Aρκετές φορές γίνεται αναφορά στη lifetime warranty ενός ποδηλάτου, δημιουργώντας έτσι θετικές εντυπώσεις.
Η ερώτηση μου είναι: πόσοι από εσάς πιστεύετε ότι η εγγύηση εφ' όρου ζωής αναφέρεται στη
α) διάρκεια ζωής του αναβάτη ή στη
β) διάρκεια ζωής του προϊόντος, στην προκειμένη του ποδηλάτου.
Προσωπικά αναρωτιέμαι αν ισχύει το β) γιατί οι εταιρείες δεν επιτρέπουν τη μεταβίβαση της εγγύησης σε άλλο χρήστη;
Περιμένω απαντήσεις και σχολιασμούς...
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Απο οτι βλεπω πολλες χρησιμοποιουν τον ορο limited lifetime (πχ Giant).
Gogglιαζω να βρω τα ψιλα γραμματα
http://www.giant-bicycles.com/_upload_it/bikes/models/manual/SuspensionS...
Σελιδα 28:
DOES NOT COVER NORMAL WEAR AND TEAR.
Τι καλυπτει τοτε?
Για να gogglιασω και αλλο...
H KONA που χρεισιμοποιει τον ορο Lifetime σκετο, δεν βλεπω κατι περιεργο στην Ευρωπαικη:
http://warranty.konaworld.com/documents/EuropeWarranty.doc
Αντιθετα στην διεθνη χρησιμοποιει τον ορο Limited Lifetime και το γνωστο
"Limited Warranty does not apply to normal wear and tear"
http://www.konaworld.com/warranty.cfm
Μηπως η Ευρωπη εχει αλλους κανονες?
Μην κάνετε τον κόπο να διαβάσετε ότι υπάρχει στο διαδύκτιο.
Σας λέω από τώρα πως περίπου πηγαίνει το παραμυθάκι της εγγύσης.
1. Δεν καλύπτει μη ορθή χρήση του προϊόντος.
2. Δεν καλύπτει φυσιολογική φθορά.
3. Δεν καλύπτει αν του βάζει χέρι μη εξουσιοδοτημένος.
4. Δεν καλύπτει αν βάζεις μη συμβατά περιφερειακά.
5. Δεν καλύπτει αν το παραμελείς, αν είσαι αμελής, ατύχημα.
6. Δεν καλύπτει αυτόν στον οποίο θα το μεταπωλήσεις.
7. Δεν καλύπτει αν δεν εγκριθεί από τον τεχνικό έλεγχο.
Τόση αοριστολογία και παπαρολογία μόνο από έλληνες βουλευτές.
Τι μένει λοιπόν; Μένει ότι καλύπτουν όλες οι εταιρίες ανεξαρτήτως
της χρονική διάρκειας της εγγύησης.
1. Καλύπτει ζημιά από το εργοστάσιο.
2. Καλύπτει ζημια στα πρωτα χιλιόμετρα.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα σε καλύψει και εκτός εγγύησης
αν είναι κάτι πολύ κραγμένο που δεν έπρεπε να συμβεί με την
καμία.
Συμπέρασμα: Ισόβια μούφα.
Να σας πω ένα σούπερ μυστικό, ο σωστός ποδηλατάς είναι η καλύτερη
εγγύηση. Θα σας περάσει το ποδήλατο και εκτός εγγύησης και για ότι
να 'ναι ζημιά. Επομένως βρείτε ένα σωστό ποδηλατά και αφήστε τις
παπάρες του μαρκετιν.
Επίσης γράψτε τυχαία ονόματα εταιριών στο γοογλη να δείτε πόσο τιμούν
το lifetime. Χτυπήστε πχ "Μάρκα warrranty problem" με έμφαση σε αυτές
που πουλάνε lifetime.
.... φίλων, δηλαδή ποδήλατα που είδα - άγγιξα - συμποδηλάτισα (και συνεχίζω....).
1. Cannondale Six 2008. Κάπου το καλοκαίρι του 2011, εμφανίστηκαν ρωγμές με διάμετρο τρίχας στο σημείο που το seat stay συναντάει το drop-out. Σε κοινά ελληνικά, τριχοειδείς ρηγματώσεις και στις δυό μεριές που το πίσω-πάνω ψαλίδι ενώνεται με το αλουμινένιο μαραφέτι που ακουμπάει ο άξονας του πίσω τροχού......
Το ποδήλατο πήγε στον εδώ αντιπρόσωπο, φωτογραφήθηκε, στάλθηκε αναφορά στην μαμά εταιρεία, στάλθηκε απάντηση πίσω, και τελικά ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΠΛΗΡΩΣ (frameset) με ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ πλαίσιο και μάλιστα ΣΕ ΑΛΛΟ ΧΡΩΜΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ φίλου Περικλή (a.k.a PC997)......
2. Specialized Roubaix 2007. Κάπου το φθινόπωρο του 2010 σε φάση καθαρισμού του full carbon, ξεβιδώθηκε η παγουροθήκη του κάθετου σωλήνα. Όταν ξαναβιθώθηκε, για κάποιο λόγο το πριτσίνι που έχει το θηλυκό σπείρωμα που βιδώνει επάνω της η παγουροθήκη, καταστράφηκε και μάλλον πήρε και λίγο από το γύρω carbon. Το ποδήλατο πήγε στον Έλληνα αντιπρόσωπο, φωτογραφήθηκε, στάλθηκε αναφορά, επέστρεψε απάντηση και ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο στο ίδιο χρώμα. Αλλά επειδή είχε αλλάξει λίγο το σχέδιο, στάλθηκε και νέο πιρούνι.....στον φίλο Παναγιώτη (a.k.a. PKOKK)
Αυτά και άλλα πολλά ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ που έχουν γραφτεί κατά καιρούς για ποδήλατα TREK & ORBEA (δεν τα αναφέρω για να μην λέτε ότι προμοτάρω το συγκεκριμένο κατάστημα.....) μας δίνουν μια γεύση του τι σημαίνει Lifetie warranty σε επώνυμα ποδήλατα....
και θα βρεις τα ανάποδα παραδείγματα για κάθε ένα που αναφέρεις.
Trek, Orbea, Litespeed, Specialized... όρεξην να έχεις να ψάχνεις.
Χάνεις όμως το δάσος, lifetime με 200 γραμμές αοριστολογίας, γενικο-
λογίας και ψιλά γράμματα είναι παπαριά.
Από όσο έχω καταλάβει δεν είναι σαφής όρος.
Σίγουρα δεν αναφέρεται στη ζωή του αγοραστή.
Την ερμηνεία δίνει (ή πρέπει να δίνει) ο κάθε κατασκευαστής. Πρόσφατα διάβαζα στα πεταχτά την εγγύηση μιας ηλεκτρονικής συσκευής και ανέφερε τη ζωή του προϊόντος, χωρίς όμως να λέει πως ορίζεται αυτή.
Νομίζω ότι πολλοί κατασκευαστές εννοούν το χρόνο που το προϊόν είναι σε παραγωγή και ίσως κάποια χρόνια ακόμη.
Ούτε στα ψιλά γράμματα δεν είναι σίγουρο ότι θα βρεθεί εύκολη απάντηση.
Τα πάντα ξεκινάνε από το κεφάλι του αγοραστή.
Αν έχει επίγνωση του τι αγοράζει τότε δεν θα
υπήρχαν προβλήματα.
Γκρινιάζουν στα φόρα ότι "Έδωσα 5.000 Ευρώ και
μου χάλασε στα 2 χρόνια". Ενώ η αλήθεια είναι
ότι "Είμαι ένα υπέρβαρος χομπίστας που πεταξα
5.000 Ευρώ για αγωνιστικό ποδήλατο το οποίο
δεν ξέρω πως να το οδηγήσω και το χάλασα".
Κάποια πράγματα δεν γιατρέυονται...
Άλλο πράγμα η ζωή του προϊόντος, άλλο η εφ' όρου ζωής εγγύηση.
Εκτιμώμενος χρόνος ζωής του προϊόντος είναι ο χρόνος που η εταιρία μπορεί να υποστηρίξει ένα προϊόν. Παράδειγμα: παίρνεις ένα λαπτοπ και σου δίνουν δύο χρόνια εγγύηση και χρόνο ζωής πέντε χρόνια. Αν εσένα σου χαλάσει στα 4.5 είναι υποχρεωμένη η εταιρία να σου αντικαταστήσει το ελαττωματικό τμήμα με νέο (να έχει δηλαδή στο στοκ της ανταλλακτικά και να το υποστηρίζει) φυσικά με το ανάλογο αντίτιμο που λόγω πολιτικής πωλήσεων είναι σχετικά ασύμφορο (αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο).
Για την εγγύηση εφ' όρου ζωής δεν υπάρχει αντίστοιχος νομικός όρος που να οριοθετεί το τι ακριβώς πρέπει να σημαίνει. Οπότε ο πωλητής θα πρέπει να προσδιορίσει τι εννοεί με το συγκεκριμένο όρο. Αν δεν ορίζει, το ελάχιστο που μπορεί να διεκδικήσει κάποιος είναι αυτός που ισχύει στον ελληνικό νόμο δύο χρόνια (για κινητά πράγματα). Με λίγα λόγια ότι του φανεί του λωλοστεφανή.
αν και δεν απάντησε κανείς στην ερώτηση που έκανα
παρόλα αυτά βλέπω ενδιαφέρον και συζήτηση και αυτό είναι αρκετό για εμένα
θα πω και εγώ ένα παράδειγμα από ελλάδα
trek το ποδήλατο
και μπήκε το σασμάν μέσα στις ακτίνες
η trek ανέφερε πως ήταν ξεβίδοτο και για αυτό μπήκε μέσα στις ακτινές
άρα δεν καλύπτετε από εγγύηση
βέβαια κοιτόντας της φοτογραφίες
είδα ότι το νυχάκι δεν στράβοσε και έσπασε ο σκελετός στο σημείο που δένει το νυχάκι
η κρίσιμη ερώτηση είναι αφού δεν έσπασε το νυχί δεν θα έπρεπε να φέρει ευθήνη ο κατασκευαστής που τοποθετεί το νύχακι για αυτόν ακριβός τον λόγο
να μην σπάει ο σκελετός αλλά το νύχι
οπότε πάμε σε αυτά που είπε ο eaglos
ξαναγράφτω σε ΝεοΕλληνικά μηπως και βγάλουμε νόημα.
κοιτόντας τις σχετικές φωτογραφίες είδα
1) το ποδήλατο έσπασε πάνω από το νυχακι
2) το νυχάκι δεν είχε σπάσει απλά είχε στραβώσει
3) η trek είχε πει πως η ζημία έγινε γιατί δεν ήταν βιδωμένο το σασμάν
4) το λογικό θα ήταν να σπάσουν νυχάκι και ακτίνες (από υπετειότητα του χρήστη) αλλά έσπασε ο σκελετός (από κακή κατασκευή)
5) δεν καλύφθηκε από εγγύηση βέβαια ο χρήστης ήταν χαρούμενος (no commends)
τώρα κατάλαβες???
.....ο σκελετός έσπασε οχι απο κακή κατασκευή αλλά απο υπαιτιότητα του χρήστη.
Το αμελώς σφιγμένο ντεραγιέ που μπλέχτηκε στις ακτίνες προκάλεσε στον σκελετό ζημιά που προήλθαν απο δυνάμεις που ασκήθηκαν βίαια στον σκελετό,κατάσταση στην οποία ο σκελετός δεν μπορεί να ανταπεξέλθει.
Σωστά πρώτα το στραβωμένο μέρος μπλέχτηκε στις ακτίνες και μετά εσπασε ο σκελετός και οχι το αντίθετο αρα σωστή απόφαση.
Το νύχι επικρατεί πια σε όλα τα ποδήλατα για να μην περνάνε ολοι οι κραδασμοί ή τα μαγκώματα της αλυσίδας κατευθείαν και άμεσα στον σκελετό του ποδηλάτου,όταν μαγκώσει η αλυσίδα και συνεχίσεις να βάζεις δύναμη στο πετάλι σπάει το νύχι και γλυτώνεις τον σκελετό όμως οι δυνάμεις που αναπτύσσονται έχουν συγκεκριμμένη φορά.
Στην παραπάνω περίπτωση οι δυνάμεις δεν είχαν την φορά του ποδηλάτου αλλά φαντάζομαι οι δυνάμεις ασκήθηκαν κάθετα προς την φορά του ποδηλάτου αφού το ντεραγιέ παρέκκλινε προς τα μέσα.
Το πλαίσιο δεν αντικαταστάθηκε στα πλαίσια της εγγύησης.
Αν δεν κάνω λάθος δώθηκε απλά μια έκπτωση για αγορά νέου
πλαισίου. Βέβαια αν είναι αυτό που νομίζω έφυγε κομμάτι
κανονικά από το σκελετό και δεν κατάλαβα γιατί δεν
αλλάχθηκε.
Τώρα τα πως και τα γιατί είναι ιστορίες για αγρίους.
Ο ποδηλάτης ισχυριζόταν το Α και η εταιρία το Β....
Ιστορία αμαρτία και ουσία μηδενική αφού το αποτέλεσμα
ήταν να πρέπει να πληρώσει ξανά λεφτά για αγορά νέου
σκελετού.
@plannet
Σε αυτό αναφέρεσε;
εγώ πάλι πιστεύω πως το νύχι είναι για να προστατεύει το σπάσιμο του σκελετού
βέβαια στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν έσπασε το νύχι αλλά ο σκελετός
τεσπα
@eaglos ναι σε αυτό