αλλαγή κασέτας

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Θα ήθελα να ρωτήσω αν μπορώ να αλλάξω την υπάρχουσα κασέτα,
από 7άρα [11-28], σε 9άρα ή 10άρα [11-34 ή 11-36],
σε κέντρο shimano AceraX τροχού 26".
Το άνοιγμα του ψαλιδιού είναι 130mm και το ποδήλατο είναι αυτό.
Ευχαριστώ.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Arxarios
Απών/απούσα

...καθώς αυτό που φοράς παίρνει μέχρι 7 ταχύτητες. Για 8-10 ταχύτητες πίσω θές άλλου τύπου κέντρο.

Κανονικά για mtb κέντρο θες 135mm αλλά άμα είναι ατσάλι όπως το δικό σου αντέχει να λυγίσει 2,5mm από κάθε μεριά.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Γίνεται αλλά δεν ειναι τόσο απλό και άμεσο.

Το κέντρο σου είναι δεν έχει θέμα συμβατότητας
με τις 9άρας ή τις 10άρες κασέτες. Αυτό που ί-
σως χρειαστεί είναι να παίξεις με τους αποστά-
τες, τα δαχτυλίδια ανάμεσα στα γρανάζια. Εκεί
ίσως χρειαστείς να βάλεις λεπτότερα σαν αυτά
που έχουν οι 9άρες ή οι 10άρες κασέτες.

Το δύσκολο όμως είναι όλα τα υπόλοιπα. Για 9άρι
σύστημα θα χρειαστείς τουλάχιστον ένα 9άρι χει-
ριστήριο για τον πίσω εκτροχιαστή, νέα αλυσίδα,
9άρα, ίσως νέο εκτροχιαστή πίσω, ίσως νέο δισκο-
βραχίωνα 9άρι σε περίπτωση που δεν πατά καλά η
νέα αλυσίδα.

Για 10άρι θα πρέπει να αλλάξεις τα πάντα εκτός
από σκελετό, μπροστινό τροχό και δεν είμαι σί-
γουρος για τον πίσω..

Ποιά γρανάζια σου λείπουν και θες να κάνεις αλλαγή;
Υπάρχουν κι άλλες 7άρες κασέτες με διαφορετικά γρα-
ναζώματα.

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Γίνεται αλλά δεν ειναι τόσο απλό και άμεσο.

Το κέντρο σου είναι δεν έχει θέμα συμβατότητας
με τις 9άρας ή τις 10άρες κασέτες. Αυτό που ί-
σως χρειαστεί είναι να παίξεις με τους αποστά-
τες, τα δαχτυλίδια ανάμεσα στα γρανάζια. Εκεί
ίσως χρειαστείς να βάλεις λεπτότερα σαν αυτά
που έχουν οι 9άρες ή οι 10άρες κασέτες.

Το δύσκολο όμως είναι όλα τα υπόλοιπα. Για 9άρι
σύστημα θα χρειαστείς τουλάχιστον ένα 9άρι χει-
ριστήριο για τον πίσω εκτροχιαστή, νέα αλυσίδα,
9άρα, ίσως νέο εκτροχιαστή πίσω, ίσως νέο δισκο-
βραχίωνα 9άρι σε περίπτωση που δεν πατά καλά η
νέα αλυσίδα.

Για 10άρι θα πρέπει να αλλάξεις τα πάντα εκτός
από σκελετό, μπροστινό τροχό και δεν είμαι σί-
γουρος για τον πίσω..

Ποιά γρανάζια σου λείπουν και θες να κάνεις αλλαγή;
Υπάρχουν κι άλλες 7άρες κασέτες με διαφορετικά γρα-
ναζώματα.

Καλησπέρα
φίλε Eaglos
Η κασέτα είναι 11 13 15 18 21 24 28.
Τα γρανάζια που ΄λείπουν΄ είναι τα 17, 19 αντί για 18,
και ακόμα το 32, με αυτή τη διάταξη θα βοήθαγε νομίζω.
Αν θέλω όμως καινούριο κέντρο όπως λέει ο φίλος arxarios , και όλα τα άλλα,
δεν το συζητώ παραπέρα, δεν αξίζει τον κόπο.
Είχα την αμυδρή ελπίδα ότι θα μπορούσε ίσως να μπει στο ίδιο κέντρο χωρίς προϋποθέσεις. [Άνοιγμα ψαλιδιών, αλλαγή αποστατών].
Για την αλυσίδα οκ, το είχα υποθέσει.
H χρήση που προορίζεται είναι για μέσα στην πόλη αλλά και για βατούς δασικούς χωματόδρομους, μονοήμερο ίσως διήμερο σε βουνό,
με εξοπλισμό=βάρος, όχι εχτρίμ καταστάσεις, πορεία χαλαρά..

Εντάξει πάντως και με αυτή την κασέτα μια χαρά είναι,
απλά είπα μήπως γινόταν κάτι καλύτερο, αλλά οικονομικά!
Σας ευχαριστώ και τους δύο.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Δεν είναι καθόλου σίγουρο πως το πίσω κέντρο μπορεί να δεχτει οκτώ ή εννέα γρανάζια. Παλιότερα (όταν οι επτάρες κασσέτες ήταν ο κανόνας)υπήρχαν τα αντίστοιχα κέντρα με κοντύτερη αξονοπλύμνη, η οποία ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ παραπάνω από επτά γρανάζια.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μπορείς να πάρεις τα 8 γρανάζια από 9άρα ή τα 9 γρανάζια
από 10άρα και να τα φορέσεις στο 7άρι κέντρο σου. Απλά θα
πρέπει να χρησιμοποιήσεις τους αποστάτες τις 9άρας κασέτας
οι οποίοι είναι λεπτότεροι από αυτούς που έχεις τώρα.

Σε κάθε περίπτωση θα χρειαστείς αντίστοιχη αλυσίδα 9άρα ή
10άρα με τη δεύτερη να είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα κά-
τσει στους δίσκους μπροστά. Επίσης θα χρειαστείς και αντί-
στοιχο χειριστήριο.

Κατά τα άλλα, 17 και 19 υπάρχει σε 7άρα αλλά σε 13-26 και
13-28. Το 32 υπάρχει σε 14-32 και υπάρχει και 13-30 με 17.
Δες εδώ για συνδιασμούς αν σε βολεύει κάτι καθώς είναι το
πιο απλό και οικονομικό. Γενικά θα βρεις και Ελλάδα 7άρα,
δεν είναι ανάγκη να τα δώσει στο Γερμανό.

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Eaglos,
Βασικά μου καρφώθηκε η "ΙΔΕΑ", [εντάξει μη βαράτε] χαχα!
Θα το γράψω κι ας είναι μ@λ@κί@...

Σκέφτηκα ότι ίσως έβαζα μια 10άρα, ας πούμε αυτή [11-36]
και με την κατάλληλη ρύθμιση του σασμάν, τη μετέτρεπα
1] σε αστική χρήση 13- 28
2] σε χρήση βουνού 15- 32, ή 17- 36
με τους λεβιέδεςΧ7 που φοράει τώρα, και αν έβλεπα ότι δουλεύει,
ίσως να άλλαζα σε λεβιέδεςΧ8, για να μεγαλώσω το εύρος!!!

Τώρα από τα γραφόμενά σου καταλαβαίνω
ότι ίσως μπορώ να το κάνω με 9άρα κασσέτα;
ή να μην το επιχειρήσω καθόλου!
Χωρίς να χρειαστεί να αλλάξω ανάπτυξη, εννοείται.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Για να βάλεις 8 γρανάζια θα χρειαστείς να τα πάρεις από 9άρα.
Για να βάλεις 9 γρανάζια θα χρειαστείς να τα πάρεις από 10άρα.

Στην 1η περίπτωση θα χρειαστείς αλυσίδα για 9άρα η οποία έχει
πολλές πιθανότητες να δουλέψει με τους δίσκους μπροστά.

Στη 2η περίπτωση είναι λίγο ό,τι κάτσει. Ίσως παίξει με 9άρα
αλυσίδα, ίσως χρειαστεί 10άρα η οποία με τη σειρά της ίσως να
παίξει με τους δίσκους, ίσως όχι.

Τόσο στην 1η όσο και στη 2η θα χρειαστείς 8άρι ή 9άρι χειριστή-
ριο αλλά πρόσεξε τη λεπτομέρια: Αν πας σε κασέτες "road" τότε
όλα καλά. Αν πας όμως και πάρεις γρανάζια από 10άρα Shimano βου-
νού τότε έχεις πρόβλημα καθώς θα χρειαστείς και πίσω εκτροχιαστή
DynaSys και χειριστήριο DynaSys και ξεφεύγει πολύ και δεν έχει κα-
νένα νόημα.

Σε κάθε περίπτωση μιλάμε είτε για 8 είτε για 9 γρανάζια. Τα οποία
θεωρώ υπερβολικά για οποιαδήποτε χρήση, ειδικά όταν μιλάμε για τρι-
πλέτα μπροστά...

Γνώμη μου είναι να αγοράσεις 2 (δυο) επτάρες και να της συνδιάσεις.
Τα γρανάζια είναι ενωμένα με μικρά πυράκια τα οποία μπορείς να τα
τρυπήσεις με τρυπανάκι και να τα απελευθερώσεις.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

να ρωτήσω ποιος είναι ο λόγος που θέλεις να αλλάξεις κασέτα?

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Eaglos
Είσαι Σαφέστατος!

Ίσως πάω σε αυτή 13-28 ,όταν χρειαστεί αλλαγή η αλυσίδα.
Kια όπου χρειάζεται 32, ορθοπέταλο!

Σ΄ευχαριστώ πολύ.

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Plannet
Για μεγαλύτερο και πιό ομαλό εύρος.
Η βασική σκέψη ήταν η χρήση 2 σε 1.

Eaglos
Η απορία που παραμένει!

Υποθετικά μιλώντας:
Αλλάζω σε 9άρα δρομου πίσω, [αλλάζω κέντρο,αλυσίδα.]
Υποθέτουμε επίσης ότι δεν υπάρχει ασυμβατότητα με την τριπλέτα.
Με το υπάρχον 7άρι ντεραγιέ και λεβιέ
και με ανάλογη ρύθμιση του,
2 γρανάζια προς τα πάνω ή κάτω,
μπορώ να χρησιμοποιώ στην ίδια κασσέτα,
πότε το 1-7, πότε το 3-9;
Είναι εφικτό κάτι τέτοιο;
Μπορεί να δουλέψει; ή υπάρχει κάποιο πρόβλημα που δεν είναι ορατό;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τα γρανάζια στην 9άρα έχουν μικρότερα κενά ανάμεσά τους
συγκριτικά με την 7άρα κασέτα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε κλικ
στο 7άρι χειριστήριο δεν θα αντιστοιχεί σε γρανάζι.

Στα χαρτιά, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο δένει η
ντίζα στον πίσω εκτροχιαστή, μπορείς να δουλέψεις μέ-
χρι ένα "βήμα" διαφορά. Να έχεις δηλαδή ένα κλικ με-
γαλύτερη κασέτα από τα χειριστήρια πχ 9άρα με 8άρι
χειριστήριο ή να ένα κλικ μικρότερη 8άρα κασέτα με
9άρι χειριστήριο κτλ.

Δεν είναι κάτι άμεσο, ίσως χρειαστούν τίποτα παπαράκια
για να ασφαλίσεις τη ντίζα στη νέα θέση και μάλλον θα
χρειαστεί να κάνεις δοκιμές με τη θέση της ντίζας.
Δες εδώ προς το τέλος εκεί που γράφει "Alternate Cable
Routings". Μάλλον είσαι στην κατηγορία "C" αλλά δεν
είναι σίγουρο ότι θα δουλέψει για την περίπτωσή σου,
7άρι με 9 γρανάζια από 10άρα κασέτα ή 9άρα κασέτα.

Κατά τα άλλα η υπόλοιπη σκέψη σου είναι σωστή και δουλεύει.
Μπορείς δηλαδή να έχεις περισότερα γρανάζια από το χειριστή-
ριό σου και κάθε φορά να διαλέγεις αν θα κόβεις από πάνω ή
από κάτω. Θα σπάς τα @@ σου βέβαια και δεν νομίζω να το κά-
νεις πολλές φορές :P

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Eaglos
Οκ! τόπιασα, κατάλαβα πως παίζει.
Συγνώμη για τις αφελείς ερωτήσεις,
αλλά προσπαθώ να καταλάβω το ποδήλατο καλύτερα.
Σ΄ευχαριστώ και πάλι.