Σύστημα φρεναρίσματος «κόντρα» με ταχύτητες

30 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
x9Y3Y8x
Εικόνα x9Y3Y8x
Απών/απούσα

Γεια σας,

Ενδιαφέρομαι να αγοράσω ένα καινούριο ποδήλατο με τη προϋπόθεση να διαθέτη το σύστημα φρεναρίσματος «κόντρα». Μπορείτε να με συμβουλέψετε από πλευράς καλής ποιότητας υλικών στο σύστημα φρεναρίσματος «κόντρα» όπως επίσης τους περιορισμούς που έχει αυτό το σύστημα φρεναρίσματος σε ένα ποδήλατο όταν επιθυμείς να έχει και ενσωμάτωση ταχυτήτων;

Τελειώνοντας έχω ακούσει για κάτι ποδήλατα που διπλώνουν με αποτέλεσμα να γίνονται σαν βαλίτσα με ευκολία στην μεταφορά τους. Αυτά τα ποδήλατα έχουν ικανότητα υποστήριξης ταχυτήτων και συστήματος φρεναρίσματος «κόντρα»

Ευχαριστώ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Γιατί θέλεις κόντρα;

x9Y3Y8x
Εικόνα x9Y3Y8x
Απών/απούσα

Γιατί διέθετα σε δύο ποδήλατα αυτό το φρενάρισμα το οποίο με κάλυψε για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα:
1) χωρίς συντήρηση
2) χωρίς αντικαταστάσεις «τακάκια»
3) χωρίς τα ηχητικά εφε του φρεναρίσματος που προκαλούν τα «τακάκια»
ιδικά σε περίοδο που το «τακάκι» είναι για αντικατάσταση.
4) χωρίς να απαιτεί ρυθμίσεις του τύπου τέντωμα του σύρματος σε
διάφορα τακτικά χρονικά διαστήματα
5) χωρίς να ασχολείσαι και πολύ με το θέμα βιδώματος των μοχλών
φρένου οι οποίοι περιστασιακά ξεβιδώνουν στο τιμόνι.

Γενικότερα η ασχολία σε τομέα συντήρησης φρένων ήταν κάτι σπάνιο, έτσι βολεύτηκα όπως προανέφερα στα δύο προηγούμενα ποδήλατα του παρελθόντος.

Orfeus
Απών/απούσα

σε φρεναρισμα δε νομιζω οτι συγκρινονται αυτα τα δυο....οταν για μια περιοδο εκανα με ενα δεν την παλευα να σταματησω εγκαιρως!

onikolis
Απών/απούσα

x9Y3Y8x wrote:
Γιατί διέθετα σε δύο ποδήλατα αυτό το φρενάρισμα το οποίο με κάλυψε για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα:
1) χωρίς συντήρηση
2) χωρίς αντικαταστάσεις «τακάκια»
3) χωρίς τα ηχητικά εφε του φρεναρίσματος που προκαλούν τα «τακάκια»
ιδικά σε περίοδο που το «τακάκι» είναι για αντικατάσταση.
4) χωρίς να απαιτεί ρυθμίσεις του τύπου τέντωμα του σύρματος σε
διάφορα τακτικά χρονικά διαστήματα
5) χωρίς να ασχολείσαι και πολύ με το θέμα βιδώματος των μοχλών
φρένου οι οποίοι περιστασιακά ξεβιδώνουν στο τιμόνι.

Γενικότερα η ασχολία σε τομέα συντήρησης φρένων ήταν κάτι σπάνιο, έτσι βολεύτηκα όπως προανέφερα στα δύο προηγούμενα ποδήλατα του παρελθόντος.

1. θα έχεις συντήρηση
2. περιττές αντικαταστάσεις στις ρόδες
3. ηχητικά εφέ από τις ρόδες ... τα καινούρια φρένα δεν κάνουνε έτσι όπως λες
4.5. Τα ξεβιδώματα πλέον δεν υπάρχουν εδώ και χρόνια και το σφίξιμο γίνεται με βιδούλες που βρίσκονται πάνω στο τιμόνι

Επιπλέον , οι ρόδες δε σε σταματάνε . Οι ρόδες είναι για να σε τσουλάνε . Αν όντως βάλεις κόντρα , θα σταματάς πλήρως τη ρόδα κι αυτό δε σταματάει το ποδήλατο , αλλά τρίβει τη ρόδα πάνω στο δρόμο , σε τσουλάνε , γι αυτό κι όλα τα αρνητικά που σου είπα . Στη βροχή ειδικά είσαι έτοιμος για ντελαπάρισμα . Δεν έχει κανένα νόημα στη βροχή , αν και ποιος παίρνει ποδήλατο στη βροχή .

Αντίθετα αν έχεις καλά φρένα (v-brakes) , που οι ρυθμίσεις γίνονται εύκολα , τότε θα έχεις γρήγορο σταμάτημα και θα τρίβονται τα τακάκια πάνω στις ρόδες (χωρίς ήχους) κι όχι η ρόδα πάνω στην άσφαλτο .

Σκέψου αυτό που σου λέω με βάση το ABS του αυτοκινήτου . Είναι το ίδιο πράγμα .

Μικροί σαν ήμεθα , παίρναμε παλιά ποδήλατα , τους βάζαμε κόντρα και παλιά λάστιχα , τρέχαμε πολύ , και ξαφνικά κόντρα ΜΠΑΜ !!!! Αυτό είναι το νόημα της κόντρας . Χαχαχαχα ! Με 4-5 καλά σπριντ έσκαγες το λάστιχο κι έκανες απίστευτα χασίματα 15 μέτρων και βάλε .

Μην μένεις σε τέτοιες εποχές . Τα φρένα δεν ακούγονται και ρυθμίζονται πολύ εύκολα . Ούτε κρέμονται κάτω . Πάνε αυτά . Το ποδήλατο ζει απίστευτες εποχές , πίστεψέ με .

Είσαι παλιακός γι αυτό κάθησα και σου έγραψα τόσα πολλά . Κι εγώ θα ήθελα να έχω ποδήλατο με κόντρα για την πλάκα μου , αλλά δεν είναι τόσο ασφαλές κι είναι και παράνομο σύμφωνα με τον ΚΟΚ (πρέπει να έχεις φρένο μπροστά και πίσω κι είναι ουσιαστικά η μόνη αναφορά του ΚΟΚ στο ποδήλατο) .

abyss
Απών/απούσα

Σε κάθε περίπτωση, σαφώς και μπορείς να βρεις καινούργιο ποδήλατο με κόντρα. Τις προάλλες για παράδειγμα είχα δει ένα πολύ όμορφο (αλλά τσιμπημένο σε σχέση με την τιμή του στο εξωτερικό) Van Moof στον Τσιρίκο στο Ψυχικό, που είχε κόντρα.

Επίσης, βεβαίως και υπάρχουν αναδιπλούμενα ποδήλατα με ταχύτητες και φρένα κόντρα. Γενικώς για τα αναδιπλούμενα που υπάρχουν στην Ελλάδα, είχα γράψει παλιότερα ένα κείμενο-ανασκόπηση, που μπορείς να δεις εδώ: http://www.paraschis.gr/citycycle/?x=entry:entry090218-112000

Από εκεί και πέρα, ξέρω ότι η Dahon έχει κάποια μοντέλα με κόντρα - ένα μάλιστα ήταν για κάποιο καιρό και μοντέλο διαθέσιμο για mini test-drive στην αντιπροσωπεία της Dahon στο Μαρούσι. Δεν ξέρω αν διατίθεται ακόμα.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Το πισω φρενο σε μορφη κοντρας, εχει πολυ μακρια ιστορια, και εναν πολυ καλο λογο για τον οποιο εφευρεθηκε και "ανθισε", χαρακτηριζοντας μια ολοκληρη ποδηλατικη εποχη.
Ο λογος λοιπον, ειναι κυριως η ποιοτητα και αποδοση των συμβατικων (και απεριγραπτων/απαραδεκτων) φρενων, της εποχης που εφευρεθηκε και μεσουρανησε το συστημα της κοντρας.
Το σημαντικοτερο μειονεκτημα της κοντρας, δεν ειναι το αποτομο του φρεναρισματος, που οδηγει σε μπλοκαρισμα του πισω τροχου. Αυτο ειναι κατι που οταν εξεικοιωθεις μαζι του, μαθαινεις να το ελεγχεις, οπως ακριβως συμβαινει με οποιοδηποτε ισχυρο φρενο.
Το πραγματικο του μειονεκτημα, ειναι ο τροπος εφαρμογης του φρενου, με την επακολουθη ΥΣΤΕΡΗΣΗ στον χρονο φρεναρισματος. Πραγμα πολυ σημαντικο σε ακαριαια φρεναρισματα πανικου/μεγαλης αναγκης.
Και εξηγουμαι: Για να φρεναρεις με κοντρα, πρεπει να γυρισεις ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ το πεταλι, και να το πατησεις με καποια δυναμη. Για να ειναι λοιπον αποτελεσματικο, και οσο γινεται πιο ελεγχομενο το φρεναρισμα, πρεπει τη στιγμη που εφαρμοζουμε το φρενο, για να συμβαινουν τα παραπανω, τα πεταλια να βρισκονται σε οριζοντια (η κοντα στην οριζοντια) θεση. Αυτο ομως, δεν συμβαινει παντα, γιατι τη στιγμη που θα χρειαστει να φρεναρουμε, (ειδικα μεσα στο χαος της κινησης της πολης), δεν ειναι σιγουρο οτι τα πεταλια θα βρισκονται σ'αυτη τη θεση. Μπορει αντιθετα, να βρισκονται σε καθετη θεση, με αποτελεσμα να μην μπορουμε να φρεναρουμε τοσο αποτελεσματικα, οσο θα θελαμε.
Ενας αλλος λογος που αφαιρει "ποντους" απο το συστημα της κοντρας, ειναι αυτη καθαυτη η διαδικασια φρεναρισματος: Για να φρεναρει κανεις, πρεπει να περιστρεψει τα πεταλια προς τα πισω. Αυτο, διαρκει περισσοτερο απο οσο διαρκει το πατημα της μανεττας του φρενου (στο τιμονι) με το χερι. Και ειναι γεγονως, οτι αυτη η μικρη χρονικη υστερηση τη στιγμη του φρεναρισματος, μπορει να γινει αιτια, ωστε να μη γλυτωσει κανεις το ατυχημα/πτωση.
Εκει ομως που το συστημα της κοντρας ειναι "αχτυπητο", ειναι η αποδοση του στη βροχη/χιονι/λασπη, κλπ.
Κι αυτο, γιατι η λειτουργια του, ειναι ανεξαρτητη και ανεπηρεαστη απο τις εξωτερικες συνθηκες (Προσοχη: εδω μιλαμε για τη λειτουργια του μηχανισμου φρεναρισματος, και οχι για το τι συμβαινει μεταξυ λαστιχου/οδοστρωματος, που ειναι μια διαφορετικη ιστορια, ασχετη με το ποιο συστημα φρενων χρησιμοποιουμε).
Αυτο ειναι και το μοναδικο πλεονεκτημα της κοντρας (μαζι με την μη αναγκαια ρυθμιση), σε σχεση με τα ΣΗΜΕΡΙΝΑ συστηματα φρενου που επιδρουν στη ζαντα (καντιλεβερ, side pull,V-brake, U-brake, κλπ).
Αν θελεις ομως ενα φρενο, το οποιο να συγκεντρωνει τα πλεονεκτηματα της κοντρας με την αποδοση ενος συγχρονου φρενου, σε συνδυασμο με εσωτερικες ταχυτητες στο πισω κεντρο, τοτε δεν εχεις παρα να διαλεξεις ενα πισω κεντρο με εσωτερικες ταχυτητες ΚΑΙ ΤΑΜΠΟΥΡΟ. Το ταμπουρο, λειτουργει με την κλασσικη μανεττα φρενου στο τιμονι, και ειναι ο τυπος του φρενου που χρησιμοποιηθηκε για πολλες δεκαετιες στα αυτοκινητα και τις μοτοσικλεττες (αλλα και στα ποδηλατα), πριν την επικρατηση των δισκοφρενων. Μοναδικο μειονεκτημα του ταμπουρου, το ελαφρα αυξημενο βαρος ( οχι ομως μεγαλυτερο απο αυτο της κοντρας).
Ριξε μια ματια στο site της Sturmey Archer, η οποια εξακολουθει να παραγει, μπροστα και πισω κεντρα τροχων με φρενο ταμπουρο, πισω κεντρα με εσωτερικες ταχυτητες και ενσωματωμενο ταμπουρο, (η εσωτερικες ταχυτητες και ενσωματωμενη κοντρα..).
Νομιζω ομως, πως κανεις δεν εισαγει, η τελος παντων δεν εχει ετοιμοπαραδοτα τα προιοντα της Sturmey-Archer στην Ελλαδα, οποτε θα πρεπει να στραφεις σε καποιο ιντερνετικο καταστημα...
Και βεβαια, μπορεις εκ των υστερων, να εξοπλισεις ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ποδηλατο, με συστημα εσωτερικων ταχυτητων και ταμπουρου (η κοντρας, αν τοσο πολυ σου αρεσει η κοντρα...), με το αναλογο φυσικα κοστος.
Ελπιζω να μην κουρασα πολυ, και ισως να βοηθησα...

kynhgos77
Απών/απούσα

Μα η επιβραδυνση του ποδηλατου επιτυγχανετε αποτελεσματικα με το μπροστινο φρενο. Το πισω ειναι για υποβοηθηση η για ορισμενες περιπτωσεις.
Αν βαλεις κοντρα εννοειτε οτι θα εχεις και φρενα με τακακια!!

x9Y3Y8x
Εικόνα x9Y3Y8x
Απών/απούσα

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Με συχωρείται που δε διευκρίνισα εξαρχής, όταν μίλησα για φρένο «κόντρα» δεν εννοούσα ότι δεν θα υπάρχει το κλασικό με τα τακάκια, αυτό το είχα ως δεδομένο απλά προσθετικά θα υπάρχει και η «κόντρα».
Όπως ακριβώς τα περίγραψε ο Columbus discov η «κόντρα» δεν είναι σώνει και καλά κοκαλομα της ρόδας αυτό εξαρτάτε από την πίεση που ασκείς .
Θα κοιτάξω αυτό με τις ταχύτητες και ταμπουρο φρένων όλα εσωτερικά , καλή ιδέα είναι , αλλά αλήθεια ο τύπος φρεναρίσματος ταμπουρο σε ποδήλατα δεν υπάρχει σε ελληνικές εταιρίες πχ Αθήνα; Για να είχα μια πιο ρεαλιστική εικόνα;

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

βγαζει και η sram το i motion 9 εσωτερικο hub με κοντρα(COASTER BREAK) και υποδοχη για (προαιρετικο) δισκοφρενο. .Συμβατο και με τακακια φυσικα!
Aν σε ενδιαφερει,η σελιδα με τις κριτικες ειναι εδω
http://hubstripping.wordpress.com/i-motion-9-sram/

απο προσωπικη εμπειρια με το συγκεκριμενο συστημα,ειναι οτι μπορει να συγκριθει αυστηρα και μονο με το Rohloff δεδομενου οτι εχει υπερβολικα καλο ratio.

Μπορεις επισης να τσεκαρεις ποδηλατακια με κοντρα και συστημα φρενων ΚΑΙ στα δυο χερια.Αυτοματα αποσβαινεις το 'χασιμο' μετρων που συνεπαγεται η κοντρα ελεγχοντας το ποδηλατο και απο τα χερια,και εχεις και ολα τα συν της.

Υπαρχουν σπαστα-αναδιπλουμενα ποδηλατα με κοντρα,αλλα οταν καποια στιγμη εγω καβαλησα ενα,λογω χαμηλου κεντρου βαρους και ανασηκωματος απο τη σελα για να κοντραρω,μου φανηκαν αρκετα ασταθη.

σσ.Το συγκεκριμενο που αναφερω (sram) δεν εχει ερθει Ελλαδα ακομη.Αν ασχοληθει καποιος αντιπροσωπος,ισως...Παντως ειναι +++++++++++ .

Και ενας συγκριτικος ολων των εσωτερικων συστηματων ταχυτητων μεχρι τωρα
http://hubstripping.wordpress.com/internal-gear-hub-review/

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Δυστυχως, δεν εχει παρει καπου το ματι μου φρενο-ταμπουρο στην Ελληνικη αγορα.
Παλιοτερα, (μερικες δεκαετιες πριν) μπορουσε κανεις να βρει στα ποδηλαταδικα ταμπουρα για μπροστα τροχους, και για πισω. Τωρα, δυσκολα τα πραγματα...
Φοβαμαι πως για μεγαλυτερη γκαμα επιλογης, αλλα και καλυτερες τιμες, θα πρεπει να στραφεις προς internet μερια...

Zoulakis_gr
Απών/απούσα

ΦΙΛΕ ΕΧΕΙΣ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟ!!! ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ TRAVELLER THS IDEAL ME NEXUS 8R (TO EXΩ)KAIΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΠΛΩΣ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΔΕΝ ΤΑ ΦΕΡΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΖΗΤΑ ΚΑΙ (ΛΟΓΩ ΚΟΣΤΟΥΣ 300€ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ) Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΦΡΕΝΟ ΤΗΣ ΚΟΝΤΡΑΣ ΣΤΗΝ ΥΓΡΑΣΙΑ ΔΕΝ ΣΥΓΓΡΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ(ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ V-BRAKE ROLLER BREAK AGKYRA H PANTOFLA) OTAN ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙΣ ΜΕΓΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΕΣ 4-5 ΧΛΜ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΗ ΣΟΥ ΓΡΑΦΩ ΠΟΛΛΑ ΟΙ ΒΟΡΕΙΕΣ ΧΩΡΕΣ ΒΕΛΓΙΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΟΛΑΝΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΕΣ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΜΕ ΚΟΝΤΡΑ.
ΕΧΩ ΕΝΑ ΝΕΧΘΣ ΙΝΤΕΡ 7 ΜΕ ΚΟΝΤΡΑ ΤΟΥ 1991 ΧΩΡΙΣ SERVICE ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΕΝΑ TREVELLER INTER 8 OTI ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΠΕΡΝΕΙΣ.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

ZOULAKIS_GR wrote:
ΦΙΛΕ ΕΧΕΙΣ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟ!!! ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ TRAVELLER THS IDEAL ME NEXUS 8R (TO EXΩ)KAIΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΠΛΩΣ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΔΕΝ ΤΑ ΦΕΡΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΖΗΤΑ ΚΑΙ (ΛΟΓΩ ΚΟΣΤΟΥΣ 300€ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ) Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΦΡΕΝΟ ΤΗΣ ΚΟΝΤΡΑΣ ΣΤΗΝ ΥΓΡΑΣΙΑ ΔΕΝ ΣΥΓΓΡΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ(ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ V-BRAKE ROLLER BREAK AGKYRA H PANTOFLA) OTAN ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙΣ ΜΕΓΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΕΣ 4-5 ΧΛΜ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΗ ΣΟΥ ΓΡΑΦΩ ΠΟΛΛΑ ΟΙ ΒΟΡΕΙΕΣ ΧΩΡΕΣ ΒΕΛΓΙΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΟΛΑΝΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΕΣ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΜΕ ΚΟΝΤΡΑ.
ΕΧΩ ΕΝΑ ΝΕΧΘΣ ΙΝΤΕΡ 7 ΜΕ ΚΟΝΤΡΑ ΤΟΥ 1991 ΧΩΡΙΣ SERVICE ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΕΝΑ TREVELLER INTER 8 OTI ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΠΕΡΝΕΙΣ.

...να καταληξουμε σε συμπερασματα. Προφανως, εγινε καποια παρεξηγηση. Κεντρα με εσωτερικες ταχυτητες, υπαρχουν παρα πολλα, στην Ελληνικη αγορα. Αυτο που σπανιζει στην Ελληνικη αγορα, ειναι τα κεντρα με εσωτερικες ταχυτητες, ΚΑΙ κοντρα. Και αυτο που ειναι ανυπαρκτο στην Ελληνικη αγορα, ειναι κεντρα τροχων με φρενο ταμπουρο(με ταχυτητες η οχι), που ειναι λυση μακραν καλυτερη της γνωστης κοντρας. (τα ταμπουρα ανταπεξερχονται πολυ καλυτερα, στο γνωστο προβλημα υπερθερμανσης της κοντρας, σε παρατεταμενο φρεναρισμα).
Οσον αφορα τη μακροζωια τωρα. Λυπαμαι που θα στενοχωρησω μερικους, αλλα αυτη ειναι η αληθεια: τα Nexus/Alfine, εχουν οριο ζωης τα 10000-15000 χιλιομετρα. Τα προβληματακια βεβαια, αρχιζουν λιγο νωριτερα (διαφοροι θορυβοι, "περιεργες" αλλαγες ταχυτητων, χασιμο καποιων ταχυτητων στο τελος, κλπ). Η εγγυηση τους ειναι 2 χρονια, και συνηθως οταν εμφανιστει το προβλημα, δεν σε καλυπτει πλεον. Και φυσικα, δεν επισκευαζονται μετα. Μολις χαλασει, το πετας.
Για οποιον λεγεται Θωμας, ενα συντομο Googlαρισμα, θα του επιβεβαιωσει του λογου το αληθες.
Η αιτια της σχετικα συντομης φθορας τους, μπορει να οφειλεται σε δυο λογους:
1. Ποιοτητα υλικων κατασκευης
2. Ελλιπης λιπανση. Τα σημερινα κεντρα εσωτερικων ταχυτητων, (με εξαιρεση το Rohloff, που ανηκει σε πολυ υψηλοτερη ποιοτικη κατηγορια, και λιπαινεται με λαδι), λιπαινονται με ενα ειδος αραιου γρασσου. Το γρασσο τοποθετειται στο μηχανισμο κατα τη συναρμολογηση, και δεν υπαρχει δυνατοτητα αλλαγης του, η καποιου περιοδικου ελεγχου, γιατι αυτα τα κεντρα εσωτ.ταχυτ. ειναι "σφραγιστα", και δεν προβλεπεται κανενος ειδους συντηρηση (ωστε να φαινονται και φιλικοτερα στον χρηστη).
Αυτα λοιπον, δεν ειναι σωστη επιλογη, για καποιον ο οποιος διανυει 5000-10000
χλμ το χρονο, (κοινως χιλιομετροφαγος), αντιθετως, ειναι μια καλη επιλογη για καποιον ο οποιος διανυει το χρονο 1000-2000χλμ το πολυ, στα χερια (στα ποδια μαλλον) του οποιου, θα ζησουν για αρκετα χρονια, και με την ελειψη συντηρησης, θα τον ικανοποιησουν απολυτα.
Επομενως, τα κριτηρια μακροζωιας ενος χρηστη, μπορει να ειναι ΠΟΛΥ διαφορετικα απο τα κριτηρια ενος αλλου, και γι αυτο υπαρχουν και τοσες διαφορετικες γνωμες οσον αφορα τη μακροζωια.
Για την ιστορια,τα παλιοτερα κεντρα εσωτ. ταχ. που παρηγαγε η γνωστη Sturmey Archer(οσο ηταν ακομα Εγγλεζικη, πριν κλεισει και την αγορασουν οι Ταιβανεζοι), ειχαν τη δυνατοτητα συμπληρωματος/αλλαγης λαδιου, και φυσικα ηταν πληρως επισκευασιμα (ακομη και σημερα μπορει κανεις να βρει στο net μεχρι και το τελευταιο γραναζακι τους), και αυτα ηταν οντως αιωνια. Φοβαμαι πως τα συγχρονα, δεν ειναι.
Τα καλα νεα ειναι, η ανακοινωση της Shimano, (και αφου εριξε η Sram στην αγορα το δικο της11αρι), οτι συντομα θα αρχισει να πωλειται το νεο της κεντρο με 11 εσωτ. ταχ., το οποιο ομως θα εχει ταπα αλλαγης/συμπληρωσης λαδιου! Που σημαινει οτι ειναι πιθανο, να εχει και αυξημενη μακροζωια. Ιδωμεν!

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

εχεις ακουσει αν στο alfine εσωτερικα (και στα αλλα μεχρι σημερα της shimano) τα γραναζια ειναι απο πεπιεσμενα ρινισματα και οχι απο ατοφιο υλικο?
Οταν εψαχνα και γω ποιο να βαλω,μου ειπαν οτι μονο το Rolhoff και το i motion ειναι κομμενα εξαρχης ως γραναζια και γιαυτο εχουν μεγαλυτερη μακροζωια...
Ξερεις αν ισχυει?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

..εχει σιγουρα "κανονικα" γραναζια. Και αυτος ειναι ενας απο τους λογους που κοστιζει οσο κοστιζει.(αλλα αντεχει και οσο αντεχει...).
Οσο για το Alfine, οτι ξερεις, ξερω.
Για το i-motion, δεν ξερω. Μακαρι να ειναι καλυτερο.
Ειναι ακομα πολυ καινουριο, και αδοκιμαστο, για να μπορουμε να εκφερουμε γνωμη για την ποιοτητα κατασκευης του. Σε μερικα χρονια, θα δειξει...

Zoulakis_gr
Απών/απούσα

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΠΟΛΥΛΟΓΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ 1991 ΠΟΥ ΕΧΩ ΤΟ ΝEXUS 7 ΜΕ ΚΟΝΤΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΑΛΑΣΕΙ ΟΥΤΕ ΕΧΕΙ ΦΘΑΡΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 4500-5500 ΧΛΜ ΤΟ ΧΡΟΝΟ
Η ΜΑΓΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΝΤΗΡΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΚΙΤ ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΑΔΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΩΣΕΙΣ 50-80- ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ Η΄ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΑΘΩ ΓΥΡΙΣΑ ΚΑΙ ΡΩΤΗΣΑ ΚΑΜΙΑ 30ΡΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΗΤΑΝ ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ ΕΑΝ ΕΙΧΑ ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΘΑ ΕΙΧΑ ΑΛΛΑΞΕΙ 5ΣΕΤ ΑΠΟ ΦΘΟΡΕΣ ΟΠΟΙΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΑ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΡΑΝΑΖΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ ΟΥΤΕ ΚΛΟΤΣΑ ΟΥΤΕ ΣΠΑΕΙΟΤΑΝ ΧΑΛΑΣΕΙ ΘΑ ΤΟ ΓΡΑΨΩ ΣΤΟ ΦΟΡΟΥΜ ΝΑ ΤΟ ΜΑΘΟΥΝ ΟΛΟΙ

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

ZOULAKIS_GR wrote:
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΠΟΛΥΛΟΓΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ 1991 ΠΟΥ ΕΧΩ ΤΟ ΝEXUS 7 ΜΕ ΚΟΝΤΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΑΛΑΣΕΙ ΟΥΤΕ ΕΧΕΙ ΦΘΑΡΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 4500-5500 ΧΛΜ ΤΟ ΧΡΟΝΟ
Η ΜΑΓΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΝΤΗΡΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΚΙΤ ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΑΔΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΩΣΕΙΣ 50-80- ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ Η΄ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΑΘΩ ΓΥΡΙΣΑ ΚΑΙ ΡΩΤΗΣΑ ΚΑΜΙΑ 30ΡΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΗΤΑΝ ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ ΕΑΝ ΕΙΧΑ ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΘΑ ΕΙΧΑ ΑΛΛΑΞΕΙ 5ΣΕΤ ΑΠΟ ΦΘΟΡΕΣ ΟΠΟΙΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΑ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΡΑΝΑΖΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ ΟΥΤΕ ΚΛΟΤΣΑ ΟΥΤΕ ΣΠΑΕΙΟΤΑΝ ΧΑΛΑΣΕΙ ΘΑ ΤΟ ΓΡΑΨΩ ΣΤΟ ΦΟΡΟΥΜ ΝΑ ΤΟ ΜΑΘΟΥΝ ΟΛΟΙ

...19χρονια x 4500χλμ =85500 χλμ, κατα τα λεγομενα σου....

mrln
Απών/απούσα

καλησπερα,μου εφεραν δωρο ενα ποδηλατο ideal το οποιο οπως μου ειπαν εχει κοντρα φρενα αλλα και κανονικα φρενα μαζι με τα γνωστα τακακια.....το θεμα ειναι πως απο μια βολτα που εκανα με δυσκολεψαν παρα πολυ τα κοντρα φρενα καθως οταν στανματαω μου ειναι δυσκολο να φτιαξω τα πεταλια ωστε να ειμαι σε θεση εκκινησης...διαβασα τα οσα ειπατε για την ασφαλεια κτλπ αλλα ειναι πραγαματικα πολυ αβολο..ετσι και αλλιως το ποδηλατο δεν το τρεχω πολυ μεσα στην πολη οποτε δεν τιθεται θεμα ασφαλειας....λεω να το παω να μου βγαλουν τα κοντρα φρενα...ποια ειναι η γνωμη σας?

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

...αλλά είμαι και αρτηριοσκληρωτικός και δυσκοίλιος και παλιομοδήτης....

Βγάλτην την κόντρα και ρύθμισε σωστά τα φρένα που έχει επάνω.
Μια χαρά θα κάνεις τη δουλειά σου και δεν θα δυσκολεύεσαι κιόλας....

Θα χρειαστείς μια επίσκεψη από ποδηλατά που θα αναλάβει την εργασία (... και δεν είναι τσάμπα...)

panoss
Απών/απούσα

Δεν έχω κόντρα στο ποδήλατό μου, αλλά το σκέφτομαι να βάλω ως φρένο εκτάκτου ανάγκης.
Δηλαδή, σε περίπτωση π.χ που μαι σε μια κατηφόρα και σπάσει ένα συρματόσχοινο ή τα τακάκια, ξαφνικά, δεν πιάσουν τόσο καλά όσο περίμενα.
Τότε, η κόντρα νομίζω είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ.
Σ' όλα τα υπόλοιπα, τα τακάκια είναι μια χαρά.

θάνος124
Απών/απούσα

Έχω ένα πρόβλημα μου χαλασαν οι μανέτες (φρένα) του ποδηλάτου μου και πήρα τηλ. Σε ένα. ποδηλατάδικο και μου είπαν ότι μπορώ να βάλω κόντρα φρένο τι να επιλεξω το κλασικό φρένο (μανέτες) ή να βάλω κόντρα φρένο τι είναι καλήτερο και τι αντέχει περισσότερο ?

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

άμα σου χάλασαν οι μανέτες, άλλαξε μανετες ;) εύκολα κ απλά. :)

Zoulakis_gr
Απών/απούσα

ΕΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΒΡΟΧΕΡΕΣ ΜΕΡΕΣ Η ΣΕ ΜΕΡΗ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΤΗΦΟΡΑ Η ΚΟΝΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ !!!ΑΛΛΑ ΓΟΥΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ,ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣΤΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΣΚΟΠΙΜΑ FIXAKI(ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟ)

panos81
Εικόνα panos81
Απών/απούσα

Να κανω και εγω μια ερωτηση,
Εχει η γυναικα μου ενα ποδηλατο τυπου κρουιζερ,
Αυτο εχει τρεις εσωτερικες ταχυτητες και κοντρα,
Υπαρχει καποιος τροπος να αχρηστευσω την κοντρα η να την βγαλω με καποιο τροπο η πρπει να αλλαξω ολο το κεντρο?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...η κοντρα μπορει να αφαιρεθει, και να λειτουργει κανονικοτατα το κεντρο, με ελευθερο.
Χρειαζεται ομως λιγη δουλιτσα (και καποια τορνοδουλεια/ανταπτορας) στο εσωτερικο του κεντρου, η οποια ομως σε τιποτε δεν επηρεαζει την αξιοπιστια του.
Τουλαχιστον σε οσα κεντρα με εσωτερικες ταχυτητες και κοντρα εχω συναντησει μεχρι τωρα, μπορεσε να γινει αυτο.
Με παρομοιο τροπο, φανταζομαι θα μπορει να γινει και στο δικο σου.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

τί είναι πέδηση;! ( ευχαριστούμε Columbus discov... )

pits
Απών/απούσα

ψαχνω για κοντρα.....θα εχει τρελη πλακα

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

pits wrote:
ψαχνω για κοντρα.....θα εχει τρελη πλακα

...μπα ,εγω ειχα και την αφαιρεσα ,ελευθερο και παλι ελευθερο...

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα
christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

...το πρωτο μου ποδηλατο ( ένα "gesal" ουγγαρεζικο ) ειχε κοντρα της "φαβοριτ" και ηταν οντως πολύ αποταλεσματικη ,το ποδηλατο σταματαγε ακαριαια ,οστοσο όταν ηταν να ξεκινησει στην ανηφορα αν το πεταλι δεν ηταν στο Α.Ν.Σ. επρεπε να κανεις πισω το ποδηλατο για να ερθει η πεταλιερα στο σωστο σημειο ,αυτό είναι μεγαλο μειονέκτημα μεσα στην πολη οπου εισαι συνεχεια σταματα-ξεκινα ,μην κοιτας στη γερμανια και στην ολλανδια ,εκει εχουν ισιους δρομους...