Κα κα κα ΚΑΣΕΤΑ!!!

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Έστω ότι έχουμε μια 8άρα κασέτα. Sram.

Έστω ότι έχουμε και άλλη μια κασέτα, 7άρα αυτή τη φορά. Shimano.

Είναι δυνατόν να φτιάξουμε μια νέα κασέτα, ας πούμε 8άρα, χρησιμοποιώντας γρανάζια και από τις δύο?

Αν όχι, αυτό δεν είναι εφικτό λόγω του ότι οι δύο κασέτες είναι διαφορετικής εταιρίας?

Και αν τέλος υποθέσουμε ότι έχουμε δύο κασέτες, της ίδιας εταιρίας, τότε γίνεται αυτές οι δύο να συνδιαστούν?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Λοιπον, παχυμετρο εχεις; Αν δεν εχεις, καιρος ν'αποκτησεις.

Θεωρητικα, αυτο που προτεινεις, μπορει να γινει, αρκει να φροντισεις τα γραναζια να ισαπεχουν μεταξυ τους, και μαλιστα αναλογα με το τι χειριστηριο εχεις(στην περιπτωση που το χειριστηριο ειναι τυπου "index" δηλ. με "κλικ"):
Αν το χειριστηριο ειναι εφταρι,τοτε θα πρεπει να φτιαξεις 7-πλεττα. Στην περιπτωση αυτη, τα γραναζια πρεπει να απεχουν μεταξυ τους οσο απεχουν τα γραναζια της 7-πλεττας(3,5 χλστ).
Αν ειναι οκταρι, τα γραναζια πρεπει να απεχουν μεταξυ τους οσο τα γραναζια της 8-πλεττας(3 χλστ).
Αν εχεις χειριστηριο εφταρι και θελεις να φτιαξεις οκταπλεττα, τοτε θα πρεπει να βαλεις και χειριστηριο οκταρι. Αν το χειρισρηριο ειναι παλαιου τυπου, χωρις "κλικ", τοτε δεν εχεις προβλημα.
Για να μπορεσεις ομως να κανεις τους διαφορους συνδυασμους, θα πρεπει οι κασσετες να μην ειναι πριτσινωμενες αλλα να ειναι "δεμενες" με τρια βιδακια (οι εφταπλες Shimano ειναι, οι Sram δεν ξερω). Η εν πασει περιπτωσει, αν ειναι πριτσινωμενες να τις ξεπριτσινωσεις. Τα τρια αυτα βιδακια, δεν ειναι απαραιτητα για να ξαναδεσεις τον Frankenstein που θα φτιαξεις. (αυτο αν προκειται να ξαναφτιαξεις 7-πλεττα, στην 8-πλεττα δεν χρησιμοποιουνται βιδακια ετσι κι αλλιως).
Αναμεσα στα διαφορα γραναζια των κασσετων, υπαρχουν ως γνωστον αποστατες (σε μορφη μεταλικων η πλαστικων δαχτυλιδιων), οι οποιοι φροντιζουν ωστε τα διαφορα γραναζια της κασσετας να ξεχωριζουν και να ισαπεχουν μεταξυ τους.
Οι αποστατες αυτοι, εχουν διαφορετικο παχος στις 7-πλεττες απο οτι στις 8-πλεττες. Στις 8-πλεττες εχουν παχος 3 χιλιοστα. Στις 7-πλεττες 3,5 χλστ.
Τα γραναζια στις 8-πλεττες και στις 7-πλεττες εχουν ιδιο παχος.
Τα μικροτερα (11, 12, 13) εχουν παχος περιπου 2,1 χλστ., τα μεγαλυτερα (14, 15,...24, 28 κλπ) περιπου 1,9 χλστ.
Ετσι, αν προκειται να φτιαξεις 7-πλεττα, θα πρεπει να χρησιμοποιησεις αποστατες (μεταξυ των γραναζιων) 3,5 χλστ, απο 7-πλεττα δηλαδη.
Αν προκειται να φτιαξεις 8-πλεττα, τοτε οι αποστατες αναμεσα στα γραναζια θα πρεπει να ειναι 3 χλστ. δηλαδη απο 8-πλεττα.
Τα 9 εσωτερικα δοντια (αυτα που "πιανουν" πανω στα "λουκια" του κεντρου του τροχου) που εχουν τα γραναζια της 7-πλεττας ειναι ιδια μεταξυ τους.
Τα γραναζια της 8-πλεττας, εχουν κι αυτα 9 δοντια εσωτερικα. Τα 8 εσωτερικα δοντια που εχουν τα γραναζια της 8-πλεττας ειναι ιδια μεταξυ τους και με αυτα της 7-πλεττας, ενω το 9ο, ειναι λιγο πλατυτερο απο τα υπολοιπα, και για να τοποθετηθει πανω στο κεντρο της 7-πλεττας, θα χρειαστει 2 λεπτων λιμαρισμα.
Αν αντιθετα θελουμε να τοποθετησουμε γραναζια 7-πλεττας, σε κεντρο για 8-πλεττα, τα γραναζια δεν χρειαζονται καμμια επεμβαση.
Λαβε υπ'οψη σου ομως, οτι το κεντρο της 7-πλεττας δεν χωραει 8-πλεττα. Ειναι ελαφρα πιο κοντο.
Αν βεβαια το κεντρο σου ειναι για 8-πλεττα, και πανω του εχει τοποθετηθει 7-πλεττα(πραγμα που γινεται χρησιμοποιωντας αποστατες), μπορεις οποτε θελησεις να του φορεσεις την 8-πλεττα για την οποια αρχικα προοριζοταν, αφαιρωντας φυσικα τους αποστατες.
Το οτι οι δυο κασσετες που θα συνδυαστουν ειναι διαφορετικης εταιριας, εχει μικρη σημασια, γιατι ετσι κι αλλιως οι "ραμπες" των δοντιων των γραναζιων, που βοηθουν την αλυσσιδα να αλλαζει γραναζια ευκολοτερα, δεν συμπιπτουν μεταξυ των γραναζιων της 7-πλεττας και της 8-πλεττας ακομη και της ιδιας εταιριας, ποσο μαλλον αν ειναι διαφορετικης (το συστημα θα δουλευει παντως).
Τα εσωτερικα δοντια των γραναζιων που κουμπωνουν πανω στα "λουκια" του κεντρου του τροχου, ειναι τυποποιημενα και ιδια σε ολες τις μεγαλες εταιριες, οποτε δεν υπαρχει προβλημα συμβατοτητας μεταξυ τους.
Ολα αυτα βεβαια ισχυουν αν το κεντρο του πισω τροχου παιρνει κανονικη κασσετα "φορετη" (freehub) και οχι βιδωτη (freewheel).

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
Αν το χειριστηριο ειναι παλαιου τυπου, χωρις "κλικ", τοτε δεν εχεις προβλημα.

Τα λεβιεδάκια είναι στον πλάγιο. Οπότε, πάμε παρακάτω!
Columbus discovers Cro-moly wrote:
Για να μπορεσεις ομως να κανεις τους διαφορους συνδυασμους, θα πρεπει οι κασσετες να μην ειναι πριτσινωμενες αλλα να ειναι "δεμενες" με τρια βιδακια (οι εφταπλες Shimano ειναι, οι Sram δεν ξερω). Η εν πασει περιπτωσει, αν ειναι πριτσινωμενες να τις ξεπριτσινωσεις. Τα τρια αυτα βιδακια, δεν ειναι απαραιτητα για να ξαναδεσεις τον Frankenstein που θα φτιαξεις. (αυτο αν προκειται να ξαναφτιαξεις 7-πλεττα, στην 8-πλεττα δεν χρησιμοποιουνται βιδακια ετσι κι αλλιως).

Δηλαδή, την νέα κασέτα, δεν πρέπει να τη "δέσω" με κάποιο τρόπο?
Columbus discovers Cro-moly wrote:
Αναμεσα στα διαφορα γραναζια των κασσετων, υπαρχουν ως γνωστον αποστατες (σε μορφη μεταλικων η πλαστικων δαχτυλιδιων), οι οποιοι φροντιζουν ωστε τα διαφορα γραναζια της κασσετας να ξεχωριζουν και να ισαπεχουν μεταξυ τους.
Οι αποστατες αυτοι, εχουν διαφορετικο παχος στις 7-πλεττες απο οτι στις 8-πλεττες. Στις 8-πλεττες εχουν παχος 3 χιλιοστα. Στις 7-πλεττες 3,5 χλστ.
Τα γραναζια στις 8-πλεττες και στις 7-πλεττες εχουν ιδιο παχος.
Τα μικροτερα (11, 12, 13) εχουν παχος περιπου 2,1 χλστ., τα μεγαλυτερα (14, 15,...24, 28 κλπ) περιπου 1,9 χλστ.
Ετσι, αν προκειται να φτιαξεις 7-πλεττα, θα πρεπει να χρησιμοποιησεις αποστατες (μεταξυ των γραναζιων) 3,5 χλστ, απο 7-πλεττα δηλαδη.
Αν προκειται να φτιαξεις 8-πλεττα, τοτε οι αποστατες αναμεσα στα γραναζια θα πρεπει να ειναι 3 χλστ. δηλαδη απο 8-πλεττα.

Κατανοητό...
Columbus discovers Cro-moly wrote:
Τα 9 εσωτερικα δοντια (αυτα που "πιανουν" πανω στα "λουκια" του κεντρου του τροχου) που εχουν τα γραναζια της 7-πλεττας ειναι ιδια μεταξυ τους.
Τα γραναζια της 8-πλεττας, εχουν κι αυτα 9 δοντια εσωτερικα. Τα 8 εσωτερικα δοντια που εχουν τα γραναζια της 8-πλεττας ειναι ιδια μεταξυ τους και με αυτα της 7-πλεττας, ενω το 9ο, ειναι λιγο πλατυτερο απο τα υπολοιπα, και για να τοποθετηθει πανω στο κεντρο της 7-πλεττας, θα χρειαστει 2 λεπτων λιμαρισμα.
Αν αντιθετα θελουμε να τοποθετησουμε γραναζια 7-πλεττας, σε κεντρο για 8-πλεττα, τα γραναζια δεν χρειαζονται καμμια επεμβαση.
Λαβε υπ'οψη σου ομως, οτι το κεντρο της 7-πλεττας δεν χωραει 8-πλεττα. Ειναι ελαφρα πιο κοντο.
Αν βεβαια το κεντρο σου ειναι για 8-πλεττα, και πανω του εχει τοποθετηθει 7-πλεττα(πραγμα που γινεται χρησιμοποιωντας αποστατες), μπορεις οποτε θελησεις να του φορεσεις την 8-πλεττα για την οποια αρχικα προοριζοταν, αφαιρωντας φυσικα τους αποστατες.

Το κέντρο είναι φτιαγμένο για 8-πλεττα. Οπότε μη το ζαλίζω και πολύ, 8-πλέττα θα φτιάξω (αν τελικά φτιάξω, έ?).
Columbus discovers Cro-moly wrote:
Το οτι οι δυο κασσετες που θα συνδυαστουν ειναι διαφορετικης εταιριας, εχει μικρη σημασια, γιατι ετσι κι αλλιως οι "ραμπες" των δοντιων των γραναζιων, που βοηθουν την αλυσσιδα να αλλαζει γραναζια ευκολοτερα, δεν συμπιπτουν μεταξυ των γραναζιων της 7-πλεττας και της 8-πλεττας ακομη και της ιδιας εταιριας, ποσο μαλλον αν ειναι διαφορετικης (το συστημα θα δουλευει παντως).
Τα εσωτερικα δοντια των γραναζιων που κουμπωνουν πανω στα "λουκια" του κεντρου του τροχου, ειναι τυποποιημενα και ιδια σε ολες τις μεγαλες εταιριες, οποτε δεν υπαρχει προβλημα συμβατοτητας μεταξυ τους.
Ολα αυτα βεβαια ισχυουν αν το κεντρο του πισω τροχου παιρνει κανονικη κασσετα "φορετη" (freehub) και οχι βιδωτη (freewheel).

Αυτό που καταλαβαίνω απ΄όλο αυτό είναι ότι οκ, δεν υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας...

Και ναι, φορετή κασέτα πέρνει.

Υγ.
Βρε που πάω να μπλέξω!!!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...Δηλαδή, την νέα κασέτα, δεν πρέπει να τη "δέσω" με κάποιο τρόπο?..."

Τη νεα κασσετα, δεν χρειαζεται να τη δεσεις εσυ. Δενεται μονη της.
Περνας τα γραναζια στο κεντρο ενα-ενα, εναλλαξ με τους αποστατες, (οπως κοντοσουβλι) και ο τελευταιος κλεινει την πορτα:
Το τελευταιο γραναζι(το μικροτερο), που ειναι και βιδωτο, σφιγγει και ασφαλιζει και ολα τα υπολοιπα.

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Τότε ποιός ο λόγος να μην είναι εξ αρχής έτσι μια κασέτα, αλλά να έχει "βιδάκια" ή να είναι πριτσινομένη?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Ειναι μεγαλη οικονομια χρονου και ευκολια, που μεταφραζεται σε χρημα, για τις εταιριες ποδηλατων που συναρμολογουν/μονταρουν χιλιαδες τετοιες κασσετες.

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

...λογικό.

Άντε να δούμε!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Καταρχάς αυτό που λέει ο Columbus, το πίσω κέντρο είναι με σώμα ελεύθερου ή είναι χωρίς σώμα και απλά έχει τις βόλτες όπου βιδώνεις το ελεύθερο;

Από εκεί και μετά ας πούμε ότι γίνεται. Αν δεν είναι καινούργιες οι κασέτες τότε παίζει να έχεις θέματα με την αλυσίδα λόγο της διαφορετικής φθοράς των γραναζιών. Ένα άλλο θέμα είναι το τι θα κάνεις όταν θα χρειαστεί να αλλάξεις αλυσίδα σε 3000-4000 χλμ... Θα ψάχνεις τότε πάλι για μια 7άρα και μια 8άρα για να κάνεις μίξη;

Μαζί σου είμαι, και εγώ καστομιά έκανα στην κασέτα του mountain απλά όταν μου χάλασε δεν είχα πρόχειρη μια ίδια και έβαλα μια κλασσική...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...όταν θα χρειαστεί να αλλάξεις αλυσίδα σε 3000-4000 χλμ......"

Φανταζομαι εννοεις κασσετα και αλυσσιδα...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ναι αυτό εννοώ, αλυσίδα και κατ επέκταση κασέτα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... αλλά γιατί να μπλέξεις τόσο.
Εν έτη 2011 υπάρχουν μια ντουζίνα εταρείες που φτιάχνουν παρόμοιες έτοιμες λύσεις.
Ξανα-ματα-επανα γράφω.... νομίζω ότι η ΒΒΒ φτιάχνει πολλές πάααρα πολλές κασέτες, σε όλους τους τρελούς συνδυασμούς (όπως και δισκοβραχίωνες ή μάλλον δισκάκια, πχ έχει λύσεις σε compact αράχνες να βάλεις standard φύλλα και το ανάποδο).
Τσεκάρετε το site (κάντε και μια ερώτηση κατά Ρόδο μεριά, νομίζω εκεί είναι η αντιπροσωπεία) και όλο και κάποιο συνδυασμό θα βρείτε που να σας βολεύει.

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

κοίταξα το site της bbb.

έχει όντως κασέτες, αλλά στις 8-πλετες πχ το μεγαλύτερο γρανάζι είναι 28άρι.

Σε 9-πλετα δε μπορώ να φτάσω γιατί θα χρειαστει να ανοιξω τα ψαλίδια μιας και αρχικά το ποδήλατο φορούσε 5-πλετα...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΟΚ, χαίρομαι που το έψαξες.
Κάνε ένα κόπο και ρίξε μια ματιά και στην εταιρεία miche.
[....γράφω ότι θυμάμαι, απο σχετικά φυλλάδια που έχω μαζέψει και κατά καιρούς χαζεύω... ]
Θυμάμαι ότι δίνει ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΓΡΑΝΑΖΙΑ (ένα - ένα) για να φτιάξεις ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΚΑΣΕΤΑ.
Δεν θυμάμαι αν "φτάνει σε μεγέθη ΜΤΒ"... ή είναι μόνο για κουρσάδικες φάσεις.....
Τσέκαρέ το αν έχεις χρόνο (υπάρχει και Ελληνας αντιπρόσωπος)

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

..και θα το ψάξω!

1.000 merci!

contact