Αξιοποίηση παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Ανάργυροι - Λαύριο

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

Μας στάθηκε το παρακάτω. Όποιος θέλει ας συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο.

--------------------------------------
http://atticarailtrails.uhostfull.com/

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών μέσω της μετατροπής τους σε διαδρόμους για περπάτημα και ποδήλατο. Η περίπτωση της γραμμής Αθήνα - Σούνιο.

Η συγκεκριμένη έρευνα, θα εξετάσει το σύνολο των εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής αλλά θα εστιάσει στη γραμμή Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο. Η γραμμή αυτή περιλαμβάνει αστικό (εντός του λεκανοπεδίου) και υπεραστικό τμήμα. Συνδέεται με δίκτυα μέσων σταθερής τροχιάς, ποδηλατοδρόμων, περνάει από κέντρα Δήμων, κοντά από σημαντικούς πόλους ενδιαφέροντος και βέβαια συνδέει την Αθήνα με τα Μεσόγεια μια εξαιρετικά γρήγορα αναπτυσσόμενη περιοχή για το περιβάλλον της οποίας διακυβεύονται πολλά. Εκτιμάται λοιπόν ότι από την εξέταση της γραμμής Αθήνα – Σούνιο θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα που θα επιτρέψουν να συνταχθούν κατευθύνσεις και οδηγίες για αξιοποίηση και των άλλων εγκαταλελειμμένων γραμμών της Αττικής και της υπόλοιπης χώρας. Οι κατευθύνσεις αυτές θα εντάσσουν τους πρώην σιδηροδρομικούς διαδρόμους σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για το περιβάλλον, την οικονομική ανάπτυξη και την ευαισθητοποίηση των κατοίκων.
Στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου, βάσει ερωτηματολογίων και μέσω του διαδικτύου, η ερευνητική ομάδα του έργου απευθύνεται στους εν δυνάμει χρήστες του μελλοντικού διαδρόμου για περπάτημα και ποδήλατο για τη διερεύνηση των προθέσεων και των απόψεών τους. Θα φωτιστεί έτσι περισσότερο το τοπίο ως προς τα χαρακτηριστικά και τις επιθυμίες των μελλοντικών χρηστών οπουδήποτε των πρώην σιδηροδρομικών γραμμών οπουδήποτε στην Ελλάδα.

Μπορείτε να συμμετέχετε στην έρευνα συμπληρώνοντας ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

εαν πω οτι τωρα μου κινησε το ενδιαφερον να κανω την διαδρομη ωστε να δω και να εχω αποψη.....

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

kktsol wrote:
εαν πω οτι τωρα μου κινησε το ενδιαφερον να κανω την διαδρομη ωστε να δω και να εχω αποψη.....

Εχουμε χάρτη?

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

http://atticarailtrails.uhostfull.com/index.php/reseearch/2014-06-15-22-...

(Στην ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΕΤΗΣ)

Βλέπω οτι περνάει από κεντρικούς δρόμους του Χαλανδρίου, όπως η Καποδιστρίου και η Δουκίσσης Πλακεντίας. Περνούσε σιδηροδρομική γραμμή από εκεί;

Nikolas M
Εικόνα Nikolas M
Απών/απούσα

Ναι, ναι! Περνούσε! Σε λίγα σημεία της Λ. Καποδιστρίου και στη Λ. Παπανικολή φαίνονται οι γραμμές.

magmike
Απών/απούσα

Οι ράγες είναι εμφανείς στην Λαυρίου/Αγίου Γεωργίου που είναι παράλληλη στην Καποδιστρίου στα σύνορα Αλσούπολης- Νέας Φιλοθέης. Το παρτέρι καταλήγει στην Καποδιστρίου στο ύψος Φιλοθέης η οποία έχει πολύ μεγάλο παρτέρι επίσης που προφανώς εκεί συνέχιζαν αλλά δεν είναι πια εμφανείς.

Στην Παπανικολή δεν τις έχω δει ποτέ.

d4
Απών/απούσα

Αν θυμαμαι καλα οτι ειχα διαβασει προ 2 εβδομαδων εχει , θεωριτικα παντα , 1 χρονο μελετης και 2 υλοποιησης.Το οποιο σημαινει 2 χρονια μελετης και 5 υλοποιησης :P

Αντε να δουμε τι θα κανουν και ελπιζω να μην καταληξει σαν τον ποδηλατοδρομο απο λαγονησι προς καλυβια..

gts2013
Εικόνα gts2013
Απών/απούσα

Το ίδιο μπορεί να γίνει και στην παλιά γραμμή της Κορίνθου, που αρχίζει από Λιόσια. Σήμερα οι παλιές ράγες έχουν αφεθεί στη φθορά του χρόνου και τις κλοπές από ... κάποιους... Θα μπορούσε ακόμη να δοθούν τα υπέροχα πέτρινα κτήρια των σταθμών για να λειτουργήσουν ως αναψυκτήρια, ώστε οι ποδηλάτες να κάνουν στάση για λίγα λεπτά.
Το πλεονέκτημα μιας πρώην σιδηροδρομικής γραμμής αν μετατραπεί σε ποδηλατόδρομο είναι ότι έχει ελάχιστες υψομετρικές διαβαθμίσεις, λόγω της κίνησης των τραίνων σε ευθεία γραμμή, έχει καλή στήριξη σε γέφυρες και δύσκολα σημεία, έχει υποδομή στα πλάγια για τηλεφωνική γραμμή ανάγκης αλλά και για ρευματοδοσία, και το κυριότερο δεν έχει κίνηση αυτοκινήτων αλλά αντίθετα διαθέτει καλό σύστημα σημάνσεων και φυλασσόμενες διαβάσεις, που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την ασφαλή κίνηση των ποδηλάτων.
Αν η πολιτεία είχε λίγο ενδιαφέρον θα μπορούσε ακόμη να διοργανώνει σ' αυτές τις γραμμές τουριστικές ποδηλατικές βόλτες (π.χ. Ελευσίνα, Μέγαρα, Κακιά Σκάλα, Κόρινθος) που θα προσέλκυαν ποδηλάτες απ' όλο τον κόσμο, όπως συμβαίνει με το Σπάρταθλο.
Η περιβαλλοντική ομάδα δράσης στην Αργυρούπολη μελετά εδώ και καιρό να καταθέσει την πρόταση αυτή προς το υπουργείο και τον Οσε, με σκοπό την προώθηση της αξιοποίησης των υπαρχουσών υποδομών του οσέ προς όφελος των ήπιων μέσων κυκλοφορίας.
Μόλις δοθεί η ολοκληρωμένη πρόταση θα σας την γνωστοποιήσω.

ndimensi
Εικόνα ndimensi
Απών/απούσα

gts2013 wrote:
Το ίδιο μπορεί να γίνει και στην παλιά γραμμή της Κορίνθου, που αρχίζει από Λιόσια. Σήμερα οι παλιές ράγες έχουν αφεθεί στη φθορά του χρόνου και τις κλοπές από ... κάποιους... Θα μπορούσε ακόμη να δοθούν τα υπέροχα πέτρινα κτήρια των σταθμών για να λειτουργήσουν ως αναψυκτήρια, ώστε οι ποδηλάτες να κάνουν στάση για λίγα λεπτά.
Το πλεονέκτημα μιας πρώην σιδηροδρομικής γραμμής αν μετατραπεί σε ποδηλατόδρομο είναι ότι έχει ελάχιστες υψομετρικές διαβαθμίσεις, λόγω της κίνησης των τραίνων σε ευθεία γραμμή, έχει καλή στήριξη σε γέφυρες και δύσκολα σημεία, έχει υποδομή στα πλάγια για τηλεφωνική γραμμή ανάγκης αλλά και για ρευματοδοσία, και το κυριότερο δεν έχει κίνηση αυτοκινήτων αλλά αντίθετα διαθέτει καλό σύστημα σημάνσεων και φυλασσόμενες διαβάσεις, που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την ασφαλή κίνηση των ποδηλάτων.
Αν η πολιτεία είχε λίγο ενδιαφέρον θα μπορούσε ακόμη να διοργανώνει σ' αυτές τις γραμμές τουριστικές ποδηλατικές βόλτες (π.χ. Ελευσίνα, Μέγαρα, Κακιά Σκάλα, Κόρινθος) που θα προσέλκυαν ποδηλάτες απ' όλο τον κόσμο, όπως συμβαίνει με το Σπάρταθλο.
Η περιβαλλοντική ομάδα δράσης στην Αργυρούπολη μελετά εδώ και καιρό να καταθέσει την πρόταση αυτή προς το υπουργείο και τον Οσε, με σκοπό την προώθηση της αξιοποίησης των υπαρχουσών υποδομών του οσέ προς όφελος των ήπιων μέσων κυκλοφορίας.
Μόλις δοθεί η ολοκληρωμένη πρόταση θα σας την γνωστοποιήσω.

Και πόσες ακόμη περιοχές διαθέτουν την υποδομή για αντίστοιχες αξιοποιήσεις. Το θέμα είναι να πιστέψουν οι τοπικές κοινωνίες ότι θα έχουν οικονομικό όφελος. Ειδάλλως τα όποια χρήματα είναι διαθέσιμα θα χρησιμοποιηθούν για κάτι "περισσότερο χρήσιμο"...

Κατά τη γνώμη μου, δεν νομίζω ότι έχει πειστεί η πλειοψηφία των ανθρώπων ότι το ποδήλατο ή γενικότερα ο εναλλακτικός τουρισμός μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας περιοχής.

kounoupis
Απών/απούσα

Ο οσε σκεφτεται να επεκτεινει αγνωστο ποτε τον προαστιακο απο κορωπι εως λαυριο αν γινει αυτο θα γινει στα ιχνης κατα κυριο λογο της παλαιας γραμμης
Εδω μπορειτε να δειτε την κατασταση της γραμμης σε ολη την διαδρομη
http://users.ntua.gr/dtert/trena/ekdromes/Lavrio/

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Είδα σήμερα σε δύο πηγές ανακοίνωση οτι το έργο θα υλοποιηθεί τον Απρίλιο του 2015 και έχει προϋπολογισμο 246.000 ευρώ:
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=617526
http://www.airetos.gr//default.aspx?pageid=13090

Αυτά τα χρήματα μου φαίνονται εξαιρετικά λίγα για να γίνει ένας ποδηλατόδρομος. 246.000 ευρώ είναι η συνήθης τιμή για περίπου ένα χιλιόμετρο ποδηλατόδρομου μέσα στην πόλη. Και λένε οτι θα γίνει σε λιγότερο από ένα χρόνο;

Εκτός αν για "έργο" εννοούν μόνο τη μελέτη.

morgoth
Απών/απούσα

Μεσα στο 2015 θα ολοκληρωθει η μελετη, ναι, οχι ολο το εργο.

http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/podilatodromoi-xrisi-p...

Athws
Απών/απούσα

κάπου διάβασα πρόταση για ποδηλατόδρομμο στην παλιά μετρική γραμμή Κορίνθου-Πατρών

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

..............................ελπιδιφόρο έργο,ωραία παρουσίαση.

http://atticarailtrail.ntua.gr/#