Πριν προχωρήσω στο γενικό σέρβις μιας παλιάς κούρσας πεζώ του 1990, που τώρα κάθεται, είχα τον λογισμό μήπως και την αναβαθμίσω λίγο, να γίνει πιο λειτουργική. Επειδή όμως δεν έχω πολλή εμπειρία από τα τεχνικά θα ήθελα κάποιες συμβουλές απ' όποιον είναι σε θέση να τις δώσει.
Ας αρχίσουμε: Τώρα το ποδήλατο έχει δέκα ταχύτητες (2Χ5). Είναι δυνατόν να του βάλω τρεις δίσκους εμπρός και επτά ή οκτώ πίσω; Θα χρειαστεί να αλλάξω και πετάλια ή μεσαία τριβή;
Αν είναι δυνατή η πρώτη μετατροπή, μπορώ να αλλάξω και τους κλασσικούς λεβιέδες που έχει τώρα και να βάλω λεβιεδομανέτες για τις αντίστοιχες ταχύτητες; Το σκέφτομαι όχι μόνο για εμφάνιση αλλά και για πρακτικούς λόγους, να μην σκύβω και να έχω καλύτερο έλεγχο των αλλαγών.
Μια ακόμη σκέψη είναι να βάλω άλλους τροχούς, από τους απλούς ατσάλινους που έχει τώρα. Η σκέψη μου πηγαίνει σε αλουμινένιους δίπατους. Μια τέτοια αλλαγή μήπως δημιουργήσει άλλα προβλήματα, π.χ. να στραβώνουν πιο εύκολα οι τροχοί με το σκληρό πηρούνι της κούρσας ή να μην ταιριάζουν ή κάτι τέτοιο;
Πόσο, όμως, θα μπορούσε να φτάσει το κόστος; Είναι σημαντικότατο θέμα για μένα.Πριν προχωρήσω όμως, οφείλω να έχω ξεκαθαρίσει τι με παίρνει να κάνω, γι' αυτό ζητώ τη βοήθειά σας, αφού έχω καταλάβει ότι το έχετε το θέμα.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 51.91 KB |
Ολα αυτα που ειπες μπορουν να γινουν, αν εχεις αρκετα λεφτα πας σε ενα καλο ποδηλαταδικο του τα λες ολα και σε φτιαχνει...βεβαια μπορεις να παρεις με τα ιδια χρηματα ενα καινουριο κουρσακι !Αν καταλαβα καλα δεν κανεις και πολυ ποδηλατο , οποτε θα ελεγα να κανεις ενα πολυ καλο σερβις σε αυτο που εχεις και να παρεις τους δρομους.....
Νομιζω οτι δεν αξιζει να "χαλασεις" ενα αυθεντικο κουρσακι ,παρε καινουριο !
Καταρχάς είχα σκοπό να τα φτιάξω μόνος μου. Πιάνουν λίγο τα χέρια μου και παλιότερα τα έκανα όλα μόνος μου. Κάνω σχεδόν 15 χλμ την ημέρα (όχι και κάθε μέρα!) με άλλο πιο καινούργιο ποδήλατο. Αυτό το κουρσί θα το χρειαστώ στη μετακίνηση με τα μέσα. Δεν θέλω να δώσω και πολλά χρήματα, τόσα που να μπορούσα να πάρω ένα καινούργιο, π.χ. Bianchi ή fidusa.
Θα με βοηθούσες αν με προειδέαζες πόσο μπορεί να φτάσουν οι αλλαγές. Ασφαλώς στο μυαλό μου είχα τη σκέψη για μεταχειρισμένα ανταλλακτικά.
Και αλήθεια, θα χαλάσω το κουρσάκι αν το αλλάξω; Ή θα το βελτιώσω;
Ευχαριστώ.
Ειναι η αξια του κλασικου.....για μενα καλυτερα να μην το πειραξεις , απο την στιγμη που εχεις ποδηλατο να κανεις την δουλεια σου!
Αν κανεις ενα καλο σερβις(καθαρισμα-γρασαρισμα δισκοβραχιονα,κεντρα τροχων,αλυσιδα και ρυθμιση εκτροχιαστη )το ποδηλατο θα εχει πολυ καλυτερη κυληση που αν πιανοθν τα χερια σου οπως λες θα την πετυχεις τσαμπα!!!![](/sites/default/files/smileys/yes.gif)
τωρα τα αλλα που θες ΔΙΣΚΟΣ-ΤΡΙΒΗ ΝΤΕΡΑΓΙΕ 40-50
ΖΑΝΤΕΣ ΚΑΣΕΤΑ ΝΤΕΡΑΓΙΕ 80-100
ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ 10-20
Αυτα που σου γραφω ειναι καλες τιμες μεταχειρισμενων.....
... στο μυαλό μου έρχονται 3 σενάρια....
1. μένεις ως έχεις, απλά καθαρίζεις - τρίβεις σκουριές - λιπαίνεις ΚΑΛΑ παντού. Αλλαγή μόνο τα απολύτως απαραίτητα (πχ ελαστικά - σαμπρέλες -συρματόσχοινα - τακάκια φρένων, αν είναι τα παλιά του '90).
2. επιπλέον των παραπάνω, προχωρείς σε ελάχιστες αναβαθμίσεις, που να αξίζουν. πχ για μένα, εκείπ ο πονούσαν πολύ τα παλιά κουρσάκια ήταν στεφάνια - φρένα. Άρα, προτείνω, αλλαγή τροχών, με αλουμινένιους δίπατους που αναφέρεις και εσύ, και πιθανόν, αλλαγή δαγκάνες φρένων+τακάκια, με νέου τύπου, που φρενάρουν πολύ καλύτερα από τις παλιές.... (με κάποιες επιφυλαξεις που έχουν να κάνουν α. με το αν οι μανέτες φρένων που έχει τώρα επάνω είναι μάχιμες και αν θα βρεις οικονομικά τις κατάλληλες δαγκάνες για το σκελετό σου πχ ίσως χρειαστείς long reach κλπ).
3. ξεχνάς το παλιό, ή το πουλάς και αγοράζεις νέο / μτχ νέου τύπου, εξα ρχής.
Πάντως, δεν νομίζω ότι αξίζει να αρχίσεις να αλλάζεις τα πάντα, πχ λεβιεδομανέτες, ντεραγιέ κλπ κλπ... θα σου βγει ακριβά και ίσως να μην σε ικανοποιήσει τελικά το αποτέλεσμα.
Ήδη έχει γίνει πριν από δυο τρία χρόνια μια γερή αναπαλαίωση (από τον ανηψιό μου) και έχει καινούργια τακάκια πιο μακρυά από τα μαμίσια του, και οι μανέτες δουλεύουν ικανοποιητικά. Άρα, απ' ό,τι κατάλαβα, αν αλλάξω τους τροχούς θα έχω καλό αποτέλεσμα. Για δαγκάνες στα φρένα δεν το βλέπω γιατί έχει τον παλιό σκελετό και δεν τις παίρνει.
Αλλά δεν μπορώ να αλλάξω τους δίσκους και την πίσω κασσέτα; Μου φαίνεται ότι θα είχα καλύτερες σχέσεις για πιο ξεκούραστη οδήγηση. Τώρα μου έρχονται πολύ σκληρά και δύσκολα τα πατήματά του ακόμη και στις πολύ χαμηλές σχέσεις. Πάντα συγκρίνοντάς τα με το πιο καινούργιο.
για την 3 πρόταση δεν το συζητώ, πρώτον γιατί δεν είναι δικό μου αλλά το δανείζομαι για τη χρήση επειδή ο ανηψιός μου δεν το παίρνει πλέον, και δεύτερον είναι κρίμα...
Φίλε μου,συμφωνώ με όλους τους παραπάνω.
Έκανα ακριβώς την ίδια δουλειά σε ένα VELOSOLEX MISTRAL του 80.
Το αποτέλεσμα στο αισθητικό μέρος και σε ποιότητα κύλισης εξαιρετικό.
Σε ικανοποίηση επίσης γιατί έγινε όλο από εμένα αλλά σε κόστος θα μπορούσα να πάρω καινούριο fitness.
To resume : θα το ξανάκανα γιατί είναι δικό μου project και το έκανα όπως το ήθελα ανεξαρτήτως κόστους.
Σκέψου, αποφάσισε και πράξε αναλόγως.