αντικατάσταση ανάρτησης με ξερό πιρούνι

23 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

Έχω ένα παλιό TREK 930 με μπροστά ανάρτηση rock shox indy sl. Θέλω να αντικαταστήσω την ανάρτηση με ξερό πιρούνι, αλλά διαβάζω εδώ στο φόρουμ ότι μπορεί να υπάρξει θέμα με τη γεωμετρία.

Το συγκεκριμένο ποδήλατο από το κατασκευαστή έβγαινε και στις δύο εκδόσεις. δηλαδή και με ανάρτηση, και με σταθερό πιρούνι, αλλά δεν μπορώ να βρώ πουθενά στοιχεία για το γνήσιο πιρούνι που φόραγε. Το μόνο που βρήκα σε έναν παλιό κατάλογο στο Internet είναι αυτό
suspension ready
http://img811.imageshack.us/img811/7052/treksuspensionreadygeom.jpg
με βάση τα παραπάνω κατάλαβα καλά ότι μπορώ να βάλω ξηρό πιρούνι με axle crown distance από 408mm ως 430mm; Αν πάω περίπου στα 415mm θα είμαι εντάξει;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Να και δύο φωτογραφίες
αυτό είναι το δικό μου http://img28.imageshack.us/img28/340/0006ut.jpg

αυτό είναι ένα αλλο με ξερό πιρούνι http://www.roodbwoy.com/trek/01.jpg

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...που παρεθεσες, θα δεις οτι με ξερο πηρουνι με axle crown distance 415 χιλ, προφανως εισαι ενταξει. Εισαι στο μεσο ορο του ευρους μηκους πηρουνιου, που συνιστα ο κατασκευαστης.
Επειδη προσφατα "σκαλιζα" ενα παρομοιο Trek 930, κι επειδη ο ιδιοκτητης του θελει κι αυτος να απαλλαγει απο το αθλιο τηλεσκοπικο πηρουνι που το συνοδευει, εχω την εντυπωση πως το steerer tube, δεν εχει διαμετρο 1" (μια ιντσα), αλλα 1 1/8" (μια ιντσα κι ενα ογδοο), πιο συνχρονη διασταση δηλαδη. Βιδωτο μεν (quil stem), αλλα πιο μεγαλης διαμετρου απο τα συνηθισμενα βιδωτα. Προφανως, "επεσε" πανω στην αλλαγη απο 1" σε 1 1/8", οποτε οι κατασκευαστες "ψαχνοταν" ακομη στο τι ακριβως συστημα θα υιοθετησουν.
Λαβε επομενως κι αυτο υπ'οψιν σου, οταν θα βγεις στην αγορα ψαχνοντας για rigid πηρουνι, και μπες στον κοπο να το λυσεις και να το μετρησεις (κατι που δεν εκανα εγω), ωστε να ξερεις ακριβως τι χρειαζεσαι.
Παρεμπιπτοντως, εχεις ηδη βρει κατι με μηκος 415 χιλ.;
Συμπληρωματικα, μπες στον κοπο να μετρησεις το πραγματικο μηκος του τηλεσκοπικου σου πηρουνιου με εσενα επανω στο ποδηλατο. Ετσι, για να εχεις μια ιδεα προς τα που πρεπει να κινηθεις, οσον αφορα το μηκος του rigid πηρουνιου που θελεις να τοποθετησεις.

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

ευχαριστώ πολύ columbus. Όχι δεν έχω βρει ακόμη κάτι. Μόνο το surly 1x1
που είναι στα 413mm αλλά πρέπει να δώ λίγο και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που μου είπες. Δεν έχω ψάξει ακόμα ιδιαίτερα, επιδή δεν ήξερα και τι ακριβός να ψάξω.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ότι 1-2 πόντους μπορείς να τους "κερδίσεις" βρίσκοντας το κατάλληλο headset.
Ο Columbus τα ξέρει πιο καλά αυτά τα θέματα, αλλά νομίζω η διαφορά πχ εσωτερικών vs εξωτερικών ποτηριών στο κάτω μέρος του headtube ίσως καλύψει τη διαφορά ενός πιο κοντού πιρουνιού...

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

αν κατάλαβα καλά: Αφού στο ποδήλατό μου έχω ahaedsystem πάει να πει ότι ψάχνω για πιρούνι non threaded που να έχει axle crown distance από 408-430mm; Αν όμως έβρισκα ένα γνήσιο ξηρό πιρούνι που χρησιμοποιούσε τότε η trek και αυτό ήταν βιδωτό, τότε θα έπρεπε να αλλαχτούν και τα ρουλεμαν στο του head tube το οποίο όμως δεν αξίζει τον κόπο γιατί πάω σε quil stem; Όταν έχω ahaedsystem εννοείται ότι το πιρούνι δεν είναι βιδωτό, έτσι δεν είναι;

@RockaRolla ακόμα δεν ξέρω αν θέλω να διατηρήσω ακριβός την ίδια θέση οδήγησης πάνω στο ποδήλατο. Αν ξεκαθαρίσω με τα θέματα της συμβατότητας τότε θα δω και τί επιλογές έχω με ένα δυο πόντους πιο ψιλά. Αν και έτσι όπως είναι τώρα το έχω συνηθίσει. Μπορεί κάποιες φορές να ήθελα λίγο πιό ξεκούραστη θέση για τα χέρια, αλλά με αυτή τη στάση τώρα δεν έχω πρόβλημα στη μέση, που παλιά καποιες φορές δεν μπορούσα να περπατήσω από τους πόνους.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

απλά θα σου γράψω ό,τι διαπίστωσα από την αντίστοιχη αλλαγή που έκανα στο δικό μου.
Το μήκος των καλαμιών όταν έχεις ανάρτηση μπροστά είναι μεγαλύτερο από ότι το μήκος των "καλαμιών" όταν έχεις ξερό πιρούνι.
Συνεπώς όλος ο σκελετός θα έρθει λιγάκι πιο χαμηλά στο μπροστά του μέρος.
Φαντάσου ότι η απόσταση του τιμονιού από το έδαφος θα μειωθεί, η κλίση του παλουκόσελου και του κάθετου σωλήνα να αυξηθεί, θα έρθεις λίγο πιο όρθιος. ΕΛΑΧΙΣΤΑ.
Φυσικά θα ρυθμίσεις εκ νέου την κλίση της σέλας ώστε να έρθει πάλι οριζόντια, ή σε ότι κλίση την είχες πριν. Επίσης ίσως να θέλει να ξαναρυθμίσεις ελάχιστα την κλίση τιμονιού (..οπότε αυτόματα θα "έρθουν" και μανέτες / χειριστήρια κλπ κλπ).

Αν κατάλαβα καλά έχεις ahead σύστημα. Φυσικά θα παραμείνεις σε αυτό.
Με το νέο πιρούνι, κατά 90% μάλλον θα χρειαστείς νέο headset (ποτήρια πάνω κάτω) νέα κουκουνάρα μέσα στο steerer tube, νέα κορώνα προφόρτισης από πάνω (όλα αυτά έρχονται σετάκι ή και χώρια).
... υπάρχει (με κάποια επιφύλαξη) η περίπτωση να βρεις τέτοιο σετάκι ποτηριών ώστε πχ το κάτω ποτήρι να είναι εξωτερικό και να έχει τέτοιο ύψος που να σε σηκώσει 1-2 πόντους (ή να παρεμβάλεις αποστάτες από την κάτω μεριά....) και ΤΕΛΙΚΑ ο σκελετός να έρθει πίσω στην αρχική του θέση.... λέμε τώρα...

Έχω δει ποτήρια που μπαίνουν (κρύβονται) εσωτερικά του headtube και άλλα ποτήρια που κάθονται εξωτερικά και "εξέχουν". Γιαυτό γράφω ότι γράφω παραπάνω.

Κάποιος που έπιασε τα παραπάνω ας επιβεβαιώσω ή ας διορθώσει ....

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

ευχαριστώ RockaRolla. χρήσιμες οι πληροφορίες. Στο Internet το μόνο πιρούνι που έχω βρεί και ταιριάζει είναι το surli 1x1 το οποίο έχει ακριβός το ίδιο μήκος με το πιρούνι που έχω τώρα όταν κάθομαι πάνω στο ποδήλατο. Το μόνο είναι λίγο η τιμή του. 60 ευρώ + μεταφορικά. Θα ρίξω και μια ματιά στα ποδιλατάδικα της Αθήνας. Το headset γιατί θα χρειαστεί αλλαγή;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...υπηρχε και το P2 της Kona. Kατασκευασμενο απο butted Cro-moly. Σε εκδοση με μηκος τετοιο, ωστε να μπορει να αντικαταστησει ενα κοντο τηλεσκοπικο πηρουνι. Τωρα ομως, δεν ξερω αν παραγεται πλεον. Ισως στο net να μπορει να βρεθει ακομη.
Παντως, (το Ρ2) εχει δοκιμαστει, και οντως ειναι καλο.
Επισης, η Thorn εχει πηρουνια "ξερα" (τα γνωστα "διπλακα"), κατασκευασμενα απο ατσαλι Reynolds 531, τα οποια μπορουν να αντικαταστησουν ενα σχετικα κοντο τηλεσκοπικο, και τα οποια ειναι εξαιρετικα "απορροφητικα".
Οσο για τα ποτηρια, δεν νομιζω να υπαρχουν σημαντικες αλλαγες στο υψος που μπορουν να σηκωσουν το σκελετο. Στην προκειμενη περιπτωση, μονο εξωτερικα μπορουν να χρησιμοποιηθουν. Τα integrated, απαιτουν ειδικες υποδοχες στο σκελετο.
Πριν απο οτιδηποτε παντως, πρεπει να βγαλεις το πηρουνι και να μετρησεις τη διαμετρο του steerer tube.

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
Πριν απο οτιδηποτε παντως, πρεπει να βγαλεις το πηρουνι και να μετρησεις τη διαμετρο του steerer tube.

Δες τώρα μπέρδεμα. Εσωτερική διάμετρο είναι 25mm και εξωτερική 28mm. Δηλαδή από μέσα 1" και απ΄έξω 1"1/8. βέβαια μέτρησα με χάρακα. Αύριο θα πάω να πάρω ένα παχύμετρο. Steer tube είναι ο σωλήνας του πιρουνιού έτσι;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Διαμετρος λαιμου πηρουνιου (steerer tube), ειναι η εξωτερικη διαμετρος του σωληνα του λαιμου.
Στην περιπτωση σου, ειναι 1 1/8", κατα πασα πιθανοτητα.
Οταν πας για να αγορασεις παχυμετρο, φροντισε αυτο που θα παρεις να εχει κλιμακα σε χιλιοστα, αλλα και σε ιντσες.
Ιδια χρηματα κοστιζει με αυτο που εχει μονο χιλιοστα, αρκει να το εχει το καταστημα απο οπου θα ψωνισεις.
Παρεμπιπτοντως, η τιμη του, πρεπει να ειναι γυρω στο δεκαρικο. Οχι παραπανω.
Κανε μια βολτα στα μαγαζια της οδου Αθηνας, κι αν δεν βρεις εκει, κανε μια βολτα στην οδο Σπυρου Πατση.

panoueee
Απών/απούσα

Έχω ένα Orbea Toubkal tou '11 και θέλω και εγώ να απαλλαγώ από την ανάρτηση και να βάλω ξερό πιρουνι απλά δεν ξέρω αν γίνεται και έτσι σκέφτομαι να πούλαγα το ποδήλατο μιας και είναι καινούργιο και να έπαιρνα κατι άλλο, απλά αν μπορώ να κάνω τέτοια μετατροπή θα το κράταγα.

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

λογικά γίνεται όπως είπε πιο πάνω ο Columbus: μετράς το μήκος του πιρουνιού από τον άξονα της ρόδας μέχρι το κάτω μέρος του head tube με εσένα πάνω στο ποδήλατο και ψάχνεις να βρεις το ίδιο μήκος ανάρτησης σε ξηρό πιρούνι. τεχνικά δεν θα έχεις θέματα συμβατότητας γιατί το ποδήλατό σου είναι καινούριο. οπότε θα ψάξεις κάτι σε ahead non threaded στα 1"1/8 διάμετρο και λογικά σε αλουμίνιο αν το ποδήλατό σου είναι αλουμινένιο. Σορρυ για τους αγγλικούς όρους αλλά ψάχνοντας στο internet μόνο στα αγγλικά έβρισκα τις επεξηγήσεις του τι είναι τα μέρη του ποδηλάτου.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

diopan wrote:
... λογικά σε αλουμίνιο αν το ποδήλατό σου είναι αλουμινένιο.

οχι, δεν είναι λογικά σε αλουμίνιο... γιατι το αλουμίνιο είναι πολύ "σκληρό" και θα σε κουράσει στην οδήγηση- για αυτό άλλωστε τα αλουμινένια ποδήλατα χρειάζονται συνήθως ανάρτηση ενω τα ατσάλινα όχι.
Αν θέλεις να μην έχεις ανάρτηση, θα πρέπει το πιρούνι να είναι ατσάλινο ( από chromoly ακόμα καλύτερα) για να σου παρέχει την απαιτούμενη ελαστικότητα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Και όσο πιο ίσιο τόσο πιο απόλυτο και σκληρό.

panoueee
Απών/απούσα

....δηλαδη να τοποθετησω κατι τετοιο http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-MOSSO-Aluminum-Rigid-Straight-Bicycle-MTB-...¨
το μονο που σκεφτομαι ειναι μηπως βρισκει η ροδα στον σκελετο.

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

σήμερα το πρωί ήρθε με το ταχυδρομείο το νέο πιρούνι μου (surly 1x1). Της μέρες τις αναμονής είχα χρόνο να ενημερωθώ και να συγκεντρώσω τα απαραίτητα για να το τοποθετήσω. Δεν ήταν δύσκολο, αλλά όχι και ιδιαίτερα απλό. Ήθελε μια σχετική φροντίδα.

Αν ήμουν μάστορας σε ποδηλατάδικο θα με είχαν απολύσει. Τόσες ώρες έκανα. Νομίζω όμως ότι δεν έκανα τσαπατσουλιές παρότι δεν είχα κάποια απαιτούμενα ειδικά εργαλεία.

Χρησιμοποίησα όλα τα κομμάτια του παλιού headset αφού ήταν σε καλή κατάσταση. Μόνο μια καινούρια κουκουνάρα χρειάστηκα. Ο κώνος του παλαιού πιρουνιού αφαιρέθηκε σχετικά εύκολα με τη βοήθεια κατσαβιδιού και σφυριού με χτυπήματα εναλλάξ δεξιά και αριστερά και κυκλικά. Τοποθετήθηκε στο νέο πιρούνι μετά από χρήση πάστας συναρμολόγησης, με τη βοήθεια ενός πλαστικού σωλήνα ηλεκτρικής σκούπας. Τον αγόρασα για ακριβώς αυτή τη δουλειά (3€). Ο σωλήνας άντεξε, ενώ περίμενα ότι θα καταστραφεί τελείως, και ο κώνος μπήκε στη θέση του στη βάση του νέου πιρουνιού. Το ειδικό εργαλείο για αυτή τη δουλειά κάνει 40+€ νομίζω.

Τα υπόλοιπα ήταν καθάρισμα και γρασάρισμα των ρουλεμάν και κόψιμο του πιρουνιού στο επιθυμητό ύψος. Εδώ χρησιμοποίησα ένα φτηνό κόφτη για σωλήνες για να γίνει ίσια η τομή. Η ίσια τομή δεν είναι απαραίτητη για αισθητικούς λόγους, είναι όμως απαραίτητη για να μπει ίσια η κουκουνάρα. Επειδή δεν είχα το ειδικό εργαλείο και επιδή δεν ήθελα να καρφώσω την κουκουνάρα στο λαιμό του πιρουνιού στην τύχη με κίνδυνο να «κάτσει» στραβά, εφάρμοσα μια πατέντα που βρήκα στο ίντερνετ τραβώντας την κουκουνάρα με μια μεγάλη βίδα (ντίζα) την οποία είχα περάσει από την κάτω μερια του πιρουνιού μέσα στο λαιμό. Τα υπόλοιπα ήταν εύκολα.
Συγνώμη αν κουράζω, για μένα είναι νέο πεδίο αυτό. Το απολαμβάνω, και όλα γύρω μου σβήνουν την ώρα που κάνω την επισκευή. Επικεντρώνομαι μόνο σε αυτό που κάνω με τα κατσαβίδια μου.Είναι ένα είδος επιχείρησης σκούπας για το μυαλό.


κ
κ2
φ
γ

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Πολύ καλή δουλειά και πολύ καλή επιλογή πιρουνιού.
Αν θες να μας δώσεις κάποιες παραπάνω πληροφορίες από πού πήρες τελικά το πιρούνι.
Και φυσικά σχόλια για το ποδήλατο μετά την αλλαγή.
Καλές βόλτες!

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

το πιρούνι το παρήγγειλα από το bike-components.de 50€+9€ μεταφορικά. Θα προτιμούσα να αγόραζα ένα πιρούνι από κάποιο ποδηλατάδηκο τησ γειτονιάς, αλλά στην περίπτωσή μου η επιλογές μου ήταν πολύ περιορισμένες.

Όσο για την οδηγική συμπεριφορά, κατάλαβα πόσο άχρηστη είναι μια κακής ποιότητας ανάρτηση μέσα στην πόλη. Λοιπόν στις λακκούβες και ανωμαλίες του δρόμου το τράνταγμα είναι ακριβός το ίδιο με πρίν, που σημαίνει ότι η ανάρτηση δεν προλάβαινε να απορροφήσει τους κραδασμούς. Οπότε σε άνεση δεν έχασα. Εκεί που κέρδισα είναι στην επιτάχυνση και στην ανηφόρα με ορθοπέταλο. Η ανάρτηση σε αυτή τη περίπτωση βυθιζόταν και απορροφούσε δύναμη ενώ με το ξερό πιρούνι τραβιέμαι και πιέζω το τιμόνι και δεν παω σα βάρκα. Δηλαδή η ανάρτηση λειτουργούσε εκεί που δεν έπρεπε, και δεν λειτουργούσε εκεί που έπρεπε.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... σε λίγο θα δεις καιψΠΟΣΟ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ θα είναι να σηκώνεσαι ορθοπέταλο ΠΛΕΟΝ.
Πόσο πιο σταθερό θα νιώθεις το "μπροστινό μέρος".
Θα δεις ότι "πιέζεις" δυνατά και θα νιώθεις ΣΤΑΘΕΡΟΣ - ΑΝΕΤΟΣ και σίγουρος (σε σχέση με πριν).

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

σούπερ το πιρούνι
καλή επιλογή
άψογη εγκατάσταση
τέλεια αναβάθμιση

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

diopan wrote:
Θα προτιμούσα να αγόραζα ένα πιρούνι από κάποιο ποδηλατάδηκο τησ γειτονιάς, αλλά στην περίπτωσή μου η επιλογές μου ήταν πολύ περιορισμένες.

Αντιμετώπισα το ίδιο πρόβλημα όταν έκανα το ίδιο με εσένα πριν 2 χρόνια περίπου. Δυστυχώς στην Ελλάδα εμπορικά επικτρατεί η άποψη (προώθηση) ότι αν το ποδήλατο πόλης δεν έχει ανάρτηση με μεγάλη διαδρομήα και δισκόφρενα, δεν αξίζει. Α... να έχει και καμιά 27άρα ταχύτητες. Ελπίζω κάποια στιγμή να ξεπεραστεί.

diopan wrote:
το πιρούνι το παρήγγειλα από το bike-components.de 50€+9€ μεταφορικά.

Νομίζω η τιμή αξίζει και με το παραπάνω για το συγκεκριμένο.

diopan wrote:
Όσο για την οδηγική συμπεριφορά, κατάλαβα πόσο άχρηστη είναι μια κακής ποιότητας ανάρτηση μέσα στην πόλη.

Απλά συμφωνώ και μου αρέσει να το διαβάζω, γι' αυτό το επεναλαμβάνω!

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

ευχαριστώ παιδιά. Και εγώ το χάρηκα λες και πήρα καινούριο ποδήλατο

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Εαν για κάποιο λόγο δεν θέλεις τα αυτοκόλλητα που γράφουν "surly" να ξέρεις οτι βγαίνουν με λίγη υπομονή ξύνοντάς τα με το νύχι ( ή με κάποιο αντίστοιχο υλικό που δεν χαράζει και τη μπογιά του πιρουνιού).

contact