Μειωση βαρους τροχων & αποφυγη σκασιματος σαμπρελας

17 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Mallias
Εικόνα Mallias
Απών/απούσα

Καλησπερα εχω μια κουρσα Merida με απλες ζαντες με ... ενα καρο ακτινες κ επειδη προς το παρον δεν παιζουν λεφτα (αν επαιζαν θα ειχα αγορασει κατευθειαν κατι καλυτερο αλλωστε πριν 6 μηνες που το πηρα) σκεφτομαι αν ειναι εφικτο αφαιρωντας ακτινες να μειωσω το βαρος κ την αντισταση του αερα του καθε τροχου.

Ξερει κανεις κατι; το εχει δει ή κανει καποιος;
Κ αν ναι ποσες κ ποιες μπορω να αφαιρεσω;

Προσφατα ειχα την ατυχια να μεινω απο λαστιχο 3 φορες.
Με πιανει μια, βαζω την εφεδρικη σαμπρελα, απο απροσεξια στο φουσκωμα τη χαλαω κ αυτη. Αλλαγη.... Παιρνω καινουρια εφεδρικη κ σε νεα αλλαγη ... ηταν ελατωματικη ηδη! Την επισκευαζω κ αυτη κ την παλια, βαζω τη μια στον τροχο κ η αλλη.. .κλαταρε τελικα ακριβως διπλα στο μπαλωμα.

Μετα απο αυτο τον προλογο, 1ο, ξερει μηπως κανεις εξαρτηματα οπως πιο ανθεκτικες σαμπρελες για κουρσες, 2ο, αν μπαινει αυτη η ταινια μεταξυ ελαστικου κ σαμπρελας σε τοσο λεπτους τροχους κ 3ο κ καλυτερο, σπρέυ αφρου εκτακτης αναγκης για να μην καθομαι να αλλαζω σαμπρελες ..."μεσοπελαγα" αλλα να γεμιζω το λαστιχο με αφρο;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

μήπως είναι παλιό το λάστιχο?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Για σπρέυ αφρού δεν έχω δει για presta βαλβίδες, μόνο για τις κλασσικές του αυτοκινήτου/μηχανής.

Για τα σκασίματα δεν είναι επιστήμη αλλά είναι πολλά.

1. Κακό ελαστικό.
2. Λάθος PSI.
3. Κάτι έχει μείνει εσωτερικά του ελαστικού.
4. Αλλαγή φακαρόλας.
5. Άτσαλη οδήγηση (γυαλίά, αγκάθια, λακούβες).

Σε πρώτη φάση δες από ποιά μεριά είναι η τρύπα του σκασίματος και βλέπουμε.

Αυτό που ρωτάς για τις ακτίνες δεν το γνωρίζω. Υποθέτω μόνο ότι καλό θα ήταν να λυθούν όλες και να πλεχτεί ο τροχός εξ' αρχής με το αριθμό που επιθυμείς.

Mallias
Εικόνα Mallias
Απών/απούσα

Το λαστιχο καλο ηταν αλλα πατησα την πρωτη φορα αγκαθι. Αλλα η 2η σαμπρελα ηταν οντως ελατωματικη γιατι τωρα που εβαλα αλλη πλεον ειναι ολα κομπλε. Για τα κιτ αφρου το κοιταζω πιο πολυ κ εχω παρει κ ανταπτορα για τη βαλιδα γιατι στα βενζιναδικα δεν μπορουσα να φουσκωσω.

jeanmarat
Απών/απούσα

εχει τρομπα για τη δεξιά βαλβίδα ; ή θέλει και αντάπτορα ;
d

spy3
Απών/απούσα

για την αριστερη για την δεξια θελει ανταπτορα που σου δινουν συνηθως με την αγορα της σαμπρελας

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

jeanmarat wrote:
εχει τρομπα για τη δεξιά βαλβίδα ; ή θέλει και αντάπτορα ;
d

βαλβιδα jean θελεις ανταπτορα,αλλα δεν ειναι το μονο προβλημα που υπαρχει με τα βενζιναδικα.
Το πιθανοτερο ειναι οτι οι αντλιες τους θα σου δινουν μεχρι 80 psi το πολυ,οποτε και το λαστιχο σου δεν θα ειναι τοσο φουσκωμενο.
Καποια εχουν και υψηλοτερες,και κανουν και μεχρι 120 psi,αλλα οχι ολα.
Καλυτερα προμηθευσου μια τρομπιτσα CO2 και μερικες αμπουλες να εχεις το κεφαλι σου ησυχο και παντου...

vamvakoolas
Εικόνα vamvakoolas
Απών/απούσα

τρομπα μινι που δινει πανω απο 120 psi και για 2 βαλβιδες στο αστρονομικο ποσο των 8 ευρα (πηρα 2)

δε θελει κοπο, τροπο θελει

jeanmarat
Απών/απούσα

τρομπα μινι που την κουβαλαω μαζι μου έχω , μάζι νομίζω και τον αντάπτορα αφου τα έχω φουσκώσει. Απλώς θέλω να ξέρω αμα τον ανταπτορα αυτον τον δεχεται και η τρομπα του βενζινάδικου.

Mallias
Εικόνα Mallias
Απών/απούσα

Βασικα ρε παιδια τρομπες κ μπαλωματα κλπ εχω. Αυτο που ψαχνω ειναι κατι που να δυσκολευει τον τρυπιμα κ αν τελικα γινει το κακο, να μην ξεμονταρω εκεινη την ωρα. Να του βαζω τον αφρο κ να γυρναω σπιτι μου.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

@ Mallias:
Η απαντηση στα ερωτηματα σου δεν μπορει να ειναι μονολεκτικη, οποτε προετοιμασου για μια μαλλον μακροσκελη απαντηση.
Οι κατασκευαστες τροχων ποδηλατου (merida στην προκειμενη περιπτωση), ως κυριο μελημα τους, εχουν την κατασκευη τροχων οι οποιοι θα προσφερουν την μεγιστη δυνατη αντοχη, με το μικροτερο δυνατο βαρος ΚΑΙ αντισταση αερα, χωρις να ξεπερασουν το οικονομικο οριο που βαζουν οι υπευθυνοι του οικονομικου τμηματος/marketing της εταιριας.
Ετσι, επιλεγουν μια Χ ζαντα(=το στεφανι του τροχου), απο καποιο κατασκευαστη ζαντων, η οποια εχει ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ αριθμο ακτινων, (36, 32, 28, 24, 20, η τελος 16), και ο οποιος αριθμος αυτος, δεν μπορει παρα να ειναι πολλαπλασιο του 4. ΠΑΝΤΑ. Εννοειται πως μιλαμε για συμβατικους τροχους, και οχι για τροχους εξ'ολοκληρου Carbon, οπου εκει τα πραγματα ειναι διαφορετικα.
Στη συνεχεια, επιλεγουν και ενα κεντρο αντιστοιχης ποιοτητας με τη ζαντα, ( και φυσικα με ισο αριθμο τρυπων ακτινων), και τελος με βαση τις διαστασεις του κεντρου και της ζαντας, (και το ποσες φορες θα "διασταυρωνονται" οι ακτινες μεταξυ τους, ο, 1, 2, 3, η το πολυ 4 φορες), υπολογιζουν το καταλληλο μηκος ακτινων.
Στη συνεχεια, τοποθετωντας (πλεκοντας) τις ακτινες με καταλληλο τροπο, κατασκευαζουν τον τροχο.
Αν παρατηρησει κανεις εναν ετοιμο πλεγμενο τροχο, θα παρατηρησει μια ΑΥΣΤΗΡΗ γεωμετρια, και συμμετρια, οσον αφορα τη θεση και τη διαταξη των ακτινων.
Για καθε ακτινα που εχει μια συγκεκριμενη θεση και κατευθυνση(και στηριζει το στεφανι προς μια διευθυνση), υπαρχει καποια αλλη, ακριβως συμμετρικη, (που στηριζει το στεφανι προς μια συμμετρικη διευθυνση), και την οποια επ'ουδενι δεν μπορουμε να αφαιρεσουμε, αν δεν θελουμε να χαλασουμε τη δυναμικη ισορροπια των ακτινων του τροχου. Γιατι, αυτη η ισορροπια αντιρροπων δυναμεων, ειναι αυτη η οποια επιτρεπει στον τροχο να ειναι τροχος, και να ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ σαν τετοιος.
Ο καθε κατασκευαστης ζαντας λοιπον, εχει υπολογισει τη ζαντα την οποια κατασκευαζει, σε συνδυασμο με το ποσες ακτινες θα εχει η εν λογω ζαντα, ωστε ο τροχος να ανταπεξερχεται στην χρηση για την οποια προοριζεται.
Αν δηλαδη η ζαντα ειναι 36τρυπη, θα πρεπει να πλεχτει χρησιμοποιωντας 36 ακτινες, αν ειναι 32ατρυπη, θα πρεπει να πλεχτει χρησιμοποιωντας 32 ακτινες, αν ειναι 28ατρυπη, θα πρεπει να πλεχτει χρησιμοποιωντας 28 ακτινες, κ.ο.κ.
Με λιγα λογια, ο τροχος του ποδηλατου, ειναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να πλεχτει, με λιγοτερες ακτινες, απο οσες ακτινοτρυπες εχει το στεφανι που θα χρησιμοποιηθει για την κατασκευη του.
Το ποσο σημαντικη ειναι ΚΑΘΕ ακτινα του τροχου, το καταλαβαινει κανεις αμεσα, οταν για καποιο λογο σπασει μια η περισσοτερες: Αμεσως, ο τροχος αρχιζει να "χανει" λιγο η πολυ το κεντραρισμα του, κατα την οριζοντια η και καθετη διευθυνση, και μαλιστα στο αντιστοιχο σημειο που εχει σπασει η ακτινα-ες.
Ηθικον διδαγμα: Δεν γινεται να αφαιρεσουμε η να προσθεσουμε ακτινες σε ενα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ τροχο ποδηλατου.
Αν θελουμε τροχο με λιγοτερες ακτινες (για μικροτερο βαρος, μικροτερη αεροδυναμικη αντισταση), τοτε πρεπει να πλεξουμε εναν καινουργιο τροχο, με ζαντα και κεντρο, που εχουν κατασκευαστει για να εχουν τον αριθμο των ακτινων που επιθυμουμε.
Ενα καλο παραδειγμα, για να γινει ακομη πιο κατανοητο αυτο, θα ηταν οι κολωνες που στηριζουν ενα κτιριο.
Καθε κτιριο εχει υπολογιστει/κατασκευαστει, με συγκεκριμενο αριθμο και θεση κολονων, που το υποστηριζουν. Αν για καποιο λογο, η θεση μιας η περισσοτερων κολονων, μας εμποδιζει, τοτε θα πρεπει να κατασκευασουμε(η να μετακομισουμε σε) ενα καινουριο κτιριο με την ιδανικη (για εμας) διαταξη κολονων, και οχι να αφαιρεσουμε/καταργησουμε την-τις κολωνα-ες που μας εμποδιζουν, γιατι διαφορετικα
δεν εγγυαται κανεις οτι το κτιριο δεν θα καταρρευσει.

Εν πασει περιπτωσει, αν θεωρεις οτι δεν πηγαινεις οσο γρηγορα θα ηθελες, επειδη ο τροχος εχει τον αριθμο των ακτινων που εχει, μαλλον κανεις λαθος.
Υπαρχουν αλλοι παραγοντες, που επηρεαζουν πολυ περισσοτερο την αντισταση και τις απωλειες κατα την κινηση του ποδηλατου. Η αντισταση των ακτινων των τροχων, ειναι αμελητεα μπροστα στην αντισταση που παρουσιαζει το σωμα μας στον αερα, οποτε με μια λιγο πιο σκυφτη/μαζεμενη θεση οδηγησης, θα δεις πολυ μεγαλυτερη μειωση στην αεροδυναμικη αντισταση, απο οτι με οποιαδηποτε μειωση αριθμου ακτινων.
Ενας αλλος παραγοντας που επηρεαζει σημαντικα την αντισταση στην κυλιση, ειναι η πιεση των ελαστικων και αυτα τα ιδια τα ελαστικα.
Επομενως, φροντιζεις να εχεις παντα φουσκωμενα τα λαστιχα της κουρσας σου κοντα στη μεγιστη επιτρεπτη πιεση, και να χρησιμοποιεις τα στενοτερα και ΕΛΑΦΡΟΤΕΡΑ(και γενικως καλυτερα ποιοτικα) λαστιχα και σαμπρελλες που μπορει να φορεσει η ζαντα σου.
Ο πιο σημαντικος ομως παραγοντας απο ΟΛΟΥΣ οσους εχουν σχεση με την αποδοση του ποδηλατου, ειναι ο αναβατης του.
Να ξερεις, πως καμμια αναβαθμιση στο ποδηλατο δεν προκειται να αυξησει τις επιδοσεις του ποδηλατου τοσο, οσο η "αναβαθμιση" (εξασκηση, ενδυναμωση, προπονηση, οπως θες πεσ'το) του ιδιου του ποδηλατη. Κι αν καποιος σου εχει πει το αντιθετο, τοτε να ξερεις, οτι δεν ξερει για τι πραγμα μιλαει.
Μην υποτιμας λοιπον το κουρσακι σου, και θυμησου οτι αρκετα χρονια πριν, οι αγωνιζομενοι στο "Tour de France", εκαναν πραγματικους αθλους, οδηγωντας ποδηλατα πολυ υποδεεστερα απο το δικο σου (μονοταχυτα, θεοβαρια, και φυσικα με πολλες ακτινες στους τροχους...).

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Ο καλυτερος τροπος για να προστατευεις τα λαστιχα σου απο σκασιματα, ειναι να τα εχεις φουσκωμενα στην πιεση που πρεπει.
Ο επομενος καλυτερος τροπος, ειναι να ελεγξεις αν η φακαρολλα(η ταινια που καλυπτει τον πατο της ζαντας) ειναι απο καλης ποιοτητας αδιατρητο υλικο (και οχι απο ταινια ποιοτητας σαμπρελλας), κι αν καλυπτει πληρως τις ακτινοτρυπες της ζαντας, και δεν εχει μετακινηθει απο τη θεση της.
Αν παρ' ολα αυτα παθεις λαστιχο, και δεν θελεις να το αλλαζεις επι τοπου, μπορεις να προσθετεις τον ειδικο αφρο στο σκασμενο λαστιχο, χρησιμοποιωντας τον ανταπτορα που αναφερθηκε πιο πανω. Ομως, δεν λυνει παντα το προβλημα ο αφρος, ειδικα αν προκειται για μεγαλυτερες τρυπες η σκισιματα.
Η ταινια προστασιας που αναφερθηκε επισης πιο πανω (η οποια τοποθετειται μεταξυ σαμπρελλας και εξωτερικου λαστιχου), μπορει καλλιστα να χρησιμοποιηθει (υπαρχει σε διαφορα πλατη) για να προσφερει μια στοιχειωδη προστασια.
Αν παλι θελεις, μπορεις να προμηθευτεις ενα απο εκεινα τα υγρα που προσθετεις μεσα στη σαμπρελλα ΠΡΙΝ τη φουσκωσεις, και το οποιο εχει την ιδιοτητα να σφραγιζει τις ΜΙΚΡΕΣ τρυπες που τυχον προκυψουν αργοτερα. Σε περιπτωση ομως μεγαλης τρυπας η σκισιματος, ουτε αυτο θα δουλεψει. Επισης, η χρηση αυτου του υγρου η του αφρου, αφαιρει οριστικα τη δυνατοτητα μπαλωματος της σαμπρελλας (σε περιπτωση που το υγρο η ο αφρος αστοχησουν).
Επομενως, οτι μετρο προστασιας κι αν παρεις, καλο ειναι να εχεις μαζι σου ΠΑΝΤΑ τρομπα, μπαλωματα και σια, καμμια σαμπρελλα, και φυσικα καλης ποιοτητας ΠΛΑΣΤΙΚΑ λεβιεδακια (τα οποια τραυματιζουν δυσκολοτερα τη σαμπρελλα στη φαση εξαγωγης/επενατοποθετησης του λαστιχου), κι εναν ανταπτορα για βαλβιδα αυτοκινητου (χρησιμοτατος για βενζιναδικα και μπουκαλι αφρου).
Αυτα τα ολιγα.
Υ.Γ.: Καλα και απροβληματιστα χιλιομετρα...

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

να προσθέσω έναν ακόμα καλό τρόπο για μειωθούν ίσως τα σκασίματα στο λάστιχο, σε αυτούς που ανέφερε ο κολόμβος: Να προσέχουμε που πατάμε...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

to wrote:
να προσθέσω έναν ακόμα καλό τρόπο για μειωθούν ίσως τα σκασίματα στο λάστιχο, σε αυτούς που ανέφερε ο κολόμβος: Να προσέχουμε που πατάμε...

+ 1!

Κι οπως λει και το γνωμικο:

Οποιος νυχτα περπατει,
λασπες και σκ@τ@ πατει...

Mallias
Εικόνα Mallias
Απών/απούσα

Πολυ καλες οι οδηγιες! Ευχαριστω!

jeanmarat
Απών/απούσα

παιδια ο αντάπτορας για τη βαλβίδα δεξιά αυτός είναι ;

θέλω να βάλω max 85 psi σε βενζινάδικο. Με αυτό το σκατούλι μπορώ ;

ευχαριστώ

δ
z

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Ναι. Αυτος ειναι ο καταλληλος ανταπτορας για να βαζεις αερα σε "γαλλικη" βαλβιδα ποδηλατου, με την τρομπα (αντλια) του βενζιναδικου (που βαζουν αερα σε λαστιχα με βαλβιδα τυπου αυτοκινητου).
Το μονο προβλημα ειναι, οτι δεν μπορεις να ρυθμιζεις την πιεση που βαζεις, με μεγαλη ακριβεια. Για την ακριβεια, μπορεις να ρυθμιζεις μονο την πιεση που ΒΑΖΕΙΣ. Αν για καποιο λογο βαλεις παραπανω απο οσο πρεπει (χρησιμοποιωντας την τρομπα του βενζιναδικου), δεν μπορεις να το διορθωσεις βγαζοντας αερα πατωντας το κουμπι με την ενδειξη : - ,(ουτε να μετρησεις την πιεση εκ των υστερων) οπως θα εκανες αν η βαλβιδα σου ηταν βαλβιδα αυτοκινητου. Αντ'αυτου, θα πρεπει να ξεβιδωσεις τον ανταπτορα, και να αφαιρεσεις αερα πατωντας προς τα κατω την ασφαλεια της βαλβιδας. Γενικα, να ξερεις οτι με τον ανταπτορα, μετριεται η πιεση, μονο ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙΣ αερα. Αλλα αυτο, δεν ειναι και τοσο τρομερο προβλημα.
Παντως, για λογους ευχρηστιας, αφου φουσκωσεις το λαστιχο στο βενζιναδικο, κι αφου καθε 4-5 μερες θα πρεπει να το ξαναφουσκωνεις ωστε να αναπληρωνεις τον αερα που φυσιολογικα "χανεται", μπορεις να αφησεις τον ανταπτορα μονιμα επανω στη βαλβιδα, αφου ομως πρωτα βιδωσεις την ασφαλεια της βαλβιδας.
Ετσι, καθε φορα που θελεις να βαλεις αερα σε βενζιναδικο, η διαδικασια ειναι η εξης:
Ξεβιδωνεις τον εν λογω ανταπτορα, ξεβιδωνεις την ασφαλεια της βαλβιδας(αυτο το μικρο μπρουτζινο παξιμαδακι που ειναι βιδωμενο πανω στο επισης μπρουτζινο λεπτοτατο βιδακι της ασφαλειας της βαλβιδας), της δινεις μια "σφαλιαρα" προς τα κατω με το δαχτυλο για να σιγουρευτεις οτι εχει "ξεκολησει" απο το σφιξιμο( πραγμα που μας το επιβεβαιωνει μια μικρη απωλεια αερα), και τελος ξαναβιδωνεις τον ανταπτορα, και φουσκωνεις το λαστιχο με την τρομπα (αντλια) του βενζιναδικου.
Μετα, ξεβιδωνεις τον ανταπτορα, σφιγκεις παλι το βιδακι της ασφαλειας της βαλβιδας, και ξαναβιδωνεις τον ανταπτορα απο πανω, για να μη χαθει, και να ειναι προχειρος σε καθε νεα ζητηση.
Καλα φουσκωματα!