Πρακτικά συνέλευσης Ποδηλατ-ισσ-ών 20/10/2010

6 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
christiana_p
Απών/απούσα

Ήμασταν 9 άτομα.

Γενικά: Η επόμενη τακτική συνέλευση των Ποδηλατ-ισσ-ών (3/11/2010) θα έχει σχεδιαστικό χαρακτήρα ("Σχεδιαστική Συνέλευση"), θα ξεκινήσει στις 19:00 για τρέχοντα θέματα και στις 20:00 θα ξεκινήσει η συζήτηση με θέμα το σχεδιασμό των δράσεών μας την επόμενη χρονιά. Επίσης, υπάρχει ανάγκη να γίνει μία έκτακτη συνέλευση για οργανωτικά θέματα ("Οργανωτική Συνέλευση"), η ημερομηνία της οποίας θα αποφασιστεί στη συνέλευση της 3/11.

Θέματα:

1. Λεκτικές επιθέσεις στο φόρουμ: Τις τελευταίες μέρες παρατηρείται έξαρση των λεκτικών επιθέσεων εναντίον ατόμων και κοινωνικών ομάδων στο φόρουμ. Αποφασίστηκε να γραφτεί σχετικό κείμενο για τη θέση των Ποδηλατ-ισσ-ών στο θέμα και, στην πράξη, να μπλοκαριστεί ο λογαριασμός ενός χρήστη για μια βδομάδα και να γίνουν συστάσεις στους υπαίτιους των υπολοίπων τρανταχτών περιπτώσεων των τελευταίων ημερών.

2. Ερωτηματολόγιο Ποδηλατ-ισσ-ών προς υποψήφιους δημάρχους. Οι ερωτήσεις θα οριστικοποιηθούν εντός των επόμενων ημερών και θα ζητηθεί μέσω του φόρουμ η συνδρομή εθελοντών ώστε να διανεμηθεί άμεσα σε όσο το δυνατόν περισσότερους υποψήφιους.

3. Μετρό: Αποφασίστηκε να γράψουμε επιστολή με την οποία θα ζητάμε άμεσα συνάντηση.

4. Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Έγινε ενημέρωση για τη συνάντηση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, στην οποία δόθηκε προτεραιότητα στον ΚΟΚ. Αποφασίστηκε να τεθούν στο φόρουμ προς συζήτηση / αναθεώρηση οι τελευταίες προτάσεις των Ποδηλατ-ισσ-ων για τον ΚΟΚ.

5. Καμπάνια για την οδική ασφάλεια: Σε εμφανές σημείο του site θα αναρτηθεί banner με την προτροπή για φώτα κατά τη νυχτερινή ποδηλασία.

6. Οδηγίες προς οδηγούς: Προτάθηκε να συνταχτεί κείμενο με οδηγίες προς οδηγούς με στόχο την ασφάλεια και την αρμονική συνύπαρξη με τους ποδηλάτες στους δρόμους. Το κείμενο θα αναρτηθεί και στο forum για να εμπλουτιστεί.

7. Μάζωξη για το site: Αποφασίστηκε να οργανωθεί άμεσα.

8. Βιβλίο με λογοτεχνικά κείμενα συνποδηλατ-ισσ-ών: Όταν, με το καλό, εκδοθεί, θα μπορεί να διατεθεί μέσω του site (banner).

9. Συνάντηση με Ο.Α.Σ.Α.: Έγινε ενημέρωση, το κλίμα ήταν θετικό, θα ακολουθήσει και νέα συνάντηση.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
poyka
Εικόνα poyka
Απών/απούσα

Ποδηλάτες στο οδόστρωμα
Σεβαστείτε τους, κάνουν κάτι για το οποίο αύριο θα τους ευγνωμονούμε.!

«Κάθε πολιτισμός ξεκινάει με την αυταρχία μιας πίστης και τελειώνει με την αναρχία μιας λογικής...»

Σήμερα, κι ενώ το ποδήλατο κάνει αναπόφευκτα τα πρώτα του βήματα σε αυτό το επικίνδυνο και βίαιο οδηγητικό περιβάλλον, προσπαθούμε απεγνωσμένα να βρούμε λύσεις.
Όμως, για να μπορέσει το ποδήλατο να επιβιώσει και να συνυπάρξει αρμονικά με τα υπόλοιπα μέσα μετακίνησης, είναι απαραίτητο να κινηθούμε με σύνεση και φαντασία. Χρειαζόμαστε σκαπανείς κατάλληλους για να «σπρώξουν» την ιδέα (διότι περί ιδέας πρόκειται, καθώς τα ολοένα και αυξανόμενα οικονομικά και οικολογικά προβλήματα τοποθετούν το ζήτημα σε επίπεδο ιδεολογικό.!).

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν σήμερα ποδήλατα για την καθημερινή τους μετακίνηση. Τα αίτια ποικίλα και διαφορετικά: άλλοι επιζητούν μια ευχάριστη διαδικασία άσκησης, άλλοι το επιλέγουν ως το πιο οικονομικό μέσο, ενώ κάποιοι ακόμα πιο «ψαγμένοι», συνδυάζουν τα παραπάνω με την οικολογική τους συνείδηση, χρησιμοποιώντας το ως μέσο βοηθείας στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων (όπως το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο) και στη μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.

- Πώς, όμως, αντιδράμε αλήθεια εμείς οι οδηγοί μηχανοκίνητων οχημάτων;
- Συνήθως με δύο τρόπους:
1. Άθλια!
Ωσάν όλοι οι ποδηλατιστές του κόσμου ενωμένοι να προσπαθούν να καταλάβουν το ζωτικό μας χώρο!
2. Με πλήρη αδιαφορία. λες και δεν υπάρχουν!

Οδηγοί, ξυπνήστε!
Γνωρίζετε καλά στο βάθος πως αυτό δεν είναι παρά ένας μύθος: ο χώρος που καταλαμβάνουν τα ποδήλατα είναι μη ωφέλιμος για τα μηχανοκίνητα οχήματα.

Οδηγοί, προσέξτε!
Υπάρχουν πολλά ποδήλατα και ποδηλάτες εκεί έξω..!
Και το μόνο που ζητάνε από εμάς είναι αλληλεγγύη: οφείλουμε να τους παρέχουμε ασφάλεια, προστασία, υποστήριξη.

Αντιμετωπίστε τους ποδηλάτες ως τους σύγχρονους πρωτεργάτες τις οικολογικής κινητικότητας.

Εφόσον, λοιπόν, θέλουμε δε θέλουμε, μοιραζόμαστε το δρόμο με ποδηλάτες θα πρέπει να θυμόμαστε και να υιοθετήσουμε στην οδηγητική μας τεχνική αυτές τις συμβουλές:

  1. Ένας ποδηλάτης, όταν ποδηλατεί, θεωρείται και αντιμετωπίζεται σαν ένα όχημα για το οποίο ισχύουν οι κανόνες κυκλοφορίας.
  2. i>Όταν ένας ποδηλάτης έχει σταματήσει και παραμένει στην άκρη του ποδηλατοδρόμου ή στη διασταύρωση, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως όχημα για το οποίο ισχύουν οι προτεραιότητες, και έτσι να παραχωρούνται κατάλληλα οι αντίστοιχες προτεραιότητες

  3. Εάν ένας ποδηλάτης κινεί το ποδήλατο με τα χέρια του, θεωρείται ως πεζός
  4. >Όταν στο οδόστρωμα υπάρχουν παιδιά ή ομάδα ποδηλατιστών αντιμετωπίστε τους ως κακούς γνώστες του ΚΟΚ, καθώς σίγουρα δεν έχουν την απαραίτητη κατάρτιση και τις δεξιότητες για την ασφαλή ποδηλασία. Δεν μπορούν να γνωρίζουν όλους τους κινδύνους.
  5. Να βρίσκεστε σε επιφυλακή όταν παρατηρείτε μικρά παιδιά να ποδηλατούν με ποδήλατα μεγαλύτερα για την ηλικία τους, γιατί οι πιθανότητες απώλειας του ελέγχου είναι αυξημένες.
  6. Κατά τη διέλευση ενός ποδηλάτη, συμπεριφερθείτε όπως και σε οποιοδήποτε άλλο όχημα.
  7. Αφήστε μεγάλη πλευρική απόσταση ασφαλείας.
  8. i>

  9. Όταν ετοιμάζεστε να πραγματοποιήσετε δεξιά στροφή, να προσέχετε για ποδηλάτες που τυχόν κινούνται παράλληλα με το όχημά σας ή πίσω από αυτό.
  10. Πάντα να ελέγχετε πάνω από τους ώμους σας την τυφλή γωνία.
  11. Όταν είστε πίσω από κάποιο ποδηλάτη, μην τον προσπεράσετε για να στρίψετε δεξιά, διότι θα αναγκαστεί να φρενάρει και θα ανατραπεί
  12. Μετά από επιβράδυνση, ελέγχετε πάντα για τους ποδηλάτες που μπορεί να έχουν ξεκινήσει προσπέραση του οχήματός σας.
  13. Όταν ξεκινάτε από θέση στάθμευσης, ελέγχετε πάντα για ποδηλάτες που μπορεί να πραγματοποιούν προσπέραση του οχήματός σας
  14. Όταν σταθμεύετε, ελέγχετε πάντα για τους ποδηλάτες, πριν να ανοίξετε την πόρτα του οχήματός σας
  15. Είναι ευθύνη του οδηγού να μην ανοίξει την πόρτα του οχήματος όταν δίπλα από το όχημα του κυκλοφορούν άλλα οχήματα, αλλά και ποδήλατα ή πεζοί.
  16. Μην πλησιάζετε πολύ κοντά στους ποδηλάτες. Δεν έχουν φώτα φρένων, ώστε να σας προειδοποιούν, όταν χρειαστεί να επιβραδύνουν ή να σταματήσουν εντελώς.
  17. >Έχουν και οι ποδηλάτες το δικαίωμα να πραγματοποιήσουν αριστερή στροφή με τον ίδιο τρόπο, όπως και οι οδηγοί των μηχανοκίνητων οχημάτων.
  18. Δεδομένου ότι είναι περισσότερο χρόνο εκτεθειμένοι στην κυκλοφορία κατά την αριστερή στροφή, χρειάζονται, όπως καταλαβαίνετε, επιπλέον χρόνο. Προστατέψτε τους ιδίως σε δρόμο με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας!
  19. >Οι ποδηλάτες είναι υποχρεωμένοι να κινούνται όσο πιο κοντά στο πεζοδρόμιο, ωστόσο ενδέχεται να χρειαστεί να μετακινηθούν προς τα αριστερά του οδοστρώματος, σε περίπτωση που συναντήσουν τις "Ελληνικής πατέντας" σχάρες αποχέτευσης, τρύπες, μπάζα, χαλίκι ή άμμο, υγρές ή ολισθηρές επιφάνειες, ή με ραβδώσεις πεζοδρόμιο, ακόμα και σκύλους.
  20. Να αξιολογείτε τις συνθήκες οδοστρώματος που μπορεί να επηρεάσουν έναν ποδηλάτη.
  21. Μην κορνάρετε άσκοπα όταν προσπερνάτε έναν ποδηλάτη. Μπορεί να τρομάξει και να χάσει την ισορροπία του.
  22. Αν νομίζετε ότι χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε την κόρνα, κάντε το γρήγορα και ελαφρά, ενώ είστε ακόμα σε κάποια απόσταση από τον ποδηλάτη.
  23. .
    Η έκκληση είναι για όλους τους χρήστες των οδών: καλωσορίστε τους ποδηλάτες στους δρόμους, χωράνε και αυτοί στο «σπίτι σας» χωρίς να σας στριμώχνουν και θυμηθείτε ότι:

    Η πρόοδος δεν είναι θέμα ταχύτητας, αλλά θέμα κατεύθυνσης.!

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Θα πρότεινα μια αναδιάρθρωση στη σειρά των παραπάνω, με γνώμονα τη σημαντικότητα, καθώς και την ομαδοποίηση μερικών συμβουλών και για να μη φαίνονται πολλές και για λόγους χρηστικούς.

Το πρώτο που μου ήρθε είναι ότι, όπως είχα διαβάσει, πολύ ψηλά -αν όχι πρώτο- στη λίστα των αιτίων ατυχημάτων με ποδηλάτες βρίσκεται το άνοιγμα πόρτας από σταθμευμένα αυτοκίνητα. Θα πρότεινα, λοιπόν, να μπει ψηλότερα.

Μετά, θα ομαδοποιούσα μερικές συμβουλές σε ομάδες "ποδήλατο και ΚΟΚ", "ορατότητα-φωτισμός" , "αλλαγές κατεύθυνσης-αποστάσεις", "ειδικές συνθήκες οδήγησης ποδηλάτου". Δεν ξέρω αν θα έβαζα κοινό τίτλο, αλλά θα τις τοποθετούσα μαζί ώστε να μην αλλάζει συνέχεια το θέμα.

Τέλος, δεν μπορώ να σκεφτώ αν λείπει κάτι, αλλά θα προτιμούσα αν γίνεται να βγει ένας δεκάλογος το πολύ ώστε αυτός που θα το διαβάσει να μην αισθάνεται ότι πρέπει να διαβάσει εγχειρίδιο χρήσης τώρα που ο κόσμος άρχισε να κυκλοφορεί με ποδήλατο. Και ας θυμηθούμε ότι ο μέσος μπούφος δε διαβάζει πάνω από 3 γραμμές, ό,τι και να αφορά το κείμενο (εκτός ίσως από καμιά περισπούδαστη ανάλυση για τη μπάλα).

ΥΓ. Ίσως λίγο (μαύρο;) χιούμορ (όπως στο σημείο με τις ελληνικής πατέντας κακοτεχνίες του οδοστρώματος) θα βοηθούσε. Tkant, έχεις δουλειά!

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Θα συμφωνήσω με τον CrisRC.

Οι "οδηγίες" θα ήταν καλό να συμπτυχθούν. Προσωπικά αν ήμουν μεσημέρι μποτιλιαρισμένος στην Πατησίων (ή όποιον άλλο δρόμο της Πρωτευούσης) και κάποιος μου έδινε το παραπάνω, μάλλον θα το τσαλάκωνα απ' τα νεύρα μου...

Νομίζω πως καταλαβαίνετε το τι θέλω να πω.

Ίσως θα πρέπει να συζητηθεί και ο τρόπος με τον οποίο θα μοιραστεί το φυλλάδιο. Θα μπορούσε για παράδειγμα να αναρτηθεί στο site και να το μοιράσουμε εθελοντικά σε όλους τους φίλους-γνωστούς-συναδέλφους κτλ κτλ.

Και από κει και πέρα θα μπορούσε να προοθηθεί και μέσω άλλων ειδησεογραφικών sites, facebook, blogs, ραδιόφωνο...

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

chrisRC wrote:

ΥΓ. Ίσως λίγο (μαύρο;) χιούμορ (όπως στο σημείο με τις ελληνικής πατέντας κακοτεχνίες του οδοστρώματος) θα βοηθούσε. Tkant, έχεις δουλειά!

Θα πάρω το φτυάρι και όπου βρω κακοτεχνία θα ρίχνω μέσα μαύρο χιούμορ μέχρι να γεμίσει. Στη συνέχεια θα το πατάω καλά μέχρι να έρθει "πρόσωπο" με το δρόμο. Θα φοράω και το κίτρινο γιλέκο μου για να μη με πατάνε τα αμάξια κατά τη διάρκεια, τα οποία ως γνωστό δεν διαθέτουν και πολύ χιούμορ.

poyka
Εικόνα poyka
Απών/απούσα

Συμφωνώ ο,τι είναι πολύ μεγάλο...
Σας παρακαλώ ας το τυπώσει κάποιος και να το φέρει
στην συνέλευση απόψε στο Πολυτεχνείο να κάνουμε τις αλλαγές .
Συγνώμη εγώ αδυνατώ να το τυπώσω...