Αυτή η σελίδα έχει το σκοπό να λειτουργήσει σαν τράπεζα δεδομένων σχετικά με τη στάση του κ. Νικήτα Κακλαμάνη σαν Δημάρχου Αθήνας 2007-2010 απέναντι στο ποδήλατο
Ο Δήμαρχος της Αθήνας κ. Νικήτας Κακλαμάνης σίγουρα δεν έχει διακριθεί για την εύνοιά του προς το ποδήλατο. Ακολουθούν τα πεπραγμένα του όπως τα βίωσαν όσοι Αθηναίοι και Αθηναίες θαυμάζουν και ζηλεύουν την ποδηλατική κουλτούρα του Άμστερνταμ, της Κοπεγχάγης, του Βερολίνου κλπ. και που στην αρχή της τετραετίας του ήλπιζαν ότι θα δούνε την Αθήνα να υπόκειται μιαν μεταμόρφωση προς αυτή την κατεύθυνση αλλά διαψεύστηκαν.
Περιληπτικά να πούμε ότι
- ο κ. Κακλαμάνης προεκλογικά (2006) είχε δηλώσει ότι θεωρεί πρώτη προτεραιότητα την κατασκευή ποδηλατικών υποδομών και δεσμεύτηκε να προχωρήσει στη δημιουργία τους
- μετά από τις εκλογές δεν τον είδαμε να δραστηριοποιείται και επιχειρήσαμε να έρθουμε σε επαφή μαζί του
- καμιά ουσιαστική επαφή δεν έγινε
- κάποια στιγμή (Οκτώβριος 2007) σε μια συνέντευξη τύπου εμφανίστηκε με εντελώς διαφορετικές ιδέες, δήλωσε ότι είναι αντίθετος με τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και ούτε λίγο ούτε πολύ δεν θεωρεί το ποδήλατο μέσο μεταφοράς (σαν κάποιος που αμφισβητεί την ύπαρξη του Άμστερνταμ)
- τώρα που είναι και πάλι υποψήφιος προσπαθεί να καλλιεργήσει ένα φιλοποδηλατικό προφίλ
- στις απόπειρες αυτές περιλαμβάνονται διάφορα μισόλογα και υπονοούμενα όχι όμως και δεσμεύσεις (τις οποίες προφανώς θα βλέπαμε με μεγάλη δυσπιστία έτσι κι αλλιώς)
- τώρα και ψέματα (συνεργατών του)
Περιεχόμενα
1. Οι προεκλογικές δεσμεύσεις
2. Οι πρώτες (και τελευταίες) επαφές
3. Το κερασάκι στην τούρτα
4. Η κάθετη ρήξη
5. Οι συνέπειες
6. Οι απόπειρες εξαπάτησης της κοινής γνώμης
1. Οι προεκλογικές δεσμεύσεις (2006)
Στο προεκλογικό πρόγραμμα του κ. Κακλαμάνη από τις δημοτικές εκλογές του 2006 το ποδήλατο αναφέρεται δυο φορές (σελ. 4 και 10)
Ενθαρρύνουμε τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης
Δημιουργούμε θέσεις για τη στάθμευσή του και ποδηλατοδρόμους σε όσα πεζοδρόμια και δρόμους το επιτρέπουν.
Πριν από τις δημοτικές εκλογές του 2006 οι 5 επικρατέστεροι υποψήφιοι για το δήμο της Αθήνας απάντησαν σε ερωτηματολόγιο της “Ελληνικής Εταιρείας”. Μέσα στις ερωτήσεις περιλαμβάνονταν και το θέμα των ποδηλατικών υποδομών. Και οι 5 απάντησαν θετικά. Τα ακριβή λόγια του κ. Κακλαμάνη ήταν:
Ναι είναι επιβεβλημένη η κατασκευή λωρίδων για το ποδήλατο, αν και η δημιουργία αυτής της υποδομής θα είναι ένα δύσκολο κέντημα στους δρόμους της Αθήνας. Η υποδομή αυτή θα πρέπει επίσης να συνοδεύεται από μια σοβαρή και συστηματική πολιτική συντήρησής τους. Εξίσου, η συντήρηση της οριζόντιας σήμανσης και η εξασφάλιση μιας σταθερά υψηλής ποιότητας οδοστρώματος αποτελούν ικανές και αναγκαίες συνθήκες για την κίνηση του ποδηλάτου. Ειδικά στις περιοχές κατοικίας, οι αποκλειστικές λωρίδες για το ποδήλατο αν λειτουργούσαν ως κυψέλες ήπιας κυκλοφορίας, το ποδήλατο θα μπορούσε να συνυπάρχει με το αυτοκίνητο. Ένα πρώτο και πολύ σημαντικό βήμα για τη χρησιμοποίηση ποδηλάτου είναι η ιεράρχηση του δικτύου ποδηλατοδρόμων με διαμορφώσεις και ρυθμίσεις που θα θωρακίσουν τις γειτονιές της Αθήνας από διαμπερείς ροές και υψηλές ταχύτητες.”
Ο κ. Κακλαμάνης φάνηκε πολύ καλά διαβασμένος ωστόσο μετεκλογικά απογοήτευσε. Οι δυσκολίες που αναφέρει δεν σώζουν σε καμία περίπτωση τα προσχήματα δεδομένου ότι δεν τον εμπόδισαν ποτέ. Αυτό που τον εμπόδισε ήταν αποκλειστικά η έλλειψη πολιτικής βούλησης γιατί ποτέ δεν επιχείρησε να κάνει μια αρχή και μάλιστα όπως αναφέρεται παρακάτω αρνήθηκε και την προσφορά της ποδηλατικής κοινότητας να τον βοηθήσει.
Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι στο ερωτηματολόγιο του ζητούνταν να κατατάξει κατά σειρά της δικής του προτεραιότητας τις δράσεις για την ενότητα “Κυκλοφορία – Μέσα Μαζικής Μεταφοράς” και κατέταξε τις ποδηλατικές υποδομές πρώτες!
Η εφημερίδα “Θέμα” της 01/10/2006 περιείχε συνέντευξη των 2 επικρατέστερων υποψηφίων δημάρχων Αθήνας. Τις ερωτήσεις τις έκαναν διασημότητες.
Μαρία Σολωμού, ηθοποιός
Η κίνηση είναι τραγική! Τη μισή μου μέρα την περνώ μποτιλιαρισμένη στους δρόμους της Αθήνας. Με ποιους τρόπους θα δώσετε λύση;Ν. Κακλαμάνης
Για να περιοριστεί η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης πρέπει να συμβάλουμε όλοι, μειώνοντας τις μετακινήσεις μας με τα ΙΧ. Ο δήμος δεν μπορεί να υποχρεώσει τους πολίτες να μην παίρνουν τα αυτοκίνητα τους για να κατεβούν στην Αθήνα. Μπορεί όμως να τους δώσει εναλλακτικές για την μετακίνησή τους στην πόλη και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε εμείς, εξορθολογίζοντας το σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς, δημιουργώντας ποδηλατοδρόμους και όμορφες διαδρομές για περπάτημα και προσφέροντας φτηνή και αξιόπιστη δημοτική συγκοινωνία, ώστε να μπορούμε όλοι να εξυπηρετηθούμε χωρίς να χρειαζόμαστε τα αυτοκίνητά μας.Χρήστος Φερεντίνος, παρουσιαστής
Η Αθήνα είναι διαμορφωμένη με τέτοιον τρόπο που κάνει τη ζωή μας «ποδήλατο». Σχεδιάζετε την δημιουργία ποδηλατοδρόμων ως μια λύση του κυκλοφοριακού, ώστε να διευκολυνθεί η ζωή των πολιτών;Ν. Κακλαμάνης
Πράγματι, είναι μέσα στα σχέδιά μας. Και θέλω να προσθέσω ότι η χρήση του ποδηλάτου δεν είναι μόνο μια λύση για το κυκλοφοριακό: συμβάλει επίσης και σε ένα καθαρότερο περιβάλλον και σε μια πόλη με λιγότερους θορύβους. Γι αυτό και, παρόλο που σε πολλές περιοχές της Αθήνας δεν είναι εύκολο να δημιουργήσουμε ποδηλατοδρόμους, έχουμε σχεδιάσει σειρά τέτοιων έργων που πιστεύω ότι θα ανακουφίσουν σημαντικά όσες περιοχές μπορέσουν να τα δεχτούν.
Και σε αυτή την περίπτωση ο τότε (και τώρα) υποψήφιος φάνηκε διαβασμένος αλλά οι απαντήσεις του απείχαν πολύ από την αλήθεια. Για τη "σειρά τέτοιων έργων" που έχουν ήδη σχεδιάσει δεν γνωρίζουμε τίποτα και αμφιβάλλουμε ότι υπάρχει. Ίσως αναφέρεται στα σχέδια που υπήρχαν ήδη στα συρτάρια του δημαρχείου και είχαν εγκριθεί από τα παλαιότερα ΔΣ. Επίσης να πούμε ότι η κλασσική προεκλογική κολακεία στη δεύτερη απάντηση βγάζει μάτι
2. Οι πρώτες (και τελευταίες) επαφές
Στις 29/3/2007 στάλθηκε η πρώτη επιστολή με την οποία η ποδηλατική κοινότητα της πόλης έτεινε στον καινούριο δήμαρχο χείρα φιλίας και συνεργασίας. Μετά από αρκετή επιμονή και υπομονή κλείστηκαν κάποια ραντεβού με στελέχη του δήμου αλλά όχι με τον ίδιο το δήμαρχο. Στις συναντήσεις αυτές τα στελέχη του δήμου μόνο μπράβο και συγχαρητήρια είχαν για να πουν στους εκπροσώπους μας. Στην σημαντικότερη ερώτηση όλων όμως: “πότε ο δήμος θα αρχίσει να μελετάει στα σοβαρά να κάνει κάποια έργα (ή οτιδήποτε τέλοσπαντων);” η απάντηση ήταν στερεότυπη: “αυτή είναι πολιτική απόφαση και μόνο ο Δήμαρχος μπορεί να την λάβει”. Η “απόφαση” ποτέ δεν ελήφθη και ο δήμαρχος ποτέ δεν συναντήθηκε με τους εκπροσώπους μας.
3. Το κερασάκι στην τούρτα
Στις 16/10/2007 σε κοινή συνέντευξη τύπου με τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη ο κ. Κακλαμάνης δήλωσε τα εξής:
... στο κέντρο της Αθήνας είναι εξαιρετικά δύσκολο να φτιάξουμε ποδηλατόδρομους, χωρίς να κινδυνεύει η ακεραιότητα του ποδηλάτη. Πλην όμως αυτό δεν σημαίνει, ότι δεν μπορούμε να φτιάξουμε, όχι σαν μεταφορική εξυπηρέτηση με ποδήλατο, αλλά σαν ψυχαγωγική εξυπηρέτηση με ποδήλατο.
Σας λέω, ότι καταρχήν, έχουμε επιλέξει δύο πάρκα, ...”
Ο Δήμαρχος της Αθήνας κάνοντας στροφή 180 μοιρών σε σχέση με τις προεκλογικές του απόψεις ανακαλύπτει ότι οι ποδηλατόδρομοι θέτουν τους ποδηλάτες σε κίνδυνο. Προφανώς κατά τον κ. Κακλαμάνη όσοι έχουν την αντίθετη άποψη, ότι δηλαδή η έλλειψη των ποδηλατοδρόμων, που εξαναγκάζει τους ποδηλάτες να κυκλοφορούν στο δρόμο μαζί με τα αυτοκίνητα, είναι εκείνη που τους εκθέτει σε κίνδυνο. Επιπλέον “ανακαλύπτει” την “ανάγκη” των Αθηναίων για ποδηλατόδρομους στα πάρκα όπου φυσικά κανείς δεν τους χρειάζεται γιατί ακόμα και οι αρχάριοι ποδηλάτες νιώθουν και είναι ασφαλείς. Το θέμα θα ήταν αστείο δυστυχώς όμως τυχαίνει να είναι τραγικό γιατί στο υπόλοιπο της τετραετίας του κ. Κακλαμάνη έγινε φανερό ότι αυτό είναι το πολιτικό του δόγμα σχετικά με το ποδήλατο και τις ποδηλατικές υποδομές: το ποδήλατο αποτελεί παιχνίδι και μέσο αναψυχής αλλά σε καμιά περίπτωση μέσο μεταφοράς ανταγωνιστικό του ΙΧ.
Σημειώνεται ότι στην ίδια συνέντευξη τύπου οι κ.κ. Χατζηδάκης και Κακλαμάνης προανήγγειλαν την μελέτη και κατασκευή 2 ποδηλατοδρόμων συνολικού μήκους 31km που θα διατρέχουν την πρωτεύουσα. Τους ποδηλατόδρομους αυτούς δεν τους έχουμε δει ακόμα όμως το σημαντικότερο είναι το εξής: Το μεγαλύτερο τμήμα τους και το σύνολο του τμήματος τους που ανήκει στο δήμο Αθήνας αποτελείται αποκλειστικά από πάρκα, πεζόδρομους και δρόμους εξαιρετικά ήπιας κυκλοφορίας όπου δεν υπάρχει ουσιαστική ανάγκη υποδομών. Εξάλλου εντύπωση κάνει ότι παρόλο που οι 2 ποδηλατόδρομοι απέχουν περίπου 500 μέτρα και θα ήταν εύκολο να συνδεθούν ώστε να συνδέεται το Γουδί και η Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου με το θαλάσσιο μέτωπο προτιμήθηκε να μείνουν χωρισμένοι διότι τα 2 τμήματα χωρίζονται από αστική περιοχή που δεν είναι ήδη απόλυτα ασφαλής για τους ποδηλάτες.
Όποιος δεν έχει λάβει την απόφαση να κυκλοφορεί στην Αθήνα με το ποδήλατο, είτε από αίσθηση κοινωνικής ευθύνης είτε από περιβαλλοντική ή αισθητική ευαισθησία είτε απλά από ανάγκη, και σε πείσμα των αφιλόξενων οδικών συνθηκών δεν μπορεί να καταλάβει την απογοήτευση, και το “άδειασμα” που νιώσαμε όταν ακούσαμε αυτή τη δήλωση. “Στο κέντρο της Αθήνας είναι εξαιρετικά δύσκολο να φτιάξουμε ποδηλατόδρομους, χωρίς να κινδυνεύει η ακεραιότητα του ποδηλάτη.” Ο κ. Κακλαμάνης πραγματικά μας μηδένισε σαν άνθρωπους εκείνη τη στιγμή. Για το δήμαρχό μας η δική μας καθημερινή ασφάλεια δεν υφίσταται σαν θέμα...
4. Η κάθετη ρήξη
Λίγες μέρες μετά από την παραπάνω συνέντευξη είχαμε τη μια και μοναδική τηλεφωνική επικοινωνία μαζί του. Τηλεφώνησε σε έναν από τους αριθμούς επικοινωνίας που του είχαμε δώσει. Η συνομιλία αυτή κύλησε ομαλά και ευγενικά παρότι και οι δυο πλευρές επέμεναν στο θέμα των ποδηλατοδρόμων (αποκλειστικά για αναψυχή ή και για αστική μετακίνηση). Στο τέλος της συνομιλίας ο κ. Κακλαμάνης, πιθανότατα βλέποντας ότι δεν πρόκειται να αποκομίσει κάποιο πολιτικό όφελος εύκολα και άκοπα όπως ήλπιζε, έκανε στροφή και για πρώτη φορά έδειξε ευθέως το πραγματικό του πρόσωπο. Σκλήρυνε τη στάση του και απείλησε να μην ικανοποιήσει ποτέ κανένα από τα αιτήματά μας (ουσιαστικά τίποτα το καινούριο αφού το ίδιο είχε ήδη δηλώσει πολύ πρόσφατα και το είχε μόλις επιβεβαιώσει από τηλεφώνου). Φυσικά αποδεικτικά στοιχεία δεν υπάρχουν, η συνομιλία δεν καταγράφηκε, όμως ούτε και χρειάζονται εφόσον η στάση του κ. Κακλαμάνη μιλάει μόνη της: ουδέποτε ικανοποίησε τα αιτήματά μας, ούτε και ξαναήρθε σε επαφή μαζί μας.
Ίσως κάποιος προσπαθήσει να διαψεύσει τις μαρτυρίες και να υποστηρίξει ότι ο Δήμαρχος δεν έχει στ' αλήθεια αυτό το πολιτικό δόγμα στο θέμα του ποδηλάτου. Ότι ήθελε να ασχοληθεί με τις προτάσεις τα αιτήματά μας αλλά επί 4 χρόνια δεν του το επέτρεψε ο φόρτος εργασίας. Ας δεχτούμε ότι ο φόρτος εργασίας του είναι μεγάλος. Μήπως όμως δεν είναι τεράστιο και το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας; Δεν είναι τεράστιο και το πρόβλημα της νόμιμης και παράνομης στάθμευσης; Σε αυτά τα προβλήματα οι δικές μας προτάσεις και αιτήματα μπορούσαν να τον βοηθήσουν να λύσει το γόρδιο δεσμό των ΙΧ ο οποίος κρατάει δεμένη την πόλη μας εδώ και δεκαετίες. Δεν άξιζε να αφιερώσει λίγο από το χρόνο του και να συμβάλει στην απάλυνση αυτών των προβλημάτων; Και τέλος το πρόβλημα της ασφάλειας των χιλιάδων ποδηλατών που κινούνται στην πόλη του δεν είναι σημαντικό;
5. Οι συνέπειες
Δεν γνωρίζουμε τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και των νεκρών και τραυματιών στην άσφαλτο της Αθήνας κατά τη διάρκεια της τελευταίας τετραετίας. Δεν γνωρίζουμε πόσοι περισσότεροι ποδηλάτες και λιγότεροι οδηγοί θα κυκλοφορούσαν τώρα στους δρόμους και πόσα είναι τα ατυχήματα που θα είχαν αποφευχθεί αν ο δήμος είχε χαράξει μια πολιτική προώθησης του ποδηλάτου. Γνωρίζουμε όμως ότι η δημιουργία ποδηλατοδρόμου στην οδό Πανεπιστημίου κατέχει κεντρική θέση στα αιτήματά μας για πολλούς λόγους. Είναι ο κεντρικότερος δρόμος της πρωτεύουσας. Είναι δρόμος επικίνδυνος για τους ποδηλάτες λόγω της μεγάλης ταχύτητας αλλά και των συχνών αλλαγών λωρίδας των οδηγών. Είναι δρόμος που δύσκολα τον αποφεύγει ο ποδηλάτης καθώς οι εναλλακτικές διαδρομές αποτελούν μεγάλη παράκαμψη. Λόγω του μεγάλου πλάτους της οδού Πανεπιστημίου πιστεύουμε ότι θα ήταν εύκολη και γρήγορη η δημιουργία ποδηλατοδρόμου εκεί αν βέβαια ο δήμος ήταν πιο συνεργάσιμος. Στην οδό Πανεπιστημίου τον Σεπτέμβριο του 2009 ένας συμποδηλάτης μας έχασε τη ζωή του. Για πολλά άλλα θύματα ποτέ δεν θα μάθουμε. Οι ποδηλάτες της Αθήνας όμως γνωρίζουν ότι για τη μοίρα του συμποδηλάτη μας μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρει ο Δήμαρχος της Αθήνας.
Και πάλι κάποιος θα προσπαθήσει ίσως να υποστηρίξει ότι η Πανεπιστημίου δεν υπαγόταν στο δήμο της Αθήνας αλλά στο ΥΠΕΧΩΔΕ επομένως δεν είναι ευθύνη του δημάρχου. Δεν είναι όμως ακριβώς έτσι. Ο δήμος μπορεί να δηλώνει αναρμόδιος για την Πανεπιστημίου όμως είναι αρμόδιος τους περισσότερους άλλους δρόμους και το οποιοδήποτε δίκτυο ποδηλατοδρόμων σχεδιαζόταν θα περνούσε αναγκαστικά από πολλούς από αυτούς. Όταν όμως η απόλυτη αρνητικότητα του δημάρχου είναι δεδομένη πως να προχωρήσει το οποιοδήποτε έργο; Δυστυχώς στην Ελλάδα συμβαίνουν συχνά τέτοιες περιπτώσεις και ακόμα χειρότερες και είναι γνωστό ότι τα έργα προχωρούν μόνο εφόσον υπάρχει η πολιτική βούληση από μέρους όλων των εμπλεκομένων.
6. Οι απόπειρες εξαπάτησης της κοινής γνώμης
Παρότι ο Δήμαρχος της Αθήνας θεωρεί το ποδήλατο ακατάλληλο για μεταφορικό μέσο δεν θέλει να αφήσει να το καταλάβουν οι ψηφοφόροι του. Το τελευταίο διάστημα τον συλλάβαμε να μοιράζει ψεματάκια και παραπλανητικές μισές αλήθειες προς διάφορες κατευθύνσεις. Δεν αμφιβάλουμε ότι αυτή η εκστρατεία παραπληροφόρησης έχει κάποια σχέση με τις εκλογές που πλησιάζουν. Δεν μπορούσαμε να το αφήσουμε έτσι. Αρχίσαμε αυτή την καταγραφή η οποία πιστεύουμε ότι μέχρι τις εκλογές πρόκειται να μεγαλώσει.
Στον ιστοχώρο της δημοτικής παράταξης με την οποία κατεβαίνει στις φετινές εκλογές ο κ. Κακλαμάνης δεν έχει κάποιο πρόγραμμα. Είμαστε περίεργοι να δούμε καταρχήν αν θα βγάλει αλλά και σε περίπτωση που βγάλει αν θα αναφέρει κάτι σχετικά με το ποδήλατο. Βρήκαμε όμως τον απολογισμό του έργου του για την τετραετία που εκπνέει.
Σελίδα 29 (της έντυπης έκδοσης)
Ο ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΒΕ τα απαραίτητα μέτρα για την απόδοση περισσότερου χώρου στους πεζούς και τους ποδηλάτες, με ιδιαίτερη ευαισθησία στα άτομα με αναπηρία.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω κανένας απολύτως χώρος δεν αποδόθηκε στους ποδηλάτες. Αν η αναφορά υπονοεί ότι προωθείται (με ρυθμούς χελώνας) το σχέδιο του πρώην Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη υπενθυμίζω ότι πρόκειται για χώρο που ουσιαστικά είναι άχρηστος στους ποδηλάτες εφόσον εκεί ήδη έχουν όση άνεση και ασφάλεια θέλουν. Ο χώρος που ζητούν οι ποδηλάτες πίσω είναι ο πλεονάζον χώρος που έχει αποδοθεί στα ΙΧ και όχι ο χώρος των πάρκων.
Σελίδες 38-39, Ενδεικτικές δράσεις 1.9.5 και 1.10.5
1.9.5 Υποστήριξη συνδυασμένων και «ήπιων» μορφών μεταφοράς
Η συνδιασμένη μετακίνηση της μορφής ποδήλατο-ΜΜΜ δεν υποστηρίχτηκε με κανένα τρόπο. Δεν γνωρίζουμε αλλά και αμφιβάλλουμε ότι υποστηρίχτηκε οποιαδήποτε άλλη μορφή.
1.10.5 Ενθάρρυνση της χρήσης ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης
Όπως αναφέρεται και στο δελτίο τύπου που αποστείλαμε: “Οι ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ επικροτούν την αναβίωση του ετήσιου ποδηλατικού γύρου της Αθήνας το 2007. Δυστυχώς όμως αποτελεί και την μοναδική συμβολή του κ. Κακλαμάνη στην προώθηση της ποδηλατικής κουλτούρας. Η συγκομιδή αυτή είναι σίγουρα φτωχή και ανεπαρκέστατη για το Δήμαρχο του μεγαλύτερου δήμου της χώρας”. Αρκεί να αναφέρουμε ότι η συμβολή των ΠΟΔΗΛΑΤισσΩΝ στο ίδιο διάστημα ήταν πολλές φορές σημαντικότερη
Σελίδα 54
ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ η κατασκευή ποδηλατοδρόμων
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω προωθείται
- με ρυθμούς χελώνας
- η κατασκευή 2 ποδηλατοδρόμων
- που κανείς δεν χρειάζεται
- και όχι από το Δήμο Αθήνας αλλά από το πρώην Υπουργείο Υποδομών και Δικτύων (πρώην (Μεταφορών και Επικοινωνιών)
Στον ιστοχώρο του Ποδηλατικού Γύρου της Αθήνας αναφέρεται:
Ο φετινός αγώνας έχει κεντρικό μήνυμα «Ποδήλατο: Τρόπος να Κινείσαι, Τρόπος να Ζεις» και είναι αφιερωμένος στο περιβάλλον. Ας ευαισθητοποιηθούμε όλοι και ας δούμε το ποδήλατο ως εναλλακτικό μέσο μεταφοράς κερδίζοντας καλή φυσική κατάσταση και ψυχική ευεξία
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω ο κ. Κακλαμάνης δεν θεωρεί το ποδήλατο εναλλακτικό μέσο μεταφοράς. Με βάση αυτό το “δόγμα” κινήθηκε (ή καλύτερα αδράνησε) καθ' όλη την τετραετίας του. Η παραπάνω προτροπή του σκοπεύει απλά να υπονοήσει ψευδώς ότι το ίδιο κάνει και ο ίδιος.
Στον ίδιο ιστοχώρο στη σελίδα του χαιρετισμού του δημάρχου:
Για ακόμα μια χρονιά ο Ποδηλατικός Γύρος της Αθήνας προσφέρει σε χιλιάδες πολίτες την ευκαιρία να αθληθούν στο κέντρο της πόλης μας και να γνωρίσουν καλύτερα ένα μεταφορικό μέσο μοναδικό όσο και οι άνθρωποι που το χρησιμοποιούν. Άνθρωποι που έχουν πει «ΟΧΙ» στο αυτοκίνητο και «ΝΑΙ» στο ποδήλατο. «ΌΧΙ» στο καυσαέριο και το άγχος και «ΝΑΙ» στην υγεία και τον αθλητισμό. Στις 10 Οκτωβρίου ο Δήμος Αθηναίων και ο Οργανισμός Νεολαίας και Άθλησης σας καλούν να συμμετάσχετε στο Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας. Σας καλούμε να γνωρίσετε έναν άλλο τρόπο μετακίνησης. Έναν άλλο τρόπο ζωής!
Το ποδήλατο χαρακτηρίζεται ως “μεταφορικό μέσο” και “τρόπος μετακίνησης” αλλά και ως μέσο εναλλακτικό του ΙΧ. Και πάλι ο κ. Κακλαμάνης ποντάρει στην αμνησία των ψηφοφόρων του. Θα θέλαμε όμως να κάνουμε ακόμα ένα σχόλιο. Τι θα πει “μοναδικό όσο και οι άνθρωποι που το χρησιμοποιούν”; Κύριε Δήμαρχε τόσο καιρό κάνατε επίδειξη αδιαφορίας για την ίδια την ασφάλεια των ανθρώπων που το χρησιμοποιούν. Τώρα θυμηθήκατε να τους κολακέψετε; Είναι λίγο αργά.
Στον 19ο Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας (10/10/2010) ο δήμαρχος κ. Νικήτας Κακλαμάνης δεν έκανε δηλώσεις. Φυσικά δεν ήταν η σεμνότητα που τον οδήγησε να μην μιλήσει στον συγκεντρωμένο κόσμο, όπως κάνουν πάντα όλοι οι δήμαρχοι στους ποδηλατικούς τους γύρους, και μάλιστα 4 ακριβώς εβδομάδες πριν από τις δημοτικές εκλογές, αλλά η ενημερωτική παρέμβαση των ΠΟΔΗΛΑΤισσΩΝ. Στη θέση του ανέβηκε στο βήμα ο πρόεδρος του Ο.Ν.Α. του δήμου Αθήνας κ. Άγγελος Μοσχονάς ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων (σύμφωνα με Τα Νέα της επόμενης μέρας)
ο δήµος και ο δήµαρχος Νικήτας Κακλαµάνης είχαν αναθέσει στο Πολυτεχνείο, στον καθηγητή κ. Βλαστό, µελέτη, ώστε να δηµιουργηθούν ποδηλατόδροµοι στην Αθήνα. Η µελέτη έχει ολοκληρωθεί και έχει υποβληθεί στο υπουργείο Υποδοµών, Μεταφορών και Δικτύων
Πρόκειται για 100% μυθεύματα. Ποτέ ο δήμος (επί Ν. Κακλαμάνη) δεν ανέθεσε στον κ. Βλαστό να κάνει καμία μελέτη. Πολύ περισσότερο δεν υποβλήθηκε καμία μελέτη από το δήμο στο Υπουργείο Υποδομών (και γιατι να γινόταν κάτι τέτοιο άλλωστε, τι διαδικασία είναι αυτή;) Οι δηλώσεις Μοσχονά σχολιάστηκαν και στο φόρουμ του podilates.gr
XAΡΑ ΣΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΣΟΥ !
μαλιστα μαλιστα
όλοι να επιχειρηματολογούσαν και να τεκμηρίωναν τον λόγο τους όπως εδώ πέρα!!! Οι πολίτες θα πρέπει να σκέφτονται και να πάρουν πλέον πρωτοβουλίες! Να μην ειναι άβουλοι και κομματόσκυλα!
Έχω σχηματίσει άποψη με τα παραπάνω αλλά και από αυτά που βιώνω καθημερινά στην Αθήνα. Παραμένω ανοιχτός πάντα και σε επιχειρήματα της αλλης πλευράς... αλλά μάλλον δεν βλέπω να γίνετια κάτι τέτοιο!! Καιρός για αλλαγή και κάτι ελπιδοφόρο!
Νομίζω ότι η το πράγμα είναι πολύ απλό. Δηλαδή γιατί δεν υπήρχε στην συνέχεια κάποιο έργο σχετικά με το ποδήλατο, ενώ προεκλογικά υπήρχαν υποσχέσεις.
Ο Κακλαμάνης όπως και αρκετοί πολιτικοί εστιάζει στο "marketing" του εαυτού του. Έτσι προεκλογικά λες σε όλες τις κοινωνικές ομάδες αυτό που θέλουν να ακούσουν. Απευθυνόμενος στους ανθρώπους που αγαπούν το ποδήλατο υποσχέθηκε τα πάντα! Οι υποσχέσεις δεν κοστίζουν και τίποτα, είναι τσάμπα.
Μετεκλογικά βέβαια πάλι ο συγκεκριμένος πολιτικός εστιάζει στο πως "πουλάει" με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Έτσι δεν έχει κανέναν λόγο να καταβάλει μια προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση (υποδομές για ποδήλατο) αφού αυτό δεν θα επηρεάσει τελικά και πολύ τις ψήφους του.
Αυτοί οι πολιτικοί εστιάζουν στο "value for money" ή αλλιώς στο "value for time spend". Άρα ένας αμπλαούμπλας πολιτικός θα κάνει τα πάντα για να ξαναβγεί εστιάζοντας μόνο στο αποτέλεσμα.
Κακά τα ψέματα δεν υπάρχει οι κοινωνική πίεση για να γίνουν ποδηλατοδρόμου (ακόμα)! Πολιτικοί που έχουν όραμα και δεν αρκούνται απλά στο να "πουλάνε" τον εαυτό τους τρέχουν μπροστά από την κοινωνία και βάζουν τις βάσεις για την βελτίωση της.
Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να πείσω κανέναν ότι ο Κακλαμάνης είναι απλά ένας καλός πωλητής και τίποτα παραπάνω!
Ένας κακός, κάκιστος δήμαρχος είναι, που το μόνο που ξέρει να κάνει (καλά είναι η αλήθεια), είναι να εξυπηρετεί οικονομικά συμφέροντα. Τα έργα του το αποδεικνύουν (Βοτανικός, Πάρκο Κύπρου και Πατησίων, τραπεζοκαθίσματα σε πλατείες και πεζόδρομους κ.λ.π.)
Όσο για τον απολογισμό του έργου του του είναι σκέτη "αμερικανιά" !!
Είμαστε άραγε "αμερικανάκια" ; Μασάει η κατσίκα ταραμά ;
Για να μην ξεχνιόμαστε!
Εμπρός στη δημιουργία του ποδηλατικού λόμπι! Αν μπορέσει να αποδειχτεί η επιρροή του θα καταφέρουμε πάρα πολλά.
γιατί την κατάληξη "- αρος" τη χρησιμοποιούμε όταν απευθυνόμαστε σε λεβέντες όπως επί παραδείγματι Κρητίκαρος. "Ο" περί ου ο λόγος μάλλον προς το Κακλαμανίτσα φέρνει.
Σταμάτη πως τελικά η κατσίκα (μάλλον παλιόγιδα) που λέγεται Αθήνα, θα μασήσει τον ταραμά...
Cyclelife, πολύ εύστοχη παρατήρηση.
ευχαριστώ Κόντε μου
Λέει για την 4ετία " Ο ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΒΕ τα απαραίτητα μέτρα για την απόδοση περισσότερου χώρου στους πεζούς και τους ποδηλάτες, με ιδιαίτερη ευαισθησία στα άτομα με αναπηρία."
ΕΔΩ ειναι όλοι και ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ μαζί μας από μεγάλη εφημερίδα, που σε συνεχή βάση γινόμαστε μάρτυρες της κατάληψης ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ συντάγματος από ΙΧ δίπλα στα μάτια της Δημοτικής Αστυνομίας. ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ολα με φωτογραφίες. δεν τα λέω εγώ μόνο!!
ΕΠΙΣΗΣ >> Σε πεζόδρομους με περιπολία από Δημοτική Αστυνομία να ακούω ατάκες "Αστον μωρε... κάποιου εδώ θα ειναι" για τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα
τα περίπτερα στο Συνταγμα? που από 1-2 περιορισμένα εχουν γινει ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ και δεν φαίνεται ούτε η Βουλή απο την Μητροπόλεως - ταχυδρομείο;
Οι ράμπεας ΑΜΕΑ της πλατείας Συντάγματος που ειναι πολύ συχνά μπλοκαρισμένες;
Ακόμα και 3!!!! αυτοκίνητα του Διπλωματικού Σώματος ήταν πάνω στο πεζοδρόμιο (ΚΑΙ ΤΑ 3 πάνω) όταν πέρασα την αλλη μέρα. ΑΠΟΓΕΥΜΑ. ωρα αιχμής!!!
Να τον βάλουμε στην ίδια ομάδα με την χάνει πάλι πεταλιά (Φάνη Πετραλιά)που υποσχέθηκε ποδηλατόδρομους.Ας μη χτύπαγε ο Γιωργάκης με το ποδήλατο και θα θα θα θα είχε γεμίσει την Αθήνα με ποδηλατόδρομους όλοι τους είναι ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες ψεύτες-κλέφτες
ουστ!!!
τι ειναι αυτές οι ωραίες μακέτες που είδα στο Σύνταγμα επί της Αμαλίας και στην πλατεία Ομόνοιας εκεί που σκάει η Αθηνάς? Είναι σαν ταμπέλες όπου φαίνεται πως "θα μπορούσε" να ήταν ο δρόμος σε αυτό το σημείο. Και βέβαια όπως δείχνουν "θα μπορούσε" να έχει ποδηλατόδρομο. Από κάποιο πρόγραμμα "Green Athens" ή κάπως έτσι ήτανε. Αν είναι πρόγραμμα του δήμου ίσως πρέπει να τις βάλουμε στη λίστα με τις απόπειρες του Κακλαμάνη να εξαπατήσει την κοινή γνώμη, ότι είναι δήθεν υπέρ των ποδηλατικών υποδομών
επίσης μήπως τις έχετε δει και αλλού?
ΥΓ: πρόσθεσα και τις δηλώσεις Μοσχονά στο αρχικό ποστ, 6ο κεφάλαιο κάτω-κάτω
Να και ένα άρθρο περι Κάκλαμαν και του δήμου Αθηναίων που μου έστειλε κάποιος.. http://www.lifo.gr/mag/columns/3293
Ας σημειώσω ότι σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, ο ανεκδιήγητος δήμαρχος Αθηνών έχει πολύ καλό προβάδισμα.
Πεζοί, ποδηλάτες, ανάπηροι, μαμάδες, παιδάκια, δεντράκια βρωμισμένα από την βρωμιά των μηχανών, ΤΡΕΜΕΤΕ!!!!!!
(είμαστε για τον π...)
Γενικά είμαστε για τον π..., αφού και σε αυτές τις εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης, αυτοί που έχουν το προβάδισμα είναι υποψήφιοι των δύο κομμάτων, που τόσα χρόνια είναι στην εξουσία και όλοι παραδέχονται (με ελάχιστες εξαιρέσεις) ότι έχουν καταντήσει την χώρα σε αυτά τα χάλια!
Μπράβο μας και ξανά μπράβο μας.
Πραγματικά απορώ: το 90% των γνωστών μου (από φίλους, συναδέλφους, γείτονες, ακόμα και άσχετους που μπορεί να πιάσω κουβέντα, ο ταρίφας πχ που θα με πάει σπίτι) βρίζουν τα δύο μεγάλα κόματα και μόνο ένα 10% παραδέχεται ότι είναι κολλημένο με πασοκ-νδ. Αν είναι έτσι, πώς σk@t@ γίνεται να βγαίνουν πάντα πρώτα; Κι αν ντρέπεσαι τόσο πολύ να πεις ότι τα ψηφίζεις, δεν ντρέπεσαι να τα ψηφίσεις τελικά;
ολοι οι δημαρχοι μας δουλευουν.Τουλαχιστον να μην ξαναβγουν αυτοι που αποδ-
ειξαν τον κακο εαυτο τους...