Επειδή έπεσε ξαφνική πανδημία κουρσάδων λέω να κάνω ένα θέμα για το καλλιτεχνικό κομμάτι της ταινίας του τιμονιού.
H φορά του τυλίγματος είναι καθαρά προσωπική και σχετίζεται με τη φορά κατά την οποία γυρνάνε τα χέρια μας όταν πιάνουμε το τιμόνι. Αυτό που δεν θέλουμε είναι να την τυλίξουμε προς τη μια φορά και τα χέρια μας να τη γυρνάμε προς την άλλη και να την ξετυλίγουν.
Από υλικά υπάρχουν πολλά και διάφορα. Θα βρούμε σύνθετικά, τζελ, φελό, ύφασμα, δέρμα και άλλα.
Η επιλογή και εδώ είναι καθαρά προσωπική, επίσης εξαρτάται από το αν οδηγούμε με γάντια ή όχι. Κάποια υλικά γλυστράνε περισσότερο από τα άλλα, κάποια γλυστράνε όταν βραχούν, κάποια έχουν φυσική αίσθηση, κάποια είναι σαν πλαστοζυμαράκια, κάποια χαλάνε με τον ιδρώτα, κάποια δεν απορροφούν τους κραδασμους.
Το πιο ανθεκτικό, πιο ακριβό και πιο ιδιότροπο είναι το δέρμα. Θα βρείτε από διάφορες εταιρίες και οι τιμές είναι 40-50 ευρώ. Δεν είναι για όλες τις δουλειές, δεν είναι για όλα τα χέρια. Είναι "ζωντανό" υλικό επομένως θέλει κάποια φροντίδα γιατί αποχρωματίζεται, σκουραίνει, ανοίγει κ.λπ.
Το παρακάτω βίντεο είναι ένας τρόπος δεσίματος υφασμάτινης ταινίας και κλασικό τελείωμα με σπάγκο.
Η ίδια λογική ακολουθείται και στις υπόλοιπες ταινίες τιμονιού με μόνη διαφορά ότι στερεώνουμε με μονωτική ταινία.
Ωραίο το κολπάκι με τον σπάγγο.
Μπορείς να πεις και τα +/- του τυλίγματος ξεκινώντας από πάνω και από κάτω;
Δεν υπάρχει σωστό και λάθος στο τύλιγμα.
Εγώ όταν κρατιέμαι από τις διάφορες θέσεις
του τιμονιού έχω την τάση να σπάω τους καρπούς
μου προς τα κάτω (μέσα) σαν να ανοίγω το γκάζι
σε μηχανή. Επομένως πρέπει να τυλίγω την ταινία
αντιστοίχως ώστε να σφίγγει όταν γίνεται αυτή η
κίνηση.
Θα πρέπει ο καθένας να δει πως πιάνεται από το
τιμόνι και να τυλίγει κατάλληλα την τανία.
Αν εννοείς κάτι άλλο πες μου :)
Το κολπάκι με το σπάγκο είναι κυρίως για να
συμπληρώνει οπτικά την κλασσική/retro εμφάνιση
του ποδηλάτου. Ένα πλεονέκτημα σε σχέση με την
μονωτική είναι ότι δεν αφήνει υπολείματα κόλλας
στο τιμόνι.
....ΠΟΤΕ λευκή ταινεία στο τιμόνι...
θα παραμείνει λευκή την 1η μέρα, άντε μέχρι και την 2η βόλτα....
.
.
μετά καταλήγεις με κάτι μεταξύ βρώμικου λευκού και ξεθωριασμένου γκρι / βρωμιλί.... (ΝΑΙ υπάρχει απόχρωση "βρωμιλί", ψάξτε στο google....)
.
.
εκτός αν είστε όλη την ώρα με υγρά μαντιλάκια (βλ. Mr Monk)
Εννοώ να ξεκινάς να τυλίγεις από το κέντρο του τιμονιού προς την άκρη αντί για το αντίθετο που δείχνουν τα περισσότερα how to. Προσωπικά μου αρέσει γιατί δεν έχεις την αντιαισθητική ταινία πρώτο πλάνο, αλλά στα ακροτίμονα (αισθητική προτίμηση), όπου και αν θες σφηνώνεις και λίγο από την άκρη της μέσα σε αυτά για να μην ξεκολλήσει. Αυτό έχει κάποιο μειονέκτημα;
Στο τεχνικό κομμάτι δεν υπάρχει κάποια διαφορά.
Μια σκέψη που κάνω είναι ότι ξεκινώντας από το
πάνω μέρος του τιμονιού πρέπει να έχεις υπολογί-
σει σωστά το μήκος ώστε να σου φτάσει όμορφα μέχρι
τις άκρες. Το να σου περισέψει δεν πειράζει καθώς
το κόβεις. Το να σου μείνουν όμως 2-3εκ γυμνό
τιμόνι είναι μαλακία :)
Για το θέμα της ταινίας συνήθως δεν υπάρχει πρόβλημα
καθώς μαύρο τιμόνι με μαύρη ταινία δεν φαίνεται πολύ.
Για την κάτω μεριά δεν δουλεύει πάντα το τάπωμα με τα
καπάκια συνήθως συνοδεύουν τις ταινίες. Για παράδειγμα
στο δικό μου έχω ταινία φελού η οποία αν την ταπώσω θα
σκιστεί. Οπότε την έχω πιάσει και εκεί με μονωτική.
Στο αισθητικό μέρος, το χρώμα της ταινίας συνήθως το
ταιριάζουμε με το χρώμα της σέλας. Το άσπρο είναι ένα
ιδιαίτερο χρώμα το οποίο κατά καιρούς θέλει καθάρισμα
με υγρά μαντηλάκια.
prepei na tiligetai me tin fora tou xerioy etsi wste na sfugei otan to kratas.
proswpika ksekinaw panta apo katw den to vazw mesa sta drops to protimw pio katharo suriza diladi kai apla topothetw tin tapa opws eipa xwris na to valw mesa.
anti gia tainia xrisimopoiw ufasma.
i protimisi mou einai derma
Εγω εχω την εξής απορία:
Μπορώ αν βγάλω την ταινία πχ για να αλλαξώ θέση στα hoods να την ξανατοποθετήσω?
Αν ναι, χρειάζεται να βάλω κάποια κόλλα?
Επειδη προσφατα λυθηκε η ταινια σε φιλο φιξα, να τονισω οτι επειδη στα fixed οταν κοντραρουν τα ποδια για να φρεναρεις, τα χερια πιεζουν το τιμονι προς τα κατω, η ταινια πρεπει να τυλιγεται ξεκινωντας απο τα ακρομπαρα (για drop bars και bullhorn bar) και επικαλυπτωντας προς το κεντρο του τιμονιου. Ετσι, αποφευγεις να ξεφτιζεις την ταινια η οποια πλεον εχει την ιδια φορα με την κινηση των χεριων που πιεζουν.