυο μέρες.
β) Και επίσης να μη ξεχνάμε, ότι στην Ελλάδα, σε σύγκριση με τις δυτικές χώρες, ΔΕΝ κινδυνεύουμε σαν ποδηλάτες στους δρόμους ιδιαίτερα. Στην πράξη περισσότερο κινδυνεύεις με ΙΧ παρά με ποδήλατο, σε σύγκριση πάντα. Στους νεκρούς/τραυματίες στους δρόμους οι ποδηλάτες έχουν ελάχιστο μερίδιο.
Μα καλα, εδω δεν εχουμε που να παρκαρουμε τα αυτοκινητα, θα φτιαξουμε και προστατευομενους ποδηλατοδρομους?
παιδεια πανω απ'ολα και ολα τα αλλα θα φτιαξουν απο μονα τους
.................................το λύνει,γιατί ο προστατευμένος ποδηλατόδρομος γίνεται σε κεντρικούς οδικούς άξονες(εκεί που το παρκάρισμα εξ΄ορισμού δεν επιτρέπεται),-πρώτο σκέλος της ερώτησης που κάνεις-
δηλαδή παίρνει μία λωρίδα κυκλοφορίας απο τις 3 ή 4 που υπάρχουν και την δίνει αποκλειστικά στους ποδηλάτες δεδομένου πως είμαστε μετρημένα κουκιά και δεν θα χρησιμοποιούμε τον ποδηλατόδρομο(αυτό καταλαβαίνω απο την αρνητικότητα που βγάζει το πόστ)άρα μια τέτοια υποδομή θα πέσει σε αχρηστία τότε αυτομάτως οι αυτοκινητιστές θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον χώρο(ποδηλατόδρομο)για παρκάρισμα.
Οι παράδρομοι των μεγάλων λεωφόρων θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν άνετα για να γίνουν εκεί ποδηλάτόδρομοι χωρίς να καταλαμβάνουν ούτε τον χώρο των πεζών ούτε το χώρο εκείνων που θέλουν να παρκάρουν για να επισκεφτούν τα καταστήματα.
Πανουργο το σχεδιο σου! Σου βγαζω το καπελο
Οντως θα ελυνε το προβλημα του παρκιν σε μεγαλους δρομους και λεωφορους. Δεν χρειαζεται να αλλαξουμε και τιποτα μαλιστα, βασιζομασται στην παραδοδιακη νοοτροπια και βγαζουμε ολοι μαζι και το κατι τις μας απο τα κονδυλια, οχι οπως τον παλιο καλο καιρο, αλλα δεν πειραζει, απο το ολοτελα καλη και η Παναγιωταινα. Επιπλεον, χριστουγεννα/πασχα που ειναι και αυξημενα τα εξοδα στελνουμε και τα οργανα για καμια κληση. Ευγε, ευγε νεε μου
περα απο την πλακα, ειναι πολυ καλη ιδεα να βαψουμε ποδηλατολωριδες. ΕΙχα χαρει παρα πολυ στην περσινη ποδηλατοπορεια που ειχαμε μαζι τα παιδια με τα blade rollers και τα skates που εβαφαν με στενσιλ ποδηλατα στις λεοφορειολωριδες
Η αφεντομουτσουνάρα μου πάντως πάντως για τίποτα δεν ανησυχεί. Μετά τη δευτέρα παρουσία, όλα θα διορθωθούν. Άλες γκουτ.
..............................................ας απαντήσω.
http://cyclonews.gr/2018/01/06/people-protected-bike-lane-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1/
Μήπως έχει έρθει η ώρα να εφαρμόσουμε ένα ανάλογο κίνημα και εδώ στην Ελλάδα;
Για να προχωρήσεις σε μία τέτοια διαμαρτυρία βασική προυπόθεση είναι να υπάρχουν ποδηλατόδρομοι σε κεντρικές οδικές αρτηρίες,στην ΑΘΗΝΑ τουλάχιστον δεν υπάρχει ούτε ένα μέτρο τέτοιας υποδομής.
εγώ να πώ οτι πολύ απλά, ουτε διαχωριστικά χρειάζονται, ουτε διαφορετικοί δρόμοι, (όχι οτι δε βοηθάνε), απλά λίγο σεβασμός, και να αντιλαμβανόμαστε οτι αυτό το πράμα πάνω στις δυο ρόδες έχει ψυχή, έχει όνομα, ίσως οικογένεια, και απλά θέλει και αυτό να πάει στο προορισμό του.