Αλουμινενιο πλαισιο με ανοιγμα 126 -> 130 χιλ.

18 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
ermoulis
Απών/απούσα

Ηθελα να ρωτησω αν σε αλουμινενιο πλαισιο κουρσας με πισω ανοιγμα 126χιλ. μπορουμε να το επεκτεινουμε στα 130 ωστε να μπει μια 10αρα σειρα που θελω.
Εχουν τα ψαλιδια τετοιου πλαισιου ελαστικοτητα τετοια σαν τα ατσαλινα?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
pahisjon
Εικόνα pahisjon
Απών/απούσα

Σε αλουμίνιο (και σε carbon) ουτε που να το σκέφτεσαι.
Μόνο τα ατσάλινα μπορείς να ανοίξεις.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Εγώ πάλι, δύο χιλιοστά σε καθένα ψαλίδι δε θα το θεωρούσα πολύ.
Δεν προτείνω τίποτα, απλά λέω πως στο δικό μου θα το έκανα....

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

pahisjon wrote:

Μόνο τα ατσάλινα μπορείς να ανοίξεις.

+1

ermoulis
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τις απαντησεις.Γενικα μια βολτα στο νετ δειχνει διφορουμενες απαντησεις.Κριμα.

pahisjon
Εικόνα pahisjon
Απών/απούσα

Κύττα στο Γκουρού (θείος Sheldon)
http://sheldonbrown.com/frame-spacing.html

Κάποια Touring / Cx ποδήλατα έρχονται με αλουμινένια ψαλίδια με spacing 132.5 mm για να μπορούν να πάρουν hubs είτε 130mm (Road) ή 135mm (Trekking / Touring / MTB). Όμως - και με δεδομένο ότι ΔΕΝ ανοιγεις μόνιμα το σκελετό (Cold Setting) - μιλάμε για απόκλιση 1.25mm στο κάθε ψαλίδι, η οποία είναι μάλλον διαχειρίσιμη . Από τα 126 στα 130 είναι 2mm. Δεν ξέρω κάν αν μπορείς να ανοίξεις τόσο τα ψαλίδια με το χέρι, ώστε να μπεί το κέντρο.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Πιο εύκολο: στενεύεις το κέντρο. ;-)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

ΚΑι εγω αυτο σκεφτομουν (αυτο του απο πανω εννοω).

Το μονο θεμα ειναι εαν μπορεις να ομπρελιασεις τοσο τον τροχο για να χωρεσει η κασετα.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

kktsol wrote:
ΚΑι εγω αυτο σκεφτομουν (αυτο του απο πανω εννοω).

Το μονο θεμα ειναι εαν μπορεις να ομπρελιασεις τοσο τον τροχο για να χωρεσει η κασετα.

Οι διαστασεις του κεντρου του τροχου, ειναι πολυ συγκεκριμενες, και τουλαχιστον απο τη δεξια πλευρα, (την πλευρα της κασσετας δηλαδη), ειναι στο οριο, η σχεδον.
Αρα, απο δεξια δεν μπορεις να κοψεις/μειωσεις αποστατες, ωστε να μικρυνει το πλατος του κεντρου, χωρις να υπαρχει κινδυνος να αρχισει να βρισκει η αλυσιδα στη μεσα μερια του δεξιου Drop-out/chain stay.
Αναγκαστικα λοιπον, θα "κοψεις" μονο απο αριστερα. Πραγμα που σημαινει οτι θα πρεπει να "πιαταριστει/ομπρελλιαστει" ακομη περισσοτερο ο τροχος, ο οποιος ειναι ηδη ομπρελιασμενος αρκετα, και στα ορια της πλευρικης του αντοχης.
Και προκειμενου να μη μειωθει η ταση στις αριστερες ακτινες, θα πρεπει να αυξηθει αρκετα η ταση στις δεξιες ακτινες (οντας πιο καθετες πλεον λογω ομπρελιασματος), πραγμα που δεν ειναι δυνατον να γινει, γιατι ειναι πολυ πιθανο να μην αντεχει μεγαλυτερες τασεις η ζαντα (αν φυσικα ο τροχος ειναι ακτινολογημενος οπως πρεπει).
Πληροφοριακα, οταν πλεκεται ο πισω (ομπρελλιασμενος) τροχος, και προκειμενου οι αριστερες ακτινες να βρισκονται μεσα στα ορια επαρκους τασης (και οχι μονο γι αυτο), οι ακτινες της δεξιας πλευρας, πλεκονται αναγκαστικα με τασεις κοντα στο οριο αντοχης της ζαντας.
Που σημαινει οτι για περισσοτερο ομπρελιασμα, και προκειμενου να μην υπερβουμε τις μεγιστες επιτρεπτες τασεις ακτινων (που καθοριζονται απο την αντοχη της ζαντας) στις ακτινες της δεξιας πλευρας του τροχου, θα πρεπει να μειωσουμε τις τασεις στις ακτινες της αριστερης πλευρας, οι οποιες τασεις ομως, ειναι ηδη κοντα στο κατω επιτρεπτο οριο, και κατεβαινοντας πιο κατω, φλερταρει κανεις με την αξιοπιστια/αντοχη/ξεβιδωμα-χαλαρωμα των αριστερων ακτινων.
Με λιγα λογια: Περισσοτερο ομπρελιασμα = μικροτερη αντοχη τροχου.

Στο δια ταυτα: Θα προτιμουσα να ξεχειλωσω δυο χιλιοστα απο καθε πλευρα το ανοιγμα των πισω ψαλιδιων, εστω κι οχι μονιμα, παρα να μπλεξω με την αξιοπιστια του τροχου.
Αυτο βεβαια, μπορει να μην θεωρειται σωστο (και δεν ειναι σωστο), αλλα στην πραξη, εχει γινει επανηλλειμενως-τοσο ακουσια οσο και εκουσια- σε αλουμινενια πλαισια χωρις να υπαρξουν παρατραγουδα. Τουλαχιστον οχι στις περιπτωσεις που τυχαινει να γνωριζω.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

να ρωτήσω κάτι
που αναγράφετε το άνοιγμα των ψαλιδιών???
γιατί αν είναι παλιός και απλά πήραμε μέτρο και το μετρήσαμε
τότε μπορεί το άνοιγμα να ήταν διαφορετικό αρχικά από αυτό που μετρήσαμε

μια σκέψη έκανα

ermoulis
Απών/απούσα

Εμαθα ωραια πραματα απο εσας με τις γνωσεις σας.Ηθελα να ρωτησω αν ξεχειλωσω μονο 1 χιλιοστο απο καθε πλευρα μπορω να βαλω δεκαρι τροχο?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...του πισω τροχου, που δεχεται 10αρα κασσετα, ειναι 130 χιλιοστα.
Πρεπει επομενως το ανοιγμα των πισω ψαλιδιων του σκελετου, να ειναι κι αυτο 130 χιλιοστα.
Ανοιγοντας μονο 1 χιλιοστο τα ψαλιδια του σκελετου, θα πας απο τα 126 χιλιοστα στα 128.
Στα 128 χιλιοστα το κεντρο με πλατος 130 χιλ, δεν χωραει.
Θα μπορουσες να "κοψεις" 2 χιλιοστα απο την αριστερη πλευρα του κεντρου, αλλα τοτε οπως προαναφερθηκε, θα πρεπει να "ομπρελιασεις" εκ νεου τον τροχο, οποτε οι δεξιες ακτινες θα γινουν ακομη πιο καθετες, και θα προσφερουν ακομη λιγοτερη πλευρικη υποστηριξη στον τροχο. Μειωνεις δηλαδη σημαντικα την αντοχη του τροχου μ'αυτον τον τροπο.
Εξ'αλλου, αν οι δεξιες ακτινες γινουν πιο καθετες (απο οτι ειναι τωρα) με το ομπρελιασμα, θα ειναι ακομα μικροτερη η αποσταση μεταξυ του πισω ντεραγιε και των ακτινων, οταν η αλυσιδα βρισκεται στο μεγαλυτερο γραναζι της κασσετας πισω, με αποτελεσμα να ειναι πιθανο να "βρισκει" το ντεραγιε στις ακτινες της δεξιας πλευρας του τροχου, ειτε συνεχως, ειτε σε καθε ζορισμα (βλεπε ορθοπεταλλο) του τροχου.
Βλεπεις, τα πραγματα ειναι οριακα με τις 10ρες κασσετες, κι ακομη πιο οριακα με τις 11αρες. Και δεν ειναι καθολου τυχαιο που οι κατασκευαστες πλαισιων κουρσας εχουν αρχισει και προσφερουν σκελετους με ανοιγμα ψαλιδιων πισω 135 χιλιοστα, οπως στα ΜΤΒ.
Και να πω την αληθεια, καιρος ηταν...
Κι απορω πως τοσα χρονια δεν το εκαναν.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
Και δεν ειναι καθολου τυχαιο που οι κατασκευαστες πλαισιων κουρσας εχουν αρχισει και προσφερουν σκελετους με ανοιγμα ψαλιδιων πισω 135 χιλιοστα, οπως στα ΜΤΒ.
Και να πω την αληθεια, καιρος ηταν...
Κι απορω πως τοσα χρονια δεν το εκαναν.

Χωρις να ειμαι σιγουρος γιατι δεν το εκαναν τοσα χρονια εχω την εντυπωση οτι τωρα το κανουν για να χωρεσει η δισκοπλακα για το δισκοφρενο.
Γνωμη μου βεβαια αλλα το οτι συνεπεσε με την εμφανιση των δισκοφρενων μαλλον δεν ειναι συμπτωση

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...η αυξηση του πλατους, αλλα παραλληλα ελυσε και τα υπολοιπα προβληματα αντοχης των πισω πολυγραναζων τροχων.
Παντως, αυτη την αυξηση πλατους στα 135 χιλιοστα, την εχουν εφαρμοσει αρκετες εταιριες που ειδικευονται σε κουρσες Tandem, εδω και αρκετα χρονια, στοχευοντας σε μεγαλυτερη αντοχη των πισω τροχων, που κυριως υποφερουν σε ποδηλατα αυτου του τυπου.
Καποιοι μαλιστα φθανουν και τα 140 χιλιοστα.
Η αυξηση του πλατους του πισω -ομπρελιασμενου-κεντρου, ειναι ενας σιγουρος τροπος αυξησης της αντοχης του πισω τροχου χωρις να γινει η να προστεθει οτιδηποτε αλλο, και χρησιμοποιωντας τα απολυτως ιδια υλικα.
Ενας αλλος τροπος, ειναι η αυξηση της αντοχης του πισω τροχου, βρισκοντας τροπους να μειωθει το πιαταρισμα. Οπως πχ στα κεντρα εσωτερικων ταχυτητων, οπου το πιαταρισμα ειναι σχεδον ανυπαρκτο, κι εκτος των αλλων, αυτοι οι τροχοι ειναι "αλεξισφαιροι" απο αποψη αντοχης σε καταπονησεις, βαρη, κλπ.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εγώ έχω κάνει το ανάποδο. Επί μερικά χρόνια κυκλοφορούσα
με 130άρι πίσω τροχό σε 135άρι πλάισιο. Το μάζευα με τα
quick release και δεν είχα θέμα. Από εκεί και μετά δεν
μπορώ να πάρω την ευθύνη :)

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να βρείς 126mm
Shimano κέντρο για κασέτα. Κυκλοφορούν μερικά STX και
κάτι άλλο μοντέλα, οι τιμές είναι λίγο τσιμπημένες αλ-
λά θα μπορέσεις να του βάλεις μέχρι 9 γρανάζια από 10άρα
κασέτα με του αποστάτες της 10άρας.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να βρείς 126mm
Shimano κέντρο για κασέτα. Κυκλοφορούν μερικά STX και
κάτι άλλο μοντέλα, οι τιμές είναι λίγο τσιμπημένες αλ-
λά θα μπορέσεις να του βάλεις μέχρι 9 γρανάζια από 10άρα
κασέτα με του αποστάτες της 10άρας.

Α,ρε πατεντιαρη αντρα. Και μετα αφου θα βαλει αυτη την κασετα που περιγραφεις, με τι shifter θα αλλαζει???

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Απ' ότι διαβάζω δουλεύει κανονικά με τα αντίστοιχα
8άρια ή 9άρια shifters και σε κάποιους έχει δουλέ-
ψει και Shimano κασέτα με 9άρια Campagnolo.

Προσωπικά θα το δούλευα με χειριστήρια στο διαγώνιο
σε indexed θέση.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Απ' ότι διαβάζω δουλεύει κανονικά με τα αντίστοιχα
8άρια ή 9άρια shifters και σε κάποιους έχει δουλέ-
ψει και Shimano κασέτα με 9άρια Campagnolo.

Προσωπικά θα το δούλευα με χειριστήρια στο διαγώνιο
σε indexed θέση.

ο δευτερος συνδιασμος που ειπες (shimano κασετα 9αρα με campa 9αρια χειριστηρια) δουλευει, δοκιμασμενο και απο εμενα.

Το πρωτο δεν δουλευει. Ειναι διαφορετικο το ποσο τραβαει το 8αρι ή εννιαρι χειριστηριο με την αποσταση μεταξυ ταχυτητων με τα δεκαρια spacers αναμεσα. Εχω δει με friction shifters στον διαγωνιο αλλα εδω υποτιθεται το ψαχνουμε για να βαλει δεκαρα και κατι συγχρονο.

contact