Οργώνοντας βουνά και λαγκάδια, σκέφτηκα να αλλάξω τα λάστιχά μου με χοντρά. Από 1.75 σε 2.2. Η έρευνα αγοράς έδειξε ότι είναι πολύ δύσκολο να βρεις λάστιχα 2.2 με προστασία από τρυπήματα. Την προστασία την χρειάζομαι απαραιτήτως στα μέρη που πηγαίνω. Θέλω μηχανική προστασία από "το ίδιο το πέλμα" του λάστιχου, γιατί απορρίπτω τόσο τη λύση με τα σιχαμερά σορόπια όσο και τη λύση με την εσωτερική ταινία που κόβει χέρια και σαμπρέλες. Λίγα ακριβά μοντέλα υπάρχουν, και μόνο από το εξωτερικό, και με μεγάλο βάρος.
Χωρίς προστασία όμως βρίσκεις κι εδώ, και έχεις καλές επιλογές. Βρήκα ένα μοντέλο της Continental με 18 ευρώ, θα έλεγα αψογο. Πανάλαφρο, μαλακό, εύκολο στο φόρεμα, κάθεται άψογα στη ζάντα, πιάσιμο καλό, όλα καλά. Με το που το φόρεσα, σε δύο μέρες να σου το πρώτο τρύπημα! Ένα αγκαθάκι μικρό και τριανταφυλλένιο πέρασε το λεπτό πέλμα. Αμ δε. Δεν μας πάει έτσι. Κάτι πρέπει να σκεφτούμε.
Κάτι απλό. Στην αποθήκη βρήκα κάτι ενδιαφέρουσες περιπτώσεις. Παλιά λάστιχα αχρησιμοποίητα εδώ και πολλά χρόνια. (Όταν έχεις χώρο είναι χρήσιμο γενικά να κρατάς παλιά υλικά και να μην τα πετάς, ακόμα και προβληματικά, γιατί μερικές φορές σε ξελασπώνουν σε διάφορες καταστάσεις.) Βρίσκω ένα λάστιχο λεπτό, 1.50, φτηνό, κοινώς της πλάκας, με λεπτό πέλμα και ίσιο, φαίνεται αχρησιμοποίητο, μάλλον το αγόρασα για ρεζέρβα για κάποιο ταξίδι. Όπως φαίνεται η προστασία σε μερικά λάστιχα δεν ακολουθεί τη λογική του αδιαπέραστου σκληρού στρώματος αλλά την απλή λογική του πάχους - δηλ. το αγκάθι χρειάζεται απλά μεγαλύτερη διαδρομή να διανύσει για να φτάσει μέχρι τη σαμπρέλα, οπότε η προσθήκη ενός δεύτερου πέλματος στην ουσία θα διπλασιάσει το πάχος άρα μειώνει στο μισό τις πιθανότητες τρύπιου λάστιχου, λογικό δεν είναι αυτό;
Κόβω τις δύο πλευρές του λάστιχου με ένα μαχαίρι για να φύγουν τα σύρματα.
Τοποθετώ το πρόσθετο λάστιχο μέσα από το άλλο.
Μετά την τοποθέτηση αυτή, υπάρχει σημαντικό κενό ανάμεσα στα δύο, αλλά ίσως η ελαστικότητα με το φούσκωμα να καλύψει το κενό. Θα δούμε, δοκιμή κάνουμε, τι στο καλό χακεράδες είμαστε; Και πράγματι με το φούσκωμα το λάστιχο κολλάει στο άλλο απόλυτα και με το χέρι πιάνοντας το λάστιχο δυνατά δεν σού αφήνει καμία υποψία ότι δεν είναι ένα κανονικότατο λάστιχο.
Για το πίσω, βρήκα στην αποθήκη ένα παμπάλαιο Marathon Plus που το είχα λιώσει μέχρι τέλους. Αυτό κλασικά θεωρείται ο πατέρας των άτρωτων λάστιχων για ταξιδιώτες, και το οποίο ήταν τόσο φαγωμένο που όταν το λύγιζα έσπαζε και αποκάλυπτε το "αφρώδες" υλικό της προστασίας. Αυτό αποδεικνύει λοιπόν ότι το κλασικό Marathon Plus ακολουθεί τη λογική του πάχους που ανέφερα παραπάνω. Άρα καλά πάω. Αυτό ήταν πιο παχύ, ήταν 1,75. Επανέλαβα την ίδια διαδικασία και για το πισινό μου λάστιχο, που συμβαίνει να είναι ένα Maxxis maxpro60a, επίσης 2.2.
Αποτελέσματα - συμπεράσματα
Σε 2-3 βδομάδες μέχρι τώρα δεν έχω πάθει λάστιχο. Καρφώθηκαν κάτι αγκαθάκια τα οποία απομάκρυνα χωρίς πρόβλημα. Στη συμπεριφορά των δύο λάστιχων δεν παρατηρώ σοβαρή διαφορά. Ίσως έχει γίνει μια ιδέα πιο σκληρό και επιδέχεται λίγο μικρότερη πίεση. Πρέπει βέβαια να πω ότι η δική μου οδήγηση δεν έχει σχέση με την γρήγορη hardtail οδήγηση, και μάλλον αυτό δεν πρέπει να το κάνει κανείς για αγωνιστική οδήγηση! Πάντως δε βλέπω κανένα θέμα ασφάλειας, στην ανηφόρα ή στα φρεναρίσματα, γιατί η θέση του εξωτερικού λάστιχου πάνω στη ζάντα δεν επηρεάζεται κατά κανέναν τρόπο. Όσο για το βάρος προσωπικά δε με απασχολεί, γιατί με τα μεγάλα βάρη που μεταφέρω στα ταξίδια μου δεν υπάρχει τέτοιο θέμα για μένα.
Αυτά ήθελα να καταθέσω, σαν μια ακόμα απλή επιλογή για τους ταξιδιάρηδες, κυρίως, φίλους στη μάχη με τα τρύπια λάστιχα.
Τα δυο λάστιχα με τίποτα δεν προδίδουν ότι μέσα τους κρύβουν... δύο ακόμα λάστιχα...
Ωραία πατέντα! και αφορμή για ερωτήσεις! μπορούσε να μπει μέσα διπλωτό, καινούριο λάστιχο, ελαφρώς κομένο στο πλάϊ ?
π.χ. κάτι τέτοιο https://www.schwalbe.com/en/reifentypen.html ωστε να είναι καλυμένα λίγο και τα πλαϊνούλια!?? ή όλα τα τρυπήματα έρχονται κυρίως στη μέση ? Αν έχω καταλάβει καλά, μπορεί ένα αγκαθάκι, πετραδάκι γυαλάκι και λοιπά, να σπρωχτεί απο ένα άλλο όμοιό του, αλλα με την πανοπλία που έχεις, η πιθανότητα εκμηδενίζεται. Μην την πατήσεις μόνο σαν τον Αχιλλέα!
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%87%CE%AF%CE%...
Ένα άλλο θεματάκι είναι η πίεση: αφού έγινε "κατάληψη" κάποιου όγκου απο το εσωτερικό ελαστικό...ποιά και πόση πλέον πρέπει να είναι η ένδειξη της πίεσης? μικρότερη ή μεγαλύτερη? αυτό το ερώτημα ίσως μας απασχολεί και όταν έχουμε tubeless και βάζουμε "ζουμί". Η πίεση πρέπει να είναι ίδια πριν και μετά την εισαγωγή του ματζουνιού?!
Ευχαριστούμε! για την ιστορία και για περαιτέρω ψάξιμο
https://www.cyclingabout.com/puncture-resistant-tyre... για όσους φοβούνται τα στεφάνια τους!
http://hucknorris.com/
https://www.youtube.com/watch?v=T-HNipG06CU
Μπράβο απο εμένα καθώς αξιοποίησες οικολογικά τα υλικά και δεν μολύνεις όπως όλα αυτά τα παραπάνω χημικά. Τέλος ήθελα να ρωτήσω γιατί οι άτιμες οι εταιρείες δεν φτιάχνουν ένα μασίφ ελαστικό, όπως π.χ. τα καροτσάκια της λαϊκής? ή μήπως υπάρχουν? χα χα! και πόσο κοστίζουν??
Ok δεν ξερω τι θεματα μπορει να εχει (μπορει και κανενα) αλλα γιατι να κανεις ολο αυτο και να μην κανεις το κλασικο hack με την εξτρα σαμπρελα μεσα στο ελαστικο??
@johnheret
Διπλωτό εννοείς χωρίς σύρματα; Αν είναι κομμένο στο πλάι ποιο το κέρδος; Το λινκ που έδωσες βγάζει κάπου αλλού. Τα πλαϊνά δεν τα βλέπω ως πρόβλημα, το πρόβλημα είναι στην κεντρική ζώνη πλάτους 3 δαχτύλων περίπου εκεί όπου συμβαίνουν τα περισσότερα τρυπήματα, τα σκισίματα στα πλαϊνά είναι άλλο θέμα και ακόμη κι έτσι δύσκολα θα τα απέφευγες, έτσι κι αλλιώς σού χαλάνε το λάστιχο για τα καλά. Για την πίεση νομίζω ότι δεν αλλάζει.
@kktsol
Για τις άγριες καταστάσεις τις δικές μου το προτιμώ έτσι. Δεν είναι κάτι δύσκολο!
και εγώ ήξερα με την διπλωμένη παλιά σαμπρέλα, δεν είχα ακούσει για ολάκερο ελαστικό....
Ερώτηση τι γίνεται με τα συρματάκια του παλιού κομμένου ελαστικού? εκεί που έχεις κόψει, δεν εξέχει τίποτα? έχουν μείνει όλα στο τήμα που είναι άχρηστο / που πετιέται?
Και τα δυο, δεν είχαν συρματάκια, λινά μόνο, ύφασμα.
Υπαρχουν ειδικες αυτοκολητες ταινιες που μπαινουν εσωτερικα στο λαστιχο και ειναι πραγματικα αδιαπεραστες χωρις να αλλαζουν την οδικη συμπεριφορα και πολυ πιο ασφαλεις θα συμπληρωνα.
Που τις βρίσκεις αυτές Γιώργο;
Τις έχεις δοκιμασει;
αλλά μου τα είπαν άσχημα - κόβονται εύκολα σαμπρέλες με την αυξομείωση της πίεσης κι επίσης εύκολα κόβεις δάχτυλα.
Λοιπόν.. το χακαρισμα έγινε σήμερα.. λάστιχα 622 ×32 continental sport contact 2 , με περίπου 5000 χλμ. Αρκετά κοψιματακια από γυαλιά κλπ. Βέβαια ως τώρα ούτε ένα σκάσιμο.. επειδή όμως πλησιάζουν στο όριο τους , μου έδωσες την ιδέα να τα πάω ως το τέλος έτσι για πειραματισμό.. μπήκαν από μέσα κάτι χατσινσον νιτρο, 28αρια τα οποία είναι καινούργια τα είχα αφαιρέσει κατευθείαν από καινούργιο το pure cycle γιατί γλυστραγανε..κανένα πρόβλημα στην τοποθέτηση το εξωτερικό όντως το νοιώθεις πιο σκληρό και αδιαπέραστο.. τις επόμενες μέρες θα σας πω συμπεριφορά..
Με κάτι μεταχειρισμένα 26άρια θα το κάνω κι εγώ να ξενοιάσω απο το άγχος. Αν υποθέσουμε οτι ισχύουν αυτά που μαθαίναμε στο σχολείο(νόμος του Boyle)
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CF%8C%CE%BC%CE%...
για να είναι ισχύει η ισότητα k = p X V λογικά πρέπει (τώρα που ο όγκος μέσα μειώθηκε), με λιγότερη πίεση το k να είναι ίδιο
Ας το ονομάσουμε βαθμό σκληρότητας. Ντουφέκια θα γίνουνε τα λάστιχα! τέλος τα φούιτ και τα φρούιτ. Τρέμετε δρόμοι και λαγκάδια!
Κάθε λάστιχο έχει ελαστικότητα, δεν είναι δεδομένος ο σταθερός όγκος. Νομίζω η πίεση δεν αλλάζει. Ασήμαντη διαφορά.
Μετά από μια βδομάδα καθημερινής χρήσης, έχω να πω τα εξής.. σε θέματα ασφάλειας δεν έχει αλλάξει τίποτα. Καμμία αλλαγή στην συμπεριφορά..
Παρόλα αυτά τα λάστιχα γίνονται μεν αλεξίσφαιρα, αλλά το κοπανημα είναι υπερβολικο..δοκιμάζοντας να κατεβάσεις πίεση, χάνεις σε κύλιση και τα νοιώθεις υπερβολικά βαριά..
Άρα.. θα το εκανα άνετα ( και το κανω) στα καθημερινά λάστιχα για την δουλειά, έτσι ώστε να αξιοποιήσεις τα λάστιχα σου ως το τέρμα, αλλά σε ένα μπρεβετ ας πούμε σίγουρα θα με προβλημάτιζαν από το κοπανημα Η από το βάρος στις ανηφόρες.. για χρήση όμως καθαρά τουριστική με μεγάλο φορτίο νομίζω είναι πολύ καλή λύση..
Επαναλαμβάνω την εκτίμησή μου. Μόνο για τουρισμό με συνθήκες σκληρές σε μακρυνές περιοχές. Όταν έχει μεγαλύτερη σημασία όχι το να πας γρήγορα αλλά το να μην κάθεσαι στη μέση του πουθενά να αλλάζεις ή ακόμα χειρότερα να κολλάς λάστιχα.
Για καταστάσεις όπου μετράει η οδήγηση δεν συνιστάται.
Αυτό πως γίνεται; Με την παλιά ντύνουμε την καινούργια ή βάζουμε την παλία ανάμεσα στην νέα κ το λάστιχο;
Φτου ρε γμτ, εγώ νόμιζα εννοείς το άλλο κ το έκανα. Δηλ. τώρα έχω τη μία σαμπρέλα μέσα στην άλλη.
Ναι, το κατάλαβα.. Βάζεις όμως ένα επιπλέον στρώμα στο πλάι το οποίο μάλλον είναι αχρείαστο... Απλά επειδή αναφέρθηκαν και ζητήματα αχετικά με την κύληση, μου φάνηκε πιο λογική επιλογή από αυτη την άποψη. Τεσπα, ελπίζω έστω κ το ένα στρώμα να με γλιτώσει από κάποιο φούιτ. Το αφήνω όπως είναι κ ότι γίνει.
light tube...όλο μαζί...Τubolito! https://www.youtube.com/watch?v=w7p_MzLWouc
https://www.tubolito.com/en/ πιό ελαφρύ, ανθεκτικότερο. Τουμπολίτο λέμε! πέτα και το μαντεμένιο πηρούνι και θα με θυμηθείς! χα χα χαααα! λέμε τώρα!
Ξεκινώ από το 2, στο οποίο συμφωνώ 101%. Δυστυχώς, είναι η πικρή αλήθεια, είναι το τίμημα που πάντα πληρώνουμε ώστε να έχουμε αυξημένη προστάσια. Γιαυτό, όλα μα όλα τα ελαστικά με σοβαρή προστασία (στην πράξη προστασία, όχι στα χαρτιά "προστασία") έχουν αυξημένο βάρος. Καλό και κακό. Αν μιλάμε για ένα φορτωμένο ταξιδιωτικό ποδήλατο, με ήδη αυξημένο βάρος, ΟΚ, λίγα γραμμάρια παραπάνω δεν χαλάνε τη συνταγή. Αν μιλάμε για σκυλί - commuter που θέλεις ΠΑΣΕΙ ΘΥΣΙΑ να φτάσεις εγκαίρως στον προορισμό σου χωρίς να έχεις γίνει μαύρος από πάνω ως κάτω, πάλι λίγα γραμμάρια δεν μας χαλάνε. Αν μιλάμε για ποδηλασία με σκοπό τις επιδόσεις, ΟΚ, εκεί χαλάει η συνταγή ίσως....
Στο 1, σε έχασα.... Άλλο πίεση αερα, άλλο όγκος μέσα στο ελαστικό. Αν το εξωτερικό ελαστικό έχει "ελεύθερο όγκο" έστω 100 μονάδες, εμείς βάλουμε εσωτερικά ένα παλιοελαστικό που πιάνει όγκο 20 μονάδες και μια σαμπρέλα που όταν την φουσκώσω θα πιάσει όγκο 80 μονάδες, έχω καλύψει τον ελεύθερο εσωτερικό όγκο του ελαστικού. Αν συνεχίσω να δίνω αέρα στη σαμπρέλα, θα ξεχειλώσει ελάχιστα η ίδια, θα γίνει έστω 82 μονάδες, αντίστοιχα θα ξεχειλώσει το εξωτερικό ελαστικό, ώστε να πάρει όγκο 102 μονάδες (υποθετικά νούμερα και μονάδες....) ώστε να γίνει πέτρα .....και όλα καλά......
Αν δεν βάλω το παλιολάστιχο από μέσα, τότε η σαμπρέλα θα φουσκώσει με όγκο 100 μονάδες, θα τεντώσει κάπως το ελαστικό, και αν βάλω άλλες 2 μονάδες, θα ξεχειλώσει το ελαστικό και θα γίνει ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΕΤΡΑ (όπως με το άλλο σενάριο).
Καλα πως εβαλες τη μια σαμπρελα μεσα στην αλλη? Με μαγικο κολπο μου ακουγεται. Και το κανουν ολοι ο.Ο?!
lol που λέει ο λόγος... Από εκεί που έβγαλα τη βαλβίδα, συνέχισα να σκίζω τη σαμπρέλα περιμετρικά (εσωτερική περίμετρος) κατά μήκος μέχρι να ανοίξει εντελώς. Μετά την έβαλα μέσα στο λάστιχο όπως θα έμπαινε κανονικά με τη διαφορά ότι στο κάτω μέρος είναι ανοιχτη και μέσα της μπήκε η νέα σαμπρέλα. Δεν είναι ακριβως διπλή σαμπρέλα, απλά η παλιά αγκαλιάζει ένα μεγάλο μέρος της νέας (όλο το πάνω και λίγο από το πλάι).
Φοράω χρόνια τέτοιες ταινίες. Κ σε mtb και στην κούρσα.
Κάνουν πολύ καλή δουλεια. Πλαϊνά δεν καλύπτει
Σκάσιμο δε θυμάμαι πότε είχα τελευταία φορά.
Τις έχω χρόνια τις ίδιες. Δηλαδή στην κουρσα εχω την ιδια απο το 2007.Πες μέχρι το 2016 που εβγαινα συχνα
Φτηνές δεν τις λες αλλα για τοσα χρόνια ειναι κομπλε.
https://www.chainreactioncycles.com/s?q=anti+punctur...
ή
από τα βουνά της βαθιάς κίνας
Τα λινκ ειναι τυχαια.
Δε μου εχει κόψει κανένα δάκτυλο ή λάστιχο προσπαθώντας να τις βάλω πάντως
Θελει μια μικρη προσπάθεια αλλα δεν ειναι τπτ το τρομερό.
Εναλλακτική η 2πλη σαμπρέλα