Κοίταγα για τους τρόπους κλειδώματος με πέταλο και βρήκα αυτό.
Τι πιστεύετε για αυτόν τον τρόπο κλειδώματος;;
http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html
Ο τύπος λέει ότι χρησιμοποιεί ένα μικρό πέταλο και κλειδώνει την πίσω ρόδα μόνο, πάνω σε ένα σταθερό σημείο, βάζοντας το πέταλο κάπου ανάμεσα στο πίσω τρίγωνο που σχηματίζει ο σκελετός του ποδηλάτου. Ισχυρίζεται δε, ότι δεν γίνεται να παραβιαστεί αυτός ο συνδυασμός, γιατί:
1/αφενός δεν γίνεται να κοπεί η ρόδα του ποδηλάτου αφού κανείς δεν κλέβει ποδήλατο χωρίς την πίσω ρόδα που είναι το δεύτερο πιο ακριβό πράγμα πάνω στο ποδήλατο μετά τον σκελετό.
2/ Ότι δεν μπορεί κάποιος να τραβήξει την ρόδα από τον σκελετό αν είναι κλειδωμένη έτσι
3/ Ότι δεν μπορεί να πάρει μόνο τον σκελετό.. ( αυτό... δεν το καταλάβα γιατί δεν γίνεται )
Πάντως λέει ότι με αυτόν τον τρόπο δεν χρειάζεται να κουβαλάς μεγάλου μεγέθους πέταλο μαζί σου.
Εννοείται ότι παντού έχει βάλει μπλοκάζ ασφαλείας.
Εσείς τι λέτε;;
Νομίζω οτι ακόμα και αν βγάλει τη ρόδα ο σκελετός δεν γίνεται να βγεί επειδη το πέταλο θα βρίσκει στα seat/chainstays,επίσης φαίνεται οτι δεν δημιουργείται χώρος για να αφαιρεθεί η ρόδα εντελώς, με πολλή φαντασία βέβαια, δεν είναι συγκεκριμένο στο μυαλό μου.
έχει δίκιο ο horsey κλειδωμένη η ρόδα με το πέταλο δεν βγαίνει από το σκελετό.
Κοιτα, εν πρωτοις φαινεται καλη ιδεα, αλλα στην πραγματικοτητα δεν ειναι.
Και υπαρχει ενας παρα πολυ καλος λογος για αυτο. Αν καποιος κοψει την ζαντα,σαμπρελα,λαστιχο το τσιμπισε ολακαιρο και απλα θελει καινουργια πισω ροδα.
Και υπαρχουν πολλοι που ειναι προθυμοι να καταστρεψουν λιγο, η πολυ ενα ποδηλατο για να το κλεψουν. Με μια καλη αλλα μικρη πενσα νομιζω οτι καποιος μπορει να ξεκανει την ροδα σε 5-10 λεπτα, και ισως να τα δεκα να ειναι και υπερβολη. Σκας ενα λαστιχο και κοβεις ενα λεπτο σχετικα αλουινενιο ελασμα. Δεν μου φαινεται πολυ δυσκολο.
Αν καποιος θελει να κουβαλαει ΜΙΑ αλυσιδα ντε και καλα τοτε το καλυτερο ειναι η μπλοκαζ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ασφαλειας και πεταλο πισω ροδα,σκελετο,κολονα ή βγαζεις την μπροστα ροδα και την πιανεις πισω αν εχεις quick release οποτε με ενα πεταλο πιανεις πισω ροδα,σκελετο,κολονα,και την λυμενη μπροστα ροδα.
ΥΓ. Εχωντας ζησει καποια χρονια στο Αμστερνταμ μπορω να πω με ασφαλεια οτι ενιοτε οι κλεφτες ποδηλατων ειναι ιδιαιετερα ευρηματικοι. Ενα απο τα πιο "κακα" κολπα ειναι η χρηση του ποδηλατου!!! ως μοχλο, ετσι ωστε γυρνωντας το ειτε σπαει η αλυσιδα, ειτε στραβωνει το ποδηλατο, η και τα δυο.Για αυτο διπλα στα καναλια βλεπεις κατι ποδηλατα κρεμασμενα αναποδα... Και αν τους κατσει τους εκατσε, αν οχι πανε στο επομενο , γα***ντας εσενα ομως. Για αυτο τον λογο, ειδικα στο ΑΜΣ ολοι προτεινουν ΔΥΟ αλυσιδες.
Anyway εγω προσωπικα πιστευω στο αν προσεχεις/εχεις. Χρονια στο πεταλι και ευτηχως, ποτε δεν ειχα Θεμα. Αλλα γενικα τοοο..... καταστημα λειτουργει με αυστηρους κανονισμους και πολιτικη ασφαλειας που εφαρμοζονται χωρις περεκληση.
ABUS ABUS και ΠΑΛΙ ABUS (8 και πανω ασφαλεια ε?). 2 φορες εχω αφησει φωτακια πανω και τις δυο καποιος καγκουρας τα τσιμπησε!!!! (και ηταν και τις πλακας)
Μy policy:
Καθολου αλυσιδα? το ποδηλατο ακουμπαει πανω σου.
Λεπτο συρματοχοινο η κατι εξισου ανασφαλες (μα ελαφρυ....) ? 2-5μ μακρυα ΤΟ ΠΟΛΥ και ΣΥΝΕΧΩΣ εντος του οπτικου πεδιου. (τα κεφαλαια εχουν σημασια ε?!!!)
Πολλες ωρες εξω κλειδωμενο μονο του? 2 Πεταλα
Διανυκτερευση εξω? Μεσα στο σπιτι η σπαστο
Σταθμευση σε περιοχη υψηλου κινδυνου (μεταξουργειο πχ?) : Μονο με συστηχια αντιαεροπορικων και ειδικη αμυντικη διαταξη με λειζερ Εδαφους - Εδαφους!!!
Καληνυχτα και Καλη τυχη...
Και εγώ με πέταλο κλειδώνω, αλλά με ενδιαφέρει να ξέρω ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι κλειδώματος. Ο τύπος στο blog λέει ότι είναι πολύ δύσκολο να κόψεις μία ρόδα καθώς δεν πρέπει απλά να κόψεις το λάστιχο με το πλέγμα από πίσω αλλά και το αλουμίνιο της ζάντας και να δημιουργήσεις τέτοιο άνοιγμα όσο να περνάει το πέταλο.
Και εγώ είμαι του δόγματος ότι όποιος προσέχει έχει. Αλυσίδα πάντως δεν θα χρησιμοποιούσα ποτέ. Τις κόβουν για πλάκα, είτε με κόφτη, είτε με ψυκτικό, άσε που αυτές που υποτίθεται δεν κόβονται, έχουν τεράστιο μέγεθος και δεν είναι για μεταφορά με ποδήλατο.
Καλημέρα,
Νομίζω ότι με μια μικρή παραλλαγή είναι πολύ καλός τρόπος κλειδώματος ο προτεινόμενος. Συγκεκριμένα αν έχεις αρκετά φαρδύ πέταλο και μπορείς μαζί με τον τροχό και το σταθερό σημείο να πιάνεις και το chain ή το seat stay (τα δύο σίδερα που πιάνουν τη ρόδα). Οπότε και τη ζάντα να σου κόψουν δεν μπορούν να πάρουν το ποδήλατο γιατί είναι δεμένο και από το σκελετό, ενώ εξακολουθεί να ισχύει ότι αν κόψουν το σταθερό σημείο δεν μπορούν να πάρουν το ποδήλατο κάνοντας πετάλι μια και η ρόδα είναι ακινητοποιημένη.
Μειονέκτημα αυτής της μεθόδου θεωρώ ότι είναι το γεγονός ότι το πέταλο δεν είναι πολύ φανερό και άρα αποτρεπτικό, και ένας ατσούμπαλος κλέφτης μπορεί να τραυματίσει αρκετά το ποδήλατο προσπαθώντας να στο πάρει.
Καλημέρα,
γιά το παραπάνω υπάρχουν κάτι φωσφοριζέ πλαστικά ελατήρια τα οποία "δείχνουν" που υπάρχει η κλειδαριά.
Επισης πολύ πιο παλιά υπήρξε ένα test γιά κλείδωματα μηχανής απο το οποίο test αυτό που καθυστέρησε περισσότερο τον κλέφτη ήταν ενα λουκέτο πιασμένο στο δισκόφρενο.
Γενικά πάντως το κλείδωμα θα πρεπει να γινεται οσο χαμηλωτερα μπορούμε για να μην δίνουμε στον "επαγγελματία" χώρο.
Να διευκρινίσουμε, αν έχει σημασία για κάποιους, ότι ο "τύπος" που το προτείνει είναι μια θρυλική μορφή στο χώρο του ποδηλάτου και αποτελεί μάλλον τη σημαντικότερη πηγή τεχνικών άρθρων περί ποδηλασίας στο internet (RIP Sheldon Brown). Οπότε ένα τεκμήριο αυθεντίας το έχει ο άνθρωπος.
Από εκεί και πέρα, προσωπικά έχω διαβάσει ότι το κόψιμο της ρόδας είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο, ακόμα κι αν βγει το λάστιχο, λόγω της τάσης του στεφανιού απο τις ακτίνες. Το καλό επίσης αυτού του τρόπου κλειδώματος είναι ότι σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις ένα κατά το δυνατό κοντό πέταλο, που προσφέρει μικρότερο μοχλό στην προσπάθεια θραύσης. Αν στο πέταλο που έχουμε χωράει και ο κάθετος σωλήνας, κακό δεν κάνει.
Σε κάθε περίπτωση καλό κλείδωμα δεν είναι το αδιάρρηκτο κλείδωμα, αλλά αυτό που θα κάνει τον κλέφτη να στραφεί στο επόμενο λιγότερο μπελαλίδικο να κλαπεί ποδήλατο.
Πάλι θα καραφλιάσω ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ!!!
Όσο πιο χαμηλά το πέταλο είναι, τόσο πιο εύκολα βάζει για αντίσταση στο ένα άκρο το πεζοδρόμιο και στο άλλο άκρο κάθεται πάνω και κόβεται οτιδήποτε ακούραστα στο στο πι και φι, επίσης όσο πιο ψηλά είναι το πέταλο τόσο περισσότερο ορατός είναι από τους γύρω και ρισκάρει, όχι ότι θα ενδιαφερθούν αλλά λέμε.
Ε και τι πιο εύκολο από το να κόψεις μια αλουμινένια ζάντα... ναί... σας το συστήνω ανεπιφύλακτααααααααα
@marlene
Mην τους ακούς! μόνο εμένα που ενδιαφέρομαι!!!
"Γενικά πάντως το κλείδωμα θα πρεπει να γινεται οσο χαμηλωτερα μπορούμε για να μην δίνουμε στον "επαγγελματία" χώρο." OOOOOOOOOOXI. OXI. KAI ΠΑΛΙ ΟΧΙ.
***********ΠΡΟΣΟΧΗ ,ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ.*************
Οσο πιο κοντα ειναι η αλυσιδα η το πεταλο στο εδαφος, τοσο περισοτερες πιθανοτητες εχει να χρησιμοποιειθει το εδαφος σαν κοντρα, διευκολυνοντας πολυ την "δουλεια" Καλες αλυσιδες η πεταλα που ειναι χαμηλα κοβονται πολυ ευκολα με μεγαλη ψαλιδα, χρησιμοποιοντας το εδαφος για αντισταση και το βαρος για δυναμη. Στο 90% των βιντεο που δειχνουν τετοιες δοκιμες, χρησιμοποιειται το γεγονος οτι η αλυσιδα ακουμπα, η βρισκεται κοντα στο εδαφος. Πολλες αλυσιδες η πεταλα, δεν θα κοβοντουσταν με καμια ψαλιδα (εκτος και αν δοκιμασει ο κουταλιανος) αν δεν μπορουσε ο κλεφτης να βαλει κοντρα στο εδαφος. IS THIS CLEAR???
Τωρα για το που/πως κλειδωνουμε τα εχουμε πει ρε παιδια! :-)
1 "αλυσιδα": Σκελετος+Πισω ροδα+σταθερο σημειο (μπροστα ροδα η μπλοκαζ ασφαλειας η την βγαζουμε και την δενουμε πισω και αυτη)
2 "αλυσιδες": Σκελετος+Πισω ροδα+σταθερο σημειο & Μπροστα ροδα σκελετος, σταθερο σημειο.
Τον συνδιασμο νο2 χρησιμοποιουσα κανα παγωμενο βραδυ στον Αμστερνταμ που επρεπε να μεινει εξω το ποδηλατο με Μια αλυσιδα ABUS 8ara 1,7kg για μπροστα που ειναι μεγαλη η "διαδρομη" και πισω που δεν θελει μηκος petalo Abus Bordo 8ari 1kg.
Οσο πιο μακρυα απο το εδαφος, Οσο πιο σφιχτα, στενα γινεται, και θυμιζω δενωντας μπρος πισω σταματαμε και το κολπο ποδηλατο=μοχλος.
Ομολογω οτι δεν εχω δοκιμασει ποτε να κοψω ζαντα ποδηλατου και δεν εχω δει/δαβασει κατι σχετικο. ΣΙΓΟΥΡΑ παντως υπαρχει το ζητημα οτι Αλουμινιο - Ατσαλι = 0 - 1.... Με ενα μικρο σιδεροπριονο (σχεδον τσεπης ε?) η μια καλη ταναλια νομιζω οτι ειναι υποθεση 5-10 λεπτων.
Δηλαδη ενα ατσαλενιο εργαλειο (ακομα και μικρου μεγεθους) σιγουρα μπορει να κοψει με σχετικη ευκολια ενα αλοουμινενιο ελασμα, ανεξαρτητως τασης ακτινας, παχος ελασματος η δεν ξερω και εγω τι αλλο. Φανταζομαι δηλαδη οτι υπαρχει καποιος καλος λογος που κανεις δεν φτιαχνει κλειδαριες απο πλαστικο, ανθρακονημα, η ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ....
Anyway it is a free world... Αν καποιος θελει να δεσει με πεταλο το ποδηλατο απο τα συρματοσχοινα των φρενων του who am I to stop him?
Ο Sheldon Brown, ( ο τύπος που έγραψε το άρθρο - για να μην τον λέμε και τύπο), λέει ότι σε πραγματικές συνθήκες δεν μπορεί να κόψει κάποιος τους τροχούς του ποδηλάτου, και ειδικά σατον περιορισμένο χώρο που του αφήνει αφενός το τρίγωνο που σχηματίζεται στο πίσω μέρος του ποδηλάτου και αφετέρου το κενό ανάμεσα στις ακτίνες που βρίσκεται το σίδερο από το πέταλο.
Τι να πω και εγώ. Δεν ξέρω. Πάντως αν δεν μπορεί να παραβιαστεί αυτός ο συνδυασμός θα ήταν μία πολύ καλή λύση για να μην κουβαλάμε τεράστια πέταλα μαζί μας.
Υπαρχει η λυση της "σπαστης" κλειδαριας. Η ABUS βγαζει δυο μοντελα με το ονομα BORDO ενα με ασφαλεια 8 και ενα με 15 (οτι και αν σημαινουν αυτα να νουμερα ε?). Το ενα ζυγιζει 1κιλο το αλλο 1,7. Επισης εχουν Κλειδι ασφαλειας. Ειναι καπως τσιμπιμενες απο πλευρας τιμης, αλλα προσωπικα πιστευω πως αξιζουν. Επισης λογο του σχεδιασμου τους (δηλ του γεγονοτος οτι δεν ειναι πληρως ακαμπτες) νομιζω οτι ειναι πολυ πιο ανθεκτικες απο κανονικα πεταλα, και προφανως ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ πολυ πιο ευκολα. H 15αρα νομιζω οτι μονο με τροχο κοβεται δηλαδη και παλι δυσκολα και οσο για να παραβιασεις την κλειδαρια...καλη τυχη.... Εχει το πιο παρανοικο κλειδι που εχω δει ποτε....
Παρομοια κλειδαρια βγαζει και η τrelock αλλα ομολογω οτι δεν θα εμπιστευομουν γαλλους μηχανικους με τιποτα.... http://www.youtube.com/watch?v=1-q_kIf1zbI
Anyway good luck everybody...
Πιστεύω ότι αν έχεις τέτοιο ποδήλατο, σαν αυτό που απεικονίζεται στη φωτό, δεν χρειάζεσαι καθόλου κλείδωμα!
εχω παρει την ABUS με δεικτη 15 , ειναι 85 εκατοστα μαζευεται σε πολυ μικρη θηκη και κλειδωνει σκελετος+πισω ροδα+σταθερο σημειο. Εχω παρει καινουριο ποδηλατο κι ακομη δεν το εχω αφησει εξω κλειδωμενο...
μονο στο μπαλκονι και κλειδωμενο στα καγκελα...
παντως ειναι καλη λυση αυτη η κλειδαρια.
Με την ευκαιρια για διαφωτιστε με , θελω να αλλαξω τα μπλοκαζ των τροχων με ασφαλειας , οι διαστασεις ειναι στανταρτ σε ολα τα ποδηλατα?
εγω μετρησα την αποσταση στο πηρουνι απο τις εξω πλευρες κι ειναι 120mm μπροστα και 150mm πισω.
στο ιντερνετ που ειδα λεει για 100-110mm μπροστα και 130mm πισω με καλυπτουν?
Ίσα ίσα.. Είναι αντίκα.. Ο Sheldon Brown έκανε συλλογή από αντίκες ποδήλατα.