Καλησπέρα σε όλους.
εχω ένα κουρσάκι, το οποίο έχει 8ρα μετάδοση, αρκετά ταλαιπωρημένη, με τα χειριστήρια να βγάζουν συχνά βλάβες, όπως και το ντεραγιέ. Ευτυχώς τα χέρια μου πιάνουν, και αρκετές φορές έχουν γλυτώσει το ξήλωμα.
Μάλλον όμως θα πρέπει να κοιτάξω σιγά σιγά για αντικατάστασή τους.
Είμαι λοιπόν, μεταξύ του να περάσω σε 9πλή μετάδοση, ή σε 10πλή. Η δεύτερη επιλογή, φαντάζομαι, έχει μεγαλύτερο κόστος, και γι αυτό, θα ήθελα να μου πείτε, αν η διαφορά μεταξύ 9πλού και 10πλού, είναι τόσο μεγάλη και αισθητή, στα σχετικά άπειρα πόδια μου, ωστε να πιέσω λίγο το θέμα κόστος και να περάσω σε 10ρι.
Ευχαριστώ άπαντες!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Κοίταξε αν το ποδήλατο το θέλεις για εκγύμναση-βόλτες,όπως εγώ, μια χαρά θα είσαι και με μια 9άρα Shimano Sora.Tην οποία μπορείς να βρεις και μεταχειρισμένη σε πολύ καλές τιμές από παιδιά που προχωρούν σε αναβάθμιση.Επίσης αν είσαι σχετικά άπειρος κοίταξε να βάλεις μια ''εύκολη'' κασέτα πίσω,κάτι σε 11,12-30,να σε βοηθάει στις ανηφόρες.Εγώ ας πούμε με 8άρα που έχω απάνω,γι'αυτό που κάνω μια χαρά είναι και δεν θα την αλλάξω πριν αρχίσει να παραδίδει πνεύμα.Εκτός αν με πιάσει καμιά καταναλωτική μανία....που δεν το βλέπω.Καβάλησα και ποδήλατα με μεγαλύτερες σειρές στις οποίες σίγουρα είδα πιο ομαλή λειτουργεία και πιο πολλές επιλογές στις σχέσεις αλλά τελικά επαναλαμβάνω γι'αυτό που κάνω δεν θα μου έδιναν κάτι σημαντικό.Καλύτερα αν περισσεύουν χρήματα ριξ'τα σε τροχούς.Η φρένα αν έχεις έντονες καταβάσεις στις διαδρομές σου.Από'κει και πέρα,επειδή ξέρω πως είναι,αν μετά σε τρώει γιατί δεν έβαλες 10άρα....βάλ'την για ψυχολογικούς λόγους.
Κοίτα να δεις, αφού κάνεις που κάνεις όλον τον κόπο και τα έξοδα, κάνε την σωστή κίνηση (που θα κρατήσει και παραπάνω) και βάλε 10αρα σειρά.
Θα νιώσεις και εσύ πιο όμορφα και θα δεις και πιο ουσιαστική διαφορά - κοινώς θα πιάσουν τόπο τα χρήματα που θα χαλάσεις.
Πλέον υπάρχουν και οικονοιμκές 10αρες σειρές, παλιά έπρεπε να πας σε 105 για να έχεις 10αρι σύστημα, πλέον υπάρχουν ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΕΣ ΣΕΙΡΕΣ, ΣΕ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ.
Ευχαριστώ παιδιά. Τα πόδια μου είναι άπειρα σε κούρσα αλλά δεν είναι άπειρα γενικά. Οπότε μια αισθητή διαφορά θα την εκτιμήσω αν όντως υπάρχει, βασιζόμενος στην λογική του rockarolla.
Δεν με παρακινεί η καταναλωτική μανία μου πάντως, ακόμα :P
τιθεται σιγά σιγά θέμα φθορών στην υπάρχουσα σειρά, με βίδες να "λιώνουν"-τρώγονται σε βίδωμα-ξεβίδωμα, πλαστικά να τσακίζουν και να φεύγουν κλπ. Οπότε, απο το να μείνω καμία μέρα έτσι ξαφνικά χωρίς σειρά, σχεδιάζω την αλλαγή.
Χρήση, χιλιομετροφάγος, μεγάλες αποστάσεις μεικτών υψομετρικών, με προτίμηση στις αναβάσεις.
Rockarolla, ποιά είναι μια αξιόλογη οικονομική σειρά, 10ρα, μιας και το αναφέρεις. Γιατί, για 10ρα, εμένα το μυαλό μου πήγαινε σε 105 και πάνω σε σιμάνο. Από campy και Sram δεν κατέχω στα κουρσάδικα.
Την δεκάρα σειρά την χρειάζεσαι αν είναι πολύ σημαντική για σένα η κλιμάκωση που θα έχουν οι ταχύτητες για να μην χάνεις τον ρυθμό σου.
Αν δεν είσαι πολύ έμπειρος ή αρκετά δυνατός στα πόδια σου, εκείνο που θα πρέπει να σε ενδιαφέρει πάνω από όλα είναι το εύρος των ταχυτήτων, δηλαδή ποιο είναι το πιο μεγάλο και πιο μικρό γρανάζι στην κασέτα.
Πιο πολλές ταχύτητες δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι και όλες χρήσιμες αφενός μεν γιατί κάποιες σχέσεις υπερκαλύπτουν η μία την άλλη και αφετέρου δε, γιατί οι ταχύτητες θα πρέπει να είναι αντίστοιχες της δύναμης και της αντοχής αυτού που τις επιλέγει.
Από αυτά που λες εδώ ότι κάνεις θα σε συμβούλευα αν δεν έχεις λεφτά να πας σε μία sora 9άρα με 12-26 ή 27. Αν είσαι πιο άνετος οικονομικά πήγαινε σε δεκάρα Tiagra με αντίστοιχη κασέτα πίσω. Αν θες να βάλεις ακόμα πιο μεγάλο γρανάζι πίσω, ( δεν ξέρω και σε τι ανηφόρες πας), τότε έχε στο νου σου να πάρεις long cage πίσω εκτροχιαστή.
Την 105 ενώ είναι άψογη σειρά την θεωρώ υπερβολική αγορά για αυτό που κάνεις. Αν τρώγεσαι και σου περισσεύουν χρήματα πάρε την αλλά και η Tiagra μια χαρά θα σε εξυπηρετήσει.
Μπροστά σε όλες τις περιπτώσεις βάλε compact.
Καλά τα λέει η Wicca. Απλά, ξαναγράφω, αφού θα κάνεις την όλη φασαρία, καλύτερα να πας σε 10αρα, όχι όμως σε 105 που είναι ακριβή λύση, ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ....
Η 10αρα tiagra είναι αξιολογότατη. Πιθανόν να την βρεις μτχ σε πολύ καλή κατάσταση, κάποιοι αγοράζουν καινούργιο ποδήλατο, έχουν ήδη σειρά καλύτερη από αυτην, οποότε την σκοτώνουν ολοκαίνουργια. Έχουμε δει παραδείγματα στα δύο ποδηλατικά fora.
Τα θέματα: Compact μπροστά και πίσω κασέτα της τάξης 12-27 ή 12-28 δεν τα συζητάμε καν. Δέξου τα defacto....
Κατ αρχήν παρανόηση, δεν πήγαινα για 105, απλά πίστευα οτι 10ρα μπορώ να βρω μονο απο 105 και πάνω, με το αντίστοιχο κόστος. Εξ'ού και ο προβληματισμός.΄
Ησασταν σαφέστατοι όλοι και μάλλον κατα εκεί θα κινηθώ. Tiagra 10ρα(με γραναζώματα που προτείνατε και είχα ήδη κατα νου) και κόμπακτ μπροστά. Αν δεν μπροέσω να το υποστηρίξω οικονομικά, θα αρκεστώ σε 9πλή Sora.
ένα τελευταίο και Off.....
Το γράφω σαν γενική παρατήρηση, και για άλλα μέλη, και για άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις.
Έχω ποδήλατο. Κάνω ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ.
Θέλω, [επειδή έτσι θέλω / σαν παιδί / σαν αθλητής που νιώθω ότι ανέβηκα / επειδή με γαργαλάει η τσέπη / επειδή θα μου το φέρει ο Άι Βασίλης / οτιδήποτε.....] να κάνω μια αναβάθμιση στο ποδήλατό μου.
Μπορώ ΑΝΕΤΟΤΑΤΑ να περιμένω να εμφανιστεί Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ, η ευκαιρία, η περίπτωση της περίπτωσης, ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΙΑΖΟΜΑΙ ΝΑ ΧΩΣΩ ΧΡΗΜΑ ντε και καλά.
Η αγορά είναι εκεί έξω, η τσέπη μου είναι εδω μέσα, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΉΛΑΤΟ ΠΟΥ ΕΧΩ ΕΊΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.
ΔΕΝ βιάζομαι, ψάχνω καλά, κάνω την έρευνά μου, τσεκάρω αγγελίες, βάζω και "ζήτηση", περιμένω ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ η στιγμή κάνω την κίνησή μου.
Αν βιαστώ, ή θα πάρω κάτι "κατώτερο" ή θα χαλάσω τσάμπα χρήμα.
ΟΚ, φυσικά δεν είναι πάντα έτσι... πχ ήρθε χειμώνας, αν δεν έχω κατάλληλο ρουχισμό ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να μείνω μέσα.... Αν θέλω να ποδηλατήσω και δεν έχω κάνει τα κουμάντα μου έγκαιρα, αναγκαστικά θα χώσω χρήμα.
Αλλά στα περισσότερα "τέτοια" πράγματα, αξίζει να μην είμαστε τόσο παρορμητικοί.
Αντί να πάρω τώρα/ σε ένα μήνα μια 9αρα, αξίζει να περιμένω λίγο/ δύο μήνες και να πάρω μια 10αρα σε ευκαιρία.
... γνώμη μου και με συμπαθάτε αν κάνω λάθος...
Περισσότερα γρανάζια πίσω δεν σημαίνει και περισσότερες ταχύτητες και αυτό γιατί κάποιοι συνδυασμοί δίσκων και γραναζιών δίνουν το ίδιο ακριβώς ratio, και επίσης γιατί περισσότερα γρανάζια σε μία κασέτα σημαίνει πιο λεπτά φύλλα σε κάθε γρανάζι κάτι που κάνει απαγορευτικές ( αυστηρά για την περίπτωση 10άρας και 11άρας μετάδοσης) τις ακραίες θέσεις. ( δηλαδή μεγάλο δίσκο μπροστά με μεγάλο πίσω και το ανάποδο).
Μπορεί λοιπόν οι μεν 10άρες σειρές να είναι πλέον πιο εύκολα διαθέσιμες και από τα μαρούλια, αλλά κάποιος που ξέρει τι χρειάζεται για τον εαυτό του δεν είναι απαραίτητο ότι θα τις προτιμήσει.
Όπως έγραψα και πριν η πολλές ταχύτητες και η βήμα βήμα κλιμάκωση έχει αξία και είναι χρήσιμη για εκείνους που την έχουν δει λίγο πιο αθλητικά και τους ενδιαφέρει ο ρυθμός με τον οποίο πεταλάρουν και το βάρος ( αν μιλάμε για ένα πολύ ακριβό μοντέλο ποδηλάτου).
Οι υπόλοιποι, που πάνε με το πάσο τους και δεν τους πολύ ενδιαφέρει το θέμα της κλιμάκωσης, αλλά τους ενδιαφέρει να έχουν 14 ή 16 πραγματικές ταχύτητες μπορούν να κρατήσουν και τις 7άρες ή 8άρες μεταδώσεις τους που λόγο κατασκευής είναι και για πιο πολλά χιλιόμετρα και κακομεταχείριση από τις άλλες. ( γιατί τα γρανάζια στις κασέτες αυτές είναι πιο χοντρά και πιο χοντρή η αλυσίδα κτλ.).
Για μένα η τέλεια σειρά θα ήταν κάποια 2x5 και όλα, και οι δίσκοι μπροστά και τα γρανάζια πίσω, να ήταν custom επιλεγμένα για τα δικά μου πόδια. Δέκα πραγματικές και όχι 22 ονομαστικές ταχύτητες με άλλα λόγια. ( και ναι μου έχει περάσει και από το μυαλό να βάλω κλειστό κιβώτιο ταχυτήτων και να ξεχάσω το τι εστί σέρβις για την επόμενη πενταετία).
Εγώ αυτή την στιγμή έχω 3χ8. Με κάλυπτε αν και νιώθω λίγο "πονοκέφαλο" το να προσέχω τις ακραίες θέσεις της αλυσίδας, που στον τριπλό είναι πιο έντονες.
Η αλλαγή μου δεν βασίζεται ούτε σε καταναλωτική διάθεση, ούτε σε ψευδαίσθηση ανάγκης αλλα στην έντονη φθορά ειδικά στα χειριστήρια, τα οποία ουκ ολίγες φορές έχω επισκευάσει. Αν δεν είχα τον φόβο κάποια στιγμή να ξεμείνω απο μετάδοση (τα φρένα-sora είναι μια χαρά και θα τα κρατούσα με μονη αλλαγή στα τακάκια) θα την κράταγα και απλά θα σκεφτόμουν για έναν κόμπακτ δισκοβραχίωνα πολύ αργότερα, αφού και τον μικρό δίσκο σπάνια τον χρησιμοποιώ.
Οπότε, περιμένοντας κάποια "ευκαιρία" θα αποφασίσω και το αν θα καταλήξω σε ένα οικονομικό "πακετο" 9 ή 10 ταχυτήτων.
Δεν είμαι σε θέση να κρίνω ακόμα αν θα ήθελα 9ρα ή 10ρα, και μονο γι αυτό, δεν βιάζομαι. Αυτά για τον φίλο rockarolla για να μην παρεξηγήσει το κίνητρο της αλλαγής.
Ευχαριστώ για όλες τις πληροφορίες. Μέχρι τώρα έχω κατατοπιστεί αρκετά θα έλεγα.