Επιστολή του συγκοινωνιολόγου Γιάννη Φραντζεσκάκη προς τους streetpanthers

3 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Αναδημοσιεύω από τους streetpanthers γιατί νομίζω ότι μας αφορά όλους...

Επιστολή του συγκοινωνιολόγου Γιάννη Φραντζεσκάκη προς τους streetpanthers

Αγαπητοί Φίλοι,

Από τις εφημερίδες και την ιστοσελίδα σας, πληροφορήθηκα για την πρωτότυπη προσπάθειά σας να διορθώσετε ένα φαινόμενο, μοναδικό στον κόσμο, που παρατηρείται στη χώρα μας. Εμείς οι συγκοινωνιολόγοι, αλλά και όλοι οι σοβαροί άνθρωποι σ’ αυτό τον τόπο, προσπαθούμε επί χρόνια να εξαλείψουμε αυτή τη ντροπή, χωρίς επιτυχία. Οι εκάστοτε αρμόδιοι, από υπουργοί/δήμαρχοι κλπ. μέχρι αυτούς που «αστυνομεύουν», φυσικά συμφωνούν απόλυτα μαζί μας αλλά δεν εφάρμοσαν ποτέ, εκτός από ελάχιστες επιτυχημένες αλλά, δυστυχώς, μικρής διάρκειας περιπτώσεις, αυτά τα απλά και οφθαλμοφανή πράγματα που τους προτείνουμε, όπως άλλωστε γίνεται σε όλες τις πόλεις των πολιτισμένων χωρών. Αντί αυτών εξετάζουν άλλες πολύπλοκες και δαπανηρές λύσεις, όπως τα διόδια στις εισόδους της κεντρικής περιοχής της πόλης ή τους υπόγειους αυτοκινητόδρομους!

Θα ήθελα να τονίσω εδώ ότι η παράνομη στάθμευση, δεν δημιουργεί μόνο οφθαλμοφανή προβλήματα στους πεζούς και τα άτομα με ειδικές ανάγκες αλλά γενικότερα συμβάλει στο στραγγαλισμό της κυκλοφορίας (στάθμευση σε στροφές και στάσεις λεωφορείων, διασταυρώσεις, κλπ.) με αποτέλεσμα οι πόλεις μας να είναι οι πρώτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην ατμοσφαιρική ρύπανση και στα οδικά ατυχήματα. Στη Λάρισα, μετά την ευρεία πεζοδρόμηση του κέντρου της πόλης, τα ατυχήματα πεζών σε όλη την πόλη μειώθηκαν πάνω από 30%.

Συνεχίστε την πρωτότυπη προσπάθειά σας με το ίδιο κέφι και ας ελπίσουμε ότι θα έχετε μεγαλύτερη ανταπόκριση από ότι είχαμε μέχρι σήμερα εμείς οι Συγκοινωνιολόγοι. Πιστεύω ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις και έχει έρθει πια ο καιρός να λυθεί οριστικά το πρόβλημα της, μοναδικής στον κόσμο, «παράνομης στάθμευσης» στις ελληνικές πόλεις. Προσωπικά εγώ, αλλά είμαι βέβαιος και όλοι οι Έλληνες Συγκοινωνιολόγοι και ο Σύλλογός μας στον οποίο στέλνω την επιστολή αυτή για δημοσίευση στο Δελτίο τους που θα σας στέλνουν από εδώ και μπρος, με μεγάλη χαρά θα συνεργαστούμε μαζί σας γι’ αυτό το στόχο. Θα πρέπει επί τέλους να καταλάβουν οι πολιτικοί μας και οι άλλοι υπεύθυνοι ότι η πλήρης εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης, πέρα από τα γνωστά πλεονεκτήματα που έχουμε επανειλημμένα αναπτύξει, μπορεί να γίνει εύκολα και χωρίς κανένα πραγματικό ή πολιτικό κόστος. Αντίθετα, αμέσως μετά μια επιτυχημένη εφαρμογή, θα υπάρξει ένα σημαντικό πολιτικό όφελος.

Κουράγιο και Καλή Επιτυχία

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
anakosmas
Απών/απούσα

δεν θα αναφερόμουν στους street panthers γιατί δεν είναι αυτοί ο εχθρός μας, αλλά η επιστολή του καθηγητή (και δικού μου) συγκοινωνιολόγου Γ. Φραντζεσκάκη ομολογώ ότι με ερέθισε κάπως...
Θεωρώ, λοιπόν, ΛΑΘΟΣ και πολιτικά και επιστημονικά μια λογική μεταφοράς της ευθύνης, του κόστους και της καταγγελίας-τιμωρίας από το κράτος στους πολίτες, ειδικά για το θέμα της παράνομης στάθμευσης, για τους εξής λόγους:
1) η παράνομη στάθμευση, από συγκοινωνιακής πλευράς, οφείλεται στην μικρότερη προσφορά θέσεων στάθμευσης από τη ζήτηση για στάθμευση. Δλδ υπάρχει πλεόνασμα αυτοκινήτων που ψάχνουν να παρκάρουν σε θέσεις που αριθμητικά δεν επαρκούν και για αυτό αναγκάζονται να παρκάρουν παράνομα. Αυτό αντιμετωπίζεται είτε με αύξηση των θέσεων στάθμευσης (αποτυχημένη πρακτική για το κέντρο της πόλης) είτε με περιορισμό του ΙΧ και αύξηση των ΜΜΜ.
2) η παράνομη στάθμευση μπορεί να αποτραπεί τις περισσότερες φορές με μέσα γεωμετρικής και κατασκευαστικής διαμόρφωσης το δρόμου και του πεζοδρομίου. Δλδ με κολωνάκια για να μην ανεβαίνει κανείς το πεζοδρόμιο, διαπλάτυνση του πεζοδρομίου ώστε να μην χωρά το διπλοπαρκάρισμα και νησίδες σε δρόμους δύο κατευθύνσεων για τον περιορισμό του χώρου των λωρίδων κυκλοφορίας. Στο εξωτερικό αυτά είναι δεδομένα και για αυτό δεν υπάρχει παράνομη στάθμευση. Όπου αυτά δεν μπορούν να γίνουν εφαρμόζονται άλλα συστήματα ελεγχόμενης στάθμευσης που δυστυχώς προϋποθέτουν (και για αυτό δεν τα συστήνω) αντίτιμο και αστυνόμευση.
3) το θέμα της "κουλτούρας" του οδηγού είναι ένα τεράστιο και συνολικότερο θέμα που ευθύνεται πρωτίστως η πολιτεία. Από το γεγονός της ανύπαρκτης ή ελλειπέστατης καμπάνιας για τα θέματα αυτά, ώστε να απονομιμοποιηθούν σταδιακά οι αντικοινωνικές συμπεριφορές κάποιων οδηγών, μέχρι το γεγονός ότι αρνείται να κατασκευάσει τις παραπάνω υποδομές, οι οποίες παντού στο εξωτερικό έχουν λειτουργήσει εκπαιδευτικά για τους οδηγούς, η ευθύνη είναι όλη δικιά της. Από εκεί και πέρα, ναι όντως, υπάρχει και ένα μερίδιο ευθύνης στον καθένα μας, αλλά ας αναλογιστεί ο κάθε ένας "συνειδητοποιημένος" από εμάς πόσες φορές έχει βρεθεί σε θέσεις απόγνωσης και έχει σκεφτεί να κάνει την παρανομία εκείνη που θα τον "σώσει" προσωρινά αλλά θα επιβαρύνει τους υπόλοιπους. Κατά αντιστοιχία, μπορεί κανείς να κατηγορήσει τον κόσμο που δεν κάνει ποδήλατο, όταν δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και δεν επιτρέπεται η μεταφορά τους στα ΜΜΜ?

Μετά από αυτά τα πρώτα επιχειρήματα θεωρώ, λοιπόν, λάθος τη λογική αυτή και απαράδεκτη την επιστολή Φραντζεσκάκη, γιατί είναι από αυτούς που ξέρουν καλά τα θέματα αυτά και επειδή δεν θέλει να αποδώσει το πολιτικό κόστος σε αυτούς που τον τρέφουν (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) μιλάει ουδέτερα, απολίτικα και αντιεπιστημονικά για το πόσο "απολίτιστοι" είμαστε ως λαός, για "φαινόμενο μοναδικό στον κόσμο" (lol) και πόσο καλό μας κάνει η πρωτοβουλία των streetpanthers.

κοσμάς
συνάδελφος του Ι.ΦΡ.

politicsgr.blog...
Απών/απούσα

Μιας και ειπαμε για κολωνακια (σχολιο 2) σε ενα πολιτισμενο κρατος θα δουλευε, το παραδειγμα ομως π.χ. Μαρουσι, μας λεει οτι τα κολωνακια μπροστα απο π.χ. (τυχαια τα ονομαζω) απο ενα hondos, OTEshop που ανηκει σε δημοτικο συμβουλο, μερικες τραπεζες, μπορουν σε ενα βραδυ να βγουν τοσο ευκολα οσο μπηκαν και να γινει το πεζοδρομιο χωρος ιδιωτικου παρκινγκ ενώ ο οδηγος τυφλων να γίνει μία ωραία βαση για την διαφημιστικη εκστρατεια της Otenet (CSR;) γιατι ετσι γουσταρει ο ιδιοκτητης του μαγαζιου και οπως λεει κ ο ιδιος "ετσι ειναι εδω στο μαρουσι".

Ποσο ακομα οταν 100 μετρα πιο κατω εχει δημοτικο παρκινγκ που ειναι και δωρεαν.

Γνωμη μου ειναι, επισης να μην μπλεκεται πολιτικη, δεν ειναι πολιτικο το θεμα, ειναι εθνογραφικο-πολιτιστικο-κοινωνικο (you name it) και εχει να κανει με το "πολιτισμο" του νεοελληνα. Στο Μαρουσι πηγε να γινει κατι και τον εφαγαν. Στη Κηφισια οταν εγινε πεζοδρομος το κεντρο το 2004 βγηκαν ολοι οι μαγαζατορες να φανε το δημαρχο γιατι δεν μπορουσε να αραξει το ΑΒΓ αμαξι εξω απο την βιτρινα και σε καθε δημο οταν γινεται κατι υπερ πεζων - ποδηλατων παντα θα υπαρχει καποιος 'συλλογος" - εμπορικος συνδεσμο με not in my backyard συμπεριφορα.

Στο σχόλιο 1 εχουμε ενα surplus αυτοκινητων που πολλα δεν χρειαζονται. Απο χρονια η καθε πολυκατοικια ή γενικοτερα οικοια εχει την υποχρεωση να εχει χωρο παρκαρισματος (πυλωτες, υπογεια παρκινγκ κλπ) αλλα σε πολλα αυτα γιναν μαγαζια και αποθηκες.

contact