Σε αυτή την πόλη χρειάζεται κατανόηση από όλους για τις δυσκολίες που συναντάμε και βέβαια να κάνουμε παρατηρήσεις εκεί που χρειάζονται και μόνο εκεί. Το λέω αυτό γιατί σήμερα ένας φίλος, μου ανέφερε ένα περιστατικό με έναν ποδηλάτη στο κέντρο της Αθήνας, για το οποίο νομίζω ότι ο ποδηλάτης υπερέβαλε. Συγκεκριμένα ο φίλος μου, υπάλληλος στην τεχνική υπηρεσία του ταχυδρομικού ταμιευτηρίου, βρισκόταν πίσω από το φορτηγάκι της υπηρεσίας έξω ακριβώς από το κτίριο του ταχυδρομικού ταμιευτηρίου στην οδό Αριστείδου για φόρτωση και εκφόρτωση. Ο δρόμος στενός και φυσικά το φορτηγάκι είχε ανέβει στο πεζοδρόμιο με αποτέλεσμα οι πεζοί να το παρακάμπτουν. Εκείνη την ώρα ένας διερχόμενος ποδηλάτης από το πεζοδρόμιο του έκανε παρατήρηση ότι αυτό είναι γαϊδουριά. Φίλε συμποδηλάτη με τέτοιες παρατηρήσεις απλά γίνεσαι ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΑΣ. Μη νομίζεις ότι επειδή είσαι ο δήθεν σωστός με το ποδήλατο ότι όλοι πρέπει να κάνουν στη μπάντα για σένα. Το κέντρο είναι γεμάτο από οργανισμούς και επιχειρήσεις όπου χρειάζονται σε καθημερινή βάση προμήθειες και γενικά δουλειές που εξυπηρετούνται αποκλειστικά με φορτηγά μικρά ή μεγάλα. Ο τρόπος που είναι δομημένη και συνωστησμένη αυτή η περιοχή και όχι μόνο, αναγκαστικά δημιουργεί τέτοιου είδους προβλήματα στα μεγάλα οχήματα τα οποία με τη σειρά τους δημιουργούν προβλήματα στους πεζούς και την υπόλοιπη κυκλοφορία. Δεν έχεις παρά να δείχνεις κατανόηση σε ορισμένες περιπτώσεις που έχουν να κάνουν με παρκάρισμα (προσωρινό) μεγάλων οχημάτων. Που θα έπρεπε να παρκάρει το συγκεκριμένο φορτηγό; Σκέψου ότι για να παρκάρει εκεί θα εξυπηρετούσε τους εργαζόμενους που θα κουβαλούσαν φορτία. Τις παρατηρήσεις και τις υποδείξεις να τις φιλάς για τις περιπτώσεις των νεόπλουτων που παρκάρουν πριγκιπικά στα πεζοδρόμια τα ι.χ. για να πιούν καφέ ή να γκλαμουριάσουν και όλους αυτούς που νομίζουν ότι το πεζοδρόμιο είναι δικό τους. Εσύ ως ποδηλάτης με συνείδηση τί θα έκανες αν ήσουν φορτηγάκιας εν ώρα δουλειάς; πού θα το πάρκαρες;
Ειρωνία: ο φίλος μου δεν ήταν ο οδηγός του φορτηγού και δεν έχει ούτε καν δίπλωμα. Αυτά έχει η ζωή.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Μπορει ο φιλος σου να μην ηταν ο οδηγος του φορτηγου αλλα σαφος και ειχε δικιο ο ποδηλατης να κανει παρατηρηση. Το πεζοδρομιο ειναι για τους πεζους. Και τι εγινε που το φορτηγο ηταν του ταχυδρομικου ταμιευτηριου; Oloi δουλεια προαποφασιζουν οτι εχουν οταν παρκαρουν στα πεζοδρομια. Ακομα και ο γλαμουρατος γιαπης. Ακου και το τραγελαφικο. Μια φορα για να παρακαμψω παρκαρισμενο αυτοκινητο κατεβηκα στο δρομο, ακριβως οπως αναφερεις, και περασε αμαξι με μεγαλη ταχητυτα και θεωρησε εξυπνο ο μπνγκας να κορναρει κιολας.
Αφού σου λέει ότι όντως είχαν δουλειά ξεφόρτωναν, και τι ήθελες να κάνουν να παρκάρουν νόμιμα στο χιλιόμετρο και να τα κουβαλήσουν με καροτσάκι;
Γενικά όταν λέμε ότι είμαστε κατά του αυτοκινήτου, στην ουσία εννοούμε κατά του ΙΧ, αν δεν υπήρχαν τόσα ΙΧ παρκαρισμένα (συνήθως παράνομα) τα φορτηγά θα κάναν την δουλειά τους χωρίς να εμποδίζουν. Σκέψου λίγο τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση τους. "Αφεντικό, σήμερα άφησα μόνο τις μισές παραγγελίες γιατί στις υπόλοιπες δεν βρήκα να παρκάρω"
Το ΙΧ είναι το πρόβλημα, ο τύπος που 95% μπορεί να κάνει την δουλειά του και αλλιώς... Τα φορτηγά ακόμα κι αν η Αθήνα γίνει η ποδηλατική πρωτεύουσα της Ευρώπης δεν θα καταργηθούν...άντε για τις μικροπαραδόσεις να έχουμε τρίκυκλα ποδήλατα.
ouzo
Είμαι βέβαιος πιά πώς δεν θα αργήσει η μέρα που θα βγάλω
το πρώτο μου μεροκάματο ώς ποδήλατο-μεταφορέας.Αργά και
σταθερά.Από επιστολές μέχρι ψυγεία.
Γιά τώρα πάντως χρειάζομαι ποδηλατικό τρόπο ώστε να μεταφέρω
παλιά tv γιά ανακύκλωση.
Bin Podilanden
Αντικειμενικά και το ποδήλατο παράνομο είναι στα πεζοδρόμια, ιδίως τα στενά πεζοδρόμια. Όσο αφορά για το αν είναι για τους πεζούς μάλλον θα αμφέβαλλα. Μπάζα, σκουπίδια, σκατά σκύλων, μηχανάκια, χαρτόκουτες, αλλά και τα ίδια τα δέντρα σε στενά πεζοδρόμια δημιουργούν πρόβλημα στον πεζό. Αν κρατάς και στα δύο χέρια τσάντες από το σούπερ μάρκετ μόνο με πλάγιο περπάτημα σαν κάβουρας προχωράς. Ουκ ολίγες φορές έχω σκατώσει τα παππούτσια (είναι και τρακτερωτά και άντε βγάλε το σκατό). Στον Υμηττό μόνο στο δρόμο που μένω υπάρχει η εξής πρωτοτυπία την οποία υιοθέτησε δυστυχώς και ο πατέρας μου. Κρεμάνε τις τσάντες σκουπιδιών στα δέντρα για να μην πηγαίνουν οι γάτες και όποιος περνάει τα "χαιρετάει" πρόσωπο με πρόσωπο. Φυσικά κάδοι δεν υπάρχουν παρά μόνο η καινούρια πατέντα με τους μπλε της ανακύκλωσης. Πολίτες εναντίων πολιτών είναι η αστική κοινωνία.
Τόσο έντονοι είναι οι ρυθμοί της πόλης που δεν υπάρχει ούτε καν χρόνος για σεβασμό;;;;;
Θα συμφωνήσω ότι το πρόβλημα το δημιουργούν τα ΙΧ. Τα επαγγελματικά δεν μπορούν να καταργηθούν και καλό θα ήταν να διευκολύνονται. Στη Λάρισα στους κεντρικούς δρόμους τα πεζοδρόμια έχουν 4 μέτρα πλάτος και υπάρχουν ειδικές θέσεις φορτοεκφόρτωσης. Άρα φταίνε και οι υποδομές. Και εγώ αν και δεν χρησιμοποιώ τα πεζοδρόμια με το ποδήλατο, όταν αυτό θα τύχει περιμένω από τους πεζούς μια κατανόηση. Άρα δεν μπορώ να την πω στον επαγγελματία. Άλλωστε τα ποδήλατα είναι παράνομα και στους πεζόδρομους. Όλοι όμως φαντάζομαι τους χρησιμοποιούμε. Στην Πάτρα υπάρχουν απαρχαιωμένες ταμπέλες σε κάποιες πλατείες που απαγορεύουν τα ποδήλατα στις πλατείες! Άρα το συμπέρασμα είναι πως όταν σεβόμαστε ο ένας τον άλλο ακόμα και όταν παραβιάζουμε διακριτικά ή για κάποιο λόγο τα δικαιώματα του άλλου ο άλλος θα μας κατανοήσει. Άλλωστε υπάρχουν παραβιάσεις και παραβιάσεις...
Όλα είναι θέμα τρόπου.
morfeas
Αγαπητοί φίλοι συμποδηλάτες,
με έκπληξη μου διαπιστώνω κάποιους από εσάς να αναφέρετε ότι τα πεζοδρόμια δεν είναι για ποδήλατα. Αδέρφια κάνετε λάθος.
Μπορεί ο ποδηλάτης να μην είναι πεζός αλλά τεχνικά μιλώντας είναι πεζός, μιας και το "όχημα" που χρησιμοποιεί δεν έχει κάποιου είδου μηχανή. Γιαυτό και σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες με τις πόλεις τους επιτρέπεται η χρήση ποδηλάτου στο πεζοδρόμιο (το μεγαλύτερο μέρος των ποδηλατοδρόμων είναι πάνω στα πεζοδρόμια). Φυσικά και απαιτείται κατανόηση από όλους και σεβασμός. Μόλις γύρισα από μια ποδηλατική διαδρομή, στην οποία έβγαλα σχεδόν όλη την Αχαρνών πάνω στα πεζοδρόμιά της. Όλοι έδειχναν κατανόηση (για να μην πω χαιρόντουσαν κρυφά που δεν έβλεπαν ένα ακόμα μηχανοκίνητο όχημα). Πάντως καλό είναι να δείχνουμε όλοι κατανόηση, και αν είναι δυνατόν με καλό τρόπο να δίνουμε σε αυτους που σκαρφαλώνουν με μηχανοκίνητα οχήματα στα πεζοδρόμια να καταλάβουν ποιο είναι το σωστό.
1) to podilato einai OXIMA, ara kinite sto dromo. you know...dio rodes...
2) oles oi dimosies ipiresies prepei na exoun xwrous. an h sigekrimenh den exei na parei adeia apo to dimo, den kostizei tipote, na parei ena xwro 2-3 metrwn sto dromo ws diko tou opws kanoun AmEA k ta katastimata
3)Γιαυτό και σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες με τις πόλεις τους επιτρέπεται η χρήση ποδηλάτου στο πεζοδρόμιο (το μεγαλύτερο μέρος των ποδηλατοδρόμων είναι πάνω στα πεζοδρόμια)= poios sou to eipe ayto? ta podilata otan pane se pezodromio pane se EIDIKO XWRO ME SIMATA K EIDIKO XRWMA. einai dinaton na kaneis podilato panw se pezodromio?
4) kamia katanoisi gia opoiodipote oxima skarfalwnei se pezodromio.
5) iparxei kai o KOK! o KOK isxiei k gia to podilato!
chris m.
www.streetpanthers.gr(link is external)
Εγώ μίλησα για το γράμμα του νόμου. Αν όλα λειτουργούσαν σύμφωνα με αυτό (αμήν και πότε!) τότε και εδώ στην Μπανανία θα υπήρχαν ποδηλατόδρομοι, τα αυτοκίνητα θα σταματούσαν στις διαβάσεις, και εμείς οι ποδηλάτες δεν θα χρειαζότανε να ανεβαίνουμε στα πεζοδρόμια. Τι θέλω να πω. Πως όταν όλα λειτουργούν καλώς και έχουν προβλεφθεί όλα τότε δεν υπάρχει δικαιολογία για καμία παράβαση. Τώρα που υπάρχουν χίλια προβλήματα δεν λέω να τα κάνουμε όλα μπάχαλο αλλά μπορούμε να είμαστε διακριτικοί και να σεβόμαστε τους άλλους. Δηλαδή αν χρειαστεί να ανεβούμε σε πεζοδρόμιο να μην κορνάρουμε να φύγουν οι πεζοί! Το πνεύμα του νόμου είναι ισχυρότερο όταν το γράμμα δεν επαρκεί. Καλές διαδρομές με ασφάλεια!
ar8to 40 tou KOK, paragrafos 3 grafei oti ipoxreountai na KATEVAINOUN APO TO PODILATO (H THN MIXANH) K NA KANOYN AKRH NA PERASOYN OI PEZOI OTAN IPARXEI EMPODIO GIA PEZOUS.
Ενοιτε βέβαια οτι δεν επιτρεπεται η κυκλοφορία τους σε πεζοδρόμια
episis gia na 3eroume
ar8ro 5
5. Σε oδoύς, oι oπoίες έχoυν λωρίδα κυκλoφoρίας για την κίνηση πoδηλά-
των ή μoτoπoδηλάτων, απαγoρεύεται στoυς oδηγoύς αυτών να χρησιμoπoιoύν
τo υπόλoιπo τoυ oδoστρώματoς.
chris m.
Για τον/την φιλο/η που θελει να βγαλει λεφτα με το ποδηλατο, ένα ενδιαφερον αρθρο εδω, απο τον Economist.
partoalliws.blogspot.com(link is external)
Επειδη εχω μεινει 2,5 χρονια στο Amsterdam, υπαρχουν πολλοι τροποι να βγαλει κανεις λεφτα με το ποδηλατο εκτος απο τα pedicabs (με την καλη εννοια παιδια), και μαλιστα το εχω ψαξει και για την Αθηνα (αν ενδιαφερεσαι στειλε μηνυμα).
Α, και κατι ακομα, στο Amsterdam αν βαλεις ποδηλατο σε πεζοδρομο στα πρωτα 100μ. εχεις φαει κληση. Αλλα εκει οι πεζοι εχουν τον χωρο τους, τα ποδηλατα τον δικό τους, τα τραμ αλλου και τα αυτοκινητα τον π....
Εδω με το μπαχαλο που επικρατει τα ποδηλατα μαλλον επιτρεοπονται στους πεζοδρομους (βασικα, δεν απαγορευονται...)
Αυτα...
και στο λονδίνο έχει
αν το κανεις στην ελλαδα θα ερθουν οι μαντραδες με μπραβους να σου κανουν διαφορα κολπα, ειναι γνωστη η μαφια των ταριφων.
chris m.
hehe!
pousthdes tarifes!:)sorry gia to kantili kiolas!
pantws tpt de leitourgei swsta..,kati asxeto..,omoio me th lwrida gia podhlates pou apagoreuetai alla oxhmata na kinountai se auth.....,stis e8nikes odous uparxoun oi l.e.a. (lwrida ektakths anagkhs) opou oloi oi anegkefaloi ellhnes epaggelmaties kai mh..,kinountai se auth!sth germania,ena troxaio se xrono 2-3 leptwn eixan er8ei e.k.a.b. anakritika epeidh mporousan na kanoun sthn akrh sth lwrida kai na dieukolunoun th kinhsh twn 1wn voh8eiwn!edw pe8aineis!:/
pantws oi tupades me ta pedicabs kala konomane!!mhpws na to ksanaskeftoume sthn anergia pou mastizei th neolaia??
don't let the system get you down!!
wraio einai alla skejou twra na sou vgei o @@@@@@ o mpantourakis k oi mantrades k na tous exeis olh mera sto alter k sto star na diamartirontai giati oi podilatotarifes trwne to psomi tou laou k blah blah...
pantws eixa dei se sinedrio tou WTO mia ereyna oti logw twn tarifwn h ellada xanei esoda panw apo 1 dis euro to xrono, miaw k ston tourita menei h prwth k teleytaia eikona k ayth einai o tarifas pou tou zita 100 euro gia sintagma aerodromio.
vasika oi mantrades einai h mafia, einai 10-12, sou lene gia na pareis adeia skase 30-40,000 euro k gamane to tarifa giati einai k loan sharks (Den 8imame pws legete sta ellinika) k ola ayta epeidh den apeley8eronoume thn agora k epimenoume se kleista epagelmata anti na tous ka8arisei h agora apo monh ths. an h adeia itan p.x. 1 euro k afines thn agora na leitourgisei 8a allazan polla stous tarifes, giati e3artwntai apo 10 mantrades-mafiozous k to ka8e sindikalisti-lamogio
re paidia
den ta xerw egw ayta me tous mantrades, alla de nomizw mia 15-aria pedicabs sto kentro tis athinas gia to xavale kai tous touristes, tha efernan antidrasi apo tous touristes
kai se teliki ti tha sou kanoun kai na vgoun ston alter? mono aytoi tha ektethoun (kai tha kanoun kai kali diafimisi sta pedicabs)
sto amsterdam kykloforoun pedicabs me cool mousikoula, merikoi typoi exoun akoma kai mini-bar mesa...
skeftite to...
εγω μεσα για pedicabs.αφου λιγο πολυ ολοι μας τοχουμε σκεφτει γιατι δεν το βλεπουμε πιο σοβαρα??αντε κ μετα bike messengers στο κεντρο της αθηνας!!
..το Άμστερνταμ είναι στην πιό επίπεδη χώρα του κόσμου. Pedicab στην Αθήνα απαιτεί να έχεις τα πόδια 8 ποδοσφαιριστών καβάτζα.
me endiaferei i idea na kano mia douleia me to podilato. podilatocourier? den xero. ti exeis sto mialo sou gia pes mas?
gia na sou dosw na katalaveis pws doulevei h koumounistikou tipou oikonomia mas.
prin xronia vgikan kapoies ipirsies taxi me vespes gia executives. 3ereis ti egine? vgikan oi tariges, oi mantrades k oi sindikalistes tous se ola ta media, pigan ipourgo, ekanan oti mporousan gia na min vgoun sto dromo k tous xalasoun thn piatsa.
makari na vgoun podilato taxi (8a prepei na exei gamw ta podia pantws) alla an paroun prefa oi tarifes oti ginete kati tetoio 8a ton 3eskisoun, k den sou lew gia legal ways alla gia illegal ways. min 3exname oti zoume se xwra pou mas kivernan h mafia k h kafrila.
chris m.
Καταρχας, ακομα και αν παρει δικο της χωρο η δημοσια υπηρεσια, αυτο δεν αλλαζει οτι θα "καταλαμβανε το πεζοδρομιο" την ωρα που θα εκανε παραδοση/παραλαβη/κλπ.
Αλλα...το χειροτερο ειναι οτι αυτο θα ηταν ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ για την ΚΙΝΗΣΗ.
Το "καβατζαρισμα" θεσεων απο Δημοσιες Υπηρεσιες, Τραπεζες και καθε αλλο κερατα (εξαιρω τα ΑΜΕΑ βεβαιως!)...ειναι μια βασικη αιτια οπου μια σειρα απο θεσεις ελευθερες παρκαρισματος μενουν ΑΔΕΙΕΣ τις περισσοτερες ωρες του 24ωρου!
Αυτο σημαινει οτι καποιοι οδηγοι φερνουν αδικα σβουρες, επιβαρθνοντας το περιβαλλον, την κινηση, τα νευρα τους....ΕΜΑΣ τους ιδιους!
Δηλαδη, αν το Ταχυδρομειο φορτωνει 1 ωρα καθε μερα...ποιος ειναι ο λογος να μενει η συγκεκριμενη θεση "αδεια" τις υπολοιπες 23??
Και κατι ακομα.
Απο ποτε ειναι "κομμουνιστικου τυπου" η οικονομια μας??
Ρε τι αλλο θα ακουσουμε ακομα!!
rookie biker
Μιας και μιλάτε για δουλειές σχετικά με το ποδήλατο θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος αν είναι δυνατόν να παράγεις και να αποθηκεύεις ενέργεια κατα τη διάρκεια που κάνεις ποδήλατο.Δηλαδή οπώς δουλεύουν τα δυναμό που προσαρμόζεις στην ρόδα για να ανάβουν το φώς του ποδηλάτου,αν είναι δυνατό το δυναμό να φορτίζει μια μπαταρία που θα υπάρχει πίσω στη σχάρα.
Αν είναι εφικτό να αξιοποιείς την ενέργεια που χρησιμοποιείς οταν το πετάλι έχει δώσει την κίνηση στην ρόδα και διανύει την απόσταση απο κάτω προς τα πάνω για να ξαναδώσει κίνηση.Επίσης κάτι που κινείται συνέχεια είναι το τιμόνι, θα μπορούσε άραγε να εκμεταλευτεί αυτη η κίνηση ή η κινηση απο τις ταλαντώσεις των αναρτήσεων.
Αν όλα αυτά είναι εφικτά ας πούμε πόση ενέργεια μπορείς να αποθηκεύσεις κάνοντας ποδήλατο για 4 ώρες.
Είναι λίγο σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά φανταστείται το επάγγελμα σου να είναι να κόβεις βόλτες με το ποδήλατο χωρίς ωράριο χωρίς χώρο εργασίας ανέμελα και ελεύθερα και να παράγεις ενέργεια.
otan leme gia xwro ennow panw sto dromo, oxi sto pezodromio, me ena poso twn 10 euro perneis ena xwro gia na kaneis tis doulies sou k ton exeis p.x. gia 3-4 wres thn imera. ta elta exoun sinexeia kinisi, erxontai k fevgoun ta paketa skejou episis stis trapezes tis xrimatapostoles, erxontai 2-3 fores thn imera.
twra den sou lew gia to ka8e argosxolo dimosio ipallilo gia alla PRAGMATIKES anages.
oso gia th koumounistikou tipou oikonomia pou eipa, otan h dinamnh einai se ligous (p.x. dimosio, sindikalistes, komata k ligoi epixirimaties) k den iparxei eley8erh diakinisi tote einai kleisth oikonomia, eidika otan exoume panw apo 100 kleista epagelmata pou to kostos tous metaferete sto teliko katanalwth, p.x. oi metaforeis sthn laxanagora (den 8imame akrivos einai oi fortoekpotes h kati tetoio) einai kleisto epagelma, ara den mporei na ipar3oun antagwnistes pros aytous, ri8mizoun tis times opws 8eloun k tis adeies tis dinoun se filous k gnwstous gia polles xiliades euro, opws ekane kapote o OTE pou ekane oti goustare otan htan kleisth h agora twn tilepikoinoniwn. etsi einai k ta taxi, oi adies einai sta xeria 10 mantradwn k tis dinoun opws goustaroun aytoi. episis ri8mizoun tis piatses, poios 8a parei poion klp., mia volta sthn piatsa sthn kifisia 8a k 8a me katalaveis.
Και μετά έχουμε και το άλλο, η χρηματαποστολή παρκάρει πάντα διπλή λωρίδα γιατί η θέση της τράπεζας πάει για τις ανάγκες στάθμευσης του διευθυντή της, εκείνες των δημοσίων υπηρεσιών σε κάποιον τμηματάρχη Α ή ΑΑ ή Α++ (όπως και αν τους λένε στον γιγάντιο μικρόκοσμο του δημοσίου). Και έχεις μετά το δίλημμα, αν δεν παρκάρουν σε αυτές τις θέσεις θα πάνε να παρκάρουν αλλού οπότε θα συνεισφέρουν στο πρόβλημα, αλλά πως θα διασφαλιστεί η ισοπολιτεία για όλους?
Θέλουμε πράσινο πράσινο πράσινο..
os pros to podilato-taxi isos einai ontos diskolo na ginei kati logo ton dedomenon sinthikon.
alla nomizo oti mia kali idea einai i fasi podilatocourier.
emena paizei na me apolisoun sintoma apo ti douleia pou eimai tora kai exo arxisei na skeftomai sovara to endexomeno na organoso mia omada kai na ksekinisoume siga siga mia fasi tetoia. den to theoro adinato. apenantias, mporei na exei epitixia, afou den iparxei kati antistoixo stin ellada akoma.
psinete kaneis???????
an nai, mporoume na kanonisoume kamia kouventa omadiki na poume tis apopseis , idees, protaseis mas giati to skeftomai sovara to thema.
an endiaferetai kaneis, to mail mou einai epetalaster@gmail.com(link sends e-mail)
geia xara paidia!
pantws an thelete kanoume ena eidiko thema sxetika me podilato-douleies...
- pedicabs
- podilatocourrier klp.
kapoios pou xerei as to fiaxei kai na mas enimerwsei, genika yparxei endiaferon...
gia rixte mia matia sto forum me tis aggelies
molis anebasa kati poy fainetai oti tha sas endiaferei
k
αρχικα δες το legal part..8a 8elei adeies klp. pantws to kratos merikes fores simperiferete perierga...epidiksan 80,000 se ena sxoleio sto peristeri giati ekanan fasaria ta paidia pou epezan sto proavlio, me tetoia zwa den pas k poli makria.
exw dei pantws sto psixiko taxidromo me podilato. kaneis allos ton exei dei? exei ena kitrino podilato...
an exeis epixirisi k to 8es to podialtocourier gia local scale kaneis tromero cost saving. oute venzina, oute foros, mia xara.
chris m.
...το καλυτερο ειναι να μην "εμπειριζεις", ουτε να οριζεις εσυ οπως θελεις καποιες εννοιες.
Κομμουνιστικου τυπου οικονομια, ειναι αυτη στην οποια δεν λειτουργει ο νομος της αξιας, δεν παραγεται υπεραξια, δεν υπαρχει ατομικη ιδιοκτησια των μεσων παραγωγης κλπ κλπ κλπ.
Αυτα τα "η δυναμη στους λιγους" και τα "κλειστα επαγγελματα".....δεν εχουν σχεση με αυτο που αναφερεσαι, ουτε και αποδεικνυουν τον τυπο της οικονομιας.
Πχ στο Μεσαιωνα.....ολες οι επαγγελματικες καστες/συντεχνεις ηταν κλειστες.
Λες να ειχαν οικονομια κομμουνιστικου τυπου?
Επίσης στον καπιταλισμο της συγχρονης εποχης, η "δυναμη" βρισκεται οντως σε "λιγους", αλλα αυτο δεν κανει τον καπιταλισμο....κομμουνισμο!
Για παραδειγμα, στην αγορα ηλεκτρονικων υπολογιστων κλπ...2-3 εταιρειες καθοριζουν ολο το παιχνιδι παγκοσμια!!
Λες η παγκοσμια αγορα να ειναι κομμουνιστικη??
Νομίζω ο Chris αναφέρθηκε στον Υπαρκτό Σοσιαλισμό, αν δεν κάνω λάθος, όπως έλεγαν τα κομουνιστικά καθεστώτα που πέρασαν από τον πλανήτη μας και όχι στον θεωρητικό κομουνισμό. Γιατί κυρίαρχο στοιχείο σε αυτά για να τα συγκρίνουμε με κλειστά επαγγέλματα ήταν η επαγγελματική προώθηση και η παροχή ορισμένων δικαιωμάτων μόνο στα μέλη του κόμματος. Και αυτό μια μορφή συντεχνίας δεν είναι?
Θέλουμε πράσινο πράσινο πράσινο..
Πρωτον, διοτι στον Υπαρκτο δεν υπηρχαν "κλειστα επαγγελματα".
Δηλαδη....αν καποιος ηθελα να γινει εργατης ή γιατρος ή μηχανικος ή...οτιδηποτε....πως ηταν "κλειστο" το επαγγελμα?
Του απαγορευοταν?
Δεν εχω διαβαζει/δει πουθενα καποια τετοια αναφορα.
Περαν τουτου..και στον Υπαρκτο, δεν λειτουργουσε ο νομος της αξιας, πραγμα που αποτελει μια ΒΑΣΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ με οποιαδηποτε καπιταλιστικη οικονομια (ανεξαρτητα του αν συμφωνει καποιος με αυτο ή οχι....)
Αρα...συγκρινει ανόμια πραγματα.
Νομιζω οτι ο Chris εχει απλα μια "δεξια" και απλοικη αντιληψη οτι καθε μορφη "συντεχνιακων δικαιωματων" και καθε μορφη κρατικης παρεμβασξς ειναι "κομμουνίζοντα" και γι'αυτο χαακτηριζε την οικονομια μας ως τετοια.
Μαλλον ειναι οπαδος του Ανδριανοπουλου!
Η ελληνικη οικονομια ειναι κλασσικη καπιταλιστικη οικονομια....και ο Chris ειναι "κλασσικος ελληνας" που πιστευει οτι αυτα που συμβαινουν στην χωρα του αποτελουν "παγκοσμια πρωτοτυπια" και οτι ολες οι αλλες χωρες λειτουργουν "ρολοι" σε ζητηματα δικαιωματων, οικονομιας κλπ κλπ.
Αμ δε!!
Rookie Biker
mprizwnw otan akouw na milane gia politika..,eidika to 8ema podhlato-politikh mou fainetai emetiko...!!as afhsoume th fileleu8erh idea kai thn aneksarthtopoihsh pou mas diakatexei otan kanoume podhlato eleu8erh...
kati allo gia to palikari pou eipe peri ekmetaleushs ths energeias otan podhlatoume!apo oikogeneiako filo kserw oti sthn iapwnia (apo opou kai tou kanane dwro to parakatw!!) uparxoun ivridika podhlata!!!!
oso kaneis podhlato..,(me kapoio dunamo profanws kai ekei) fortizei mia mpataria...
apo to petali..,twra auta peri anarthshs einai kalh idea alla akoma de nomizw oti to exoun psaksei toso..
mou eipe sugkekrimena to atomo auto..,oti kanontas petali..,gemizoun oi mpataries kai otan einai sto full sou dinoun autonomia 20 leptou..,isws parapanw,isws ligotero..,de 8umamai!
vevaia stis anhfores travane zoria:) san ta palia motosako pws ta lene..,pou exoun mhxanh kai petali!!
de kserw an ta eisagei kapoios sthn ellada,an kserei kapoios as mas ennhmerwsei!
chilled iron
don't let the system get you down...!!