Νέο άρθρο στα ΝΕΑ σήμερα για τους ποδηλατόδρουμους
http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20080613&nid=8844552&sn=&spid=876
ο ένας περνάει και διπλα από το σπίτι μου.... άντε να δούμε, θα γίνει ή θα μείνει στα χαρτια;
όσον αφορά το :
Θέσεις στάθμευσης
Η κατασκευή των ποδηλατόδρομων στην Αττική θα ενισχυθεί και με άλλα μέτρα όπως είναι η δημιουργία θέσεων ασφαλούς στάθμευσης για ποδήλατα. Στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο έχει ήδη αρχίσει πιλοτικά η κατασκευή δεστρών στον σταθμό Ηρακλείου, ενώ ώς το τέλος Ιουλίου θα είναι έτοιμες σε όλους τους σταθμούς της γραμμής. Παράλληλα, ο ΗΣΑΠ έχει ήδη κατασκευάσει πιλοτικά ειδική ράμπα για τη μεταφορά των ποδηλάτων στους συρμούς στην είσοδο του σταθμού του Ηρακλείου. Ώς το τέλος Ιουλίου θα επεκταθούν σε όλους τους σταθμούς κατά μήκος της γραμμής εκτός από την Ομόνοια, το Μοναστηράκι και την Πλατεία Αττικής.
einai kati pou eprepe na exei ginei edw kai polu kairo. vevaia kalio "arga" para pote, alla den 3ereis an 8a einai telika twra to "arga" :PP
διαβάστε περισσότερα στο www.podilatismag.gr. Έχει αναλυτικά τα σχέδια και τη συνέντευξη τύπου του Υπουργού κ. Χατζηδάκη
1. «Από το Παναθηναϊκό Στάδιο και τους αρχαιολογικούς χώρους στη θάλασσα με ποδήλατο»
Διαδρομή συνολικού μήκους 8,4 χλμ που θα συνδέει το Παναθηναϊκό Στάδιο με το Φαληρικό Όρμο και θα αρθρώνεται με το μελλοντικό παραλιακό ποδηλατόδρομο, μήκους 35 χλμ, μεταξύ Τουρκολίμανου και Βάρκιζας
2. «Από το σταθμό του μετρό Κατεχάκη στο πάρκο Ιλίσια»
Διαδρομή συνολικού μήκους 10 χλμ. που θα ενοποιεί το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή με την Πολυτεχνειούπολη και την Πανεπιστημιούπολη
Γενικά
Στην Ευρώπη βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη εκστρατεία για την προώθηση πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας με έμφαση στη δημόσια συγκοινωνία, το ποδήλατο και το περπάτημα. Στην Ελλάδα ενώ για τη δημόσια συγκοινωνία στις δυο μεγάλες πόλεις γίνονται αρκετά, για ποδήλατο και περπάτημα υπάρχει μεγάλη υστέρηση.
Ως προς το ποδήλατο, μετά το περπάτημα, αντιπροσωπεύει τον πιο «αθώο» και ήπιο τρόπο μετακίνησης. Είναι αθόρυβο, δεν ρυπαίνει, δεν καταναλώνει χώρο και καύσιμα, είναι το λιγότερο επικίνδυνο όχημα απέναντι στον πεζό, αλλά και στον αναβάτη του, είναι επίσης φτηνό. Με το ποδήλατο παραμένεις ευέλικτος, σχεδόν σαν πεζός, σε κορεσμένες συνθήκες γίνεσαι πιο γρήγορος ακόμη και από το χρήστη αυτοκινήτου, απολαμβάνεις τη μετακίνησή σου διατηρώντας άμεση επαφή με το χώρο.
Οι πολιτικές για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, για τον περιορισμό του θορύβου, τη μείωση των ταχυτήτων και του κυκλοφοριακού φόρτου, επανάκτησης του δημόσιου χώρου, καθώς και για την αναβάθμιση της αισθητικής του οδικού περιβάλλοντος προετοιμάζουν συνθήκες πρόσφορες και για το ποδήλατο. Σε τέτοιες συνθήκες θα αυξηθούν οι πεζοί και θα εμφανιστούν αυτόματα και ποδηλάτες.
Ωστόσο για τη βελτίωση των συνθηκών στην ελληνική πόλη χρειάζεται παράλληλα με τις άλλες πολιτικές να υλοποιηθούν και έργα ειδικά για το ποδήλατο. Με αυτά θα υπάρξουν κάποιοι πρώτοι ποδηλάτες, που η παρουσία τους θα δώσει το παράδειγμα για να ακολουθήσουν και άλλοι, ώστε τελικά να σχηματιστεί εκείνη η κρίσιμη μάζα που θα συμβάλλει στην επιτάχυνση έργων του τομέα της βιώσιμης κινητικότητας, για τα οποία η ελληνική νοοτροπία είναι ακόμη διστακτική.
Με την κατασκευή του ποδηλατόδρομου που εξαγγέλθηκε γίνεται ένα σημαντικό βήμα, αφού πρόκειται για μια διαδρομή σχεδόν 20 χλμ. Αναπτύσσεται κυρίως σε χώρους προστατευμένους από το αυτοκίνητο αλλά σίγουρα θα μυήσει στο ποδήλατο αρκετούς που θα διεκδικήσουν στη συνέχεια να κυκλοφορούν και στους συμβατικούς δρόμους.
Τα χαρακτηριστικά της 1ης διαδρομής Παναθηναϊκό Στάδιο - Φαληρικός Όρμος
• 1ο τμήμα
Εσωτερική διαδρομή στο πάρκο Χωροφυλακής. Μήκος 900 μ.
• 2ο τμήμα
Εσωτερική διαδρομή στο πάρκο Ιλισίων. Μήκος 2.000 μ.
• Ενδιάμεσο τμήμα
Σύνδεση των δύο πάρκων μέσω Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, ΕΜΠ και Πανεπιστημίου Αθηνών. Μήκος 6.200 μ. + 4000 μ. (υφιστάμενος ποδηλατόδρομος Πολυτεχνειούπολης)
Με τη διαδρομή αυτή θα επιτευχθούν τρεις στόχοι:
α) εξυπηρέτηση των σπουδαστών/στριών Πολυτεχνειούπολης και Πανεπιστημιούπολης, που σήμερα προσεγγίζουν τα δυο campus μέσω των σταθμών μετρό Κατεχάκη και Ευαγγελισμός αλλά υποχρεώνονται να περπατούν μεγάλες αποστάσεις ή να χρησιμοποιούν λεωφορείο για φτάνουν στον τελικό τους προορισμό. Αν αύριο κατασκευαστεί ο ποδηλατόδρομος και εξοπλιστεί με κοινόχρηστα ποδήλατα, ή αξιοποιηθούν άλλες λύσεις, θα προτείνεται στους σπουδαστές/στριες μια εξαιρετικά ελκυστική διαδρομή διαμέσου μεγάλων χώρων πρασίνου.
β) εξυπηρέτηση εκείνων που θα ήθελαν για λόγους αναψυχής και αθλητισμού να κάνουν ποδήλατο σε συνθήκες καθαρού αέρα, ησυχίας και πρασίνου, όπως είναι αυτές που προσφέρουν η Πολυτεχνειούπολη και η Πανεπιστημιούπολη, από τις σπάνιες στην Αθήνα.
γ) αξιοποίηση του ποδηλατόδρομου της Πολυτεχνειούπολης, μήκους περίπου 4 χλμ., που είναι μια εξαιρετική υποδομή για ποδήλατο αλλά ‘απομονωμένη’ σε σχέση με τις μετακινήσεις της Αθήνας.
Τα χαρακτηριστικά της 2ης διαδρομής Παναθηναϊκό Στάδιο - Φαληρικός Όρμος
• τα 4,55 χλμ. είναι πεζόδρομοι (Π. Τσαλδάρη, Επταχάλκου, Απ. Παύλου, Δ. Αρεοπαγίτου - Ζάππειο),
• τα 1,15 χλμ. είναι ο ήπιας κυκλοφορίας παρόχθιος του Ιλισού,
• τα 0,75 χλμ. είναι ο υλοποιημένος ποδηλατόδρομος, παρόχθιος του Ιλισσού,
• τα 1,95 χλμ. είναι κανονικές οδοί (αν ωστόσο επιλεγεί το δυτικό τμήμα της οδού Θεσσαλονίκης που είναι πεζόδρομος τότε μόνο 0,5 χλμ. από τα 8,4 χλμ. αντιστοιχεί σε κανονικής κυκλοφορίας δρόμο).
Με τη δεύτερη διαδρομή θα εξυπηρετούνται:
α) καθημερινές μετακινήσεις από Μοσχάτο και Καλλιθέα προς το κέντρο και αντίστροφα
β) μετακινήσεις αθλητισμού και αναψυχής προς τις εγκαταστάσεις της παραλιακής ζώνης
γ) τουριστικές μετακινήσεις μεταξύ των αρχαιολογικών χώρων και της θάλασσας
Θάνος Βλαστός
Αναπλ. Καθηγητής Ε.Μ.Π.
Συγκ/γος-πολεοδόμος