το λοιπον , στο παλιο κουρσακι(30 χρονων και βαλε) μου αυτη τη στιγμη εχω μπροστινο δισκοβραχιωνα 52-42 και πισω ελευθερο 7 ταχυτητων 14-28 , επειδη στις ανηφορες ζοριζομαι λιιιγουλακι και την βλεπω τη δουλεια καμια ωρα να μου μενει το γονατο στο χερι οι επιλογες που εχω ειναι
1) αλλαγη σε δισκοβραχιωνα "νεας" τεχνολογιας τυπου 50-34 , το μονο προβλημα που βλεπω εδω ειναι οτι οι δισκοβραχιωνες βγαινουν πλεον συμβατοι μονο με 10απλα και 11απλα συστηματα μεταδοσης , δεν γνωριζω αν υπαρχει συμβατοτητα με το υπαρχον γραναζωμα, και το μονο που μπορω να βαλω πισω ειναι μεχρι 8απλο σε ελευθερο (δεν μιλαω για κασσετα κουμπωτη γιατι παει για αλλαγη κεντρου , με το δυσαναλογο κοστος...) σημειωση οτι τα λεβιεδακια που ειναι στον πλαγιο σωληνα δεν ειναι index με κλικ δηλαδη .
2) κραταω τον δισκοβραχιωνα τον 52-42 και βαζω ενα ελευθερο 7αρι η 8αρι με το μεγαλυτερο γραναζι 32 δοντια πισω , το μονο προβλημα επισης εδω ειναι αν θα μπορεσει να σηκωσει το ντεραγιε (campagnolo super record επισης 30ετιας ...) τα 32 δοντια
καθε αποψη βοηθεια δεκτη
μιά απλή σχετικά μετατροπή, είναι ή δεύτερή σου επιλογή. Αν τελικά το ντεραγιέ δε σου δουλέψει, αγοράζεις ένα καινούργιο με δώδεκα ρούβλια...
Μιά τρίτη επιλογή είναι να περάσεις από τους "φίλους" και να ρίξεις μιά ματιά στο στοκ. Ίσως υπάρχει κάτι που σου κάνει.
στοκ σε τι...??? σε ντεραγιε η ελευθερα ??? οπως και να εχει θα περασω την τριτη , υπαρχει και μια τεταρτη επιλογη , μετατροπη διπλου σε τριπλου με adaptor chainrings που βγαζει μονο μια εταιρεια η TA specialities , ο δισκοβραχιωνας ουσιαστικα γινεται 52-42-30 αλλα μαλλον θελει αλλαγη και η μεσαια τριβη (παρουσα με ιταλικο σπειρωμα αλλες λεπτομεριες δυστυχως δεν γνωριζω...) και θα ειναι και το κοστος πααααααααλι των δισκων δυσβασταχτο...
αχ... βρε ατιμο vintage με ταλαιπωρεις , αλλα μπρος τα καλη τι ειναι ο πονος
η ιταλική μεσαία τριβή δεν είναι πρόβλημα (κόστος 15€).Σύγχρονος τριπλός δισκοβραχίονας €27(alivio καινούργιος).Είχα δει και μεταχειρισμένους στο "στοκ"
Το 52-42 είναι απάνθρωπο για κοινούς θνητούς.
Εκεί πρέπει να επικεντρωθείς. ΑΛΛΑΞΕ ΤΟ.
Αν οι δίσκοι επάνω είναι πριτσινωμένοι, κοίτα για άλλο σετ.
Αν είναι βι΄δωτοί όπως στα σύγχρονα σετ, άλλαξε τους με μικρότερους.
Οι αλλαγές "πίσω" είναι μάλλον πιο ακριβές και δεν θα λύσουν το πρόβλημα. Το 42-52 θα συνεχίζει να βασανίζει τα γόνατά σου.
πετρο , μακαρι να αλλαζε το φυλλο του δισκοβραχιωνα σε πιο μικρο ... βιδωτο μεν αλλα οταν εχεις 144 bcd δε , η μονη και τελευταια επιλογη ειναι το μικροτερο 41 δοντια , δυστυχως...
για πισω που ανεφερα υπολογιζω ενα κοστος στα 40 ευρω... 20 το ντεραγιε και 20 το ελευθερο , γι'αυτο λεω οτι θα μου ερθει πιο οικονομικα , ενω με το δισκοβραχιωνα αμα παω και σε καινουργιο , ασε ... δεν το λεω το νουμερο ... τρομαζω...
@ conte σε ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σου και το ενδιαφερον σου , οπως και να εχει θα περασω την τριτη να δω , αν εχει και κανενα μεταχειρησμενο-vintage style 53-39 ακομα καλυτερα
Όσο αφορά το πίσω ντεραγιέ, έχω στο κουρσάκι μου ένα Campanoglo Valentino Extra, πολύ, μα πολύ παλιό, short cage, το οποίο με τις κατάλληλες αλχημίες του ποδηλατά(ροδέλες,αποστάτες και δε ξέρω γω τι άλλο),καταφέρνει τώρα πια να δουλεύει σε κασσέτα 8άρα, 11-30!!!
edit: Αν ψάξεις στο velobase.com ίσως βρεις το ντεραγιέ σου καταχωρημένο και για πόσα δόντια κάνει. Βέβαια είπαμε, με την κατάλληλη πατέντα...