Ποιά είναι τα κριτήρια αλλαγής ελαστικών σε ενα ποδήλατο;
Εκτός απο την εμφανή φθορά που μπορεί να προκαλέσει μειωμένη πρόσφυση, είναι η παλαιότητα του ελαστικού λόγος αλλαγής του;
.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Ποιά είναι τα κριτήρια αλλαγής ελαστικών σε ενα ποδήλατο;
Εκτός απο την εμφανή φθορά που μπορεί να προκαλέσει μειωμένη πρόσφυση, είναι η παλαιότητα του ελαστικού λόγος αλλαγής του;
.
Εννοω αν ειναι δηλαδή ελαφρώς καμμένο απο τον καιρό.
τι "ελαφρως"?
αν ειναι καμμενο ειναι επικινδυνο, τελος.
θα σου φυγει κανα κομματι και θα βρεθεις φαρδυς πλατυς ξαπλα
με το τρόλλευ που ακολουθει να προσπαθει να κοψει οτι περισσευει
απ οσο γνωριζω η διαρκεια ζωης δεν πρεπει να ξεπερνα τα 8-10 χρόνια ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ, δηλαδη από την ημερομηνια παραγωγης/ στοιβαγματος/ αποθηκευσης κλπ, κι αυτο αν αποθηκευονται σε ιδανικες συνθηκες.
Προσωπικά θεωρω πως μετα τα 5-6 χρόνια πρέπει να τα παρακολουθείς.
Αν είναι ελαφρως καμμενα τότε ελαφρως να τα πετάξεις!
Tα λάστιχα ξερένονται και σκληραίνουν με τον καιρό.
Μέχρι στιγμής δεν έχω δει μεγαλύτερη ζωή από 3-4
χρόνια. Έχω κρατήσει μεν λάστιχο 5-6 χρόνια αλλά
ήταν γεμάτο χαρακιές στα πλαϊνά και το πέλμα είχε
ξεραθεί τελείως.
Για αυτό όταν αγοράζουμε ελαστικό -πέραν του οπτικού
ελέγχου- επιβάλεται να ελέγχουμε την ημερομηνία παρα-
γωγής και να αγοράζουμε όσο το δυνατόν πιο φρέσκα.
Η αλλιως, τσεκαρε τα μπιμπικια. Αυτα που εχει το λαστιχο στο πλαι, και μοιαζουν με κοντες τριχες, εκει που τελειωνει το πελμα και αρχιζει η πλευρικη επιφανεια.
Τα μπιμπικια αυτα ειναι υπολειμματα του καλουπιου του λαστιχου, αλλα βρισκουν μια πολυ χρησιμη εφαρμογη, σαν δεικτες παλαιοτητας/γηρανσης του υλικου του λαστιχου.
Τα πιανεις και τα τραβας:
Αν ειναι ελαστικα και επιμηκυνονται αρκετα πριν κοπουν, τοτε το λαστιχο ειναι ακομη φρεσκο.
Αν εχουν ξεραθει και κοβονται "ξερα", χωρις να επιμηκυνονται, τοτε το υλικο του λαστιχου εχει "γερασει", και εχει χασει τα χαρακτηριστικα προσφυσης που ειχε οταν ηταν καινουριο.
Ο ελεγχος της οψης του λαστιχου, παραμενει παντα επισης αξιοπιστο κριτηριο:
Αν το πλαινο του λαστιχου (αλλα και το πελμα) ειναι κρακελαρισμενο, τοτε κι αυτο ειναι ενα σιγουρο δειγμα της γηρανσης του λαστιχου, με οτι συνεπαγεται αυτο.
Βεβαια, ο καλυτερος ελεγχος ολων, (και με διαφορα), ειναι η συμπεριφορα που παρουσιαζει το λαστιχο στην καθημερινη χρηση.
Ο αναβατης, μετα απο μια περιοδο εξοικειωσης με το καινουριο του λαστιχο και τη συμπεριφορα του στο δρομο, μαθαινει την "ποιοτητα" του, και τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικα της συμπεριφορας και της προσφυσης του.
Κι επειδη το λαστιχο δεν γερναει αποτομα, αλλα αργα και σταδιακα, μπορει μεν και ο αναβατης να προσαρμοζεται ασυναισθητα στην αποδοση του λαστιχου η οποια μειωνεται συνεχως, αλλα μεχρι καποιου σημειου:
Απο καποια στιγμη και μετα, γινεται αισθητη η συγκριτικα μειωμενη προσφυση του ελαστικου, οποτε καποιος ο οποιος θελει να εχει το μεγιστο της αποδοσης του απο τα λαστιχα του, καλο θα ειναι να τα αλλαξει.
Αν αμελησει να τα αλλαξει, τα λαστιχα οσο γερνανε περισσοτερο, θα αρχισουν να σκληραινουν περισσοτερο, χανοντας την ελαστικοτητα τους, και οντας λιγοτερο ελαστικα, θα αρχισουν να μαζευουν και να καρφωνουν επανω τους τα διαφορα γυαλακια και καρφακια του δρομου, "κερνωντας" τον ιδιοκτητη τους με αφθονα και συχνα σκασιματα.
Επομενως, αν ξαφνικα αρχισουν να σκανε τα λαστιχα απο αντικειμενα καρφωμενα πανω τους (ιδιαιτερα το πισω που σηκωνει και το μεγαλυτερο βαρος), με ανησυχητικα μεγαλη συχνοτητα, (ακομη και χωρις υπερβολικη φθορα του πελματος), τοτε μαλλον εχει παλιωσει υπερβολικα το λαστιχο, και θα πρεπει να αλλαχτει.
Τωρα βεβαια, αν τα οικονομικα ειναι "στενα", και δεν υπαρχει η δυνατοτητα να αλλαχθουν και τα δυο λαστιχα(επειδη εχουν παλιωσει), τοτε αγοραζουμε ενα καινουριο το οποιο τοποθετουμε στον μπροστα τροχο, και απο τα δυο παλια λαστιχα διαλεγουμε το καλυτερο (συνηθως το τεως μπροστινο), και το τοποθετουμε πισω.
Με δεδομενο παντως οτι τα μεγαλυτερα προβληματα προσφυσης τα αντιμετωπιζει ενα "γερασμενο" λαστιχο (και οχι μονο) στα νερα, και οχι στο στεγνο οδοστρωμα, μια καλη πρακτικη ειναι να αλλαζει κανεις τα λαστιχα του προς το τελος του φθινοπωρου, λιγο πριν αρχισει δηλαδη ο χειμωνας και οι βροχες, ωστε να μπορεσει κανεις να εκμεταλλευτει το maximum της προσφυσης ενος λαστιχου, τοτε ακριβως που τη χρειαζεται. Το χειμωνα.
Υπαρχει επισης διαδεδομενη η αποψη, οτι τα καλα και ακριβα λαστιχα, παλιωνουν πιο γρηγορα απο τα φθηνα.
Αυτο, ειναι μονο εν μερει αληθινο. Τα μαλακα λαστιχα, φθειρονται γρηγοροτερα απο τα σκληρα, αλλα δεν "γερνανε" απαραιτητα πιο γρηγορα.
Τα ακριβα λαστιχα, για να πετυχουν καλυτερη προσφυση, ειναι κατασκευασμενα απο πιο μαλακη "γομμα", η οποια φθειρεται ταχυτερα απο τη "γομμα" ενος σκληρου λαστιχου, το οποιο σκληρο ομως, εχει μειωμενη προσφυση.
Η γρηγορη φθορα ενος μαλακου ελαστικου, ειναι σημαντικο προβλημα σε τρακτερωτα ελαστικα ΜΤΒ, οπου στο βουνο (λογω συνθηκων χρησης) αλλα και στην πολη (λογω μικρης επιφανειας επαφης των τακακιων με την ασφαλτο) φθειρονται ταχυτατα.
Σε ενα ποδηλατο πολης ομως, η σε ενα ποδηλατο που κινειται κυριως σε ασφαλτο, το οποιο δεν φοραει τρακτερωτα λαστιχα, το πελμα δεν φθειρεται γρηγορα ετσι κι αλλιως.
Εκεινο που συμβαινει σε ενα ποιοτικο λαστιχο, ειναι η γηρανση του υλικου του, με αποτελεσμα τη μειωμενη προσφυση, η οποια γινεται ευκολωτερα αισθητη, γιατι απλουστατα το καινουριο λαστιχο ειχε πολυ καλη προσφυση, η οποια με τον καιρο μειωνεται.
Αντιθετα, ενα κακο λαστιχο, δεν εχει ποτε καλη προσφυση (ουτε καινουριο), οποτε γερνωντας, δεν αλλαζει και πολυ η συμπεριφορα του, οποτε ο αναβατης του συμπεραινει οτι το λαστιχο "δεν γερναει γρηγορα".
Υ.Γ.: Πολλες φορες εχω συναντησει ποιοτικα "γερασμενα" λαστιχα, τα οποια συμπεριφεροταν καλυτερα απο κακης ποιοτητας καινουρια!
πριν λιγους μηνες αλλαξα το μπροστινο λαστιχο στο παλιο mtb μου και εκανα τωρα το test.κοβονται αμεσως οι τριχες και τον ειχα ρωτησει πριν το αγορασω αμα ειναι φρεσκο και γελαγε και οτι ειναι μια χαρα.εκανα το test στα λαστιχα του αυτοκινητου και δεν κοβοντουσαν αν δεν γινουν 4 φορες το μεγεθος τους.τα λαστιχα του αυτοκινητου ειναι 1.5ετους.παντως εχω κανει 200χλμ(σε δρομο) και δεν εχει σκασει ουτε μια φορα.τι να κανω να το αλλαξω?
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Colombus, ακριβώς αυτό το τεστ(δε μπιμπικς) έκανα και μπήκα σε υποψίες, καθως στο τελευταιο φλατ τάιρ παρατήρησα το κρακελάρισμα που ειπες.
Αντε να δουμε τώρα πόσο θα πάει το κουστούμι.
Ευχαριστώ και πάλι.
Να ελέγξεις και την ημερομηνία παραγωγής του ελαστικού.
Έχει κάποια νουμεράκια επάνω στα πλαϊνά όπου το δείχνουν.
Συνέχισε να το κυκλοφορείς και δες πως πάει από φθορά στο
πέλμα.
δύσκολα πράγματα...
θα πρέπει να έχει "κατανάλωση" το ποδηλατάδικο για να προσφέρει φρέσκα ελαστικά.
Στο Ελλάντα αυτό σπανίζει .... και πολύ μάλιστα...
Δυστυχώς για μένα, ελαστικά κατά 90% από έξω, από ιντερνετικά μεγάλα ευρωπαϊκά ποδηλατομάγαζα.
Έχω πάρει και από δω κατά καιρούς (κυρίως στα πρώτα χρόνια πριν το 2009, ή σε φάση "άμεση αντικατάσταση μετά από συνεχόμενα φουίτ) αλλά μόνο ένα συγκεκριμένο ελαστικό - από συγκεκριμένο κατάστημα μου βγήκε καλό και έμεινα ευχαριστημένος.... (υποθέτω ότι "φεύγει" εύκολα γιατί το προτιμούν οι περισσότεροι φιξάδες....)
Παρεμπιπτόντως, πόσο μπορεί να συμβάλλει η παλαιότητα του αεροθαλάμου στην απώλεια πίεσης των ελαστικών; Ειναι φυσιολογικό να θέλει κάθε βδομάδα αέρα;
Αέρα ελέγχουμε και συμπληρώνουμε πριν από κάθε βόλτα.
Στο mountain με βαλβίδα αυτοκινήτου έχανε 10psi κάθε
μέρα και σταμάταγε κάπου στα 20-30psi. Στην κούρσα με
τις presta είναι κάπως καλύτερα αλλά και πάλι βάζω
αέρα πριν από κάθε βόλτα.
Νομιζω οτι 10 PSI ειναι μαλλον πολύ για να χανεται καθημερινα, δεν ειναι ετσι;
Μαλλον θα θελει αλλαγη ο αεροθαλαμος.
Εχει κανείς παρατηρησει διαφορά στη συμπεριφορά ως προς αυτο το θέμα μεταξυ των δυο τυπων βαλβίδας που υπάρχουν;
...τη σαμπρελλα κανουν περα.
Για να πεφτει η πιεση σε ενα λαστιχο 10 psi την ημερα, πρεπει να υπαρχει απο καπου απωλεια αερα. Ειτε απο τη βαλβιδα την ιδια, ειτε απο καποια τρυπα στη σαμπρελλα, ειτε μεσα απο το υλικο της σαμπρελλας, αν ειναι πολυ χαμηλης ποιοτητας.
Λαστιχο ΜΤΒ φουσκωμενο σε 55-60 psi, "πεφτει" στα 20-30 psi μετα απο διαστημα ενος μηνα περιπου. Με την προυποθεση βεβαια να μην χανει απο καπου.
Οσον αφορα τις διαφορες μεταξυ των δυο βασικων τυπων βαλβιδας, δηλαδη Γαλλικες (στενες, Presta), και τυπου αυτοκινητου (πιο χονδρες, Schrader):
Οι βαλβιδες τυπου αυτοκινητου, ειναι πιο διαδεδομενες (ακριβως λογω της χρησης τους σε αυτοκινητα και μοτο), και εχουν το μεγαλο πλεονεκτημα οτι ειναι συμβατες με τα συστηματα αερα των βενζιναδικων.
Κι επειδη ακριβως πρεπει οι βαλβιδες Schrader να μπορουν να φουσκωνουν ευκολα και γρηγορα τα λαστιχα των αυτοκινητων και των μοτο, (τα οποια ειναι μεγαλυτερα σε ογκο απο αυτα των ποδηλατων), σε πιεσεις συνηθως πολυ χαμηλοτερες απο αυτες των λαστιχων των ποδηλατων, εχουν μεγαλυτερη διαμετρο απο τις βαλβιδες τυπου Presta (η παρομοιων διαστασεων Dunlop), οι οποιες χρησιμοποιοταν σχεδον αποκλειστικα παλιοτερα, στα ποδηλατα.
Αυτο σημαινει οτι ποδηλατο με σαμπρελλες που εχουν βαλβιδες τυπου Schrader, μπορει να συμπληρωσει η να μετρησει την πιεση των λαστιχων, σε οποιοδηποτε βενζιναδικο. Και αυτος ειναι και ο λογος που τα τελευταια χρονια εχουν επικρατησει στα ποδηλατα που χρησιμοποιουνται σε αστικο περιβαλλον, η σε εκεινα που δεν απαιτουν πολυ ψηλες πιεσεις στα λαστιχα τους.
Οι βαλβιδες τυπου Presta (Γαλλικες), χρησιμοποιουνται ομως ακομη σε ορισμενους τυπους ποδηλατου, κι οχι χωρις λογο:
Οι βαλβιδες τυπου Presta, εχοντας μικροτερη διαμετρο, απαιτουν και μικροτερη τρυπα στη ζαντα, για την τοποθετηση τους.
Η τρυπα ομως στη ζαντα, μειωνει την αντοχη της ζαντας, και οι λεπτες ζαντες που χρησιμοποιουνται στα κουρσακια η και σε ορισμενα ΜΤΒ, δεν εχουν πολλα περιθωρια αφαιρεσης υλικου και "αδυνατισματος"(για να περασει μια χονδρη βαλβιδα αυτοκινητου), οποτε η λυση ειναι η τοποθετηση στενης βαλβιδας Presta.
Εξ'αλλου, η ευκολια με την οποια μπορει να φουσκωσει κανεις ενα λαστιχο, εχει αμεση σχεση με τη διαμετρο της τρυπας της βαλβιδας. Δηλαδη, απαιτειται μικροτερη δυναμη στη χειροκινητη τρομπα, για να φουσκωσει ενα συγκεκριμενο λαστιχο σε συγκεκριμενη πιεση οταν αυτο εχει βαλβιδα Presta (Γαλλικη), παρα οταν εχει βαλβιδα Schrader(αυτοκινητου).
Κι οταν μεν πρεπει να φουσκωσει ενα λαστιχο ΜΤΒ με βαλβιδα αυτοκινητου σε πιεση ας πουμε 60 psi με τρομπα χειρος, δεν ειναι και το πιο ευκολο πραγμα στον κοσμο (εξαρταται βεβαια και απο τον τυπο της τρομπας), αλλα μπορει να γινει με λιγη προσπαθεια.
Ενα λαστιχο κουρσας ομως, που πρεπει να φουσκωσει στα 100-160 psi (η και περισσοτερο σε ορισμενες περιπτωσεις), με τρομπα χειρος, θα ηταν ισως ανθρωπινως αδυνατο να φουσκωσει, αν ειχε βαλβιδα αυτοκινητου. Με βαλβιδα Presta ομως, που απαιτει λιγοτερη δυναμη, γινεται. Και με δεδομενο οτι ενα λαστιχο δεν κλαταρει σχεδον ποτε κοντα σε βενζιναδικο (νομος του Merfy), και με επισης δεδομενο οτι πρεπει να μπορει να επισκευασθει και να φουσκωσει επι τοπου στην πιεση που πρεπει με τρομπα χειρος, , ευκολα καταλαβαινει κανεις γιατι στα κουρσακια χρησιμοποιειται αποκλειστικα η βαλβιδα τυπου Presta (Γαλλικη), ενω στα περισσοτερα ποδηλατα που δεν εχουν αναγκη υψηλες πιεσεις στα λαστιχα τους, χρησιμοποιειται βαλβιδα τυπου Schrader (αυτοκινητου).
Κατα τα αλλα, και οι δυο τυποι βαλβιδων, αν δεν παρουσιαζουν καποιο προβλημα στεγανοτητας (λογω καποιου σκουπιδιου, ξενου σωματος, σκονης, αμμου, κλπ), σφραγιζουν το ιδιο καλα και αποτελεσματικα.
Επισης πληροφοριακα, η βαλβιδα τυπου Schrader λυνεται, και μπορει να αλλαχθει ο μηχανισμος στεγανωσης της βαλβιδας.
Αντιθετα, ο μηχανισμος της βαλβιδας τυπου Presta, δεν λυνεται.
Εξαιρετικός και διαφωτιστικός όπως παντα!
Το έχω κανει και στο παρελθόν και γιαυτο επανέρχομαι: νομιζω θα μπορούσες να γράψεις ενα εξαιρετικό εγχειρίδιο.
Ναι, ΟΚ, πολύ είναι, αλλά σαμπρέλα αλλάζουμε αν σκάσει ή αν διαλυθεί η βαλβίδα της.
Αλλιώς ... "δώσε μπάρμπα λίγο ακόμα με την τρόμπα".... μέχρι νεοτέρας
Οι shreader είναι όντως πιο αντοχής. Βάζεις - βγάζεις εύκολα και χωρίς ιδιαίτερο προβληματισμό το ακροφύσιο της τρόμπας. Ακόμα και να "διπλώσει/τσακίσει" λίγο, από τσαπατσουλιά, αντέχει.
Οι κουρσάδικες θέλουν προσοχή. Μου έχει σπάσει ΔΥΟ φορές κουρσάδικη βαλβίδα, μια την ώρα που έβγαζα το ακροφύσιο και μια όταν τσάκισε από άγαρμπη κίνηση μου καθώς φούσκωνα.
Εκεί που ΔΕΝ μπορώ καθόλου είναι με τις regina και με τις dunlop βαλβίδες.
Οι dunlop έχουν εκείνο το λαστιχάκι μέσα.... παλαιολιθικά πράγματα.... (αλλά ΚΡΑΤΑΝΕ πίεση για πολυ - πολύ - πολύυυυ καιρό οι άτιμες).
Οι regina έχουν περίεργο κεφαλάκι, που το ξεβιδώνεις λίγο για να φουσκώσεις. Αν το ξεβιδώσεις πολύ βγαίνει ολόκληρο...
Και με τις δύο έχω σπάσει τα νεύρα μου στο φούσκωμα....
Ευτυχώς τείνουν να εκλείψουν από την αγορά.
Μιας και αναφέρθηκε το θέμα της μέτρησης της πίεσης των ελαστικών, έχω την εξής απορία:
Για να μετρήσω την πίεση των ελαστικών, παίρνω την τρόμπα εδάφους που έχω την βάζω στην βαλβίδα και μου δείχνει την πίεση. Όμως, συχνά - αν όχι πάντα - όταν την βάλω ή όταν την βγάλω από την βαλβίδα θα φύγει λίγος αέρας.
Δηλαδή, ακόμα και αν έδειξε ικανοποιητική πίεση, μετά θα πρέπει σίγουρα να τρομπάρω. Και μάλιστα ίσως λίγο παραπάνω ώστε όταν την βγάλω, ο αέρας που θα φύγει να είναι ο περισεούμενος.
Υπάρχει τελικά κάποιος καλύτερος τρόπος να βάζω την τρόμπα, υπάρχουν καλύτερες τρόμπες ή υπάρχουν εξειδικευμένα εργαλεία για την μέτρηση της πίεσης του ελαστικού;
Τρόμπας της προκοπής βγάζει η Lezyne. Είναι
ίδιας λογικής με αυτές των αναρτήσεων και
διαθέτους ακροφύσιο το οποίο βιδώνεις στη
βαλβίδα. Έτσι δεν χρειάζεται να τραβολογάς
το στόμιο για να το βάζεις βγάζεις.
Επίσης έχουν και σύστημα να βγάζεις τον αέρα
που έχει μείνει μέσα στην τρόμπα. Μην πάρεις
από net, έχουν ίδια τιμή με Ελλάδα. Εδώ της
είχα δει στο bikeme στην Αργυρούπολη.
Μετά υπάρχουν και κάτι παπαράκια μετρητές που
τα βάζεις και μετράνε αλλά δεν έχει και πολύ
νόημα.
Όταν λέμε "βάζουμε αέρα" πριν κάθε βόλτα, στην ουσία εννοούμε: "βάζω την τρόμπα για να τσεκάρω την πίεση. Πριν βάλω το στόμιο, πιέζω την κεφαλή να ανοίξει η βαλβίδα, χάνεται λίγος αέρας, άρα τελικά ΠΡΕΠΕΙ να συμπληρώσω λίγο ώστε να έχω την ΣΩΣΤΗ πίεση".
... μιλάω για κουρσάδικα ελαστικά....
Οι βαριοκόκκαλοι (χαχαχ ) και οι "ατσούμπαλοι" που κινδυνεύουν από φουίτ "snake bite" ΠΡΕΠΕΙ να το κάνουν αυτό πριν από κάθε βόλτα.
Οι "αγωνιαρο-ποδηλατο-σωματότυποι" ή όσοι ποδηλατούν σε παρκέ / ποδηλατοδρόμιο / καρούλια / προπονητήριο... μπορούν να το παραβλέψουν...
το παλιο μου mountain bike εχει πισω ελαστικο 26*1.95 και προσφατα αλλαξα το μπροστινο και του εβαλα ποιο λεπτο αλλα τρακτερωτο και εδω ειναι το περιεργο η διασταση του ειναι 26*1.95 το γραφει πανω στο λαστιχο.ειναι δυνατον να εχουν ιδια διασταση και να ειναι ποιο φαρδυ το ενα?το πλατος του 26*1.95 ποσα εκατοστα ειναι?
Μην πάρετε μετρητή πίεσης της ΒΒΒ.Απαράδεκτος με άλλα αντί άλλων αποτελέσματα.ΜΑΚΡΥΑ.
1,95 ίντσες = 4,49 εκ.
Μπορει να ναι λιγο..χαζη η ερωτηση αλλα θα την κανω! Θελω να αλλαξω τα λαστιχα στο dahonακι μου. θελω να βαλω καποια που ειναι 20''Χ 2 ή 20''Χ 1.95 το εγχειριδιο όμως του speed μου λεει οτι φοραει 20 Χ 1.75 ..θα εχω προβλημα??? Πρεπει να ειναι ακριβως ιδιο το πλατος??? (αν ηταν...μικροτερα δε θα το ρωταγα μου φαινεται αυτονοητο πως δε γινεται αλλα με μεγαλυτερα?)
ευχαριστωωωω
Τσέκαρε / ρώτα είτε στο site είτε στην αντιπρόσωπο της Dahon.
Το πόσο φαρδιά / λεπτά ελαστικά παίρνει ένας τροχός έχει να κάνει με δύο πράγματα:
1. τι πάχος δέχεται το στεφάνι.
2. τι clearance έχουν ψαλίδια / πιρούνι. (μπορεί να είναι τσίμα τσίμα στενά και να μην χωράει, ή να μην κυλάει το ελαστικό...).
Δεν υπάρχει "αυτονόητο". Μπορεί το 1.75 πο φοράς τώρα να είναι είτε το "άνω άκρο" είτε το "κάτω άκρο" της επιτρεπτής διάστασης (πάχος) των στεφανιών σου.
Ρώτα.
ή περίμενε να γράψει κάποιος που έχει κάνει αντίστοιχη αλλαγή σε dahon.
ευχαριστω για τις συμβουλες, ξεδιαλυνε καπως το τοπιο!!
Πόσο χάλια μπορεί να είναι ένα ελαστικό που κάνει κάτω από 10 ευρώ;
Αν ξερει κάποιος από προσωπική εμπειρία...
Ξέρω από kenda 700x23, νομίζω κάτω από 10 τα είχα πάρει. Για καθημερινή χρήση τσουλάει ικανοποιητικά, δεν βγάζει πολλά σκασίματα, αλλά γλυστράει πολύ και μάλλον απρόβλεπτα/ατσούμπαλα.
Δεν θα το απέκλεια, αντίθετα το βρίσκω καλή προσωρινή λύση σε εποχή αφραγκίας (μέχρι να μπορέσει κανείς να πάρει τα "καλά").
Τέλος, ένα σετ ελαστικά της πλάκας είναι απαραίτητα αν πας διακοπές σε οποιοδήποτε νησί.
σαββάτο απόγευμα το περασμένο καλοκαίρι κ με όλα τα ποδηλατάδικα κλειστά κ αφού ανακάλυψα πώς από το πέλμα των μισλέν σίτυ που φορούσα λείπανε κομματάκια κατέληξα στο πράκτικερ για λύση ανάγκης για σ/κ. κοντινένταλ τουρράηντ με πάνκτσουρ προτέκτσιον 6,95€ έκαστο. έβαλα το ένα για δοκιμή κ το έχω ακόμα. κανένα σκάσιμο ως τώρα. τιμή για το 700x35 μπορείς να δεις(περίπου 15 το ένα). μόνο που η μέγιστη επιτρεπτή πίεση χαμηλή (έως 70 πι εσ αη νομίζω)
...ενα ελαστικο, ταξης τιμης κατω του δεκαρικου, οσο καλο και να ειναι, σοφο θα ηταν να τοποθετηθει στον πισω τροχο.
Αν παλι "πρεπει" να τοποθετησεις δυο τετοια, φροντισε να οδηγεις συντηρητικα τον πρωτο καιρο, ωσπου να δεις πως συμπεριφερονται (ειδικα στο βρεγμενο), ωστε να συνηθισεις και να προβλεπεις τις αντιδρασεις τους.
Παντως, η εμπειρια λεει, οτι τα πολυ φθηνα ελαστικα, συνηθως υστερουν σε βαρος (ειναι βαρυτερα απο αλλα ακριβοτερα ελαστικα), σε προσφυση, και ισως σε αντισταση κυλισης (πολυ συχνα δεν αντεχουν μεγαλες πιεσεις, με επιπτωσεις στην αντισταση κυλισης).
Οσον αφορα τα σκασιματα, δεν ειναι απαραιτητα χειροτερα απο καποιο ακριβοτερο ελαστικο. Τουλαχιστον αυτα που κατα καιρους εχω δοκιμασει.
Επισης, κι επειδη το υλικο τους (η "γομμα" τους) ειναι συνηθως σκληρη, βγαζουν περισσοτερα χιλιομετρα.
Πλήρης, επαρκής και κατατοπιστικός όπως πάντα.
Ευχαριστώ!
Eρώτηση (ερασιτεχνική,οκ ;! ) : συμβάλλει στη συντήρηση και μακροζωΐα
των ελαστικών, ένα ελαφρό ξεφούσκωμά τους (τις μέρες που κάθονται και ξεκουράζονται !),και (πρίν τη μάχη!) φούσκωμα ;; και ...τούμπαλιν ;!
Η απάντηση νομίζω αφορά και όσους έχουν "ημισυλλεκτικά" που όσο νά ΄ναι
τα βγάζουν για μικροβόλτες !
Για όσα κινούνται τακτικά,οκ δέ το συζητάω,η πίεση πρέπει να είναι καθημερινά τσεκαρισμένη ανάμεσα στα συμβατικά (σύμφωνα με τις ανάγκες μας!)όρια ! ευχαριστώ εκ των προτέρων !