Συνέλευση Ποδηλάτ-ισσ-ες, 4-11-2014, 19:00 στους Φίλους του Ποδηλάτου. Παρόντες: 4 άτομα
- Ήρθαν δύο αντιπρόσωποι από το "Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Φυλής" και μας ζήτησαν υποστήριξη για ποδηλατάδα που διοργανώνουν στο δήμο Φυλής στις 23 Νοεμβρίου (Κυριακή) για να αναδείξουν τη δράση τους. Συμφωνήσαμε να προβάλλουμε την εκδήλωση στην πρώτη σελίδα.
- συζητήθηκαν δύο αφίσες για την ποδηλατοπορεία μνήμης τροχαίων θυμάτων
- προτάθηκε να αφαιρεθεί η δυνατότητα παράθεσης από το φόρουμ -- δεν εγκρίθηκε
- Ερωτήθηκε αν θα έπρεπε να είχαν συμπεριληφθεί επιχειρηματίες του ποδηλάτου στην επιστολή για το ποδηλατικό δίκτυο που συνυπογράψαμε προς τη Βουλή όταν ψηφιζόταν το Ρυθμιστικό. Αναφέρθηκε οτι συνυπογράψαμε με την ΜΚΟ "Πόλεις για το Ποδήλατο" και όχι με τους μεμονομένους επιχειρηματίες που την απαρτούν ή την εκπροσωπούν.
- Αναφέρθηκε συνάντηση που έγινε μεταξύ Ποδηλάτ-ισσ-ες, Φίλοι του Ποδηλάτου και Πόλεις για το Ποδήλατο, με σκοπό τη δημιουργία ενός ελληνικού φορέα/ομπρέλλα με τον οποίο θα συνδιαλέγεται η ECF αντί να συνδιαλέγεται με όλες τις ελληνικές συλλογικότητες ξεχωριστά, καθώς αναμένεται στα ερχόμενα χρόνια να διατίθενται σημαντικά Ευρωπαϊκά κονδύλια για το ποδήλατο και η ECF θα έχει σημαντικό ρόλο στη διαχείρισή τους. Δεν είναι ξεκάθαρο τι μορφή θα έχει αυτός ο φορέας. Η ECF έχει αναθέσει στα 3 μέλη της στην Ελλάδα να μελετήσουν τη δημιουργία του, με χρηματοδότηση 5.000 ευρώ. Τα 3 μέλη είναι Πόλεις για το Ποδήλατο, Οικολογική κίνηση Θεσσαλονίκης, Σύλλογος Ορθοπεταλιά.
Είναι κρίμα που οι δύο μεγαλύτερες συλλογικότητες διεκδίκησης της προώθησης του ποδηλάτου στην Αττική δεν συμπεριλαμβάνονται στα μέλη της ECF που έχει ανατεθεί ο συντονισμός για τον εθνικό φορέα-σκέλος της ECF.
Οι Ποδηλάτ-ισσ-ες έχουν ήδη κάνει δράσεις συντονισμού πανελλαδικά, όπως με τις Πανελλαδικές Ποδηλατοπορείες και τουλάχιστον μια πανελλαδική ημερίδα.
Οι Φίλοι του Ποδηλάτου ήταν πιο ενεργοί πολλά χρόνια πριν και ήταν μέλος της ECF παλιότερα, αλλά ακόμα διατηρούν στεγασμένο ποδηλατικό στέκι στην Αττική και φιλοξενούν τους Ποδηλάτ-ισσ-ες στο χώρο τους.
Μια Πανελλαδική ημερίδα θα ήταν το κατάλληλο εργαλείο για να συζητηθεί η ομπρέλλα της ECF στην Ελλάδα. Τα 5.000 ευρώ θα μπορούσαν να διατεθούν για να καλύψουν ταξιδιωτικά έξοδα για όσους έρθουν από μακριά.
Είναι ειρωνικό οτι ενώ το ελληνικό κράτος έχει συμπεριλάβει απευθείας τους Ποδηλάτ-ισσ-ες και τους Φίλους του Ποδηλάτου σε δραστηριότητες όπως το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας ή σε συναντήσεις με υπουργούς για την εκκίνηση ποδηλατικών αξόνων, όπως αυτός της Κηφισιάς-Φάληρο, η ECF δεν ήρθε απευθείας σε επαφή μαζί μας. Έτσι, οι δύο αυτές συλλογικότητες ήταν προσκεκλημένες σε συνάντηση που κάλεσε ένας νεοσυσταθέντας φορέας 5 επαγγελματιών του χώρου (έμποροι ποδηλάτων, εκδότες περιοδικού, και μελετητές έργων βιώσιμης κινητικότητας).
Μα ένας λόγος για την μορφή της συλλογικότητας σήμερα ήταν και είναι να μην εμπλακουν ποτέ με δώροεπιταγές και μπόνους και φαίνεται πως αυτό είναι μια πρακτική του ευρωπαϊκού ποδηλατικού οργανισμού.(Ακού 5.000ευρώ)
Χίλιες φορές ημερίδες σε καφενείο και πάγκακια παρά να έχεις να δικαιολογήσεις γιατί έδωσες ζ ποσό εκεί και όχι παράδιπλα.
Κάνε πολιτική από τα παγκάκια και από τους καφενέδες και μετά κάτσε να αναρωτιέσαι γιατί δεν μας παίρνει κανένας στα σοβαρά.
Πάγιο κόλπο, δίνουν λεφτάκια (έτσι κι αλλιώς κλεμένα τάχουν) για να βάζουν τα πάντα στο χέρι. Το ποδήλατο όμως μπορεί και χωρίς τα λεφτά τους.
Όχι ότι λες πάντα όχι σε όλα, αλλά προσοχή, αυτό.
ότι θα αρχίσουν -και ήδη έχουν αρχίσει- να υλοποιούνται πράγματα για το ποδήλατο, είτε το θέλουμε είτε όχι. Άρα το ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε καταρχήν είναι, θέλουμε να έχουμε ένα λόγο σε αυτό ή όχι; Αν ναι με ποια μορφή, τρόπο, διαδικασίες και φυσικά δυναμικό; Αν όχι, ποια θα είναι η θέση μας όταν θα υλοποιούνται λάθος πράγματα, πχ λάθος έργα, χωρίς πραγματική χρησιμότητα, υπερκοστολογημένα ή δεν ξέρω κι εγώ τι; Και ήδη υπάρχουν τέτοια έργα...
στην ευρώπη ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς
στην ελλάδα είναι άλλες οι πολιτικές
@Laou Laou. 5.000 ευρώ μου φαίνεται κατάλληλο ποσό γι' αυτό το σκοπό αν ξοδευτεί σωστά (για παράδειγμα, για ταξιδιωτικά έξοδα/οργάνωση ημερίδας). Η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία κόστιζε γύρω στα 1.000 ευρώ παλιότερα για αφίσες, έξοδα αποστολής και ίσως και σημαιάκια. Και είχε παρόμοια έσοδα από δωρεές ή αγορές (σημαιάκια). Καλύτερα να μην ανακατευόμαστε με το πώς ξοδεύονται τα ποδηλατικά χρήματα; Καλύτερα να μην πρωτοστατούμε στο πώς θα οργανωθούμε για να εκπροσωπηθούμε στην ECF, αλλά να περιμένουμε από τους επαγγελματίες του χώρου να πάρουν τις αποφάσεις για μας;
Βεβαίως, οι Ποδηλάτ-ισσ-ες συνειδητά έχουν αρνηθεί να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε διαχείριση χρημάτων (εκτός από τα 1.000 ευρώ το χρόνο για ποδηλατοπορείες, ιστοσελίδα και κάτι τέτοια) ή να μετεξελιχθούν σε πιο επίσημο φορέα. Επομένως οι παραπάνω εξελίξεις είναι εν μέρει αποτέλεσμα των αποφάσεων των Ποδηλατ-ισσ-ών και όλων μας.
Είμαι από αυτούς που ήθελε να μετεξελιχθούν οι Ποδηλάτ-ισσ-ες σε σύλλογο. Ο σύλλογος πολιτών είναι μια μέση οδός μεταξύ του κινήματος και των επαγγελματιών που βιοπορίζονται. Ο σύλλογος μπορεί να προσλαμβάνει άτομα που βιοπορίζονται αλλά αυτοί που παίρνουν τις σημαντικές αποφάσεις (Δ.Σ., μέλη) θα το κάνουν αμισθί. Τα άτομα που βιοπορίζονται από το σύλλογο δεν θα έχουν παράλληλη επαγγελματική δραστηριότητα στο ίδιο θέμα (δηλαδή έμποροι ποδηλάτων ή μελετητές έργων βιώσιμης κινητικότητας). Θα κάνουν διοικητική δουλειά, θα τρέχουν καμπάνιες, θα διατηρούν δημόσιες σχέσεις, κ.λ.π. Με το να υπάρχουν μέλη και άμισθο Δ.Σ. βελτιώνεται η διαφάνεια και μειώνεται η σύγκρουση συμφερόντων.
Δεν πέρασε αυτή η άποψη. Μερικοί έχουν ξεκινήσει να κάνουν ξεχωριστό σύλλογο (Ποδηλατική Κοινότητα). Πιθανόν το αποτέλεσμα της οργάνωσης εθνικού φορέα για την ECF να είναι ένας καινούργιος σύλλογος. Ποιος ξέρει...
H συλλογικότητα δεν έχει κάνει καμία ημερίδα σε καφενεία και πάγκακια αλλά συνηθίζει να χρησιμοποιεί το Πολυτεχνείο και την παίρνουν πολύ σοβαρά από όσα βλέπω και καταλαβαίνω.
Και ημερίδες και εκδηλώσεις γίνονται ρέφενε και πολλά από τα παιδιά δινούν από το υστέρημα τους μέχρι να καλυφθούν τα έξοδα από τους κουμπαράδες.
Για αυτό ακριβώς τον λόγο πικρόχόλα σχόλια δεν τους άγγίζουν ιδιαίτερα.
Ολα τα μέλη της συλλογικότητας έχουν την δυνατότητα να εγγραφούν σε όποιον σύλλογο επιθυμούν και να διαχειριστούν όσα χρήματα θέλουν απλά όταν ενεργούν για την συλλογικότητα θα πρέπει να αφήνουν το μεγάλο πορτοφόλι στο σπίτι και να φέρνουν μαζί τους άλλες αξίες όπως αλλυλεγγύη,όρεξη για ενασχόληση για τα κοινά.
Μόνο που "το μεγάλο πορτοφόλι" που αφήνεις στο σπίτι, είναι γεμάτο με τα χρήματα με τα οποία έχουν φορολογηθεί αυτοί στους οποίους θες να δώσεις αλληλεγγύη. Περιλαμβάνει φόρους όπως ο ΕΝΦΙΑ. Ξεχάσατε κάποιο "πράσινο ταμείο" που χρηματοδότησε κοινόχρηστα ποδήλατα σε διάφορους δήμους; Πας να ασχοληθείς με μεράκι για τα κοινά, αλλά προς θεού όχι για τα κοινά χρήματα. Αυτά καλύτερα να τα διαχειρίζονται οι επιτήδειοι.
Ακριβώς 1 λέξη είναι όλο το ζουμί, "επιτήδειοι", οι οποίοι μυριστήκαν χρήμα (κλεμμένο και μη) και μπήκαν στο χορό ή στο χώρο για να κάνουν ό,τι ξέρουν καλύτερα.
Σωστοί όλοι οι αφορισμοί!
Αυτό που ρωτάμε είναι, ποια η θέση σας;
Τι να κάνουμε;
Ποια τροπή θέλετε να έχουν οι εκάστοτε εξελίξεις;
Μπορεί να υπάρξει κοινή γραμμή ή έστω σύμπνοια;
Ή να διασπαστούμε στον τάδε και στον δείνα;
Οι εκάστοτε επιτήδειοι μπαίνουν γιατί εμείς τους αφήνουμε χώρο για να το κάνουν αυτό.
Αν οι ποδηλατικές κοινότητες είχαν έναν κανονικό και επίσημο φορέα να τις εκπροσωπεί, τότε να είσαστε σίγουροι ότι το ECF με αυτόν τον φορέα θα είχε νταλαβέρια και όχι με τους ιδιώτες που πάνε για το κέρδος τους.
Αλλά εδώ αντί να κοιτάμε να οργανωθούμε κάπως για να έχουμε λόγο, προτιμάμε την πολιτική του καφενέ και του παγκακίου.
Η τροπή που θα έπρεπε να πάρουν οι εξελίξεις είναι να οργανωθεί άμεσα πανελλαδικός σύλλογος ποδηλατιστών ( αστικών ή μη - κάτι που να περιλαμβάνει τους πάντες μέσα) και να ασκήσει βέτο για την επιλογή που έγινε στο ποιος θα εκπροσωπεί τους ποδηλάτες της Ελλάδας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Οι όποιες αποφάσεις και ρυθμίσεις προβλέπεται να γίνουν, θα πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες του κοινού για το οποίο γίνονται και όχι τις τσέπες επιχειρηματιών του αντίστοιχου χώρου.
Και κάτι ακόμα. Πάρτε χαμπάρι ότι όποιος δεν έχει το κοινό μαζί του, δεν έχει τίποτα, οπότε ότι χρήματα διατεθούν, αν διατεθούν, δεν θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα ( τα οποία είναι καλύτερες συνθήκες και υποδομές για τους ποδηλάτες).
Μερικές διευκρινήσεις:
1. Οι Φίλοι του ποδηλάτου είναι μέλος της ECF (οι ετήσιες συνδρομές έχουν πληρωθεί) αλλά για κάποιο λόγο πριν λίγο καιρό εξαφανίστηκαν από τη λίστα μελών στη σελίδα της ecf. H ανεπίσημη εξήγηση είναι οτι δεν έχουν παρευρεθεί ποτέ σε συμβούλια, συνέδρια, εκλογές κλπ της ecf. Λαμβάνουν όμως οπως πάντα ενημερωτικό υλικό, προσκλήσεις κλπ και μένει να επικοινωνήσουν με τους υπεύθυνους για να δοθεί μια επίσημη εξήγηση. Που όμως λίγο νόημα έχει μια και έτσι κι αλλιώς όλα τα εως τώρα μέλη θα αντιπροσωπεύονται από τον νέο φορέα και όχι ως μεμονωμένες οργανώσεις.
2. Ειναι λάθος οτι δεν ρωτήθηκαν τα μέλη της ecf για τη δημιουργία του εθνικού φορέα. Ρωτήθηκαν όλοι και ασχολήθηκαν όσοι ήθελαν να ασχοληθούν. Οι ΦτΠ απάντησαν μεταξύ άλλων οτι "...όσο για ίδρυση Ομοσπονδίας που θα εκπροσωπεί το ποδήλατο, είναι ένα θέμα που πέρα από τις όποιες αντιδράσεις και διχασμούς θα φέρει στον ποδηλατικό κόσμο, είναι κάτι που δεν μπορεί να δημιουργηθεί μόνο από τα μέλη της ECF ή από κάποιες ελάχιστες ομάδες που ανταποκρίνονται..." και οτι δεν δέχονται να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα για μια ακόμη φορά για καμπάνιες ενημέρωσης και τα συναφή (ισως και για αυτό να εξορίστηκαν από τη λίστα μελών) εφόσον "...Όλοι γνωρίζουμε πλέον ότι δεν είναι η έλλειψη ενημέρωσης που ευθύνεται για τις ανεπαρκείς υποδομές και την κατάχρηση του ΙΧ, παρά η ανύπαρκτη υποστήριξη από την πολιτεία για πολλούς και άλλους λόγους..."
Δέχθηκαν όμως να βοηθήσουν όπου μπορούν σε θέματα που τους αφορούν.
3. Τα άτομα που πρωτοστατούν στην έκκληση της ECF ( www.ecf.com ) που για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι, καλό θα ήταν να αφιερώσουν λίγο χρόνο να ενημερωθούν για να μπορούν να εκφέρουν γνώμη με κάποια βάση, δεν είναι "επιχειρηματίες" μόνο με όλη την αρνητική σημασία που της προσδίδουν κάποιοι, αλλά και άτομα που επί δεκαετίες ασχολούνται με την προώθηση του ποδηλάτου και έχουν μάλλον αποδείξει οτι είναι αποτελεσματικοί και θα ήθελα να πιστεύω φερέγγυοι. Ελπίζω σε αυτό και το μέλλον θα δείξει -
Το κάλεσμα που κάνουν θα αφορά όλες τις ενεργείς ομάδες (άτυπες και μη) που έχουν δείξει έργο στην προώθηση του ποδηλάτου και έχουν μελλοντικά σχέδια. Απαιτούν δηλ τη συμμετοχή όσο περισσότερων ενεργών ομάδων γίνεται - πως λέτε λοιπον οτι παραβλέπουν το "ποδηλατικό κοινό" και οτι δρουν με μόνο γνώμονα τη τσέπη τους;;;;
4. Η ιδέα για έναν φορέα που θα ενώνει όλες τις ομάδες και θα έχει μια κοινή φωνή όντως έχει συζητηθεί και πολύ παλαιότερα (πχ από τους ΦτΠ πολύ πριν την εμφάνιση των Ποδηλατ-ισσ-ες με τους τότε λιγους ΦτΠ άλλων πόλεων) αλλά και από τους Ποδηλατ-ισσ-ες. Πέρσι έγινε μια συνάντηση στη Θεσσαλονίκη από την "οικολογική κίνηση Θεσσ/νικης" με σκοπό την δημιουργία ενός τέτοιου φορέα όπου και φάνηκε για μια ακόμη φορά πόσο δύσκολο είναι ένα τέτοιο έργο (από την Αθήνα παρευρέθηκαν και οι ΦτΠ και οι Ποδηλατ-ισσ-ες και ο μελλοντικός Ποδηλ-αττικός συλλ. )
5. Θεωρώ οτι ένα τέτοιο επίτευγμα (με δίκαιους όρους, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα) είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο έργο που δεν θα ήταν σκόπιμο να ανατεθεί ούτε σε όσους ξαφνικά είδαν φως και μπήκαν ούτε σε όσους έχουν καλές προθέσεις μεν αλλά όχι το απαιτούμενο know how.
Μια προσπάθεια όμως όπως προτείνει ο Filopodaros δεν θα έβλαπτε, αν υπάρξουν άτομα με κουράγιο, θέληση, οικονομική ανεξαρτησία και γνώσεις.
Αλλωστε, μπορεί μεν το μονοπώλιο πλέον να το έχει η ecf στην Ευρωπη αλλά οι επι μέρους ομάδες και συλλογικότητες πάντα χρειάζονται για να υποστηρίζουν και να ελέγχουν τα δρώμενα. Το πόσο εφικτό είναι αυτό ειναι το ερώτημα.
http://www.ecf.com/news/curtain-falls-on-yet-another-great-athens-bike-f...
Athens Metropolitan Cycle Route - 11 million euro
http://www.ecf.com/wp-content/uploads/EP-2014-elections_ECF-manifesto_fu...
ECF_manifesto
1. Πόροι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ποδηλατικά έργα
Πιο αποτελεσματικά μέτρα που αφορούν την ποδηλασία θα ενθαρρύνουν περισσότερους ανθρώπους να ποδηλατούν πιο συχνά. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών, κατά συνέπεια, θεωρεί ότι θα πρέπει να εξασφαλίζεται για την ποδηλασία το 10% όλων των προϋπολογισμών για τις μεταφορές. Αυτό μεταφράζεται -σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης- σε επενδύσεις ύψους 6 δις ευρώ για προγράμματα σχετικά με την ποδηλασία για την περίοδο 2014-2019. Κατά την προηγούμενη προγραμματική περίοδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2007-2013), εξασφαλίστηκαν για υποδομές για την ποδηλασία περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ (δηλαδή 0,7% της συγχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Ενωσης) από τα 82 δις ευρώ με τα οποία χρηματοδοτήθηκαν συνολικά οι υποδομές για τις μεταφορές.
Θεωρω οτι θα λεγαμε οτι υπαρχει επαρκης ενημερωση εαν υπηρχε στα σχολεια μαθημα κυκλοφοριακης αγωγης μαζι με εκμαθηση ποδηλατου & κυκλοφοριακης αγωγης απο Δημοτικο , μαζι με ενσωματωση στον Κ.Ο.Κ του νομου περι αντικειμενικης ευθυνης.
Επισης θα ηθελα ολοι να γνωριζουν τι σημαινει ποδηλατοδρομος με σωστες προδιαγραφες.
Σε αντιθετη περιπτωση η προκριση των εργων εναντι της ενημερωσης με βρισκει αντιθετο.
Δηλαδή, εφόσον δεν υπάρχει κυκλοφοριακή αγωγή για τους πεζούς, δεν πρέπει να κατασκευάζονται πεζόδρομοι, πεζοδρόμια ή άλλα έργα για τους πεζούς;
Επειδή δεν υπάρχει κυκλοφοριακή αγωγή για τους ποδηλάτες, δεν πρέπει να γίνονται υποδομές για το ποδήλατο;
Βλέπω ότι συμφωνούμε σε δυο σημεία.1)Ότι δεν υπάρχει επαρκής ενημέρωση 2)Ότι γίνονται έργα για πεζούς και ποδηλάτες. Από την άλλη καταλαβαίνω ότι θεωρείς λογικό να σταματήσουμε την ενημέρωση αν και δεν μπορούμε να κάνουμε έργα και ούτε άλλο παράρτημα της ECF στην Ευρώπη κατάφερε κάτι τετοιο
Από που συμπεραίνεις οτι θεωρώ λογικό να σταματήσουμε την ενημέρωση; Με ξέρεις και προσωπικά και έχουμε βρεθεί μαζί σε ενημερωτικές ομιλίες και διαλέξεις. Σου δίνω την εντύπωση ανθρώπου που δεν θέλει την ενημέρωση; Για να μην πάμε μακριά, αυτό εδώ το νήμα με τα πρακτικά της συνέλευσης το ξεκίνησα εγώ, με σκοπό την ενημέρωση.
Η απάντηση σε αυτό πιστεύω θα έπρεπε να έρθει από την Lyhadj.Δεχομαι ότι ενδιαφέρεσαι για την ενημέρωση. Αλλά δεν πιστεύω ότι είναι σωστό να παραδίνονται στην κυκλοφορία ποδηλατοδρομοι χωρίς ενημέρωση των εν δυνάμει χρηστών τους.Θα έπρεπε να είχα παραθέσει το μέρος του κειμένου στο οποίο αναφερόμουν Συγκεκριμένα "και οτι δεν δέχονται να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα για μια ακόμη φορά για καμπάνιες ενημέρωσης και τα συναφή (ισως και για αυτό να εξορίστηκαν από τη λίστα μελών) εφόσον "...Όλοι γνωρίζουμε πλέον ότι δεν είναι η έλλειψη ενημέρωσης που ευθύνεται για τις ανεπαρκείς υποδομές και την κατάχρηση του ΙΧ, παρά η ανύπαρκτη υποστήριξη από την πολιτεία για πολλούς και άλλους λόγους...
Το πρωτο ειναι αυτο στο οποιο αναφερομουν περι ενημερωσης
Το δευτερο ειναι μια προσωπικη εκτιμηση η οποια γενικευτικα εκφερεται ως καθολικη.
Αλλα δεν συνεχιζω γιατι πιστευω οτι για οποιον θελει να διαβασει εχουν γινει καθαρες οι θεσεις ολων
Νομίζω οτι παρεξηγήθηκαν τα λόγια μου οπότε δίνω και μερικές εξηγήσεις. Η παραπομπή αναφερόταν στον τρόπο χρήσης ενός κονδυλίου, και συγκεκριμένα προς στα μέλη της ecf με στόχο την συνεργασία τους.
Καμπάνιες ενημέρωσης και "φιέστες" έχουν γίνει αρκετές και είναι νομίζω πλέον αποδεκτό οτι υστερούμε στα έργα και όχι σε αυτές. - από φυλλαδιάκια, μπαλόνια και κονκαρδες που να λένε πόσο καλό κάνει το ποδήλατο έχουμε τόσα χρόνια δει πολλά, ακόμα και από φορείς που το ποδήλατο το έχουν για διακόσμηση (βλ Δ.Α). Αυτό εννοούσα και όχι γενικότερα οτι δεν χρειάζεται να γίνει "προπαγάνδα" για το ποδήλατο. Και όπως και ο Φιλοποδαρος αναφέρει, έτσι κι εγώ θα σου πω οτι γνωρίζεις πολύ καλά το πόση ενημερωτική δουλειά προσφέρουν οι ΦτΠ. Η ουσία όμως είναι οτι σε πιο επίσημο επίπεδο απαιτεί κανείς έργα τα οποία θα συνοδευτούν από επαρκή ενημέρωση και όχι μόνο μια ενημέρωση χωρίς έργα.
Τα υπόλοιπα τα συζητάμε καλύτερα κάποτε από κοντά μια και δεν είναι το θέμα του νήματος ποιός ευθύνεται για την ανυπαρξία των υποδομών.
κι άλλο αυτό που λέει η Λυδία. Εσύ αναφέρεσαι σε ενημέρωση για συγκεκριμένα έργα. Η Λυδία μιλάει για καμπάνιες γενικά για το ποδήλατο, στις οποίες κατευθύνονται όλες οι χρηματοδοτήσεις, χωρίς να γίνεται κανένα έργο. Αν έχω καταλάβει καλά δηλαδή...
(με πρόλαβε η Λυδία!)