Τα φρένα με ράβδους έχουν και αυτά κατηγορίες που πολλές φορές προδίδουν ακόμα και καταγωγή σχεδίασης όπως είναι τα τα φρένα με ''κούνιες'' που συνήθιζαν να λένε οι παλιοί ποδηλατάδες και θα τα βρει κανείς μόνο σε εγγλέζικα ποδήλατα, ή στην χειρότερη σε κάποια αντίγραφά τους. Για να καταλάβετε δείτε στις παρακάτω φωτογραφίες ένα εγγλέζικο πως είναι τα φρένα του....
εδώ η πάνω ''κούνια''του πίσω φρένου
και εδώ το κάτω σύστημα του πίσω φρένου.. επίσης ''κούνια''
και εδώ το τιμόνι από ''κούνια'' που αν προσέξετε το κοκοράκι για το πίσω φρένο είναι ελαφρά πίσω από το κοκοράκι του μπροστινού φρένου.
Άρα το σύστημα φρένων με ράβδους τύπου ''κούνια'' έχει και δικό του τιμόνι και δεν κάνει από τα κοινά τιμόνια που φόραγαν τα περισσότερα διπλοσκέλετα όπως είναι αυτά τις παρακάτω φωτογραφίας αν προσέξεις γιατί το πίσω φρένο βγαίνει στα πλάγια (αριστερά) και λέγονται φρένα με κολιέ ...βλέπε φώτο.
και εδώ μια παραλλαγή του με περαστό άξονα...
.
.
.
επίσης υπάρχει και το γερμανικό σύστημα με μία ραβδο και μία μανέτα για το μπροστινό φρένο με το γνωστό τακούνι επάνω στο μπροστά λάστιχο και πίσω σύστημα κόντρα όπου το φόρεσαν και μερικά πολύ παλιά και σπάνια εγγλέζικα ποδήλατα.
Εχω ενα κινεζικο ποδηλατο με ραβδο και τακουνι το οποιο εχει εξαφανιστει τελειως πια. Τι υλικο μπαινει στο "τακουνι" ωστε να μην τρωει υπερβολικα το λαστιχο ?
Που μπορω να βρω αυτο το ειδος "τακουνι" ?
Ευχαριστω
Πανέμορφο το BSA
Το πιρούνι στην πρώτη φωτογραφία που είναι κρεμασμένο είναι για να διώχνει τα περιστερια αντι cd???
αν κατάλαβα καλά αυτό πρέπει να ψάχνεις...
http://www.ebay.de/itm/BREMSGUMMI-Reifendruckbremse-Oldtimer-Fahrrad-/27...
δεν νομίζω να το βρεις εύκολα στην Ελλάδα καθώς αυτός ο τύπος δεν ''φορέθηκε'' σχεδόν καθόλου ... αντίθετα στην Γερμανία είναι εύκολα και φτηνά.
.
.
.
αμάν αυτό το μάτι σου ρε συ Roul... δεν είχα μπουγάδα για τα σχοινιά και είπα να απλώσω ένα πιρούνι για ντεκόρ για να μην είναι άδεια :)))
http://www.stougiannidis.gr/AENAON/AS10/as10_10.pdf
http://www.yellowjersey.org/vinbrake.html
λένε πως είναι ΄αντιδάνειο΄ η λέξη φρένα.
http://www.mytenspeeds.com/My_TenSpeeds_1/Site%20Contents/Bicycle_Basics...
στην αρχή βάζαμε τη φτέρνα στη πίσω ρόδα! δεν υπήρχαν φρένα! εναλλακτικά βάζεις τη σόλα στη μπροστά ρόδα, κι΄ ο Θεός βοηθός!
κάθε εποχή, κάθε κατασκευαστής έβαζε το δικό του λιθαράκι στη τεχνολογία των φρένων.
https://www.google.gr/search?q=brakes+for+vintage+road+bikes&source=lnms...
απο τη μανέτα και μέχρι το παπουτσάκι το ΄σήμα΄ μεταδιδόταν στην αρχή με ντίζες αλύγιστες όπως όμορφα μας λέει ο φίλος πιο πάνω.Άκαμπτες καλύτερα.
Έπειτα ήρθαν τα ευλύγιστα σύρματα, που τραβάνε.Τα λένε και αυτά ντίζες ή και τίζες μερικοί.
Άλλες φορές η ντίζα περνάει πάνω απο τον οριζόντιο π.χ. και εφάπτεται
με brakes cable.Kάποιοι κατασκευαστές την είχαν στο πλάι, άλλοι απο κάτω,
για να μην ενοχλεί τον αναβάτη.
Έπειτα, για λόγους aero, αλλα και ΄καθαρότητας΄ στο μάτι και ...τις βρωμιές ..ήρθε η εσωτερική καλωδίωση.
http://www.podilates.gr/node/33531
υπήρξε ανάγκη να γίνει όσο το δυνατόν λιγότερη διαδρομή των συρμάτων, να μη στρίβουν ξεστρίβουν, να μην έχουν πολλά στόπ και να είναι αξιόπιστα.
γενικά, περισσότερο σκληρές δαγκάνες, καλύτερο φρενάρισμα
https://www.google.gr/search?q=delta+brakes+campagnolo&source=lnms&tbm=i...
περισσότερη επιφάνεια πέδησης καλύτερο φρενάρισμα επίσης.
Είναι πολλοί όμως οι παράγοντες για να σταματάμε εγκαίρως! Αφ΄ ενός δε τους γνωρίζω όλους, αφ΄ ετέρου μπορεί να μιλήσει κάποιος βαθύτερα υποψιασμένος από εμένα ..μύστης!
Αν μπούν μάρκες στην επόμενη ΄συλλογή φωτογραφιών΄ δεν υπάρχει εννοείται προσπάθεια διαφήμισης, αλλα τυχαία παράθεση.
Άλλωστε κάθε εταιρεία διακρίνεται για τη δική της τεχνολογία, και ΄αναγνωρισιμότητα΄.Κάπως έτσι ήταν παλιά τα πράγματα, μικροπατέντες του κατασκευαστή, αν δεν τις ήξερες και ήσουν μάστορας είχες να αντιμετωπίσεις μικρά ή μεγάλα προβλήματα!
http://www.youtube.com/watch?v=CqrA3WVC4M8
τα...παλιόπαιδα! πάνε και ξυρίζουν τα cable guides, τους ΄οδηγούς΄ των φρένων καλωδίων!
Τες πά, ας απολαύσουμε ένα Τσεσίνι
http://www.steel-vintage.com/chesini-arena-precision-vintage-bicycle-fro...
δίχρωμο! κρέμα! εδώ το σύρμα του πίσω φρένου περνάει κάτω από τον οριζόντιο, με χρήση δύο στόπ.